![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Is dat niet eerder een Squirt game?
![]() |
#42 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Langs de andere kant zijn er meer aangename bezigheden. Denk eraan: "Il en coûte cher pour briller dans le monde. Pour vivre heureux, vivons cachés."
![]() |
![]() |
#45 |
Europees Commissaris
|
![]() is regenboog toeval
![]() |
#46 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kopfkino, altijd leuk.
![]() |
#47 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Anderzijds is het niet door in m'n hoekje te blijven zitten dat ik überhaupt iets zal bekomen..... I mean, ze pikken mijn ideeën en ik moet maar braaf ja-knikken en het allemaal vanop afstand aanschouwen 'comme une conne'.
Die realisateur heeft op z'n minst een grove fout gemaakt -> namelijk dezelfde voornaam aan dat hoofdpersonnage geven(!) Had hij ze nu Chantale, Gertrude, Marie, Delphine, Chloe, Charlotte, Annne, Sophie...... (you name it!) genoemd. Soit! Maar nu heet ze Frédérique. Net als mijn Frédérique dus!! Désolée maar dat vind ik niet kunnen. Er zijn er die voor minder aangeklaagd werden in dit soort copy(right)-zaken. (Die filmmakers weten toch dat ze niet zomaar mogen copiëren etc. Die hebben toch een hele equipe die verondersteld 'travail de terrain' uitvoert prior de uitbrenging van desbetreffend 'oeuvre'??!) Ze hadden toch kunnen nagaan dat er reeds mijn boek was over adoptie, Zuid-Korea, verscheurde identiteit, het zoeken naar de zogenaamde roots... en met in de hoofdrol jawel, een tuttebel met de voornaam Frédérique. <- Dat op zich alleen al is copie van mijn idee! Dat ze de film uit circulatie trekken en ze dat wicht een andere voornaam geven hé. Hoe zou men anderzijds reageren moest er na hun film, ineens een boek verschijnen met quasi identieke verhaallijn, + hoofdpersonnage zelfde voornaam ! -> ik denk niet dat men dat zomaar zou pikken hé . Men zou rap aan m'n deur staan om dat boek uit circulatie te halen, toch???!!! Either way ik zal asap Sabam al vragen wat ik het beste doe. #Marre de me laisser faire comme une conne!! Laatst gewijzigd door bembem : 19 februari 2023 om 11:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik stel mij wel de vraag of er geen mogelijkheid is om te anticiperen, steunen op auteursrechten, plagiaat vermijden. Een naam van een personage is maar een naam. De verhaallijn, de inhoud, daar gaat het uiteindelijk om. Laatst gewijzigd door Rudy : 19 februari 2023 om 11:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 't Is eigenlijk simpel, heb net een interessant artikel erover gelezen: difference between plagiarism and copyright infringement.
https://copyrightalliance.org/differ...nt-plagiarism/ Citaat:
Citaat:
Daarbij hebben ze het hierboven zelfs over 'deritative work(s)', de inhoud hoeft zelfs niet geheel overeen te komen. Maar laten we wel wezen dat in deze case er dus wél duidelijke gelijkenissen zijn. Ik denk dat dit dus nog wel een staartje krijgt. Laatst gewijzigd door bembem : 19 februari 2023 om 13:00. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Enfin bref, (ivm de naam kwestie): stel, ik schrijf een sprookje over 'Hans & Grietje'. En nadien maakt een kwiet achter mijn rug een film met als onderwerp zelfde thema als in dat sprookje én met 2 hoofdpersonnages Hans & Grietje.
Awel dan is dat Copyright infringement!! Laatst gewijzigd door bembem : 19 februari 2023 om 13:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() (Ik ben eigenlijk benieuwd of men mij straks wél serieus zal nemen....)
.... én hoeveel 000'en ik op mijn bankrekening mag verwachten. #HA!!!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En als ze zeggen: " ohh we wisten niet van dat boek & patati patata".
Awel dan heb ik al mijn antwoord klaar; Dan zal ik koel via mijn lawyer laten weten: "et bien tant pis pour vous ça reste du vol de copyright!" ... "Retirez ce film du marché ou dédommagez-moi!" #Ha!!!!!!!!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zo ook over Sneeuwwitje en de 7 dwergen, dikwijls verfilmd, de ene versie al iets deftiger dan de andere. Auteursrechten ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En als ze niet plooien breng ik wel een re-editie van m'n boek uit. Met als titel "Retour ?* Séoul".
Zullen we eens zien hoe ze daarop reageren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ewel 't is nochtans simpel, iets valt in het publiek domein wanneer -voor de EU- de auteur al meer dan 70 jaar dood is. Buiten de EU is het +50 jaar.
Laatst gewijzigd door bembem : 19 februari 2023 om 13:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() But me I am still alive...
Donc ils vont me le PAYER!!!!! #Ha!! Wie weet word ik nog wel #beroemd in KOREA! That would be SO great!!!! xD! ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |