Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 februari 2023, 13:02   #41
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Nog een akkefietje:

titel: INTERVIEW. MR-voorzitter Bouchez verzet zich tegen goedkeuring verbod op gokreclame: “Gaan we ook auto’s verbieden omdat er veel ongelukken zijn?”

https://www.hln.be/sport/interview-m...zijn~a79c5482/

Citaat:
“Wat is het volgende? Dat sportclubs enkel nog sponsoring mogen aanvaarden van producenten van quinoa?” Voor MR-voorzitter Georges-Louis Bouchez is het verbod op gokreclame in de sportwereld nog geen voldongen feit: “Indien nodig weigeren we de wet te stemmen.”
Frank Dekeyser 21-02-23, 06:06

KIJK. Wat heeft het kernkabinet beslist over gokreclame in de sport
02:04
Verbod op gokreclame goedgekeurd

“Voor wielerteams kan het wel eens einde verhaal zijn.” Het was een sombere boodschap van sporteconoom Wim Lagae. Jürgen Mettepettingen van Pauwels Sauzen-Bingoal vestigde zijn hoop dan weer op een vertraging van de implementatie van de wetgeving. “Ik heb vernomen dat de MR nog zal trachten om die beslissing om te buigen.”

Meer nog: MR-voorzitter Bouchez zal er alles aan doen om op zijn minst nog aanpassingen door te voeren aan het wetsvoorstel. “Wat er nu op tafel ligt, steunen we niet.”

Het is dus nog niet zeker dat het verbod er komt?

“Neen.”

Maar ze is gestemd in het kernkabinet, waar uw partij ook deel van uitmaakt.

“Neenee. Met de MR hebben we inderdaad gevraagd om aanpassingen door te voeren die rekening houden met de problemen voor de sectoren — we hebben onder meer een studie aangevraagd om het effect op onze economie te schetsen. Er is nog niets goedgekeurd en er zijn nog te veel onduidelijkheden. Wij zijn van in het begin duidelijk geweest. Deze wet gaat veel te ver. Ça va tuer le secteur du sport. Maar het grootste probleem is dat er een ongelijkheid zou ontstaan omdat de Nationale Loterij niet onder het volledige reclameverbod zou vallen.”

De enige reden dat de Nationale Loterij niet onder het volledige verbod valt, is omdat Jannie Haek (de CEO van de Nationale Loterij, red.) op die manier interes?*sant kan blijven doen met zijn wieler?*ploeg.
Georges-Louis Bouchez, voorzitter MR

Dat vindt u niet kunnen? Want Scooore zou wel onder het reclameverbod vallen. Net omdat ze in concurrentie liggen met de privésector.

“Iedereen is gelijk voor de wet. Laat ons eerlijk zijn: de enige reden dat de Nationale Loterij niet onder het volledige verbod valt, is omdat Jannie Haek (de CEO van de Nationale Loterij, red.) op die manier interessant kan blijven doen met zijn wielerploeg. Ik vind het trouwens belangenvermenging. De overheid is regelgever van de goksector, maar is tegelijkertijd één van de draaischijven. Én ze favoriseren de Nationale Loterij terwijl de belofte gemaakt werd dat de regels voor hen strenger zouden worden. Waarom gebeurt dat niet? We moeten serieus blijven, hé.”
De ploeg van Lotto-Dstny.
De ploeg van Lotto-Dstny. © AFP

Een tijd geleden was er de hele discussie rond de RSZ in het voetbal. Nu het verbod op gokreclame. Snapt u dat ze in bepaalde sporten het gevoel krijgen dat ze geviseerd worden? En dat politici dit gebruiken om hun imago een boost te geven?

“Ik denk vooral dat er in bepaalde kabinetten mensen zijn die de verschillende sectoren niet goed genoeg kennen.”

De beslis?*sings?*ma?*kers weten niet altijd hoe het eraan toegaat. Sommigen kenden het verschil niet tussen 1A en 1B.

