![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De meesten falen bij de parkeertest op de parking Centraal Station.
https://forum.politics.be/showpost.p...&postcount=322 ‘…De blauwe Minister van Justitie plaste tegen een politiecombi…’ Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 24 juli 2022 om 22:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat ze vroeger ook hanteerden als schietijzerke van mijn voeten, ze dwongen als persoon en als korps meer respect af dan nu.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als die wegloopt knalde die gewoon door zijn poten als het moet he . kunt ge daar op het gemakske naartoe wandelen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als de kogel daar ergens beland is het goed bij een reele dreiging. Ge staat ergens op t straat en er komt ne maf met een groot mes op u af, dan ga je die niet in zijn hand proberen schieten of door zijn benen schieten, Nee een paar ballen in den torso en het subject is uitgeschakeld. Het gaat hier om u eigen verdedigen. Tegen die gast met dat groot mes hebt ge trouwens niet veel tijd, ge kunt maar beter direct uw wapen trekken doorladen en knallen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar het schieten zelf, als je met een luchtpistool goed kunt schieten, dan kunt ge met alles schieten. Luchtpistolen en karabijnen schieten sub sonisch, elke fout die je dus maakt bij het richten, bewegen van de trekker etc... wordt extra uitvergroot. Waar je bij een vuurwapen daar veel minder last van hebt. Iemand die een goede schutter is met lucht een glock , GP of FN 5x7 in zijn pollen stekken, hij / zij zal er wel met kunnen schieten. Omgekeerd is iets anders. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ze zeiden er bij dat dit ook achteraf kon.
![]() |
![]() |
#48 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Eerst en vooral moet je weten wat uw dominant oog is, dat is voor als ge met 1 oog open gaat schieten. (door ne scope bvb of keep korre op geweer)
Met pistool kan je in principe met uw 2 ogen open schieten ook met red dot kan je met je twee ogen open schieten, dan telt die oogdominantie niet want dan wordt dat gecompenseerd. Wat belangrijk is, een beetje talent hebben. en dan de aangeleerde technieken per wapen dat je moet beheersen oefenen met 2 keer ne lader van 10 kogels er door te knallen gaat ge niet kunnen schieten. En dan is er nog, en ik denk dat het daar wel eens aan zou kunnen liggen, ... vuurwapen veiligheid en procedures, ... |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, als er ne gast met een groot mes genre K-BAR , Bowie, of Machete op u afkomt vergeet dan maar die 3 keer halt, want bij de tweede keer halt zit dat mes al losdoor uw steekwerende vest en tegen uw ruggengraat aan te kietelen. of hangt uwe kop er al half af.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bij ons in de club komen ze ook oefenen, de flikken.
Volgens de uitbater zijn er bij die op 25m zelfs de kaart (60x60cm?) geen 5 keer na elkaar kunnen raken.... ![]()
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ja hoeveel schietbeurten moeten die doen op een jaar en hoeveel kogels zijn dat dan ? Als die maar zo konden schieten dan liet ik die een maand aan een stuk elke dag minstens een uur schieten met een loodjespistool. minstens 100 schoten per beurt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#53 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Met een uitgelijnd vizier is schieten in de roos gewoon maken dat je loop stil blijft na richten TIJDENS het overhalen van de trekker. Daar oefen je dan kracht uit en je moet met je andere hand net dan dezelfde tegenkracht geven. Alsof je je twee handpalmen tegen elkaar duwt als bij bidden van Gelovigen. Actie en reactie, tegenover elkaar neutraliseren. Ook bij het leger gemoeten, nooit eerder een geweer vastgehad, 20 of 25 meter weet niet meer, FNC, 5 kogelgaten die pasten in een 5 frankstuk. Gewoon nadenken en fysiek ertoe in staat te zijn de ervoor nodige kracht te beheersen. En met die slimme wapens, wel, daarmee kun je al slapende nog raak schieten he. Daarmee kunnen missen, is een grotere prestatie dan daarmee raak kunnen schieten. Die oekrainse superhelden zitten dag in dag uit te stoefen met hun stoere antitankraketten op hun elektrische pedalenvelo's, maar lol, hun grootste prestatie is dat ze 25 of zo kilo een tel hoger kunnen heffen, mogelijk zelfs niet eens risico voor zwart haar, als ie met een veer of door een perslucht containerke weggeworpen wordt om pas daarna de raketmotor te ontsteken. Direct daarna kunnen ze al kaartspelen, want de raket doet AL de rest. Fire and forget noemen ze dat. Niks nieuws, is al enige decennia. Om nog toe te voegen: wapens zijn ontworpen om door idioten gebruikt te kunnen worden he. En in legers van vrijwilligers, zijn die sterk oververtegenwoordigd. ![]() Kijk maar naar die groene plastieken drinkpullen van het Belgisch leger. Ik heb er de voorbije jaren in het kader van mijn hamsteren een voorraadje van gekocht her en der. Heb er hier nu 1 voor mij, dit staat in de plastiek gesmolten: NE PAS CHAUFFER SUR FLAMME NI PLAQUE CHAUFFANTE NIET VERWARMEN OP VLAM NOCH OP VERWARMINGSPLAAT 1975, met een pijl omhoog tussen de 19 en 75. Het jaar voor die hete zomer! ![]() Dus ge ziet, het is duidelijk dat ze daar geen hoge dunk hebben van hun kanonnenvoer he. ![]()
SECRET SERVICE TEAM HERCULES ![]() 20yo THOMAS MATTHEW CROOKS ![]() Het Westbloks bedrog en verraad tegenover Gorbachev en het volk van het Vrije Westen: https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743 Overheid: de bende deserteurs uit de economie. Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf Atlas Shrugged, by Ayn Rand Laatst gewijzigd door Erw : 26 juli 2022 om 10:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jamaar ze gaan die kogels verklaren als prioritair wegens algemeen belang. Eerst kogels, dan eten.
Allez, voor de betalers. Zelf gaan ze natuurlijk eerst eten en dan schieten. ![]()
SECRET SERVICE TEAM HERCULES ![]() 20yo THOMAS MATTHEW CROOKS ![]() Het Westbloks bedrog en verraad tegenover Gorbachev en het volk van het Vrije Westen: https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743 Overheid: de bende deserteurs uit de economie. Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf Atlas Shrugged, by Ayn Rand |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Degenen die op 25 m niet binnen 60 op 60 cm blijven, de kunnen idioten zijn maar dat hoeft niet, gewoon opgejaagd, ongerust gemaakt, volstaat. Een beetje zoals op de beurs gedreven door propaganda. ![]() De echte idioten zijn degenen die denken slim te zijn zonder het te zijn. Die willen hun slimheid ten berde brengen om naast de wèl slimme op het podium te kunnen staan, en in die overmoed, de meest dwaze dingen doen. Ze zouden zich op hun gat leggen en met hun kleine teen de trekker overhalen, en dan natuurlijk grandioos missen, tot zelfs de andere richting haha. Een beetje zoals al die elekrische fietsers op vrije dagen als toerisme. Als je fietst voor toerisme / de sport, dan moet je geen motor he, dan rij je gewoon trager dan die met betere conditie. Maar ze voelen zich daardoor gederangeerd, willen meekunnen, en kopen een velo met een moteur. En dan rijden ze met coole zonnebril trots ende fier, voorzien van achteruitkijkspiegels en 2 grote sjakossen, rechtop tegen de wind de brug op, meekunnend met de wielertoeristen. En dan eens de brug over, blijven ze achter natuurlijk, want hunne moteur slaat af boven de 25 en ze houden hun beentjes stil want die kunnen dan niet mee. ![]()
SECRET SERVICE TEAM HERCULES ![]() 20yo THOMAS MATTHEW CROOKS ![]() Het Westbloks bedrog en verraad tegenover Gorbachev en het volk van het Vrije Westen: https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743 Overheid: de bende deserteurs uit de economie. Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf Atlas Shrugged, by Ayn Rand |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ja, Dat is dan ook de schiethouding die in het leger / politie wordt aangeleerd zodat gelijk welke clown met dat wapen kan schieten. Als het u zo wordt aangeleerd en ge moogt schieten op die plat van een halve vierkante meter op 25 meter en ge geraakt niet in die gigantische zwarten bol.... dan doet ge iets verkeerd. of uw houding is niet goed, of uw oogdominantie of uw gebruik van uw trekker. De instructeur heeft dat ongetwijfeld al 100 keer gezegd tegen dan. Trouwens iemand die een beetje verstand heeft van schieten, zou dan al aan het compenseren zijn. Als ik door mijne scoop kijk en mijn bal valt te hoog of te laag omdat het andere munitie is, of de afstand verschilt, dan compenseer ik en dan zit de volgende in het zwart. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#59 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik schiet meestal alleen maar als ik al in de roos zit. Als er een roos in de buurt is, bedoel ik natuurlijk.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Hope is nothing more than a postponed disappointment Laatst gewijzigd door Skobelev : 26 juli 2022 om 15:11. |
|
![]() |
![]() |