![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In die optiek is de christelijke vasten veel evenwichtiger en beantwoordt ook aan een natuurlijke behoefte tot zuivering van het lichaam. Volgens de christelijke voorschriften is er de veertigdaagse vasten die inhoudt dat men zich van bepaalde bijkomende voeding onthoudt (snoepgoed, versnaperingen...) alsook een aantal gewone voedingsmiddelen (vlees volgens de Latijnse traditie, vlees, melkproducten en eieren volgens de Griekse traditie). Men leeft dan gedurende die veertig dagen op een vegetarisch - volgens de Latijnen - of veganisch dieet - volgens de Griekse traditie. Merk op dat de Griekse traditie toelaat dat men op zondagen wel melkproducten en eieren mag eten. Bij de ramadan is dat aspect totaal weg: daar VREET men zich letterlijk vol tijdens de nacht. In de ramadan wordt naast de gewone maaltijd heel veel zoete versnaperingen gegeten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() "ofsow" is dat Rotterdams?
hihi sinan die is best ok ookal istie een.. euh... Rotterdammer! |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Partijlid
|
![]() Gargamel, de haat druipt uit alle openingen van je lichaam naar buiten. Walgelijk. YUCK!!!!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik ken dat zo al zegguh. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
|
![]() Citaat:
Ga je wel eens bij Melief Bender een pilsie haluh? en dan an de overkant bij de snekbar een petatje speciaal? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar kom jij ook uit Rotterdam? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
|
![]() Citaat:
Nieuwe Binnenweg, Oude Binnenweg, Blijdorp... en wat nog meer? Al die bruggen, de nieuwe haven enzo, mooi hoor. Ja, eg wel! Heb jij dat nou ook joh? Echt 'n mooie stad wat ze daar allemaal gedurfd hebben om dat weer op te bouwen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
|
![]() Ga je wel 'ns naar Dudok? Lekkere stapelsandwiches joh!
![]() Ik heb nog wat familie in de stad wonen trouwens. Mijn zoon is er ook geboren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
|
![]() Nou, Wreker!
Kijk naar de avatar van sinan, die vind ik kostelijk! Twee symbolen door elkaar: de Playboy Bunny (verderfelijke seks uit Amerika) verweven met de islamietiese ster en maan. Pure Kunst! Zo iemand kan toch alleen maar 'deugen'?!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Ik moet het jullie wel toegeven dat jullie echte kraks zijn in urenlange nutteloze discussies voeren, alleen jammer dat het financieel niets opbrengt. Mvg, Iemand die pas moslim's is beginnen haten na ermee gewerkt, gereisd en geleeft te hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |||
Partijlid
|
![]() Citaat:
I.p.v. hier intuïtieve 'zever' neer te pennen ( ... spijsvertering grondig in de war ...) zou je beter met gefundeerde zaken afkomen. Ik heb al vele wetenschappelijke artikelen gelezen waarin wordt gesteld dat vasten goed is en dat het spijtig is dat het tegenwoordig quasi niet meer wordt gedaan. Bovendien heeft een bioloog en doctor in de wetenschappen me eens verteld dat een hele dag niet eten helemaal geen kwaad kan en zelfs gezond is, zolang er genoeg aandacht wordt besteed aan het ontbijt, de belangrijkste maaltijd van de dag. Dit gebeurt ook bij het islamitische vasten, net voor het begin van de ochtend staat men op om stevig te ontbijten. Citaat:
Ikzelf en met mij vele anderen ga naar school, leg examens af, speel voetbal,... en de ramadan heeft me hierbij nooit nadelig beïnvloed. Soms moet je doorbijten, bv. examen L.O., maar er komen zul je. Als je trouwens een geldige reden hebt om niet mee te vasten, dan staat de islam je toe om het later in te halen: zo ken ik mensen die Sport volgen op unief en zo enkele dagen van de ramadan hebben uitgesteld. Citaat:
Dus, bijkomend heb je 3 maaltijden per dag gereduceerd tot 2. M.a.w. je zal in principe ook geld besparen op eten die maand. --> Dat komt goed uit want op het einde van de maand is er de zakat-al-fitr, waarmee armen gevoed moeten worden. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat ik echter wel stel is dat de islamitische "vasten" niet gezond is: men onthoudt zich van eten tijdens de dag, maar propt zich vol met allerlei lekkernijen tijdens de dag. De christelijke vasten reduceert niet alleen de hoeveelheid voedsel, maar ook de soort. Dit druist niet in tegen de natuurlijke cyclus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | ||||
Partijlid
|
![]() Citaat:
Mag ik u erop wijzen dat dit fout is. Voor u zijn blijkbaar al diegenen op wie u doelt werklozen en OCMW-steuntrekkers, bovendien kiezen ze hier ook nog voor. Mag ik u erop wijzen dat uw veralgemening dubbel fout is. Voor u zijn blijkbaar alle Belgen hoogopgeleide hardwerkende mensen (time is money) die geen OCMW-steun trekken. Mag ik u erop wijzen dat uw veralgemening alweer fout is. Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|