Hoe bedoelt u?

“De beslissingsmakers weten niet altijd hoe het eraan toegaat. Sommigen kenden het verschil niet tussen 1A en 1B. Ik kreeg daar dus vragen over. En die mensen moeten de beslissingen pakken… Ze zeggen dan: we moeten de strijd aangaan met verslavingen. Maar er gaan áltijd uitspattingen bestaan. Gaan we dan ook auto’s verbieden omdat er veel auto-ongelukken zijn?”
Georges-Louis Bouchez als voorzitter van Francs Borains, voetbalploeg uit eerste nationale.
Georges-Louis Bouchez als voorzitter van Francs Borains, voetbalploeg uit eerste nationale. © Photo News

Nu maakt u er een karikatuur van.

“Ik bedoel: plots wil men alles verbieden. Tabaksreclame is verboden, met alcohol wil men dat op termijn wellicht ook doen. (Fel) Weet je dat er bepaalde politici waren die de naam ‘Jupiler Pro League’ wilden laten aanpassen? Allez… Ecolo was dan weer bezig over de automobielsector. Zo blijft het duren. Wat is het volgende? Dat sportclubs enkel nog sponsoring mogen aanvaarden van producenten van quinoa? Men beseft niet altijd dat een voetbalclub meer is dan enkel de eerste ploeg. Ik word er gek van dat er in België dingen worden beslist om bepaalde sectoren arm te maken. Bovendien zijn het de piratenwebsites die van een reclameverbod gaan profiteren. Zij gaan niet stoppen, hoor. Daar gaan ze zich er niets van aantrekken. Integendeel. Het is absurd.”

Het zijn de jongeren die al die verboden gaan voelen op termijn. In kleinere clubs kan een bedrag van een paar duizend euro van een kleinere sponsor ervoor zorgen dat de jeugdploe?*gen truitjes kunnen kopen. Wie gaat dat in de toekomst betalen? De staat?

U zegt dat een club meer is dan de eerste ploeg…

(Onderbreekt) “Wel ja, men denkt niet aan de consequenties voor de jeugd bijvoorbeeld. Het zijn de jongeren die al die verboden gaan voelen op termijn. In kleinere clubs kan een bedrag van een paar duizend euro van een kleinere sponsor — wie weet uit de goksector — ervoor zorgen dat de jeugdploegen truitjes kunnen kopen. Wie gaat dat in de toekomst betalen? De staat? Ik denk het niet.”

U staat alleen in uw strijd tegen het verbod. Stoort u dat?

“Het is inderdaad één tegen allen. Maar wij gaan de wet-Van Hecke blokkeren. We zijn het voor 95% eens met wat erin staat. Alleen gaat het globaal bekeken veel te ver.”

Welke mogelijkheden heeft u om die wet te blokkeren?

“Indien nodig gaan we weigeren om te stemmen. Onze sportclubs worden economisch vermoord als de wet, zoals ze nu op tafel ligt, wordt goedgekeurd.”

Heeft u al veel telefoons gekregen van sportclubs die hopen dat u er nog iets aan kan veranderen?

“Toch wel. Iedereen rekent op ons om iets te veranderen. Maar ik zeg altijd hetzelfde: ook zij moeten iedereen duidelijk maken wat de gevolgen zijn op korte én op lange termijn. Het is in zowat alle dossiers hetzelfde. Van de nucleaire discussie, over de RSZ tot het verbod op gokreclame. Leg het uit aan de mensen. Want ?* la fin, zijn het ook les petits gamins qui vont payer cash. Daar moet iedereen zich van bewust zijn.”

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2023, 13:12   #42
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Waarom worden ze niet in Brussel opgevangen? Daar zitten ze namelijk al.

Waarom worden ze niet doorgestuurd naar de "levensgenieters" in het groene, ruime, en ruimdenkende Wallonië?

Waarom worden ze door de "sociale" Brusselse politici doorgestuurd naar het overvolle Vlaanderen?

