![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vroeg? ik ben al uit mijn nest van 03.45, ze konden me niet missen op het werk. Daar heb jij geen last van zeker?
![]() |
#42 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Uiteraard, in mijn jeugd gaven ze u wat petsen en was het autisme snel verdwenen.
![]() |
#44 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb tot mijn 15 dagelijkse ranselingen gehad, ben verbrand geweest, gestampt, meegenomen achter het fort V waar vaderlief me een kogel in mijn hoofd ging schieten- ze zouden mij toch nooit vinden zei hij, terwijl hij ostentatief kogels in zijn geweer stak. Zulke dingen, 15 jaar lang. Mijn autisme is gebleven.
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Drillrap is letterlijk enkel en alleen geweld. Maar vanwaar de ophef? het is gewoon een doorontwikkeling van gangsterrap. Verschil is dat er binnen drillrap vaker gebruik wordt gemaakt van donkere humor, zoals hier: https://www.youtube.com/watch?v=qMgCTtVze20.
Hier wordt de spot gedreven met vermoorde 'opps' (vijanden). |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Stel je voor dat je ironisch gaat opscheppen over het gegeven dat je 3.45 op moest, om te werken. Hahaha grotere coping bestaat bijna niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
(toegegeven, redelijk ver gezocht) Was er misschien wel iemand van uw familie of jijzelf levensnoodzakelijk afhankelijk of ik al dan niet uit mijn nest kwam. Sommigen onder ons hebben nu eenmaal een verantwoordelijkheidsgevoel.
Hope is nothing more than a postponed disappointment Laatst gewijzigd door Skobelev : 28 december 2022 om 10:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() "normale" mensen.
![]() |
#53 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ik denk niet dat ge nog oudjaar gaat vieren bij de papa ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is één interpretatie.
Want hoe meer petsen ik kreeg, hoe langer ik niet buiten mocht, hoe meer dat ik ging dwarsliggen. Zie, als ik niet buiten mocht, dan moest ik in de living aan tafel zitten. Met mijn rug naar het TV toestel, want ik mocht niet naar TV kijken, niet lezen, geen muziek, alleen maar zitten aan tafel en vooruit kijken. Nu, na zijn werk kwam vaderlief dan thuis en het eerste dat hij deed was aan de achterkant van de TV voelen, was die warm, wat de TV altijd was, vermits hij naast de stoof stond, dan had ik TV gekeken met tot gevolg enkele slagen en een maand niet buiten erbij. Wat me deed besluiten dat ik evengoed naar TV kon kijken tot dat hij thuis kwam, vermits ik de slagen toch kreeg. Op zekere dag moest ik met ons moeder mee naar de winkel, staan daar enkele van onze buren met elkaar te praten, we passeren daar en een van hen vraagt me, heb u al een tijd niet gezien, ben je gestraft misschien? Waarop ik bevestigend antwoord en uitleg dat ik het komende anderhalf jaar niet buiten mag, geen TV etc. Enkel zitten aan tafel. Die mensen keken een beetje raar, zoiets hadden ze naar alle waarschijnlijkheid nog niet gehoord. Zo gauw die mensen uit het zicht waren kreeg ik daar van ons moeder links en rechts een paar petsen voor tegen mijn gezicht. Ik kon gewoon niet winnen, ik kon niet goed doen. Ons moeder brulde regelmatig dat ik loog, iedere keer ik neen zei kreeg ik petsen. Tot dat ik van miserie en pijn 'toegaf' dat ik loog, gewoon om de slagen te laten stoppen. Had natuurlijk tot gevolg dat de ranseling gewoon opnieuw begon, 'omdat ik een leugenaar was."
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik kwam eens in Borsbeek in de GB binnen, zie ik hem daar staan bij de charcuterie. Heb me omgedraaid en ben buiten gestapt en ben naar een andere winkel gereden. Mijn zuster stuurde me overtijd een sms, ons vader was 81 geworden. Ik stuurde terug, dat is goed, hopelijk valt hij nu snel dood.
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is iets waar ik zelf met worstelde toen die van ons zwanger was. Want ik wist niet hoe je kinderen op moest voeden, maar ik wist wel hoe het niet moest. Dat was al een goed begin.
Ik herinnerde wat mijn grootmoeder aan vaders kant me vertelde over toen ik klein was, ze zei over mijn vader, je hebt nooit op zijn schoot gezeten, hij heeft nooit met u gespeeld en je hebt er nooit een kus van gehad. Dat heb ik dan omgedraaid toen mijn zoon geboren is.
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
|
![]() Citaat:
Het is me een keer overkomen. Ik wist niet waar het vandaan kwam niet eens. Gelukkig niet zo erg maar ik heb dan gezegd tegen mezelf...dat nooit meer. Ik heb mijn kinderen zelfs nooit meer gestraft. Er wel mee bezig geweest. |
|
![]() |
![]() |