Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 december 2004, 23:15   #41
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

labyrinth's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peace
U begrijpt het verschil tussen welvoelen en welvaart blijkbaar niet. Welvaart betekend overal in de wereld "geld"
Daarentegen betekend welvaart nog niet welvoelen. Je kunt enorm veel welvaart kennen zonder je noodzakelijk wel te voelen.

Het Vlaams Belang is echter realistisch genoeg om in te zien dat geld zowel het beginsel van welvart als welvoelen is.

Uitgebuit worden door Wallonië en gedwongen worden om een Koningshuis een super de luxe leventje te financieren, is voor mij geen welvoelen ondanks dat ik wel welvaart ken.

Dit onrecht moet beeindigd worden. Walen, koningshuis, vreemdelingen enz. moeten maar eens voor hun eigen welvaart gaan presteren en niet enkel profitteren vande werkzaamheid van anderen.

Wallonië heeft geen enkel recht op Vlaams geld. Waarom zou het koningshuis alles geschenkt moeten krijgen en anderen moeten zich ervoor krom werken.

Het Vlaams Belang wil vooral een rechtvaardige welvaart waarbij iedereen die fysiek en geestelijk ertoe in staat is aan die welvaart moet bijdragen. Gedaan met het profitarisme. Hij die hard werkt moet veel hebben en hij die te lui is om te werken moet niets bezitten.
En hij die meer heeft dan u, hebt u daar geen problemen mee Peace ?
labyrinth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2004, 23:21   #42
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peace
Ik ben het met je uitspraak eens en waarschijnlijk iedereen binnen het Vlaams belang staat daarin volledig achter je.
Echter is er niemand op de hele wereld die deze ontwikkeling kan verhinderen. Helaas is dat de vernietigende realiteit. Daarom is de meest aannemelijke voorspelling dan ook dat er binnen X-aantal tijd toestanden zullen optreden die waarschijnlijk 3/4 van de wereldbevolking zullen vernietigen. De meest waarschijnlijke denkpiste is daarbij dat de mensen deze desimering zelf zullen doorvoeren. Na de grote clash kunnen (wij) dan weer een hele poos verder. dat lijkt mij het toekomst perspectief.
Niemand wil dat, maar ook niemand wil dat verhinderen.
Dus voor jou is het ...... laten we vandaag dan maar beginnen te vechten voor onze beetjes van morgen.
Ofwel ben je zeer jong en overmoedig, ofwel ben je zeer oud en verlang je te sterven.
Oud 26 december 2004, 23:45   #43
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
De B.U.B. erkent ook het federalisme. Maar dat wil niet zeggen dat we onze staatsstructuur liever anders zouden willen zien.

Zo is dat ook met de Koning. De Koning vraagt ook voor meer samenhorigheid. Ik ken hem echter niet persoonlijk om zijn mening te kennen of dat nu in een unitair of in een federaal België moet.

die mag vragen wat hij wil maar nadat hij het ooit eens presteerde op in zijn nieuwjaarsbrief het thema te gebruiken van de waarden en normen in het gezin en achteraf bleek dan dat hij zelf een scheve schaats had gereden komt hij wel niet meer geloofwaardig over vind ik
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2004, 23:48   #44
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

BELGIE UNITAIR !

Ja, wat anders?
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2004, 00:20   #45
Pieter de Coninck
Banneling

Pieter de Coninck's schermafbeelding

Standaard

[size=6]Vlaanderen onafhankelijk[/size]
Pieter de Coninck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2004, 00:43   #46
Bert Bubber
Provinciaal Statenlid

Bert Bubber's schermafbeelding

Standaard

[size=4]Eigenlijk is Vlaanderen reeds lang onafhankelijk, de rest van dit k*tland is immers afhankelijk van Vlaanderen![/size]
[size=4]Vlaanderen[/size] [size=4]zelfstandig.[/size]
Oud 27 december 2004, 10:07   #47
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bert Bubber
[size=4]Eigenlijk is Vlaanderen reeds lang onafhankelijk, de rest van dit k*tland is immers afhankelijk van Vlaanderen![/size]
[font=Arial][size=4]Wie van de warmte houdt, moet de rook dulden.[/size][/font]
[font=Arial][size=4][/size][/font]
[font=Arial][size=3]Wat u voorstelt is geen warmte maar eerder vrieskou.......of[/size][/font]
[font=Arial][size=3]brand ![/size][/font]
Oud 27 december 2004, 10:49   #48
Vlaamse Leeuw
Europees Commissaris

Vlaamse Leeuw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth
U vergeet dat België al geruime tijd bestaat als geheel......
Inderdaad ...... al bijna 175 jaar als een artificieel land.

