![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar dat hoeft niet als de bezoekers gewoon carnavalplezier willen maken. Jammer genoeg is er steeds meer geweld. Ik vraag me af wat dat gaat worden met de Olympische spelen in Parijs volgend jaar.
![]() |
![]() |
#42 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door daiwa : 20 februari 2023 om 01:30. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [quote=daiwa;10116909]En ook niet door de Waalse groenen die carnaval zouden willen verbieden.
Vlamingen moeten maar hard werken en enkel Walen mogen feesten.[/QUOTE] Stel dat er rellen zouden uitbreken en 500 tot 1000 Vlaamse arbeiders zouden gewond geraken, het zou een ramp zijn voor Wallonië. |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Het Aalstercarnaval werd alvast belicht in de Franstalige pers. Vrij neutraal ook. Het meest interessante carnaval, mede dankzij de publiciteit ervoor.
![]() "Je voudrais bien apprendre le Flamand, mais lequel ?" Wel, het Oilsjters is een goede optie. Verstaanbaar in heel het Vlaamse Gewest en springlevend dialect. ![]() Laatst gewijzigd door Weyland : 20 februari 2023 om 10:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Minister-President
|
![]() ![]() a la brousse comme a la brousse
![]() |
#47 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Hier een audiofragment erover.
https://www.nporadio1.nl/fragmenten/...val-in-tilburg Het is ook niet echt een katholiek feest, eerder een gekerstend heidens volksfeest waarmee sommige zwartrokken mee verveeld waren. Extremisten verbieden graag dingen die leuk zijn, woke of zwartrok. Laatst gewijzigd door Weyland : 20 februari 2023 om 15:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [quote=reservespeler;10117031]
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Waals kan ik niet verstaan. Onlangs keek ik naar de komische reeks 'Barakî' en er is een aflevering waar ceremonieel Waals gesproken werd bij een volksfeest over heksen (geloof ik, lang geleden), maar dat versta ik niet zo goed. ![]() Laatst gewijzigd door Weyland : 20 februari 2023 om 16:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Laatst gewijzigd door Weyland : 20 februari 2023 om 17:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
nogal wat van de woordenschat is van Franse oorsprong, net als in het Frans wordt een dubbele negatie gebruikt, nogal wat klinkers en medeklinkers worden gewoon ingeslikt/overgeslagen en op VRTMax zijn er verschillende series in het West-Vlaams (mét ondertiteling in het Nederlands!) te bekijken. Enige probleem: de vervoegingen van 'ja' en 'neen' onder de knie krijgen. Als men deze woorden echter gewoon beschouwd als werkwoorden, hoeft dat niet eens zo moeilijk te zijn. ![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
https://youtu.be/w6YKci8uHAI Ze is overigens fervent carnavalist die steeds naar het Zuiden afzakt om het er te vieren. In Holland is carnaval een vergeten feest om historische redenen en Haarlem had altijd veel katholieken gehad. Naar mijn mening zou Carnaval geen katholiek feest hoeven te zijn. Ik noem het een gekerstend van oorsprong heidens volksfeest (lees, een leuk feest waar eens wat meer toegestaan wordt). In theorie zouden protestanten het zelfs kunnen vieren en dat gebeurt soms effectief ook. Kleine katholieke enclaves in Zeeland die het vieren en protestanten die eraan meedoen. Ik vind dat best mooi. Mocht die trend populair worden gaan we misschien een soberder carnaval te zien krijgen dat verschilt van het Bourgondische en het Rijnlandse die in de Lage Landen gevierd worden. Veel dorpen en steden in Nederland, ongeacht dominante levensbeschouwing hebben zelfs een carnavalsbijnaam, maar vaak waar het nooit van de grond is kunnen komen. EDIT: Haarlem of Amstelveen, bijna hetzelfde. Het is dezelfde streek nagenoeg. Laatst gewijzigd door Weyland : 20 februari 2023 om 21:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hey, dank je voor die link naar "Jettie Pallettie". Dat was écht goed lachen! ![]() En ja, Carnaval is een 'heidens' feest, én erfgoed om te koesteren. Ik wens het je graag toe dat het ooit ook in Nederland 'vollen bak' gevierd wordt!
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ten tweede mis ik hard live muziek. Die door merg en been gaande trommels en toeters. Het is 'verboden' geworden dat die groepen meedoen. Meer dan jammer, en dat niet enkel omwille van het op deze wijze in de hand werken van de teloorgang van muziektradities, volkstradities. Echt triest hoe de overheden carnaval toch steeds meer tonen in hun greep te hebben, wie ook de uiteindelijke 'beslissing' genomen heeft. Straks gaat men nog inkom vragen en dan is ook carnaval, de laatste en oudste vrijheidsmanifestatie, helemaal .... verloren. Laatst gewijzigd door Bach : 21 februari 2023 om 08:57. |
|
![]() |
![]() |