![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen, standaard variabel Luminus contract.
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Deur sluiten. De vlieger in en in het buitenland gaan eten. Dat is wat ik in december efkes van plan ben. Kerstmis en oudejaar zijn daar minstens even leuk als hier. Het zou mij niet verbazen moesten we worden geconfronteerd met een emigratiegolf. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Misschien wordt het dit jaar breakeven.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik spreek over de ‘gemiddelde’ Vlaming. Die heeft geen warmtepomp. Ik heb al bericht gehad dat ik 440€ (Twee maanden) ga terugkrijgen.
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Okido, zo kan je dat ook zien. Ga je "ze" ook op twee knietjes bedanken, dan? Brave Dadee.
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis, je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg". Laatst gewijzigd door Jay-P. : 13 november 2022 om 07:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of het nu gaat over huiswijven die dolgelukkig zijn omdat ze een gratis staaltje met gezichtscrême krijgen na tien te dure aankopen van zalf om aan hun gat en andere lichaamsdelen moeten smeren, en dus zelf bekostigd hebben, of het nu gaat over het terugtrekken van belastingen, en nu ook over de voorschotten op de energiefacturen. (wat ik niet betwist, voor alle duidelijkheid, is dat een correct berekend voorschot een thermometer is voor je definitieve factuur, maar in dat correct berekenen zit een ambetantigheid. Als de gasprijs vandaag 10 procent gedaald is tegenover gisteren, en als ze het voorschot berekenen op de prijs van de dag van berekening ....)
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zelf heb ik mijn voorschot laag gehouden en kreeg ik toch nog 1800 euro terug, maar mijn vast contract loopt volgend jaar af, zoiets halverwege tussen de twee opnames. Ik heb die 1800 euro dus niet opgesoupeerd maar effe aan de kant gezet voor de afrekening van volgend jaar. Het zou niet slecht zijn moesten de mensen nu reeds iets aan de kant zetten voor de afrekening die volgt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
dat is waarom ik ooit serieus ambetant werd (ergens in 't midden van de jaren 80) en van boekhoudkantoor veranderde voor een degelijke fiscalist toen mijnheer 'ex-boekhouder' me zo fier als een gieter verklaarde dat mijn bedrijfje zo een kleine 300k frankskes ging terugbetaald krijgen. (En dat was toendertijd nog heel veel geld voor een kleine NV met amper 6-8 medewerkers, in een omgeving met jaarinflatie van +/- 7% toen.)
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
1. Het voorschot wordt aangerekend door de leverancier en ik zeg in deze draad zelf dat voorschotten van 1200€ per maand voor een ‘normaal’ gezin bulshit zijn en dat je dat niet moet doen. Tenslotte beslis je zelf wat je als voorschot betaalt. 2. Die 200€ per maand wordt betaald door de federale regering (via de leveranciers).
https://forum.politics.be/showpost.p...&postcount=322 ‘…De blauwe Minister van Justitie plaste tegen een politiecombi…’ Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 13 november 2022 om 10:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() we staan tenminste toch aan de goede kant van de geschiedenis het
![]() |
#51 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
En nu zitten zij daar, hoe en met wat gaan wij dat betalen? Laatst gewijzigd door Deo : 14 november 2022 om 08:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja onze politici zijn de goei, fuck de dictators die hen durven tegenspreken of verbeteren in woord en daad.
![]() |
#53 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bij Ecopower verdubbelt de elektriciteitsprijs vanaf 1 november bijna. Bij de eindafrekening twee maand geleden trok ik nog terug. Dat zal volgend jaar wel anders uitdraaien.
Ga maar na. De regering De Wever is een voortzetting van de regering Di Rupo. Er wordt op dezelfde plaatsen bespaard en gesmost. We zijn gestrikt. In de meltingpot gaat alles kapot. Laatst gewijzigd door Vlad : 14 november 2022 om 08:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ik trek er ook een 200 terug , ik heb dikwijls gespeeld met het voorschot aan de hand van mijn verbruik, en net iets meer betaald dan nodig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Minister-President
|
![]() Net de afrekening gehad. 100€ terugtrekken op elektriciteit en 1400€ terugtrekken op gas.
Weer een rondje bangmakerij van de overheid?
![]() |
#56 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen veel te hoge voorschotten bij leveranciers. Die gebruiken dagprijzen ipv gemiddelden voor hun voorschotten.
![]() |
#57 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zouden de leveranciers durven een commercieel handigheidje proberen?
Nu de voorschotten iets te hoog zetten, en bij de afrekening de boodschap brengen: zie ne keer hoe goekoop wij zijn, blijf maar zeker bij ons voor je volgend contract ??? Als de klant zo naïef is, dan moet je er maar gebruik van maken??
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gemakkelijk op te lossen: de elektriciteitsprijs loskoppelen van de gasprijs.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn voorafbetalingen worden niet verhoogd hoor. Ik zou wel zot zijn. |
|
![]() |
![]() |