Citaat:
Stel dat er in uw familie een lid is dat niet zo actief of zo presterend is als de andere(n) gaat u deze dan omwille van een financiële reden of het anders zijn afstoten?
Neen, maar onze 'Waalse broederen' behoren dan ook niet tot mijn 'familie'.

Citaat:
Uw stelling is: u rendeert niet zoveel als ik, dus stap het maar af....
Waar heb ik dit ooit beweerd??? Ik vind dat je als werkende mensen al genoeg belastingen betaald, dus dat je dan ook kan eisen dat je geld goed besteed wordt en dat er geen geld gaat naar nutteloze zaken, zoals de transfers + het koningshuis.

N-VA voor 6.000.000 Vlamingen!!!
Vlaamse Leeuw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2004, 10:53   #49
De rechtvaardige rechter
Parlementslid

De rechtvaardige rechter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
Oei, had blijkbaar iets fout gelezen: ik wil federalisme... nu pas zie ik die "geen" staan.

Excuses!
iedereen kan zich vergissen.
Oud 27 december 2004, 11:12   #50
PAJOT
Banneling

Standaard

Ieder jaar weerklinkt rond Kerstmis het "vrede, voor alle mensen van goede wil" en dat niet alleen van de kansel. God alleen weet hoeveel goede wil er aan zwarte kant was. Een goede wil, die honend verstoten werd door onwil en gewilde onwetendheid van kardinalen, koningen, zwijgende auditeurs en gewezen weerstandshelden, gebukt onder hun rinkelende pensioenenopbrengende onderscheidingen.

En zelfs nu blijft de domme, maar lintjes en pensioenen opleverende haat vootwoekeren. En het weze godgeklaagd, mensen die zich Vlaams-nationalist noemen, zwijgen als vermoord. De Nieuw-Valse Alliantie heeft voor haar regeringsdeelname niet één keer de rechtvaardige en steeds luidere amnestie-eis in de weegschaal gelegd. Meer en erger : zij draaien als Gansendoncks mee in de Brusselse mallemolen.

De meer dan zeventigjarige bloedrode tirannie, de destijds hoog geprezen bondgenoot van de Belgische democratie, waartegen de Oostfronters zestig jaar geleden de wapens opnamen, doet men af als een kwade droom, waarmee men niets te maken heeft of had.

Zestig lange jaren zijn voorbijgegaan en nog steeds zijn de wonden niet geheeld en het verleden begraven. Een heel jaar lang werd her en der de zogenaamde bevrijding gevierd. De koning kon eindelijk - om de feestelijkheden te beëindigen - de hand reiken aan de repressieslachtoffers, maar de haat en hypocrisie haalden weer de bovenhand.

Tien jaar koningschap, de zeventigste verjaardag, de feesten van de bevrijding ... geen kans werd benut om een punt achter het verleden te zetten. Moge de koning volgend jaar tot inkeer komen en ter gelegenheid van de 175ste verjaardag van de Belgische onstaat eindelijk amnestie verlenen !

De Kerstboodschap van de Koburger. (Ward Hermans)

De Koning heeft geen woord gesproken
Waarmee 't genadebrood gebroken.
Gods liefdekreet werd weer gesmoord.
Herodes had het laatste woord.

Ach Lamme Goedzak, die gij zijt,
Ook dees illuzie zijt gij kwijt !
Wie ooit op Koburg heeft vetrouwd,
Hij heeft vroeg of laat berouwd.
Gij hebt zijn Kroon en Troon gered.
Hij heeft uw Hoop thans mat gezet.
PAJOT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2004, 11:52   #51
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse Leeuw
Inderdaad ...... al bijna 175 jaar als een artificieel land.

Neen, maar onze 'Waalse broederen' behoren dan ook niet tot mijn 'familie'.

