Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 september 2022, 21:44   #41
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JVDP Bekijk bericht
Zelfs al zouden die nieuwe vaccins écht aangepast zijn aan BA.4/BA.5, en zelfs als je dan zo'n spuit zou laten kunnen zetten... vergeet niet dat de volgende variant die langs komt de BA.6 oid gaat zijn hee.

De bottom lines zijn en blijven;
- Je kan geen vaccin maken tegen een snel-muterend virus zoals een corona-virus. Het kan nooit resultaten halen zoals een vaccin dat hoort te doen.
- De kleine "winst" die je misschien (!) kan halen weegt niet op tegen de gevaren die deze nieuwe technologie met zich mee brengt. En da's intussen cijfermatig bevestigd in meerdere studies.
Maar leer toch eens lezen, ze zijn aangepast aan de subvariant BA.1.
De vaccins voor andere subvarianten zijn nog niet getest.

https://forum.politics.be/showpost.p...6&postcount=16

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 9 september 2022 om 21:58.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2022, 22:25   #42
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De EU heeft al meer dan genoeg vaccins besteld, 2,6 miljard doses, om iedere inwoner in te enten. Maar mogelijk blijkt het nodig om de prik te herhalen of duiken er virusmutanten op die een extra dosis vergen. Daarop wil de commissie voorbereid zijn. En de EU wil in de toekomst ook de 70 tot 80 miljoen kinderen en jongeren in de unie vaccineren.

------
Bestellingen worden niet veranderd bij levering eh.

En je ziet het zelf. Het is gewoon een extra prik met wat in stock ligt.
Oud 9 september 2022, 22:40   #43
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
De EU heeft al meer dan genoeg vaccins besteld, 2,6 miljard doses, om iedere inwoner in te enten. Maar mogelijk blijkt het nodig om de prik te herhalen of duiken er virusmutanten op die een extra dosis vergen. Daarop wil de commissie voorbereid zijn. En de EU wil in de toekomst ook de 70 tot 80 miljoen kinderen en jongeren in de unie vaccineren.

------
Bestellingen worden niet veranderd bij levering eh.

En je ziet het zelf. Het is gewoon een extra prik met wat in stock ligt.
En nog altijd weigeren ze natriumhypochlorietmectine te gebruiken! Het is een complot van Big Farma!

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 9 september 2022 om 22:42.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2022, 22:46   #44
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ze zijn aangepast aan de omikronsubvariant BA.1. Dat is niet de recentste variant, maar dat is de meest recente die uitgetest is.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20220901_96207547
Ze moeten wel nog geleverd worden, volgens de VRT zouden dat eergisteren moeten geweest zijn. Voorlopig heb ik nog niets gelezen over die magische levering.

Pfizer zal op 7 september ruim 1 miljoen aangepaste vaccins leveren
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2022/09...navaccin-goed/

Laatst gewijzigd door Hoofdstraat : 9 september 2022 om 22:47.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2022, 23:09   #45
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Ze moeten wel nog geleverd worden, volgens de VRT zouden dat eergisteren moeten geweest zijn. Voorlopig heb ik nog niets gelezen over die magische levering.

Pfizer zal op 7 september ruim 1 miljoen aangepaste vaccins leveren
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2022/09...navaccin-goed/
Geen paniek, neem een kalmeermiddel en doe een schietgebed naar de Heere. Hij gaat zorgen dat de brug van Willebroek opengaat en de vaccins geleverd worden.
Oud 10 september 2022, 05:35   #46
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wel, een vierde of vijfde spuitje tegen BA.1 zal misschien minder schadelijk zijn dan een vierde of vijfde spuitje met nog steeds Wuhan-1. Dat laatste is niet alleen nutteloos, het is ronduit idioot van dat te nemen, want we beginnen al effecten van het "inlocken" van uw immuniteit te zien na 3 spuitjes. Kortom, het voordeel van een spuitje tegen BA.1 is dat je wat minder kans hebt om uw immuunsysteem nog meer op een verkeerd been te zetten. Het zal wat minder nefast zijn dan een vierde of vijfde Wuhan spuitje.

Wat je ervan kan verwachten zal wel gene vette zijn, want veruit de meeste mensen hebben ondertussen al een meer recente infectie opgedaan dan BA.1. Geen enkele van die mensen heeft enig nut bij een "verouderd" spuitje ten aanzien van hun infectie.