Betaalt "Brussel" de hotelrekening van de ongewenste asielzoekers?
Of schuift ze die ook door naar Vlaanderen?
Ze zijn ongewenst door mensen zoals u. De asielzoekers hebben geen boodschap tegenover uw mening.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2023, 13:19   #43
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Ze zijn ongewenst door mensen zoals u. De asielzoekers hebben geen boodschap tegenover uw mening.
wat is dat weer voor steenkool-Nederlands. Leer Google-translate eens fatsoenlijk gebruiken.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!

Laatst gewijzigd door Zipper : 21 februari 2023 om 13:20.
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2023, 13:25   #44
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
wat is dat weer voor steenkool-Nederlands. Leer Google-translate eens fatsoenlijk gebruiken.
Citaat:
ga je je mede-forummers nu al commanderen ??
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2023, 13:33   #45
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Wadist ? Ik wijs hem er maar op dat zijn Nederlands nog altijd even belabberd is als 20jaar geleden, en dat hij gewoon blindelings de "letterlijk" vertaalde posts van Google-translate (die geen rekening houdt met de context) overneemt.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2023, 13:36   #46
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Wadist ? Ik wijs hem er maar op dat zijn Nederlands nog altijd even belabberd is als 20jaar geleden, en dat hij gewoon blindelings de "letterlijk" vertaalde posts van Google-translate (die geen rekening houdt met de context) overneemt.
Mij valt op - en ik heb dat zelf ook - dat wanneer ik een minder moment heb de taalfouten op beginnen te duiken. Mijn Frans is ook niet zo goed, maar daar hebben de communautaire perikelen van ons land veel mee te maken. Indien Vlamingen niet zo onderdanig waren had ik er minder moeite mee. Ik ben zeker geen sneeuwvlokje, maar bij het gevoel van bij de loserclub te horen heb ik mijn bedenkingen.

Het 'enfant terrible'-syndroom noem ik het.

Laatst gewijzigd door Weyland : 21 februari 2023 om 13:37.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2023, 13:46   #47
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Nog een akkefietje:

titel: INTERVIEW. MR-voorzitter Bouchez verzet zich tegen goedkeuring verbod op gokreclame: “Gaan we ook auto’s verbieden omdat er veel ongelukken zijn?”

Citaat:
“Voor wielerteams kan het wel eens einde verhaal zijn.”
Laat het ons hopen.
Oud 21 februari 2023, 14:13   #48
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nog een akkefietje:

Eerlijk gezegd he, ...

Voor die voetbalclubkes en wielerploegskes moet er van alles kunnen, massa's flikken de baan op, om de boel te beveiligen, geen rsz betalen, (of gunstregimes) sponsors die zwarte jiejiepen cash op tafel zwieren , gesponsorde kledij enz,... enz... enz...

Als ik wil gaan schieten he, dan moet ik mij zelf een wapen kopen en lidgeld betalen, de club vangt geen euro subsidie. Allemaal vrijwilligers en inkomsten uit den bar en infrastructuur / lidgeld.