Waar heb ik dit ooit beweerd??? Ik vind dat je als werkende mensen al genoeg belastingen betaald, dus dat je dan ook kan eisen dat je geld goed besteed wordt en dat er geen geld gaat naar nutteloze zaken, zoals de transfers + het koningshuis.
Wat denkt u dat al dat jarenlange geruzie over onafhankelijkheid van Vlaanderen de Belgische bevolking al gekost heeft ? Zullen we daar eens een studie over maken, in concrete cijfers omzetten......Over een ministerie van nutteloze zaken gesproken.....
Persoonlijk betaal ik dan nog liever voor een koningshuis want die zijn tenminste verzoenend.
Oud 27 december 2004, 12:49   #52
Vlaamse Leeuw
Europees Commissaris

Vlaamse Leeuw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat denkt u dat al dat jarenlange geruzie over onafhankelijkheid van Vlaanderen de Belgische bevolking al gekost heeft ? Zullen we daar eens een studie over maken, in concrete cijfers omzetten......Over een ministerie van nutteloze zaken gesproken......
Vertel me maar eens hoeveel dit gekost heeft?

N-VA voor 6.000.000 Vlamingen!!!
Vlaamse Leeuw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2004, 13:23   #53
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Verzoenend de koning..... ??? behalve voor "foute" mensen he Labyrinth... daar blijft men de haat warm houden he... gij ook ?
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2004, 13:53   #54
Pieter de Coninck
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat denkt u dat al dat jarenlange geruzie over onafhankelijkheid van Vlaanderen de Belgische bevolking al gekost heeft ? Zullen we daar eens een studie over maken, in concrete cijfers omzetten......Over een ministerie van nutteloze zaken gesproken.....
Persoonlijk betaal ik dan nog liever voor een koningshuis want die zijn tenminste verzoenend.
Wat het geruzie al gekost heeft weet ik niet. Waarschijnlijk veel geld, want voor elke frank in Vlaanderen moesten de Walen ook een frank krijgen. Wafelijzerpolitiek noemde men dat. Zeebrugge en Antwerpen werden uitgebouwd ten bate van zowel Vlaanderen als Wallonië, maar de Walen moesten ook een zeekanaal hebben tussen Brussel en Charleroi. Een zeekanaal !!

Wat de transfers aan Vlaanderen kosten weet ik wel. Nu reeds 11,3 miljard euro per jaar.

En zo verzoenend is het koninghuis niet. De Vlamingen gaan zelfs met de Taaie te doen krijgen. Is dit geen vorm van dreiging?
Oud 27 december 2004, 14:21   #55
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bert Bubber
Wat zit je dan nog te zeveren?
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2004, 14:28   #56
Pieter de Coninck
Banneling

Standaard

Misschien wil Bert BUBber wel dat de rest van dit k*tland niet langer meer afhangt van Vlaanderen.
Oud 27 december 2004, 14:40   #57
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse Leeuw
Vertel me maar eens hoeveel dit gekost heeft?
Veel.... heel veel..... het heeft ons land verdeeld. Ontelbare " dikbetaalde" uren, dagen, maanden en jaren heen en weer filibusteren van politici tot de ergernis van vele burgers.....

@ Pieter
idd. dan hierboven.

Laatst gewijzigd door labyrinth : 27 december 2004 om 14:45.
Oud 27 december 2004, 14:42   #58
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
Verzoenend de koning..... ??? behalve voor "foute" mensen he Labyrinth... daar blijft men de haat warm houden he... gij ook ?
Men oogst wat men zelf zaait.......
Oud 27 december 2004, 18:07   #59
ICE-MAN
Parlementslid

ICE-MAN's schermafbeelding

Standaard

Persoonlijk vond ik de kersttoespraak van premier "Guynokio" de leugenaar beter dan die van Bert Bibber, wegens véééél korter en even saai !
Oud 27 december 2004, 20:09   #60
berre
Minister

berre's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar berre
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mulder7
Zo wordt discussiëren simpelweg onmogelijk. De uitvoerig gebruikte beleefdheidsvorm volstaat blijkbaar niet. Meld dan bijv. ook "Bubbel", want dat woord wordt voor U en Uw aanhangers zeer courant gebruikt en heeft voorwaar een negatieve connotatie .
en dees is dikke shit! hoe vaak wordt de term "mestkever" wel niet gebruikt, om maar te zwijgen van "Vlaams Behang". Respect, OK, maar dan wel wederzijds. en zolang dit respect ook niet van jullie komt, zal ik blijven praten over bubbeltjes en het zielige unitaire clubje.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be