Voor de weinige mensen die nog "maagdelijk" zijn ten aanzien van enig omicron virus kan zo een spuitje misschien, heel misschien, nog een klein beetje rest bescherming geven tegen zware ziekte, dat moet uitgevist worden he.

Kortom, dat spuitje gaat misschien een klein beetje bescherming geven aan het piepkleine groepje van mensen die nog geen omicron hebben opgedaan en die binnen dat groepje, zwaar ziek zouden worden. Ik weet niet over hoeveel mensen we het hier hebben. Een paar honderd of duizend of zo ?

Wat absoluut niemand moet doen, is nog een Wuhan spuitje nemen. Dat men dit nog durft voorstellen is eigenlijk bijna even schandalig als de rest van de kwakzalverij in dit gebeuren.

Het strikt enige dat wel wat zin zou hebben, zou een spuitje tegen BA5 zijn aan mensen die deze zomer gene corona hebben opgedaan, en die potentieel zwaar ziek zouden kunnen worden.

Laatst gewijzigd door patrickve : 10 september 2022 om 05:38.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2022, 08:08   #47
JVDP
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Ja dat las ik, ja. En elders lees en hoor ik dat ze zouden zijn aangepast aan BA.4 en BA.5. Bvb op US tv zenders en hier in Zuid-Afrika.

Vandaar mijn opmerking; zelfs al zou dit vaccin aangepast zijn aan BA.5, dan nog zal het moeten worden ingezet tegen een nieuwe variant die weeral een aantal serieuze mutaties verder is. Ergo; beschermingseffect zal weeral sub-optimaal zijn.

Dure de comprenure hee gast.

Terzijde; ik stoor me ook nog steeds aan het feit dat die berekenaars van beschermingsfacoren altijd cijfermatig vergelijken met een placebo-arm. “Je bent X% beter beschermd als je het vaccin neemt, in vergelijking met iemand die het niet neemt”.

We zijn bijna drie jaar ver in deze pandemie en jullie hebben daar in EU nog steeds geen vroegbehandelingsprotocol. Dokters geven nog steeds geen raad over hoe je je kan beschermen met supplementen zoals Vitamine D en Quercetin, …en met medicijnen zoals IVM, HCQ en Fluvoxamine.ze schrijven nog steeds nul de botten voor. Dat is hier waar ik zit wel even anders. Een cocktail van supplementen en IVM gaat hier vlot de toonbank over.

Anyway, mijn punt is; ik zou wel eens berekeningen willen zien van beschermingspercentages (ic voorkomen van zware ziekte) waarbij deze nieuwe booster wordt vergeleken met een goed vroegbehandelingsprotocol. En ze mogen meteen dan ook de potentiële neveneffecten van beide vergelijken. Mijn voorspelling; ik denk dat het nut van die booster dan helemaal onderuit wordt gehaald.
JVDP is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2022, 09:49   #48
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja dat las ik, ja. En elders lees en hoor ik dat ze zouden zijn aangepast aan BA.4 en BA.5. Bvb op US tv zenders en hier in Zuid-Afrika.

Vandaar mijn opmerking; zelfs al zou dit vaccin aangepast zijn aan BA.5, dan nog zal het moeten worden ingezet tegen een nieuwe variant die weeral een aantal serieuze mutaties verder is. Ergo; beschermingseffect zal weeral sub-optimaal zijn.

Terzijde; ik stoor me ook nog steeds aan het feit dat die berekenaars van beschermingsfacoren altijd cijfermatig vergelijken met een placebo-arm. “Je bent X% beter beschermd als je het vaccin neemt, in vergelijking met iemand die het niet neemt”.

We zijn bijna drie jaar ver in deze pandemie en jullie hebben daar in EU nog steeds geen vroegbehandelingsprotocol. Dokters geven nog steeds geen raad over hoe je je kan beschermen met supplementen zoals Vitamine D en Quercetin, …en met medicijnen zoals IVM, HCQ en Fluvoxamine.ze schrijven nog steeds nul de botten voor. Dat is hier waar ik zit wel even anders. Een cocktail van supplementen en IVM gaat hier vlot de toonbank over.

