![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Meer nog, naargelang de persoon kan eenzelfde moment voor Jan een piek uur genoemd worden, en voor Jef een midden uur. Naargelang uw partijkaart en zo. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Landbouw, jacht en visvangst. België, een zakdoek groot met 11.500.000 inwoners ... dat gaat wat worden...
![]() |
![]() |
#43 | |
|
![]() Citaat:
Batterij leeg in een file lijkt me nog een pak frustrerender.
![]() |
![]() |
#44 | |
|
![]() Citaat:
Je moet wel uit je fantasie wereld durven stappen en de realiteit onder ogen durven te zien. EV's ... laadverliezen 5 tot 10%. Alsof je bij het tanken gewoon 5 tot 10 liter brandstof in de riool kiepert. Verder een kostprijs aan laadpalen (enige mogelijkheid voor de gewone werkmens) : Bron consumentenbond Nederland: "kWh tarief: Kost voor normaal laden tussen de €0,24 tot €0,50 per kWh. Voor snelladen kost het tussen de €0,40 tot €0,80. " De gewone werkmens heeft dus een gemiddelde van 0,60€ aan zijn broek. Verbruik E-wagen in de reële wereld met een normaal rijgedrag, 30 kWh/100km. De kostprijs uitrekenen is niet moeilijk, 0,60€ x 30 = 18€ voor elke verreden 100km. Met mijn LPG-wagen ( Alfa Romeo GT ) zit ik aan ... 7€ voor elke verreden 100 kilometer. Die 7 € is haalbaar voor ieder van ons .... al dan niet rijk genoeg voor zonnepanelen of andere legale of illegale extra's.
Creating more with less is a hallmark of a good engineer. Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 2 september 2022 om 08:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
|
![]() Ik begin al te rillen. Noem me eens één zaak die ze in goede banen hebben geleid.
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als we 1 liter benzine op, zeg maar, 1.8 Euro zetten, dan komt de prijs van de mechanische KWHr dus op ongeveer 0.45 Euro. Als electriciteit meer kost dan 0.4 Euro de KWHr, (inderdaad met wat verliezen), dan is elektrisch rijden duurder dan op benzine rijden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
|
![]() Citaat:
Een 25 kWh/100 is realitsitsch met normale rijstijl ALs men als een ouw peeke rijdt, dan is 20 kWh/100 km haalbaar Lager is nauwelijks te doen, en spreekt men niet meer van normaal rijden Ik heb wel alle rijhulpen en de airco continu aan Met een benzineprijs van 1,95 euro per liter en opladen aan de gangbare prijzen kwam ik aan een equivalent van 6 liter/100km benzine. Nu de prijzen gedaald zijn van benzine...zitten we snel op een equivalent van 8l/100 km Vroeger mijn diesels haalden met gemak een 5l/100 km. En nu als ik echt hybride rij, dan haal ik 2l per 100 km (met continu bijladen van de batterij) Dus voor de goedkoop moet u echt geen batterij op wielen aanschaffen.
![]() |
![]() |
#48 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U stelt nu een "intelligente kilometerheffing" voor, die niet alleen files zou moeten oplossen, maar ook het elektriciteitsprobleem. Geniaal toch. Citaat:
Om maar een voorbeeld te geven, Prioritaire Voertuigen zitten altijd in een daluur.
![]() |
![]() |
#49 | |
|
![]() Citaat:
Zo simpel is de fysica achter de kosten. En aangezien alle wagens ± evenveel wegen, zal het verbruiksverschil ook marginaal zijn. (wat mijn 40 jarige chauffeur zijn dan ook bewezen heeft)
![]() |
![]() |
#50 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() De Europese primeur (proefproject) was in Nederland in 2015, toen wist ik er niets van. En dat met de Nissan Leafjes van toen, met amper 24 kWh pack (geen TMS!), naja ook vele kleintjes maken het groot genoeg voor een woonwijk. Citaat:
BBL heeft de eer: https://www.bondbeterleefmilieu.be/a...t-wijst-de-weg Laatst gewijzigd door Micele : 2 september 2022 om 09:22. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Snelladen wordt maar zelden gebruikt, in Nederland zelfs maar 8% van de kilometers. Het is dus lulkoek te titelen dat het laden van een electrische auto duurder gaat worden dan benzine te tanken. Maar van gocar.be of clickbait.be kan men dat wel verwachten. Laatst gewijzigd door Micele : 2 september 2022 om 09:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
|
![]() Citaat:
of pseudo oplossingen die door drukkingsgroepen naar voor worden geschoven maar eigenlijk andere doeleinden nastreven. Dus een grote meerderheid binnen die groep waar jij naar refereert zal daar aan beantwoorden.
Creating more with less is a hallmark of a good engineer. Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 2 september 2022 om 09:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
|
![]() Citaat:
Je geeft hier zonder meer toe dat het E-verhaal nooit betaalbaar gaat zijn voor Jan met de pet. Dat stond al vast nog voor de Corona crisis en de oorlog in Oekraine.
Creating more with less is a hallmark of a good engineer. Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 2 september 2022 om 09:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
|
![]() Het is NU al duurder. Ook hier.
Creating more with less is a hallmark of a good engineer. Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 2 september 2022 om 09:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat begrijp ik niet. Als men politiek doet alsof men een probleem oplost, en alles in werkelijkheid nog meer in de war stuurt, moet daar toch een politiek voordeel aan verbonden zijn ? Men doet al die moeite om het omzeep te helpen, toch niet zomaar voor niks ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Deze CNG rijder betaalt nu 5 keer meer dan een jaar geleden.
https://www.hln.be/mobiliteit/cng-ri...rden~a3092a51/ T'is geen electriek maar hetzelfde verhaal in prijsstijgingen.
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |