![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jij bent zo een van die groene-smoes propagandisten blijkbaar. Kernenergie is een van de minst ingrijpend en plaatsnemende energie bronnen die we hebben, maar nee, we moeten dat vervangen door het verbranden van gigantische hoeveelheden fossiel, en dat verbergen achter een pruts "hernieuwbaar" waarvan op voorhand al vastligt dat het nooit - zolang we geen gigantische opslagmethoden hebben - het gros van de energievoorziening kan bewerkstelligen. Kortom, hernieuwbaar is het excuus om voluit fossiel te gaan: de "groene smoes". Beweren dat fossiel beter is dan nucleair op ecologisch vlak is zeggen dat de aarde een platte schijf is. Maar de tweede stap is natuurlijk van dan, eens we op fossiel draaien, tegen fossiel te fulmineren. Maar we zien hier wel de doctrine achter: weinig energie, en veel schuldgevoel, want armoede is het doel. Spijtig genoeg beseffen die ideologen niet, die voluit voor armoede willen gaan, dat hun doctrine de mijne impliceert: maximale genocide. De groene doctrine is streven naar maximale armoede, veel fossiele vervuiling als tussenstap, en genocide. Dat begint met een pleidooi voor fossiel (zogezegd hernieuwbaar), een pleidooi tegen nucleair. Nadien een pleidooi tegen fossiel. En als dusdanig weinig energie, en dus grote armoede en schaarste. Die op zijn beurt, uiteraard de logische stap tot genocide impliceert. Mijn idee is dat we dat ook kunnen, zonder die stap "armoede", en zonder die stap vervuiling, door nucleair te gaan, en naar maximale rijkdom en genocide. Beide zijn ecologisch geinspireerd, maar ik heb geen vervuilende fossiele stap, en ik eindig met een rijke maatschappij. Tussen jouw klassiek groen traject naar veel vervuiling met fossiel, grote armoede, en genocide, en mijn traject met weinig vervuiling met fossiel, grote rijkdom en genocide, heb ik een voorkeur voor mijn traject. Laatst gewijzigd door patrickve : 28 oktober 2022 om 07:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Minister-President
|
![]() ziehier feitelijk is de marshallhulp uit de USa in Nederland en rest europa nooit gestopt maar nu kunnen de Yankees er wel Biljoenen Harde euro's mee verdienen dus KASSA.
Donald Trump vergeet nu dat de Amerikaanse industrie nu juist meer geld zal investeren in Nederland om zo snel een Hoger rendement te verkrijgen met name als de EU dus die 900 MIljard euro in wapenproduktie zal investeren, dus dit is goed voor de Nederlandse economie en dus kan het de verarming in Nederland bestrijden. OORLOGSeconomie komt eraan in Nederland, levert banen en dit is positief voor de economische GROEI hahha hah oudere topic maar aktueel nu is de VERARMING van Nederland ruim 1,5 miljoen Arme, hongerige mensen nu in Nederland en ruim 500.000 leven van de voedselbank, aantal Daklozen is ook flink toegenomen in Nederland. Energie zal duurder worden, GAS en Stroom he, ook verwarming kost nu kapitalen. Water zal ook snel duurder worden in Nederland. (Ik heb alleen abw minimum bijstand nu, dus ik ben straatarm, heb letterlijk niets meer over. ) ======================== https://www.msn.com/nl-nl/geldzaken/...2fca0f61&ei=53 VS is grootste internationale investeerder in Nederland: €1.822 miljard aan vermogen Artikel door ANP • 2u • 1 minuten leestijd De financiële banden tussen Nederland en de Verenigde Staten zijn behoorlijk omvangrijk. De Verenigde Staten waren vorig jaar opnieuw de grootste internationale investeerder in Nederland. Dat blijkt uit cijfers van De Nederlandsche Bank (DNB). Volgens DNB staan de VS eigenlijk al jaren bovenaan in de lijst. Nu zijn de cijfers wel extra relevant vanwege de dreiging van een handelsoorlog met de VS. Screenon - Extreme - Limited Edition - Intel Core I9-13900K - 4TB Nvme SSD - RTX 4090 - Gamepc.L212 - Wifi bol.com Screenon - Extreme - Limited Edition - Intel Core I9-13900K - 4TB Nvme SSD - RTX 4090 - Gamepc.L212 - Wifi Advertentie Eind 2024 hadden de VS 1.822 miljard euro geïnvesteerd in Nederland. Dit ging voor een groot deel om investeringen van Amerikaanse multinationals in Nederlandse dochtermaatschappijen. Het geïnvesteerde geld stroomde Nederland deels ook weer uit naar bedrijfsonderdelen in andere landen. Andersom investeerde Nederland 1.496 miljard euro in de VS, waardoor het zogenoemde netto extern vermogen uitkwam op min 326 miljard euro. In de tabel hieronder staat een overzicht van de 5 landen met de grootste negatieve bijdrage aan het zogenoemde netto extern vermogen van Nederland. Dus landen waarvan de omvang van de investeringen in Nederland groter is dan omgekeerd. Naast de VS geldt dit voor Luxemburg, Duitsland, België en Japan. Volgens DNB geeft de omvang van de wederzijdse investeringen van de VS en Nederland aan dat het Nederlandse bedrijfsleven en de kapitaalmarkt relatief sterk met die in de VS verweven zijn. LEES OOK: Amerikaanse import schoot in januari omhoog, vooruitlopend op handelsoorlog van Trump https://www.msn.com/nl-nl/geldzaken/...2fca0f61&ei=53 ============================= |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |