![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Verder, er worden niet meer korte straffen uitgevoerd, tenzij men de langer gestraften speciaal gaat vrijlaten om plaats te maken. Maar ik vraag me dan af, is dat echt de bedoeling? De lang gestraften vrijlaten zodat de kort gestraften binnen kunnen? :O
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de gevangenis daarentegen kan ik u op de wandeling binnen enkele minuten de heroïnespuiters/basers, de coke snuivers en de wiet en hasjrokers aanwijzen. Dus, wanneer je denkt dat de dealer die opgesloten wordt, zijn handel stilvalt, denk dan nog maar eens opnieuw, de gevangenissen zitten overvol met drugs.
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wie geld heeft kan overal drugs kopen. Ook op straat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En wiet rokers ? Weet niet maar dan moet gans die gang daar toch ruiken naar de wiet ? Sowieso denk ik niet dat er mag gerookt worden in de cellen ? En heroïne ? Zitten die mannen zich daar dan dagelijks vol te spuiten ? Dat er al eens ongemerkt iets binnen komt denk ik ook wel maar of het nu een paradijs is voor gebruikers betwijfel ik ten zeerste. Vooral niet dat ondertussen iedereen dat toch al zou moeten weten.....politie parketten directie enz.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zie VRT NWS Het eerste toevallig in Kortrijk, een voormalig woonzorgcentrum. Kwestie van jobs creëren in eigen dorp. Laatst gewijzigd door Rudy : 3 september 2022 om 08:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
We hebben +- 35.000 nieuwe cellen nodig. Dus nog een kleine vijfduizend van die instellingen en als personeel 18 voltijdsen (wat te weinig is) voor 8 man te bewaken, dus 5000 x 18 = 90.000 voltijdsen aannemen. En we zeveren nu enkel over de kort gestraften, er is nog een enorme wachtlijst van langgestraften.
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vanaf morgen bestaat de kans dat geen straffen meer kunnen worden uitgevoerd. Iets met een wet die van kracht gaat maar een database die nog niet in orde is ...
![]()
![]() |
#48 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mensen die wiet roken, die liggen op hun bed naar TV te kijken, terwijl ze een lading chocolade, chips en koekjes naar binnen werken. Dat snoepgoed koop je in de gevangenis en het is maar de helft duurder dan in de winkel. Als ze die zonder wiet zetten dan breken die het kot af, vechtpartijen en dergelijke meer. En belangrijker, ze kopen geen massa's snoepgoed meer. Het geld dat de gevangenissen daarmee verdienen komt trouwens in geen enkele boekhouding voor. Welke van de twee toestanden heeft voor het gevangeniswezen de voorkeur denk je? Over wie de drugs binnenbrengt, de gevangenen zelf. Verder, de enige mensen die vrij toegang hebben tot de gevangenis zonder dat ze gecontroleerd worden, dat zijn de cipiers.
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |