Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 september 2022, 16:01   #41
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
Geen idee wat de gewoonte is voor veroordeelde criminelen, ik zou het niet weten maar gij blijkbaar wel...ervaringsdeskundige misschien?
En wat heeft dat nog te maken met dat een hypocriete politieker nu tegen zichzelf pleit om vanaf vandaag wel ook korte gevangenisstraffen uit te voeren?
Ja.

Verder, er worden niet meer korte straffen uitgevoerd, tenzij men de langer gestraften speciaal gaat vrijlaten om plaats te maken.

Maar ik vraag me dan af, is dat echt de bedoeling? De lang gestraften vrijlaten zodat de kort gestraften binnen kunnen? :O
Oud 2 september 2022, 16:11   #42
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
Dan is het toch vrij simpel: schaf de gevangenissen dan maar af wegens overbodig?
Vrijheidsberoving kan immers ook vanuit hun luie zetel in eigen huis met een bandje, dan kunnen sommigen hun handeltje nog verderzetten - je hebt eigenhandig de overbevolking van de gevangenissen opgelost.

Mogen de criminelen nu dan ook al zelf kiezen?
Dan kun je ook meteen de rechters, strafuitvoeringsrechtbanken en heel dat justitie gedoe afschaffen - weer een forse bezuiniging van staatsuitgaven.
Voor de duidelijkheid, ik zou hier buiten, in vrijheid, niet eens meer weten waar ik drugs kan kopen.

In de gevangenis daarentegen kan ik u op de wandeling binnen enkele minuten de heroïnespuiters/basers, de coke snuivers en de wiet en hasjrokers aanwijzen.

Dus, wanneer je denkt dat de dealer die opgesloten wordt, zijn handel stilvalt, denk dan nog maar eens opnieuw, de gevangenissen zitten overvol met drugs.
Oud 2 september 2022, 21:49   #43
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Voor de duidelijkheid, ik zou hier buiten, in vrijheid, niet eens meer weten waar ik drugs kan kopen.

In de gevangenis daarentegen kan ik u op de wandeling binnen enkele minuten de heroïnespuiters/basers, de coke snuivers en de wiet en hasjrokers aanwijzen.

Dus, wanneer je denkt dat de dealer die opgesloten wordt, zijn handel stilvalt, denk dan nog maar eens opnieuw, de gevangenissen zitten overvol met drugs.
Klinkt overdreven.
Wie geld heeft kan overal drugs kopen. Ook op straat.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2022, 04:43   #44
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ik ga het niet tegenspreken maar heb er wel mijn twijfels over. Ik vraag me dan wel af hoe al die massa's drugs daar binnenraken ? Je gaat me toch niet vertellen dat iedere cipier daar om te kopen valt ?
En wiet rokers ? Weet niet maar dan moet gans die gang daar toch ruiken naar de wiet ? Sowieso denk ik niet dat er mag gerookt worden in de cellen ?
En heroïne ? Zitten die mannen zich daar dan dagelijks vol te spuiten ?

Dat er al eens ongemerkt iets binnen komt denk ik ook wel maar of het nu een paradijs is voor gebruikers betwijfel ik ten zeerste. Vooral niet dat ondertussen iedereen dat toch al zou moeten weten.....politie parketten directie enz....
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2022, 08:17   #45
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard Detentiehuizen

Citaat:
Ja.

Verder, er worden niet meer korte straffen uitgevoerd, tenzij men de langer gestraften speciaal gaat vrijlaten om plaats te maken.

Maar ik vraag me dan af, is dat echt de bedoeling? De lang gestraften vrijlaten zodat de kort gestraften binnen kunnen? :O
Detentiehuizen voor kort-gedetineerden.
Zie VRT NWS
Het eerste toevallig in Kortrijk, een voormalig woonzorgcentrum.
Kwestie van jobs creëren in eigen dorp.

Laatst gewijzigd door Rudy : 3 september 2022 om 08:19.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2022, 11:05   #46
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Detentiehuizen voor kort-gedetineerden.
Zie VRT NWS
Het eerste toevallig in Kortrijk, een voormalig woonzorgcentrum.
Kwestie van jobs creëren in eigen dorp.
Sta me toe van enigszins te twijfelen aan de realiteit van zulks plan. Men gaat daar in de toekomst acht plaatsen creëren.

We hebben +- 35.000 nieuwe cellen nodig. Dus nog een kleine vijfduizend van die instellingen en als personeel 18 voltijdsen (wat te weinig is) voor 8 man te bewaken, dus 5000 x 18 = 90.000 voltijdsen aannemen.

En we zeveren nu enkel over de kort gestraften, er is nog een enorme wachtlijst van langgestraften.
Oud 29 september 2023, 04:58   #47
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Vanaf morgen bestaat de kans dat geen straffen meer kunnen worden uitgevoerd. Iets met een wet die van kracht gaat maar een database die nog niet in orde is ...

In de meltingpot gaat alles kapot.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2023, 11:14   #48
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ik ga het niet tegenspreken maar heb er wel mijn twijfels over. Ik vraag me dan wel af hoe al die massa's drugs daar binnenraken ? Je gaat me toch niet vertellen dat iedere cipier daar om te kopen valt ?
En wiet rokers ? Weet niet maar dan moet gans die gang daar toch ruiken naar de wiet ? Sowieso denk ik niet dat er mag gerookt worden in de cellen ?
En heroïne ? Zitten die mannen zich daar dan dagelijks vol te spuiten ?

Dat er al eens ongemerkt iets binnen komt denk ik ook wel maar of het nu een paradijs is voor gebruikers betwijfel ik ten zeerste. Vooral niet dat ondertussen iedereen dat toch al zou moeten weten.....politie parketten directie enz....
Ik heb in Antwerpen meegemaakt dat de hele vleugel stonk naar wiet, geen enkele chef was geneigd van daar rapporten over te schrijven, niemand, in de hele gevangenis.
Mensen die wiet roken, die liggen op hun bed naar TV te kijken, terwijl ze een lading chocolade, chips en koekjes naar binnen werken. Dat snoepgoed koop je in de gevangenis en het is maar de helft duurder dan in de winkel.

Als ze die zonder wiet zetten dan breken die het kot af, vechtpartijen en dergelijke meer. En belangrijker, ze kopen geen massa's snoepgoed meer. Het geld dat de gevangenissen daarmee verdienen komt trouwens in geen enkele boekhouding voor.

Welke van de twee toestanden heeft voor het gevangeniswezen de voorkeur denk je?

Over wie de drugs binnenbrengt, de gevangenen zelf. Verder, de enige mensen die vrij toegang hebben tot de gevangenis zonder dat ze gecontroleerd worden, dat zijn de cipiers.
Oud 29 september 2023, 11:40   #49
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Wat voor nut hebben lange straffen? Zelfs voor roofmoord zit je slechts 7 jaar binnen:
......
Die is tenminste nog een paar jaar uit de samenleving.

Als je iemand doodrijdt ben je 4 weken je rijbewijs kwijt.
Eberhard Leclerc is nu online   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be