![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik spreek daar dan ook NL en geen dialect. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 20 september 2022 om 13:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Mijn werkgever komt er ook vandaan en die spreekt Nederlands met sterke Amsterdamse tongval (beetje zoals je in Flodder hoort). Everytime of Duc die in Amsterdam verblijft: https://youtu.be/wcyJfOte5p8 Laatst gewijzigd door Weyland : 20 september 2022 om 13:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn lievelingsplek is Zeeland. In Zoutelande kennen ze allemaal Duits, en in Goes spreken ze Ostends ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bon, ik overdrijf misschien, maar het gebeurt toch. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ik ook niet trouwens ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Pogingen van Rowwen Hèze ten spijt dus.
Laatst gewijzigd door Weyland : 20 september 2022 om 14:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() L & H hadden een Oe-est Vleuts programmaatje daarvoor geschreven voor gebruik met Rutten Zeuve, destijds. Helaas.
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik erken wel dat het Frans een wereldtaal is. Alleen, hun wereldje is nogal kleintjes.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Iedere taal is beschaafd zei hij. En ik geef hem gelijk. ABN is heel denigrerend ( oei straks word ik nog woke ![]() Dus het misschien best houden bij Algemeen Nederlands of Vlaams als je wil. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 20 september 2022 om 14:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() We zijn dit jaar twee keer naar Nederland geweest (Zeeland en Keukenhof) en we hadden er geen enkel probleem met onze Nederlands.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Klein en fijn?
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#57 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Men dringt het op het Frans.
Bij de Windows Store bijvoorbeeld: als u daar een film koopt moet je echt goed opletten of die Nederlandstalige ondertitels heeft voor die mensen die dat willen. “Meneer, waarom krijgen we Frans?’’ Dat het Frans zijn plaatsje heeft tussen de vele andere talen het zij zo maar het gaan verheerlijken, dat zeker niet. ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() In Amsterdam ga je toch geen “Vlaams” spreken? Als je dat doet dan ben je bezig in het dialect. Dat hoor je zelfs bij ons niet te doen. Wanneer ik in Nederland kom spreek ik Nederlands. Een Nederlandse gesprekspartner zal wellicht een Vlaams accent bespeuren net zoals ik bij hem/haar ergens een Hollandse, Drentse, N-Brabantse tongval zal horen.
![]() |
![]() |
#59 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Weyland : 21 september 2022 om 10:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar gezien de migratie van Vlaamse en Brabantse protestanten naar Holland, is het blijven bestaan van zo'n dialect niet zo raar. In hoeverre heeft dit Vlaamse dialect het Leids beïnvloedt, is dat ook bekend? |
|
![]() |
![]() |