![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gelukkig bent u geen rechter.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En nadien, aangezien alle dagen op elkaar gelijken, weet je niet meer of je herinnering aan "ik heb hem aan de creche afgezet" die herinnering van een uur geleden was, of die van gisteren of zo he. Dat lijkt zo op elkaar dat je dat niet kan onderscheiden. Het is enkel als er SPECIALE dingen gebeuren die anders zijn dan gewoonlijk, dat je die herinneringen kan onderscheiden. Zo van "jaja, ik heb hem deze morgen afgezet, want het was een andere dame aan de ingang die ik niet eerder gezien had". Maar je kan je herinneringen van gisteren, eergisteren, en van de morgen niet onderscheiden als die "hetzelfde" zijn he. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik denk niet dat het mij ooit zal kunnen overkomen, maar de realiteit ... is vaak anders dan wij het ons kunnen voorstellen. Als overheid en wij allemaal echt met deze kindjes inzitten, en vanzelfsprekend ook met de ouders die zoiets onverhoeds zou overkomen, dan - moet de overheid "opdrachten" geven aan de wetenschappelijke en technische wereld om met veiligheidssystemen voor dag te komen - moet de overheid veiligheidsprocedures opleggen, vb. dwingende afspraken dat ouders de creches verwittigen van komende aanwezigheid, en creches direct alarmerend gaan bellen bij afwezigheid (maar wat met zoveel andere plaatsen waar je door je haastig leven, fatale vergetelheid aan de dag kan leggen ..?) Met deze tekst in te typen, bemerk ik dat ik een gewoonte ontwikkeld heb om via whatsapp-berichtjes te laten weten aan diverse contacten waar ik ben/wat ik doe (licht overdreven maar toch lief bla bla ....), tenminste als het een beetje relevant is. Dus als de papa per uitzondering de baby naar de creche moet voeren: whatsappke "creche ok" ... en als dat niet rap genoeg komt, de mama via een berichtje "ewel, file misschien?". Procedures. Cockpit-drill.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) Laatst gewijzigd door De schoofzak : 24 juli 2022 om 08:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat bereik je met jouw "straf"? Hen doen inzien in iets dat ze nu wel meer en beter begrijpen dan jijzelf?
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mijn schoonzus heeft ook eens met twee van haar kroost op haar werk gestaan ipv ze op school af te zetten.
Nu ja, ik begrijp dat ze soms op automatische piloot draait. Als productiedirecteur van een bedrijf van +100 werknemers draait ze dagen van +12 uur. Tel daar nog een gezin met 4 kinderen bij (wassen, koken, strijken, kuisen....) en ik veronderstel dat ze soms mentaal wat zombie-trekken heeft van pure vermoeidheid.
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Welk adjectief in de schaal van intelligentie kunnen we kleven op een moeder van vier (inclusief het werk zoals hierboven tussen haakjes weergegeven is) die 12 werkuren per dag draait? Zelfs al is de opmerking juist voor 100 procent: om welke reden dan ook, beginnen draaien op automatische piloot.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb dat wel eens meer, vooral tijdens het woon-werk verkeer.
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik moet maar op drie dingen letten sedert mijn pensioen: mijn bril, mijn smartphone en mijn portefeuille. Wel, ik moet regelmatig op zoektocht gaan. (wat niet belet dat mijn vraag over dat adjectief niet beantwoord is)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Moest de auto 2 uur in de zon hebben gestaan zou het anders kunnen afgelopen zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Teveel gedoe in uw hoofd? Rijd dan niet rond met kinderen achterin uw auto he. Zoek dan een oplossing om die kinderen te laten afzetten maar rijd zelf niet! Bijna alle verkeersongelukken zijn te wijten aan verstrooidheid, stress en oververmoeidheid. Echt he, dat bagateliseren van de verantwoordelijkheid van de ouders; ik word daar ziek van. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tenzij ze alleenstaande moeder is natuurlijk. Anders: Wat is er mis mee dat de partner de helft van de huishoudelijke taken op zich neemt? Serieuze vraag hoor. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Fantasierijke oplossingen voorstellen in deze ratrace, dat gebeurt wel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Schepen
|
![]() Maar het komt dus evenzeer voor in andere seizoenen. Alleen haalt het dan uiteraard het nieuws niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik betrapte me verleden week zelf op een vergetelheid.
Ik moest op vier plaatsen zijn om broodnodig materiaal te halen (15 km van huis). Toen ik bijna thuis was, dacht ik er aan dat ik in één zaak niet geweest was. en ik mocht terugrijden in de snikkendhete zon. |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Omdat mijn schoonbroer andere taken uitvoert? De verbouwing/onderhoud/herstellingen aan hun huis en werk in de tuin bv?
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik doe ook heel weinig huishoudelijke taken, omdat ik andere dingen te doen heb. Mijn vrouw is trouwens bewust thuisgebleven na de geboorte van ons eerste kind, (zonder dop!!!!). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | ||||
Minister
|
![]() Citaat:
Een kind dat omkomt in een woningbrand door een vergeten fornuis/strijkijzer/sigaret/....... En het kan goed zijn dat uw gevoel voor verantwoordelijkheid perfect is en u de betere mens bent.. helaas is het merendeel van de bevolking dat niet op elk moment. En dat is -hoe jammer het ook is- vrij normaal. Mensen maken fouten. Mensen vergeten. En dat kan goed en slecht aflopen. Mensen doen dat doorgaans niet opzettelijk. We hebben als wezen gewoonweg onze gebreken en mogen blij zijn dat er een hoop andere mensen en/of technologieën zijn om ons te herinneren aan onze gebreken, zodat vaak een fatale afloop vermeden kan worden. Maar zelfs met al die extra veiligheidsopties zullen er dingen mis gaan. Citaat:
Citaat:
Verbieden te rijden in zulke toestand..? 't Gaat vrij leeg zijn op de baan dan.. ik wil de mensen niet tellen die niet fris genoeg zijn om te rijden. Er worden trouwens systemen uitgedokterd die naar uw ogen kijken om te zien of u niet té vermoeid bent. De boordcomputer van de wagen geeft dan een signaal aan de bestuurder dat het tijd is voor een pauze. Net zoals er signalen zijn wanneer je van je baanvak afwijkt, of de toegestane snelheid overschrijdt... In mijn eerste bericht in deze draad schreef ik al dat 't mij interessant leek om een sensor in de wagen te plaatsen die meldt dat er nog volk inzit op 't moment dat je uw wagen afsluit en/of verlaat. 't Kan maar helpen eh.. Dat fenomeen van vermoeidheid/verstrooidheid speelt niet enkel parten tijdens het autorijden.. het is ook vaak de oorzaak van fouten op de werkvloer.. maar dan is er zelden een kind mee gemoeid, dus zal 't minder erg zijn..? Of moeten mensen verboden worden te werken als ze vermoeid zijn ofzo..? Weet je, op zich is dat niet verkeerd: mensen horen niet iets te doen als ze vermoeid zijn, behalve uitrusten. Mensen horen eigenlijk niet vermoeid te zijn. De samenleving zou er wel bij varen indien er geen stress of vermoeidheid zou zijn. Citaat:
Ik vergelijk het vergeten van een kind in de wagen op hete zomerdagen inderdaad met het vergeten van andere dingen.. net omdat de oorzaak van dat vergeten vaak een gelijkaardig stramien kent. En nogmaals: 'vergeten' overkomt iedereen wel eens. Wees dankbaar dat de gevolgen meestal niet fataal zijn. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
(in de hypothese dat het niet opzettelijk is gebeurd) |
|
![]() |
![]() |