![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
Bekijk resultaten enquête: Spijt? | |||
Ja, ik heb spijt dat ik niet-gevaccineerd ben |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Neen, ik heb géén spijt dat ik niet-gevaccineerd ben |
![]() ![]() ![]() |
13 | 40,63% |
Ja, ik heb spijt dat ik gevaccineerd ben |
![]() ![]() ![]() |
1 | 3,13% |
Neen, ik heb géén spijt dat ik gevaccineerd ben |
![]() ![]() ![]() |
18 | 56,25% |
Aantal stemmers: 32. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar de kans dat er iets verkeerd gaat met dat vaccin is ook piepklein. Het zijn twee totaal verwaarloosbare fenomenen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Als het U niks kost om U te laten chanteren, dan laat je je toch chanteren zou ik zeggen. Het enige probleem daarbij is dat als de andere telkens de inzet wat hoger gaat maken natuurlijk en je op een gladde helling zit. Maar afgezien daarvan, is het toch logisch om het pad met de grootste winst, of de kleinste kost, te kiezen. Laatst gewijzigd door patrickve : 12 oktober 2022 om 14:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er zijn twee afzonderlijke vragen: 1) was het voor mij in die concrete situatie voordeliger om mij te laten vaccineren dan dat niet te doen. Mijn antwoord: JA. Ik heb dus - ook met de info die ik nu heb - geen spijt dat ik toen die keuze heb gemaakt. 2) had men mij zo mogen chanteren? Mijn antwoord: NEEN. Een wat extremer voorbeeld om mijn punt te maken: Als een overvaller me vraagt om mijn geld af te geven, dan ga ik de voordelen afwegen tegen de nadelen: 1) Ik geef mijn geld af: de overvaller laat me met rust 2) Ik geef mijn geld niet af: de overvaller steekt mij neer en gaat alsnog met mijn geld lopen Als ik in die situatie 1) kies, betekent dat niet dat ik niet kwaad kan zijn op die overvaller hé. Die overvaller heeft me immers voor een keuze gesteld die ik niet wou maken. Ik ga dus nadien geen spijt hebben dat ik 1) heb gekozen, maar ga nog steeds kwaad zijn op de overvaller. Bij de vaccinatie is het natuurlijk minder extreem, maar had men een gelijkaardige keuze: 1) Ik laat me vaccineren: ik krijg mijn Ausweis waarmee ik naar hartelust Covid mag gaan verspreiden (lees: op café gaan) 2) Ik laat me niet vaccineren en ik kan niet deelnemen aan het sociale leven. Het feit dat ik 1) kies, betekent niet dat ik niet kwaad kan zijn op degene die mij voor een dergelijke keuze zette hé (de overvaller in mijn eerste voorbeeld, de overheid in mijn tweede voorbeeld) Ik ben met andere woorden kwaad omdat ik die keuze moest maken (de overheid dwong me daartoe), maar ik heb wel geen spijt van mijn concrete keuze, namelijk dat ik 1) heb gekozen boven 2). Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 12 oktober 2022 om 14:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Of denk je dat wat hier op dit eigenste forum verteld wordt representatief is?
![]() |
![]() |
#45 | |
|
![]() Citaat:
"Ik ga U chanteren!" "Met wat? " Met NIETS.""
![]() |
![]() |
#46 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Die kon je onmogelijk toen al weten met een nieuw mRNA-vaccin dat nog nooit op de mensheid werd gebruikt.. ![]() Je kon dus geen afweging maken en ook geen conclusie trekken want je had niet alle gegevens. Dat weet je zelfs tot op vandaag ook nog niet, behalve de bloedklontering, beroertes, hartinfarcten, myocarditits en de plotse en onverwachte doden die doodvallen zonder gekende doodsoorzaak...tenzij je natuurlijk elke mogelijkheid van vaccinatie gevolgen door bijwerkingen blijft ontkennen....dan bestaan de 'nadelen' natuurlijk helemaal niet.. Je vond de voordelen zoals een pint mogen gaan pakken belangrijker dan de onbekende nadelen van die "belachelijke" spuit voor je gezondheid?
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ik iemand met een machinepistool bedreig, en ik zeg "geef mij een glimlach of ik schiet U dood", dan is het nadeel van een glimlach te geven zo goed als nihil, terwijl de bedreiging om doodgeschoten te worden, uiteraard groot is. Iemand zoals paardenman gaat dan gewoon glimlachen, jij gaat een tong trekken omdat je niet wil gechanteerd worden ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
|
![]() Citaat:
Als de dief bij 100 mensen langsgaat dat is er zeker wel iemand die zich NIET laat chanteren, dan is de dief vrij snel dood. Het is een andere discussie, maar ik ben voor "het recht in eigen handen nemen" als ge (dodelijk of niet) gechanteerd wordt. Patrick noemt dat het recht op moorden, ik noem dat het recht op zelfverdediging en het non-agressie-principe.
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat heb je aan het leven als je je niet kan amuseren? Dat is toch het enige dat van tel is? Dat je leven zo aangenaam mogelijk is? Welk hoger doel is er? En die afweging kon jij evenmin maken hé... net zoals er geen duidelijkheid is over de lange termijn effecten van een vaccin, is er ook geen duidelijkheid over de lange termijn effecten van een COVID-besmetting. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#51 | |
|
![]() Citaat:
Dus vrije keuze is er niet. De grondwet en de universele verklaring van de rechten van de mens zijn dode letter. En weet je waarom? Omdat wij de chantage hebben toegelaten. En de chanteurs zullen BLIJVEN chanteren, tot de lantaarnpalen er staan, met véél opgeknoopte chanteurs eraan bengelend.
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf Laatst gewijzigd door gunter5148 : 12 oktober 2022 om 15:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Net zoals dat bij een COVID-besmetting het geval is. Patrickve legt het hier perfect uit: Citaat:
Wanneer ik dus een afweging moet maken met het hebben van een sociaal leven, gaat dat totaal verwaarloosbare fenomeen mijn beslissing niet beïnvloeden. -> Op café gaan was een risico, want ik kon een COVID-besmetting oplopen. Het risico dat ik daar zware gevolgen van zal hebben is echter enorm klein. -> Een vaccin laten zetten was een risico, want er kunnen bijwerkingen optreden. Het risico dat ik daar zware gevolgen van zal hebben is echter enorm klein. Net zoals het risico op een COVID-besmetting mij niet tegenhield om op café te gaan, hield ook het risico op een bijwerking van het vaccin mij niet tegen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ik sta nog steeds achter mijn keuze (geld afgeven / een vaccin laten zetten) om dat de nadelen niet opwogen tegen de voordelen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Dat aanvankelijk iedereen geloofde en iedereen angst aanjoeg, zoals ze gepland hadden. De mortaliteit bleek pas achteraf met 0,15% en toen kwamen ze gauw af dat het maar een griepvirus was dat enkel gevaarlijk was voor bepaalde, kwetsbare groepen om zwaar ziek te kunnen worden. De kans dat er iets verkeerd kan gaan met mRNA/covid-vaccins kun je onmogelijk inschatten vermits nog niet eens alle bijwerkingen in kaart zijn gebracht. ![]()
![]() |
![]() |
#55 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
|
![]() Citaat:
En sterker dan ooit overtuigd .
![]() |
![]() |
#58 |
|
![]() Tegenover 1 crimineel staan 100.000 goede mensen. Er is van die 100.000 mensen maar 1 moedige nodig. En dan zijn géén criminelen meer, en een paar martelaars.
Als je niet bereid bent te sterven of naar de gevangenis te gaan, dan ben je geen vrij mens. (ik plagieer cufi)
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
|
![]() Citaat:
En neen, de grootte van de gevangenis bepaalt niet of je een gevangene bent.
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf Laatst gewijzigd door gunter5148 : 12 oktober 2022 om 15:25. |
|
![]() |
![]() |