Anyway, mijn punt is; ik zou wel eens berekeningen willen zien van beschermingspercentages (ic voorkomen van zware ziekte) waarbij deze nieuwe booster wordt vergeleken met een goed vroegbehandelingsprotocol. En ze mogen meteen dan ook de potentiële neveneffecten van beide vergelijken. Mijn voorspelling; ik denk dat het nut van die booster dan helemaal onderuit wordt gehaald.
In de US hebben ze de ongeteste vaccins reeds (ongetest dus) goedgekeurd, in de EU niet.
Oud 10 september 2022, 10:33   #49
Oma
Eur. Commissievoorzitter

Oma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Amen.

Dan kun je je afvragen waarom jonge en vooral gezonde mensen toch blijven afgeperst worden door indirecte dwangmaatregelen om gevaccineerd te worden als de bescherming beperkt en dus niet enkel nutteloos maar ook nog schadelijk is door bijwerkingen die nog steeds niet helemaal gekend zijn vermits de covid-mRNA-vaccins nog steeds in een experimenteel stadium zijn volgens pfizer.

Waarom geen vroegbehandelingsprotocol in europa zoals in Zuid-afrika?
Misschien omdat dan nutteloze, beperkt beschermende en peperdure vaccins overbodig worden?
Misschien omdat het helemaal niet gaat om de volksgezondheid maar om de uitbreiding van politiek machtscontrole door genomen (nep)maatregelen?
Waarom worden alle mogelijke wurgmiddelen met bedrieglijke misleidingen om te kunnen blijven vaccineren vooral ingezet in dichtbevolkte, blanke, eu/westerse/welvaartstaten?

Het nut van de booster is nu reeds helemaal onderuit gehaald als je de beperkte bescherming door achterhaalde vaccins vergelijkt met het aantal vaccinatie- en reeds dodelijke slachtoffers door schadelijke vaccin bijwerkingen.
Het enige probleem daarbij is dat nog steeds de vaccinatieschade door de bijwerkingen van de vaccins stug blijven ontkend worden ondanks bewezen feiten van de verbanden bij kerngezonde gevaccineerden en de lijsten met schadelijke bijwerkingen door de farmaceuten zelf.
Oud 10 september 2022, 14:51   #50
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In de US hebben ze de ongeteste vaccins reeds (ongetest dus) goedgekeurd, in de EU niet.
Juist ja, er was nog een president die de vaccins ongetest op de markt wou brengen. Wie was dat ook weer?

Nu, ze hebben gelijk, 3 maanden of niet testen is hetzelfde, het duurt normaal 8 jaar om een nieuw vaccin te testen.

Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg donald-trump-coronavirus-testing-messaging-acosta-bts-tsr-vpx-00000624.jpg‎ (61,7 KB, 810x gelezen)
Oud 10 september 2022, 14:55   #51
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Wel, een vierde of vijfde spuitje tegen BA.1 zal misschien minder schadelijk zijn dan een vierde of vijfde spuitje met nog steeds Wuhan-1.
Het spuitje tegen BA.1 is een dubbel-vaccin die ook de originele tegen Wuhan bevat.

Moderna mRNA bivalent omicron BA.1/original “wild-type” vaccine

https://www.bmj.com/content/378/bmj.o2038
Oud 10 september 2022, 15:01   #52
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het spuitje tegen BA.1 is een dubbel-vaccin die ook de originele tegen Wuhan bevat.

Moderna mRNA bivalent omicron BA.1/original “wild-type” vaccine

https://www.bmj.com/content/378/bmj.o2038
Dat is wel vervelend.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2022, 20:29   #53
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zo staat het ook op de invitatie die ik heb gekregen voor volgende week. In ieder geval zou ik me toch laten vaccineren. Ik heb daar echt geen problemen mee, wel of niet. Ik hecht weinig geloof aan de Cassandra's die verhalen vertellen over al die mensen die sterven. Men kan nog niet op zijn gemak doodgaan of een probleem met zijn hart hebben of het is de schuld van de vaccin.
Bovendien heb ik het nodig voor mijn app dus dat is lekker meegenomen, ik wil geen shit als ik naar Azië of de US reis.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2022, 20:46   #54
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Zo staat het ook op de invitatie die ik heb gekregen voor volgende week. In ieder geval zou ik me toch laten vaccineren. Ik heb daar echt geen problemen mee, wel of niet. Ik hecht weinig geloof aan de Cassandra's die verhalen vertellen over al die mensen die sterven. Men kan nog niet op zijn gemak doodgaan of een probleem met zijn hart hebben of het is de schuld van de vaccin.
Bovendien heb ik het nodig voor mijn app dus dat is lekker meegenomen, ik wil geen shit als ik naar Azië of de US reis.
Het is in elk geval echt getest... Op 8 muizen.

Je kan op uw 2 oren slapen.

https://pnws.be/nieuwe-omikron-boost...t-op-8-muizen/

Laatst gewijzigd door Mambo : 10 september 2022 om 20:48.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2022, 21:02   #55
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is in elk geval echt getest... Op 8 muizen.

Je kan op uw 2 oren slapen.

https://pnws.be/nieuwe-omikron-boost...t-op-8-muizen/
Als ik s'nachts zwetend wakker wordt is het echt niet over het wel of niet covid vaccin. Van waar hebt ge nu trouwens die kloterij van 8 muizen gehaald. P Magazine is nu ook niet mijn gewone lectuur.

Laatst gewijzigd door Gipsy : 10 september 2022 om 21:05.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2022, 21:13   #56
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Als ik s'nachts zwetend wakker wordt is het echt niet over het wel of niet covid vaccin. Van waar hebt ge nu trouwens die kloterij van 8 muizen gehaald. P Magazine is nu ook niet mijn gewone lectuur.
https://twitter.com/loffredojeremy/s...voorgelogen%2F

Zelfs in het nieuws geweest.
Hier niet natuurlijk.
Oud 10 september 2022, 21:16   #57
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Hoe het met de muizen gaat weten we ook niet.
Oud 10 september 2022, 21:27   #58
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hoe het met de muizen gaat weten we ook niet.
Die zijn uit elkaar gehaald. De muizen kregen eerst het vaccin, werden dan opengesneden om dan in een proefbuis te kijken naar de reactie van hun antistoffen tegenover Omicron.

Als ik de resultaten goed begrijp maakt covid zieker met de leeftijd en werkt het vaccin slechter hoe ouder de muis. Wat wel logisch klinkt want als je natuurlijke immuniteit slechter is zal die ook minder goed reageren bij een vaccin.

https://www.nature.com/articles/s42003-022-03765-3

In this study, we have demonstrated the age-specific impact of mRNA booster immunization on immunogenicity and protection in a murine model of SARS-CoV-2 infection. The severity of COVID-19 increases with age, while vaccine immunogenicity declines in older populations

.

Laatst gewijzigd door Hoofdstraat : 10 september 2022 om 21:30.
Oud 10 september 2022, 21:43   #59
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Die zijn uit elkaar gehaald. De muizen kregen eerst het vaccin, werden dan opengesneden om dan in een proefbuis te kijken naar de reactie van hun antistoffen tegenover Omicron.

Als ik de resultaten goed begrijp maakt covid zieker met de leeftijd en werkt het vaccin slechter hoe ouder de muis. Wat wel logisch klinkt want als je natuurlijke immuniteit slechter is zal die ook minder goed reageren bij een vaccin.

https://www.nature.com/articles/s42003-022-03765-3

In this study, we have demonstrated the age-specific impact of mRNA booster immunization on immunogenicity and protection in a murine model of SARS-CoV-2 infection. The severity of COVID-19 increases with age, while vaccine immunogenicity declines in older populations

.
De muizen zijn dus gefileerd zodat er niets overbleef.

Sporen uitwissen?
Zo zie ik dat.
Oud 10 september 2022, 21:47   #60
IJsboer
Europees Commissaris

IJsboer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
M’n 80+ ouders hebben net hun papieren gekregen voor hun 5e spuit, ze wonen thuis, actief en zijn nog niet ziek geweest van covid. Ik raad die spuit dus af want zo kun je blijven doorgaan.

Uiteraard twijfelen ze, ik moet volgens hen maar wachten op die erfenis.

Maar goed, op die papieren staat niets over het soort vaccin die ze dan zouden krijgen. Dus hoe kunnen ze nu weten of ze voor de vijfde keer met hetzelfde worden ingespoten of dat het de nieuwe is tegen Omicron?

Gewoon om te weten, dan zijn ze ten minste geïnformeerd bij de beslissing want van onze overheid is dat blijkbaar teveel gevraagd.
Je kan ze niet overtuigen, spijtig, je zal dus nog wat moeten wachten op hun erfenis.
IJsboer is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be