Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 juli 2022, 15:02   #41
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Dat de oude zakken, waar ik ook toe behoor, dan eens stoppen met te zeiken op de jeugd die het niet meer rond getrokken krijgt - zogezegd omdat ze lui zijn en achter hun smartphone aanhollen.

We moeten gewoon toegeven dat de jeugd hier geen toekomst meer heeft.
De ouderen zijn er ook al aan voor de moeite.
Tegen ik 60 ben dringen ze zoveel vaccins op dat we blij mogen zijn nog 70 te worden.
Het probleem zal zich nooit corrigeren zolang mensen hun mainstream nahollen en op zondag gaan stemmen.
Oud 14 juli 2022, 15:03   #42
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Dat betwist ik.

Ok voor de eisen op het vlak van energie en hygiëne (vb. afzuiging ...). En zeer terecht vanzelfsprekend.
Waarom vanzelfsprekend?
Om de 'bloedzuigers' aan hun fortuinen te helpen?

Ook onze graven en baronnen zaten tijdens de winter in vertrekken die men warm gestookt kreeg. Waarom mag men vandaag niet meer
tevreden zijn met één warm vertrek? Zeg nu niet dat het niet de overheid is die energielabels op de complete woning plakt.

Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 14 juli 2022 om 15:03.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2022, 19:05   #43
Eurosceptic
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Er zijn zoveel factoren die meespelen.

Eerst de overbevolking. Mede dank zij de ongebreidelde voortplantingsdrang van de katholieke gezinnen kort na de oorlog. En de immigratie natuurlijk. Gecombineerd met het langer leven door de verbetering van de geneeskunde en hygiëne.
Was de populatiegroei niet een van de fundamenten die aan de basis lag van de welvaart die sinds WOII is gecreëerd? Steeds meer jongeren die geboren werden en de pensioenen van een relatief kleine groep ouderen financieerden. In 1930 was de wereldpopulatie 1 miljard. In 1960 2 miljard, in 1990 4 miljard, en in 2020 8 miljard.

Het vergt geen genie om te beseffen dat deze groei tot grote problemen zal leiden. Is het niet binnen 30 jaar, dan zeker binnen 50 jaar.

Langs de andere kant kunnen we ook niet zeggen "stop met kinderen maken". Dit leidt dan tot nog meer vergrijzing, tot minder productiviteit en tot volledige onbetaalbaarheid van pensioenen.

Er is dus nood aan meer geboortes, maar langs de andere kant mogen we niet te oud worden.

Aangezien er geen enkel zinnig argument is om de ganse samenleving aan compleet experimentele therapie te onderwerpen, die compleet ten onrechte "vaccinatie" wordt genoemd, ben ik er sterk van overtuigd dat die inentingen alleen maar dienen om onze immuunsystemen af te breken zodat we minder oud worden.

90% van de mensen zal dat niet geloven. Zal het wappiepraat noemen. Ik kom er dan ook niet openlijk voor uit. Maar ik denk dat echt.
De populatiegroei + vergrijzing zijn wel degelijk een probleem. En de overheid zal nooit open en eerlijk zijn over de manier waarop men dit wil bekampen.

Laatst gewijzigd door Eurosceptic : 14 juli 2022 om 19:07.
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2022, 21:34   #44
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
En ik ga ervan uit dat het de bedoeling is in Vlaanderen te werken.
Ik ga ervan uit dat mensen een goede balans tussen werken en genieten zoeken.
In België kan dat als je voor de overheid wil werken en verder niks meer met je leven wil aanvangen dan TV kijken.
Alle anderen vallen uit de boot en die raad ik aan om de moeite maar eens doen om verder dan de kerktoren te kijken.

Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 14 juli 2022 om 21:34.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be