![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Wie geeft al eens een fooi ? | |||
Altijd. |
![]() ![]() ![]() |
2 | 9,09% |
Soms. |
![]() ![]() ![]() |
17 | 77,27% |
Nooit. |
![]() ![]() ![]() |
3 | 13,64% |
Aantal stemmers: 22. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In een tapa's bar wat vino tinto frigo gedronken, en bij ieder drankje kregen we iets te eten aan de bar. Uiteindelijk na middernacht vroeg ik de rekening aan de jongeman achter den toog, ik vond de rekening belachelijk laag en vroeg of het eten bij de drankjes niet moest betaald worden. Hij zei dat dit traditie is om wat te eten bij een drankje te krijgen. Geen probleem. We zijn nog wat blijven plakken, en op een bepaald moment vroeg ik wat hij daar aan die bar verdient. Die jongeman wist mij te vertellen dat hij ongeveer 3 euro per verdient en dat er zijn die voor minder werken. Die kerel heb ik 2 werkuren fooi gegeven. Iedereen content. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ook destijds in hotel terraza in spanje met 5 sterren gaf ik de dienster bij aankomst een hoop drinkgeld. De rest van mijn verblijf huppelde ze als een hondje met mijn consumptie achter mijn gat.
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
14 dagen bestel ik wijn, meestal 1 liter en nog wat aan de bar ook en de eindafrekening was maar 110€. Misschien zijn ze wat bonnen kwijt?
![]() |
![]() |
#44 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Was het goede wijn?
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Toen legden we 's morgens nu en dan wat geld op het bed. Resultaat, elke dag propere lakens. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de ingang van onze suite gezet en tegen de juffrouw die kwam poetsen gezegd dat ze gerust eentje mocht nemen. Na twee dagen nog een halve doos, na drie dagen nog twee pralines, na vier dagen vroeg ze "no more chocolates? ![]()
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik moest de mensen op en af de bus helpen en ter plaatse helpen wat rolstoelen duwen papierwerk regelen en vraagjes beantwoorden en de hele resem. De moddervette chauffeurs deden niets meer dan 100 km rechtdoor rijden ter plaatse wat rondwandelen en of slapen in hun bus. Als we s'avonds terug huiswaarts reden werd er steevast rondgegaan voor de chauffeur. Dus ik ging rond met zijn klak. Niet zelden lag daar tegen de 3000 bfr in Nooit heb ik een Bfr fooi gekregen terwijl ik me eigenlijk uitsloofde en niet zelden een pak vriendelijker was dan die chauffeur die alleen op het einde als zijn klak terugkwam in zijn micro iets mompelde in de zin van Dank U voor de centen ![]() Dus ik geef nooit geen fooi meer opdat dit in mijn ogen onrechtvaardig is tegenover velen. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 26 juli 2022 om 10:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik was jobstudent in Bredene aan zee, in een frituur. De meiskes in bikini kregen van mij altijd een beetje meer frieten, en soms kreeg ik dan wat centen of mocht ik het wisselgeld houden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Slimmeke.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wel, voor mij is een vriendelijke en snel geserveerde koffie of pintje lekkerder dan zo van ver op tafel gesmeten, om het zo maar te zeggen.
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu, mijn lakens waren ook redelijk proper, want ik bevuilde die niet. Maar ik ga wel je tip onthouden. Ik gaf zo alleen maar iets als ik ze toevallig tegen kwam in de gang, dicht genoeg bij de deur van mijn kamer. Ik vermoedde dat ze het misschien link vonden om geld te nemen uit de kamer, want dat kan geïnterpreteerd worden als diefstal.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En de Nederlanders maakten veel lawijt wegens te veel van 't goei. Het jaar nadien zaten er geen Russen omdat ze een vliegtuig uit de lucht hadden gehaald met enkele Nederlanders in. Maar om terug te keren op het onderwerp, fooien. Ja, een beetje geld op het bed achterlaten, en 's avond was alles pico bello opgemaakt met wat rozenblaadjes en wat snoepjes op het bed. Ik herinner mij de strandbar. Ik vond het daar beter omdat 'k het water van het zwembad te warm vond en om het half uur een duik in zee verkoos. Ik zag dat de twee Turkse barmannen de drank in plastieken bekertjes serveerden. Aan de bar rolde ik een sigaret en vroeg aan die mannen of ze een sigaret wilden, die verstopten ze dan. Zo elke dag met als resultaat dat ik m'n bierglas had. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nondejol , haar de gepeperde rekening van die pralinnekes geven !!
![]() ![]()
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door fred vanhove : 26 juli 2022 om 18:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dus ben je voorstander van een zekere vorm van corruptie ? Wie meer geeft dan de vraagprijs wordt beter bedient dan diegene die de correcte prijs betaalt ?
Laatst gewijzigd door fred vanhove : 26 juli 2022 om 18:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voila. Daar komt het een beetje op neer. Hoewel, corruptie is een rekbaar begrip. Met geld kan je zorgen dat iemand beter z'n best doet.
Laatst gewijzigd door Rudy : 26 juli 2022 om 19:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |