![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#41 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#42 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Het verschil is dat we dat met de Russen hadden moeten doen, maar dat zij, in tegenstelling tot de Duitsers, wel degelijk half Europa hebben bezet gehouden, en toen DAT opgedoekt werd, bij het ineenstorten van de Soviet Unie, was de optie "de Soviet Unie helemaal platgooien en ontmantelen" er niet meer bij omwille van atoombommen. Dus ja, we zitten met de Russen voor eeuwig en drie dagen opgescheept. Omdat we die niet kunnen platgooien en ontmantelen. Maar met een beetje chance kunnen we het gangreen van binnenuit laten woekeren he, een andere optie hebben we niet. Merk op dat we nooit met nazi Duitsland zijn gaan onderhandelen he. We hebben dat gewoon naar de vaantjes gegooid. Spijtig genoeg was die optie er niet meer toen de Soviet unie ineenstortte. Laatst gewijzigd door patrickve : 18 februari 2023 om 12:18. |
|
|
|
|
|
|
#43 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik lees wel hoe/wat je zou willen (zijn) maar het voor een onbekende reden niet kan/wil/durft toepassen in de echte wereld. Voer voor shrinks.
|
|
|
|
#44 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
En daarbij, hoe weet jij want ik kan, wil en durf toepassen in mijn wereld? Een weinig inzichtelijke en behoorlijk aanmatigende uitspraak, overigens, van jouw kant.
|
|
|
|
#45 |
|
|
Dus een groep is een louter pragmatisch voordeel.
|
|
|
#46 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Meestal wel, maar er is ook minstens één nadeel aan verbonden.
Normaal is de allereerste 'groep' waar een mens in terecht komt, zijn/haar familie. In sommige gevallen is dat een groep van slechts twee personen: een alleenstaande vader/moeder en de nieuwe mens. Meestal gaat het om een groter aantal. Maar hoe klein ze ook mag zijn, van zodra dat nieuwe lid erbij komt, bepaalt die 'groep' voor een belangrijk deel de 'identiteit' ervan. En dat heeft niet zelden nare gevolgen. Ook in élke volgende 'groep' waar de opgroeiende mens zich bij aansluit of al dan niet gedwongen in opgenomen wordt, gaat de 'identiteitsbepaling' onverminderd verder. En ook dat heeft niet zelden nare gevolgen.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! Laatst gewijzigd door djimi : 18 februari 2023 om 14:33. |
|
|
|
|
|
#47 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#48 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
In de geschiedenis veranderen de gebeurtenissen maar de drijfveren blijven dezelfden. Deze oorog doet uiteraard denken aan de Spaanse burgeroorlog waar Duitsland Franco steunde en de andere naties halfhartig de verkozen regering. Het gaf de hulpverleners de mogelijkheid hun nieuw wapentuig en tactieken (luchtsteun, bombardementten van steden) uit te proberen. Maar evenzeer doet het denken aan de eerste Krimoorlog waar ook nog de schrijver Lev Tolstoj meevocht - zie Wikipedia). Toen ging het Rusland vooral om ijsvrije havens maar ook om de bescherming van de orthodoxe christenen. Engeland wilde vooral ziijn zeeroutes beschermen. Frankrijk dacht al aan het Suezkanaal en steunde het Ottomaanse rijk. Rusland verloor die oorlog maar kreeg bij de vrede van Versailles toch het beheer terug over de Krim.
Zolang de Vlaamse Eerste minister meent recht te hebben op een jaarsalaris van 254 000 euro, terwijl de Nederlandse Eerste minister met 170 910 (incl. vakantiegeld en eindejaarspremie) genoegen neemt, ben ik van overtuiging dat de splitsingen in gewesten en gemeenschappen meer met zelfverrijking te maken hebben dan met het welzijn van de bevolking. |
|
|
|
|
|
|
#49 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Sedert het uitbreken v.d. oorlog is de beurskoers van Rheinmetall gestegen met 151 % !!! |
|
|
|
|
|
|
#50 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
Iets anders is het perfide om de ander uit te sluiten en pogen te laten verdwijnen. Volgens mij breng je daardoor jezelf en je gemeenschap schade toe. Vergelijk het met cellen in het menselijk lichaam. In ons concreet geval heeft zowel Duitsland als Rusland het goed gedaan wanneer ze samenwerkten. Rusland heeft de Zweden, de Fransen en de Duitsers verdreven. Het grote gevaar voor Rusland kwam altijd vanuit het Oosten. Het tussenkomen in deze burgeroorlog zie ik als een domme zet waarvoor de gewone man weer zal opdraaien. Het blijft mij wel verwonderen hoe gemakkelijk de oorlogspropaganda de bevolking manipuleert.Ondanks het weten lijkt het erop dat de bevolking wil blijven slaapwandelen.
Zolang de Vlaamse Eerste minister meent recht te hebben op een jaarsalaris van 254 000 euro, terwijl de Nederlandse Eerste minister met 170 910 (incl. vakantiegeld en eindejaarspremie) genoegen neemt, ben ik van overtuiging dat de splitsingen in gewesten en gemeenschappen meer met zelfverrijking te maken hebben dan met het welzijn van de bevolking. |
|
|
|
|
|
|
#51 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Alles in de wereld is een kwestie van pragmatisch voordeel ("goed") of nadeel ("slecht"). "anderen" zijn gewoon een deel van de wereld die opgedeeld moet worden in wat pragmatisch voordeel levert en wat niet. Die opdeling is inderdaad "uw groep". Wat daarbuiten zit is dus "slecht" want zoniet zat het erin he
In het algemeen zijn andere mensen eerder een nadeel dan een voordeel, juist omdat zij hun eigen voordeel, en dus niet het uwe, zoeken. Maar het kan dus een voordeel zijn om IN GROEP anderen die een nadeel zijn, samen weg te doen he. |
|
|
|
|
|
#52 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Het is perfect juist dat de grens dient om het waardevolle "self" te onderscheiden van de "buitenwereld". Maar het enige nut en de enige bestaansreden van de buitenwereld is om het self te dienen en te kunnen onderhouden/verbeteren. Kortom, de buitenwereld mag enkel maar die dingen bevatten die geen ANDERE doelstellingen hebben dan het self te dienen. DAT is de reden waarom andere potentieel "machtige" entiteiten buiten het self uit den boze zijn. Onderwerpbaar en domestikeerbaar leven niet. Wilde beesten die het self niet kunnen bedreigen mogen blijven leven natuurlijk, zij zijn geen bedreiging voor het self. Maar andere groepen die vergelijkbaar zijn met het self, en even machtig kunnen zijn, zijn uit den boze. De buitenwereld is waar alles in dienst moet staan voor het ontginnen en het dienen van het self binnen de grens he, en in de buitenwereld moet alles verwijderd worden dat zoiets kan tegenwerken.
Laatst gewijzigd door patrickve : 18 februari 2023 om 20:42. |
|
|
|
|
|
#53 | |
|
|
Citaat:
Vandaar dat door social engineering bevolkingen moeten geatomiseerd worden. Géén enkele groep meer, zelfs niet meer het gezin. De enige groep die dan overblijft waar je je kan bij aansluiten, is een collectief. En laat dat nu net zijn wat er in 03/2020 gebeurde; een geatomiseerde bevolking die zich eindelijk terug kon aansluiten bij een nieuwe kerk-groep. De covidisten.
|
|
|
|
#54 |
|
|
Ba neen. Die duitsers doen waar ze goed in zijn; bevelen opvolgen en geen verantwoordelijkheid nemen voor hun daden.
|
|
|
#55 | |
|
|
Citaat:
Als je de massa van de mensheid optelt, dan (laat ons zeggen, aan een gemiddelde van 60 kilo) dan komen we op 480 miljard kilo. Of 480 miljoen ton. Aan ijzererts alleen wordt ongeveer 1700 miljoen ton per jaar gedolven. Per jaar. Elk jaar opnieuw. Of wij mekaar nu afmaken of niet, dat verandert geen zak.
|
|
|
|
#56 | ||
|
|
Citaat:
|
|
|
|
|
#57 | ||
|
|
Citaat:
|
|
|
|
|
#58 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Er waren en zijn nog stééds talrijke 'groepen' waar men 'lid' van kan worden: een dorp, een schoolgemeenschap, een vakvereniging, een voetbalploeg, een fanclub, een theatergezelschap, een schrijversbond, een bijbelkring, een politieke partij, een vzw, een discussie-forum, ... De 'social engineers' hebben nog 'n massa werk voor de boeg met hun 'atomisering' van de bevolking.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! |
|
|
|
|
|
|
#59 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
De barbaren zijn hier al lang aanwezig en er komen er nog alle dagen bij.
|
|
|
#60 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Die man was en is een acteur. Ik neem dat allemaal met een korreltje zout. https://www.demorgen.be/meningen/is-...ordt~b84f33d5/ https://spectator.clingendael.org/nl...-biograaf-niet En voor wie UKR graag zeer snel bij de EU wil is dit artikel even de moeite om gelezen te worden. https://www.platform-investico.nl/ar...teerd-verhaal/ Het is geen verrassing dat de Oekraïense oligarchen vaak de handen ineenslaan met het Kremlin’, schreef voormalig hoofd van de Oekraïense Belastingdienst Serhiy Verlanov in 2020. Hij was op dat moment net ontslagen nadat hij grote onderzoeken naar corruptie en belastingfraude was gestart. ‘Ze delen dezelfde doelen, zoals het zwak houden van Oekraïense overheidsinstellingen, het bewaren van de corrupte status quo, en het voorkomen dat Oekraïne verder integreert in de transparante en gereguleerde Europese gemeenschap. https://www.raamoprusland.nl/dossier...hem-niet-omver Laatst gewijzigd door fred vanhove : 22 februari 2023 om 14:28. |
|
|
|
|