Dus als uwe kleine moet gaan voetballen wel betaald dat dan allemaal nekeer schoon zelf.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2023, 15:31   #49
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Eerlijk gezegd he, ...
Voor die voetbalclubkes en wielerploegskes moet er van alles kunnen, massa's flikken de baan op, om de boel te beveiligen, geen rsz betalen, (of gunstregimes) sponsors die zwarte jiejiepen cash op tafel zwieren , gesponsorde kledij enz,... enz... enz...
Als ik wil gaan schieten he, dan moet ik mij zelf een wapen kopen en lidgeld betalen, de club vangt geen euro subsidie. Allemaal vrijwilligers en inkomsten uit den bar en infrastructuur / lidgeld.
Dus als uwe kleine moet gaan voetballen wel betaald dat dan allemaal nekeer schoon zelf.
Daar knijpt het. Vrijwilligersprestaties kunnen mits er over deze prestaties RSZ betaald wordt (basis minimumloon) en het lidgeld dient als belastbare gift beschouwd te worden. De bar dient alleen gezonde consumpties aan te bieden, een sportclub waardig. Een totaal verbod van alcoholische en suiker bevattende dranken dringt zich op. Volksgezondheid is immers het hoofddoel van elke sportclub. Na alle inspanningen van de overheid mag deze laatste ook een graantje meepikken van dit sponsor-gedoe. Alle baten helpen want hiermee wordt ook de staatsschuld afbetaald!
Oud 21 februari 2023, 15:50   #50
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fcal Bekijk bericht
Daar knijpt het. Vrijwilligersprestaties kunnen mits er over deze prestaties RSZ betaald wordt (basis minimumloon) en het lidgeld dient als belastbare gift beschouwd te worden. De bar dient alleen gezonde consumpties aan te bieden, een sportclub waardig. Een totaal verbod van alcoholische en suiker bevattende dranken dringt zich op. Volksgezondheid is immers het hoofddoel van elke sportclub. Na alle inspanningen van de overheid mag deze laatste ook een graantje meepikken van dit sponsor-gedoe. Alle baten helpen want hiermee wordt ook de staatsschuld afbetaald!
Geweldig voorstel.
Iedereen kent de spartaanse levenswijze van de voetbalsupporters, en het is een publiek geheim dat men tijdens wielerwedstrijden geen druppel bier drinkt.
Langs de Kwaremont bv tijdens de ronde van Vlaanderen verkoopt men enkel biologisch wortelsap en smoothies in de sponsor village.
Oud 21 februari 2023, 16:48   #51
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Geweldig voorstel.
Iedereen kent de spartaanse levenswijze van de voetbalsupporters, en het is een publiek geheim dat men tijdens wielerwedstrijden geen druppel bier drinkt.
Langs de Kwaremont bv tijdens de ronde van Vlaanderen verkoopt men enkel biologisch wortelsap en smoothies in de sponsor village.
Mocht deze gezondheidsactie door uw toedoen en uw inzet gebeurd zijn, dan zou u voor het bekomen van het Grootlint in de Leopoldsorde voorgedragen dienen te worden. Veel verdienstelijke mensen bekwamen die al, zoals Joseph Kasavubu en Paula D'hont - Van Opdenbosch.
Oud 21 februari 2023, 16:52   #52
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Eerlijk gezegd he, ...

https://www.tijd.be/ondernemen/sport.../10018075.html

De toegevoegde waarde van het voetbal aan de Belgische economie bedroeg in 2017 zowat 700 miljoen. Tegenwoordig zal dat dus waarschijnlijk zowat een miljard zijn. Ik begrijp dat het populair is om te zeggen dat ze teveel verdienen en dat we dat voetbal wel kunnen missen, maar een miljard is een miljard zeg ik dan. Ik gooi dat liever niet meteen weg.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2023, 17:29   #53
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mocht deze gezondheidsactie door uw toedoen en uw inzet gebeurd zijn, dan zou u voor het bekomen van het Grootlint in de Leopoldsorde voorgedragen dienen te worden. Veel verdienstelijke mensen bekwamen die al, zoals Joseph Kasavubu en Paula D'hont - Van Opdenbosch.
Dank voor de vriendelijke woorden die een sterke burgerzin en een oprechte interesse voor de volksgezondheid tonen. Maar die voordracht zou botsen met mijn schuchterheid en bescheidenheid.
Oud 21 februari 2023, 19:50   #54
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
Mij valt op - en ik heb dat zelf ook - dat wanneer ik een minder moment heb de taalfouten op beginnen te duiken. Mijn Frans is ook niet zo goed, maar daar hebben de communautaire perikelen van ons land veel mee te maken. Indien Vlamingen niet zo onderdanig waren had ik er minder moeite mee. Ik ben zeker geen sneeuwvlokje, maar bij het gevoel van bij de loserclub te horen heb ik mijn bedenkingen.

Het 'enfant terrible'-syndroom noem ik het.
Ik laat Zipper zeveren. Ik gebruik nooit Google Translate. Nooit.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2023, 21:20   #55
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Dank voor de vriendelijke woorden die een sterke burgerzin en een oprechte interesse voor de volksgezondheid tonen. Maar die voordracht zou botsen met mijn schuchterheid en bescheidenheid.
Uw schuchterheid en uw bescheidenheid op dit forum zijn alom gekend en velen benijden u hierom, maar dit mag geen hindernis betekenen om u de rechtmatige huldiging van het Grootlint in de Leopoldsorde te weigeren, mits u uiteraard de Kwaremont tijdens de Ronde van Vlaanderen door uw inzet effectief 'drooggelegd' hebt.

Mocht het tegendeel blijken en de vroegere drank- en andere orgieën aldaar door uw toedoen of niet-ingrijpen blijven bestaan, dan wacht u een verblijf 'non-communicado' in de schutkring der verdoemenis van het VB.

Eerlijk is eerlijk!
Oud 21 februari 2023, 21:32   #56
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
...geen boodschap tegenover uw mening.
Wat betekent dit eigenlijk ???
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2023, 22:03   #57
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nog een akkefietje:

Hier heeft Bouchez groot gelijk in.

Citaat:
Maar het grootste probleem is dat er een ongelijkheid zou ontstaan omdat de Nationale Loterij niet onder het volledige reclameverbod zou vallen.”
De Nationale Loterij is 100% gokken.
Bij andere gokbedrijven kan je inzetten op sportwedstrijden en kan je je nog baseren op de prestaties van ploeg A die tegen ploeg B speelt terwijl het bij de Nationale Loterij blindelings cijfertjes invullen of een krablotje kopen is .

Toen verleden jaar in Villa Politica men de vraag aan Lachaert stelde of de Nationale Loterij ook onder dat verbod zou vallen antwoordde hij categoriek: '' Uiteraard, wij als overheid moeten elk gokbedrijf op gelijke voet behandelen. ''
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2023, 23:09   #58
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Hier heeft Bouchez groot gelijk in.

De Nationale Loterij is 100% gokken.
Bij andere gokbedrijven kan je inzetten op sportwedstrijden en kan je je nog baseren op de prestaties van ploeg A die tegen ploeg B speelt terwijl het bij de Nationale Loterij blindelings cijfertjes invullen of een krablotje kopen is .

Toen verleden jaar in Villa Politica men de vraag aan Lachaert stelde of de Nationale Loterij ook onder dat verbod zou vallen antwoordde hij categoriek: '' Uiteraard, wij als overheid moeten elk gokbedrijf op gelijke voet behandelen. ''
We weten ondertussen dat er nogal een groot verschil is tussen Lachaert zijn woorden en Lachaert zijn daden.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2023, 11:13   #59
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lof der Zotheid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
We weten ondertussen dat er nogal een groot verschil is tussen Lachaert zijn woorden en Lachaert zijn daden.
Lachaert's woorden zijn soms om mee te lachen, maar Lachaert's daden doet bij de meesten die tot enig rationeel denken in staat zijn, het lachen serieus vergaan.
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2023, 11:43   #60
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Uw schuchterheid en uw bescheidenheid op dit forum zijn alom gekend en velen benijden u hierom, maar dit mag geen hindernis betekenen om u de rechtmatige huldiging van het Grootlint in de Leopoldsorde te weigeren, mits u uiteraard de Kwaremont tijdens de Ronde van Vlaanderen door uw inzet effectief 'drooggelegd' hebt.

Mocht het tegendeel blijken en de vroegere drank- en andere orgieën aldaar door uw toedoen of niet-ingrijpen blijven bestaan, dan wacht u een verblijf 'non-communicado' in de schutkring der verdoemenis van het VB.

Eerlijk is eerlijk!

Dat kan ik niet aan... Genade... 'k ga nog liever in holland gaan wonen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be