![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar zoals je eerder al had geschreven : die lantaarnpalen ZIJN er al, bij de honderdduizenden zelfs, overal over heel het land. Kostprijs nul dus. Ideaal dus voor een gedecentraliseerde aanpak. Het enige dat je moet budgetteren is voldoende staaldraad (pianonsnaar is juister). Maar die heeft dan weer het voordeel van recycleerbaar te zijn, en zo goed als onverslijtbaar.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er zijn voldoende tegenstellingen intern Vivaldi. Te bespreken in die andere draad.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() MR en vld zijn tegen.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kijk eens naar onze groensel-vrienden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben een hevige fan van zombie films hee Xeno.
De beschrijving die je gaf matcht er perfect mee. Collectief, en géén bewustzijn. ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Raar manier om met de frustratie om te gaan dat uw eigen partij aan het doodbloeden is.
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De energiemarkt is internationaal, die beinvloeden dient via de EU te gaan.
![]() |
![]() |
#49 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar bij ons rond het dorpsplein staan wel heel wat platanen die zijn ideaal. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ons kranten, de regimepers dus, die schrijven wat Crooke hen op een post itje meegeeft he. Ze hebben weer eens niets gedaan hebben het schoon verpakt en iedereen moet daar maar gelukkig mee zijn. Pas op onderschat dat leger gasten niet die hun middenvinger omhoog steken en zeggen dat ze niet meer gaan betalen he, ... Gasleveranciers die op omvallen staan breekt het koud zweet uit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Maar de Powerpoints waren toch legendarisch.
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het gaat een huzarenstuk worden om de huidige berekeningswijze van de electriciteitsprijs, waarbij de component gas nu echt problematisch is, te wijzigen. Bij de europese commissie gaan ze daar een hele kluif aan hebben...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kijk, het Vlaams voorstel om snel leningen zonder interest uit te schrijven voor isolatiewerken is een van de betere ideeen. Natuurlijk is het beperkt in impact, maar elk effect dat in een niet-elastische markt die overvraagd is, de vraag wat kan milderen, kan serieuze effecten hebben op de prijs. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Interessant artikel hier, wat denken jullie ervan? Gas price caps and consumer subsidies are costly and futile Citaat:
Ik denk dat belangrijk is om in het achterhoofd te houden dat de nadruk op consumenten in de hele discussie - wellicht bewust - voorbij gaat aan de economische realiteit. De grootverbruikers van energie (en trouwens ook water) zijn niet u en ik, maar een specifiek deel van de industrie, metaal en chemie. Men lijkt hier duidelijk in de richting van een soort basisconsumptie te willen gaan. Als je daarover zit, zal energie zoveel kosten dat het wellicht op den duur de moeite niet loont voor grootverbruikers. Als u en ik drastisch moeten snoeien in ons energiegebruik dan kunnen we niet rond de fysica. Als je de auto moet laten staan om de mazout te kunnen betalen, dan heeft dat ook gevolgen voor de bredere economie. Ik kan me vergissen, maar ik denk dat CEPS hier aangeeft dat er minder en minder plaats is in Europa voor energieverslindende industrieën. Zie ook de rel in Nederland rond datacenters een tijdje geleden. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Al die isolatie is trouwens gemaakt van aardolie, en de boost in de isolatiesector zorgt ook voor meer verbruik van energie om dat allemaal te installeren. Installateurs gaan met dat verdiende geld op reis of kopen er een appartement aan zee mee. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Minister
|
![]() Biden is de orkestleider, Duitsland heeft het qua energie voor het zeggen in de EU denk ik, omwille van hun industrie. Zou de prijs van dure Mercedessen al verdubbeld zijn in de States? Als je moet vragen hoeveel zo'n luxeproduct kost, dan kan je je het eigenlijk niet veroorloven, toch?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |