Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 december 2004, 09:19   #41
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim
Ik lieg niet, u bent degene die liegt.

U weet goed genoeg dat ik op 10 seconden niet aan zo'n foldertje geraak. Ik heb ze hier namelijk niet thuis liggen.

Waarom neemt u geen contact op met de mensen van RTBF, volgens u hebben die mensen dus blijkbaar leugens verspreid op de televisie!
Natuurlijk liegt u, net als uw mede-Blubbers die dit in het verleden al beweerden maar me toch geen enkel foldertje konden tonen.

Op RTBF werd niet beweerd dat "de Franstalige foldertjes" (die trouwens niet bestaan) een andere tekst hebben dan "de Nederlandstalige foldertjes" (die ook niet bestaan) in het Brussels Gewest. In Brussel zijn de folders van het Vlaams Belang/Blok immers tweetalig.

Hoogstens kan men een vergelijking gemaakt hebben tussen de foldertjes die in Vlaanderen worden verspreid en die in Brussel. Maar dat de thematiek soms wat anders is, is heel normaal: de problemen zijn ook anders en de situatie is wel verschillend. Niet iedere folder is trouwens in Vlaanderen ook hetzelfde: de gevoeligheden in Antwerpen zijn nu eenmaal niet dezelfde in Waregem. Ook dat laatste element schijnt u te vergeten, nl. dat het VB al een reeks andere foldertjes verspreidt naargelang de streek, iets wat getuigt van een goed inzicht (ten andere ook de CD&V doet dat).
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2004, 09:20   #42
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U beweert dus dat niet in elke Nederlandstalige folder van het VB gesproken wordt over vlaamse onafhankelijkheid? Jan, ga eens naar de dokter. Het is nodig.
Ja, dat beweer ik niet alleen, daar ben ik zeker van. De laatste verkiezingsfolders liggen hier trouwens nog voor me. In een ervan worden de onderwerpen vrije meningsuiting en veiligheid sterk beklemtoond.
Oud 27 december 2004, 09:25   #43
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Natuurlijk liegt u, net als uw mede-Blubbers die dit in het verleden al beweerden maar me toch geen enkel foldertje konden tonen.

Op RTBF werd niet beweerd dat "de Franstalige foldertjes" (die trouwens niet bestaan) een andere tekst hebben dan "de Nederlandstalige foldertjes" (die ook niet bestaan) in het Brussels Gewest. In Brussel zijn de folders van het Vlaams Belang/Blok immers tweetalig.

Hoogstens kan men een vergelijking gemaakt hebben tussen de foldertjes die in Vlaanderen worden verspreid en die in Brussel. Maar dat de thematiek soms wat anders is, is heel normaal: de problemen zijn ook anders en de situatie is wel verschillend. Niet iedere folder is trouwens in Vlaanderen ook hetzelfde: de gevoeligheden in Antwerpen zijn nu eenmaal niet dezelfde in Waregem. Ook dat laatste element schijnt u te vergeten, nl. dat het VB al een reeks andere foldertjes verspreidt naargelang de streek, iets wat getuigt van een goed inzicht (ten andere ook de CD&V doet dat).
Ik vind dit getuigen van pure hupocrisie. De splitsing van België is niet iets dat verschilt van streek tot streek.

Nogmaals, ik kan niet zomaar een foldertje inscannen als ik ze hier niet heb liggen. In Antwerpen zal men geen tweetalige folders verspreiden. De redactie van RTBF heeft ze in hun bezit. Vraag het daar aan.
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2004, 09:27   #44
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Oh ja, en voor u bovenkomt met: "als u ze niet thuis hebt liggen, hoe kan u dat dan weten?"

Ik heb de folders gezien op de reportage van RTBF (ingezoomd e.d.)
Oud 27 december 2004, 09:30   #45
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik vind dit getuigen van pure hupocrisie. De splitsing van België is niet iets dat verschilt van streek tot streek.

Nogmaals, ik kan niet zomaar een foldertje inscannen als ik ze hier niet heb liggen. In Antwerpen zal men geen tweetalige folders verspreiden. De redactie van RTBF heeft ze in hun bezit. Vraag het daar aan.
Ik heb de folders hier ook, dus ik weet waarover ik spreek. Over uw opmerking over de zogezegde "hupocrisie" (sic), kan ik kort zijn. Het getuigt niet van schijnheiligheid de problemen waarmee mensen zich geconfronteerd zien centraal te stellen. In de grootstad worden de inwoners met andere problemen geconfronteerd dan in het platteland. Hierbij gaat het niet over de "splitsing van België" zoals u onterecht meent (waarmee u trouwens eens te meer bewijst dat u geen enkele folder van het Vlaams Belang/Blok ooit heeft vergeleken).
Oud 27 december 2004, 09:59   #46
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Ik bedoelde idd "hypocrisie", alleen was ik wat te snel met typen en heb ik de spelfout niet onmiddelijk opgemerkt.

De twee folders (Vlaams Blok/Vlaams Belang) heb ik reeds vergeleken, en ik ben tot de vaststelling gekomen dat er weinig tot geen verschil op zit.

Laatst gewijzigd door Kim : 27 december 2004 om 10:08.
Oud 27 december 2004, 20:51   #47
Lesane
Provinciaal Statenlid

Lesane's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb het niet over "Vlamingen", ik heb het over 10.000.000 BELGEN!

Onnozelaar, alsof België enkel uit 6.000.000 Vlamingen bestaat!

En kom niet af met zever als: "ze zijn enkel in Vlaanderen opgekomen." Ze zijn stemmen gaan ronselen in Brussel en zelfs deels Wallonië.
Maar kind toch, ge maakt uzelf belachelijk. Gij hebt het over 10.000.000 kiezers. Zoveel zijn er niet in belgië, en het Vlaams Blok heeft zich niet bij alle Walen aangediend. In tegenstelling tot één of ander flutclubje waarvan het niveau van de top () ervan zeer te wensen overlaat, getuige uw reactie en leugens hier, de vele posts van oppernar Hans1, ons aller BY, Yann die niet weet waar te kruipen na herhaaldelijk ontmaskerd te zijn als leugenaar (bv. ivm zijn filmpje over de Ijzertoren). Hun verkiezingsresultaat was dan ook naargelang.

http://www.faithfreedom.org
http://dutch.faithfreedom.org/forum

Forumnar Hans1 over de Vlaamse transfers naar Wallonië: "Bovendien komt er niet voldoende economische steun uit het noorden zoals van West- naar Oost-Duitsland."
Lesane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2004, 20:53   #48
mulder7
Schepen

mulder7's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat zeg ik ook niet, maar 13.000 kiezers van de BUB stellen uiteindelijk weinig voor tegenover de 9.987.000 Belgen die niet op de BUB gestemd hebben.
Amen. De vraag is, waarom gaan dergelijke drogredeneringen slechts op voor het VB en niet voor alle andere partijen? De eerste partij die in een democratisch stelsel met een absolute meerderheid aan het regeren kan gaan moet nog opstaan.
Zelfs in het kiezerspubliek van het VB zijn er zeer veel mensen die België willen behouden! Dat geeft het VB zelf toe. Die mensen stemmen op het VB omdat ze zich kunnen terugvinden in het migrantenstandpunt...
En wat is er op tegen om omwille van bepaalde specifieke standpunten te stemmen voor een partij? Om de hidden agenda van het VB te ontmaskeren is al zoveel in het werk gesteld dat er niet veel "hidden" meer aan kan zijn. Is de gedachtensprong bij U dan zo groot dat bijvoorbeeld Franstaligen een Vlaamse republiek kunnen verkiezen boven een geïslamiseerd Bruxallah (cf. uw reactie op de tweetalige folders in Brussel)?
Professor en historicus Luc De Vos: (...) België en 's lands belangen zijn al langer een utopie. Niemand ijvert ervoor. Het land bestaat nog bij gratie van de monarchie en de nationale voetbalploeg. Restanten uit een verleden, zonder slagkracht in de moderne politiek (...), HLN, 23/9/2004, p.12.
mulder7 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2004, 20:57   #49
Lesane
Provinciaal Statenlid

Lesane's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik spreek niet over de laatste verkiezingen. Daar ik er zelf aan deelgenomen heb, denk ik wel dat ik weet op welk niveau de verkiezingen zich afspeelden.

Legt u mij even uit waarom uw partij zo selectief is in het drukken van pamfletjes. Wanneer ze bij de Franstalige medeburger (oh, wat klinkt dat toch goed) pamfletten uitdelen, zien we een mooie vertaling van het Vlaams Blokprogramma. Maar oei, wat is dat nu? Er ontbreekt een deel! Hoe zou het toch komen dat het Vlaams Blok met geen enkel woord rept over hun extreme drang naar een republiek Vlaanderen?
Wring wring, lieg lieg... U heeft het niet over de vorige verkiezingen? Kunt u me dan vertellen over welke verkiezing u het wel heeft waarbij het VB 1.000.000 stemmen haalde? Zoiets heet "in your face"!

http://www.faithfreedom.org
http://dutch.faithfreedom.org/forum

Forumnar Hans1 over de Vlaamse transfers naar Wallonië: "Bovendien komt er niet voldoende economische steun uit het noorden zoals van West- naar Oost-Duitsland."
Lesane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2004, 00:11   #50
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hoe zou het toch komen dat het Vlaams Blok met geen enkel woord rept over hun extreme drang naar een republiek Vlaanderen?
Waarmee nog maar eens bevestigd wordt aan welk soort 'extremisme' de belgicisten zich storen.
Oud 28 december 2004, 03:14   #51
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Er ontbreekt helemaal geen deel. Vele maanden geleden beweerde een van jullie Blubbers dat al. Toen stelde ik een heel eenvoudige vraag: "Wel, scan dan eens zo'n foldertje in en plaats het hier". Daar is toen nooit een antwoord op gekomen.

De reden is simpel: Franstalige foldertjes bestaan immers niet. Er bestaan wel tweetalige foldertjes waarbij de Franse tekst een getrouwe vertaling is van de Nederlandstalige kant. Dat geldt trouwens ook voor de VB-tijdschriften van het Brusselse.
Ik ga tegen mijn natuur ingaan en een BUB'er verdedigen, maar er bestaan wel ééntalig Franse foldertjes van het Blok. Tijdschriften ook. U hebt dat hier een tijdje geleden trouwens al toegeven (was het niet "écho de Bruxelles" of "voix de Bruxelles" of zoiets?) met de argumentatie dat het iets is dat alleen naar de franstalige leden werd gestuurd. Bart De Wever liet het zien tijdens een debat met Dewinter, en in het kader daarvan beweerde u dat hier. Ik heb geen zin om het te gaan opsnorren, maar ik ben hier nog nooit op een leugen betrapt en wil dat graag zo houden.

Dat ééntalig franstalige foldertje (van dhr. Arckens) heb ik zelf gezien, een oud-VU-senator had het gekregen toen hij in Brussel was. Hij had het bij toen we campagne voerden op de markt in Lier en liet het zien aan Dewinter en Van Nieuwenhuysen, die (ge kunt daarmee lachen, maar het is waar) daar net passeerden. Ik heb die mensen niet horen zeggen dat het vals was...
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2004, 07:46   #52
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
Ik ga tegen mijn natuur ingaan en een BUB'er verdedigen, maar er bestaan wel ééntalig Franse foldertjes van het Blok. Tijdschriften ook. U hebt dat hier een tijdje geleden trouwens al toegeven (was het niet "écho de Bruxelles" of "voix de Bruxelles" of zoiets?) met de argumentatie dat het iets is dat alleen naar de franstalige leden werd gestuurd. Bart De Wever liet het zien tijdens een debat met Dewinter, en in het kader daarvan beweerde u dat hier. Ik heb geen zin om het te gaan opsnorren, maar ik ben hier nog nooit op een leugen betrapt en wil dat graag zo houden.
Fout. Er bestaan geen eentalige foldertjes, iets wat ik trouwens NIET heb toegegegeven om de eenvoudige reden dat ze niet bestaan.

Wat de tijdschriften (meervoud) betreft, zit u eveneens op het verkeerde spoor. Er bestaat inderdaad EEN tijdschrift waarover ik het reeds eerder had, maar het betreft hier geen partijpublicatie (iets wat ik eerder al schreef, maar voor de "eenvoud" vergeet u dat nu even). Dat tijdschrift, een eigen publicatie van Johan Demol en niet gedekt door de partij trouwens, wordt niet verstuurd naar "de franstalige leden" (sic), maar aan degenen die Johan Demol hierom vragen. Het is GEEN ledentijdschrift in tegenstelling tot wat u beweert.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be