![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu, ik zal er geen boterham minder om moeten eten hoor, no prob. Escaleert het in WO3? No prob, ik ben toch al over de helft, vanaf nu gaat het toch enkel bergaf.
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een beetje consequent wezen aub.
![]() |
![]() |
#43 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Kostelijk ![]()
![]() |
![]() |
#44 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Helemaal niet. Dit is de meest efficiente militaire investering die we ooit gedaan hebben. We leveren materiaal, en het echt dure, namelijk kanonnenvlees en slagveld, worden door Oekrainers geleverd, om de Russen hun aanval af te slaan op het westen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Onze enige "kosten" zijn het wat sneller geconfronteerd worden met de gevolgen van onze "groene energie politiek" die we met alle mogelijke middelen hebben geinstalleerd sinds 20 jaar in Europa, de Duitse zotten volgend. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ik ga u dat eens uitleggen: RU hangt samen met haken en ogen, er zijn stukken van RU die regelmatig eens het leger op hun kop moeten krijgen vooraleer ze willen luisteren; Dus RU verschiet nu in één keer al zijn kogels in UKR en is bezig met al zijn tanks, al zijn vliegtuigen en al zijn raketten op te blazen... Ofwel moet hij versneld zijn productie terug opstarten, ofwel moet hij toegeven dat hij gedaan heeft met vechten in UKR. Maar op termijn en dat is niet zo lang meer stuurt hij gewoon zijn soldaten zonder deftig materiaal, ttz van dat oorlogsmateriaal uit WOII, naar het front... Denk nu niet omdat daar 300.0000 schaapjes met tampons als oorlogsmateriaal om hun gaten te dichten stoer staan zwaaien met een bajonet van WOI, dat dit leger een schijn van kans maakt tegen een leger die al maanden soldaten , tanks en andere dingen aan het inblikken is;.. En nu komt de pointe;.. eenmal dat blotevoetsleger ook ingeblikt is, en ondertussen nog eens 1miljoen oproepbare mannen weggelopen zijn van RU, gaat het verhaal eindigen dat hij met een lege doos zit waarmee hij onmogelijk nog die opstandige republieken kan bedwingen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een tekst die enkele weken geleden verschenen is... Duitsland en Oekraïne: haat-liefde-, lat- of knipperlichtrelatie? p.s. 'Leesgenot????' ![]() De Doomsday Clock tikt... ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het zou inderdaad mooi meegenomen zijn maar op huidig ogenblik ziet het er wel anders uit en is het Rusland dat alles wil inpikken er zelfs tot moorden zijn voor overgegaan om dat gedaan te krijgen. ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 12 oktober 2022 om 10:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ik schreef het al Rusland is Bangledesh niet. En last but not least de Taliban waren een letterlijk en figuurlijk blote voeten leger. ![]() https://www.demorgen.be/meningen/kre...ine~b58479ef5/ De volgende uitleg lijkt me realistischer dan die van jou. ![]() De overwinning! Doorheen de geschiedenis heeft dit woord een verleidelijke bijklank gehad voor machthebbers. Ook nu nog. Er zijn heel wat westerse leiders die het hebben over het helpen van Oekraïne om “te winnen en Rusland te verzwakken” (VS-defensieminister Austin), “Rusland uit Oekraïne te verjagen” (de Britse premier Liz Truss) en “Oekraïne moet de oorlog winnen” (de Estse premier Kallas). In hun ideale wereld willen ze een ‘Kremlin esse delendum’. In moderne oorlogen is een dergelijke triomf echter een steeds moeilijker te bereiken doel geworden. Het geciteerde Irak is hier een goed voorbeeld van, maar ook de recente oorlogen in Libanon en Afghanistan tonen aan dat de overwinning alsmaar meer illusoir wordt. Wanneer de economische oorlog van Poetin ons nog meer pijn gaat doen, de Russische hybride oorlog ook bij ons écht voelbaar wordt en de strijd op het slagveld tijdens de winter evolueert tot een stellingenoorlog, zou Oekraïne bij ons wel eens minder prioritair kunnen worden. Net zoals Afghanistan na enkele jaren uit onze aandacht verdween. Onwil of terughoudendheid om terug te kijken naar wat er in Afghanistan verkeerd liep, dreigt ertoe te leiden dat dezelfde fouten in Oekraïne herhaald worden. In tegenstelling tot toen kunnen we ons echter geen tweede dergelijk fiasco, maar nu voor onze deur met exponentieel ergere gevolgen, veroorloven. ‘Kremlin esse delendum’ lijkt me dan ook niet echt een goed idee, ook niet na de barbaarse beschietingen van Oekraïense steden de voorbije dagen. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 12 oktober 2022 om 10:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Het invoeren van “democratie” als verdienmodel. En als je niet akkoord gaat installeert “het westen” een vriendelijkere overheid middels “regime change.” Je hoort mij niet zeggen dat het systeem niet succesvol is hé. Maar het is een perfide systeem, gebaseerd om omkoperij, chantage, leugens etc.
![]() |
![]() |
#55 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() nee, belgie moet ook niet in FR of NL gan morrelen voor de vlamingen, hooguit via de ambassade of UNO of EU parlement eens gaan reclameren
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
vb kernmacht ? hello je kan toch die wapens niet inzetten op eigen grondgebied, je gaat toch uw eigen bevolking niet pesten met zo'n vuil wapen ? je moet weten wat je wilt: ofwel is UKR deel van RU en probeer je ze te overtuigen, ofwel is UKR geen deel van RU en laat je het stukje grond gerust bovendien loop je straal voorbij aan het feit: wat kan het u schelen of een stukje grond uw eigendom isof niet ? Stel er zit daar ijzer in de grond, door gewoon het ijzererts te kopen die zij eruithalen kun je ook meeprofiteren van dat ijzer dat ze uit de grond halen... Dus moet je nu dat stukje veroveren ? of kan je eenvoudigweg dat ijzer kopen en is de kous af ? zit je op dezelfde kostprijs, hetzelfde economisch effect, hetzelfde resultaat... Waarom moet je een stukje grond bezetten om die grondstof te hebben die daar gewonnen wordt ? nee dat is niet nodig, het is voldoende dat je handel drijft.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er is geen streven naar wissel, want in feite naar westers normen is UKR iets te corrupt. Maar hier gaat het gewoon over het feit dat grenzen geschonden wordt, en de zwakste krijgt de steun van de wereld Toegegeven waar was Eu als China Nepal annexeerde... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als Poetin dan toch nazi's en corrupten wil aanpakken: geef hem het adres van Dries en Sihame. Dan heeft hij een reden om België binnen te vallen.
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Josep Borrell, om het eufemistisch uit te drukken, is mijn vriend niet.
Hij stond ten tijde van de Spaanse militaire invasie in Catalonië, echt aan de verkeerde kant. (en ik ben er van overtuigd dat in heel die affaire, Putin ook goed geobserveerd heeft: wat Spanje ongehinderd door de EU kon doen in Catalonië, dat kon hij ook wel flikken in Oekraîne ...) Maar in deze heeft hij groot gelijk. Heel de EU-diplomatie heeft gefaald. En hij roept hen tot de orde. Zeg nu zelf: wie het ook was, en in dit geval was het Amerika, die ons verwittigde voor dreigende zware afhankelijkheid inzake energie-bevoorrading, het is bewezen dat hij gelijk had. Voor alle eerlijkheid: ik was ook aanhanger van "Wandel durch Handel".
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |