Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 april 2023, 13:46   #41
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Niemand zegt dat het een wondermiddel is maar in veel gevallen met succes toegepast werd en het veilig is op lange termijn. Die Sophie nam het van baby af 10j aan een stuk en is een gelukkig kind zonder achterstand.
Best mogelijk maar ik ga in ziekenhuizen niet rondlopen met een pot cannabisolie en tegen de patienten zeggen: "Hierzie, slikken! Sophie is er ook goed mee geweest."

En begrijp me niet verkeerd eh Cufi. Ik heb enorm veel respect voor jou inzet aangaande medisch gebruik van cannabis. Het toont aan dat je inzit met mensen en dat siert je. Het toont aan dat je elke morzel hoop wil aanwenden en dat siert je ook.

Maar je moet begrijpen dat je niemand gaat overtuigen met individuele gevallen zoals 'Sophie' of die patient met 12 tumoren of... Daar overtuig je de medische wetenschap niet mee, hoe pakkend en oprecht die getuigenissen ook zijn.

Hou het bij onderzoeken. Degelijke onderzoeken. Onderzoeken die bij herhaling dezelfde resultaten geven. Onderzoeken op mensen, niet op muizen of petrischalen.
Daar haal je je gelijk mee. En overtuig je anderen mee. En dan ben ik zelfs bereid om mee te gaan in uw verhaal en ook uw kant te kiezen.
Maar voorlopig zie ik niet genoeg bewijzen om dat nu al te doen.

En geloof me: het onderwerp (cannabis/kanker) raakt me. Ik heb met beiden ervaring. Daar ligt het niet aan.
Oud 12 april 2023, 13:52   #42
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Best mogelijk maar ik ga in ziekenhuizen niet rondlopen met een pot cannabisolie en tegen de patienten zeggen: "Hierzie, slikken! Sophie is er ook goed mee geweest."

En begrijp me niet verkeerd eh Cufi. Ik heb enorm veel respect voor jou inzet aangaande medisch gebruik van cannabis. Het toont aan dat je inzit met mensen en dat siert je. Het toont aan dat je elke morzel hoop wil aanwenden en dat siert je ook.

Maar je moet begrijpen dat je niemand gaat overtuigen met individuele gevallen zoals 'Sophie' of die patient met 12 tumoren of... Daar overtuig je de medische wetenschap niet mee, hoe pakkend en oprecht die getuigenissen ook zijn.

Hou het bij onderzoeken. Degelijke onderzoeken. Onderzoeken die bij herhaling dezelfde resultaten geven. Onderzoeken op mensen, niet op muizen of petrischalen.
Daar haal je je gelijk mee. En overtuig je anderen mee. En dan ben ik zelfs bereid om mee te gaan in uw verhaal en ook uw kant te kiezen.
Maar voorlopig zie ik niet genoeg bewijzen om dat nu al te doen.

En geloof me: het onderwerp (cannabis/kanker) raakt me. Ik heb met beiden ervaring. Daar ligt het niet aan.
Ik loop daar ook niet mee rond. Ik vind wel dat de patiënt toegang moet hebben tot de onderzoeken en olie moet mogen nemen die kwaliteitsvol is en niet van de zwarte markt.

In die docu komen ook artsen en researchers he. Wat het onderzoek toonde werd realiteit in die kinderen. Het is nu voldoende succesvol in diverse mensen om het serieus te nemen.
Oud 12 april 2023, 21:40   #43
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

En we moeten ons ook niet fixeren op kanker, hopende op een wondermiddel, want dat beweer ik niet. Wel beweer ik dat mensen ermee geholpen zijn en hun levenskwaliteit toenam in vergelijking met chemo en opiaten. Chemo en olie lijkt mij een betere cocktail.

Ook mensen met parkinson, dementie, ms, epilepsie, adhd, spasmes edm lijken significant geholpen zonder leverschade op te doen. CBD helpt net bij celregeneratie eerder dan afbraak wat vele "medicijnen" en pijnstillers wel aanrichten.

Time to legalize dierbaar België!
We kunnen op zijn minst de THC toelaten tot circa 10% om deftige concentraties in olie te verwerken. 0,25% is simpelweg geen goede marge. 0,25% is meer hennep dan de cannabis die we medicinaal toepassen he.

Laatst gewijzigd door CUFI : 12 april 2023 om 21:55.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2023, 07:15   #44
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Time to legalize dierbaar België!
Alsof dat noodzakelijk is. Zoals u zelf schrijft, zelf een paar plantjes laten groeien en verwerken tot "het juiste", is geen kernfysica.

Dat het kiesvee liever reclame volgt, is hun zaak.
Wil u tijd en moeite steken in homo-semi-sapiens, die met moeite een rol WC papier veilig kunnen gebruiken?
Oud 13 april 2023, 08:46   #45
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Alsof dat noodzakelijk is. Zoals u zelf schrijft, zelf een paar plantjes laten groeien en verwerken tot "het juiste", is geen kernfysica.

Wil u tijd en moeite steken in homo-semi-sapiens, die met moeite een rol WC papier veilig kunnen gebruiken?
Niet iedereen heeft de mogelijkheid dat te doen en anderen helpen is illegaal.
Zo vloog er ene in den bak om een minderjarige te helpen die epilepsie heeft.

Wie moeite heeft om een wc rol te gebruiken moet zeker geholpen worden door veilige kwaliteit ter beschikking te hebben.
Oud 14 april 2023, 09:36   #46
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Is de THC legaal verhogen naar 10% in plaats van nu 0,25% geen goed voorstel?
Oud 14 april 2023, 14:33   #47
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Het punt is ook dat in legaliteit we meer inkomen genereren voor de economie.
Zodra dat legaal is, kunnen mensen hun producten aanbieden en verkopen waarop btw geheft kan worden.
Oud 14 april 2023, 15:37   #48
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Niet als elke behoeftige zijn eigen plantjes kan groeien en verwerken.
Citaat:
Zodra dat legaal is, kunnen mensen hun producten aanbieden en verkopen waarop btw geheven kan worden.
Daar is alleen de (r)overheid goed mee.
Oud 14 april 2023, 17:08   #49
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niet als elke behoeftige zijn eigen plantjes kan groeien en verwerken.

Daar is alleen de (r)overheid goed mee.
Maar als de overheid door de taksen een beter land kan voorzien, zijn zelfs de niet-gebruikers er goed mee.

Ik zeg u, legaliseer soorten tot 10% a 15% THC en ik heb een volwaardig inkomen zonder ooit op pensioen te gaan. Nu ben ik een sukkel die 5 kinderen moet poepen om aan 3K per maand te komen en legaal te blijven. }-)

Laat los dat iedere behoeftige kan kweken. Alleen mensen als mij halen 2g per watt indoor en +1kg per plant outdoor. We zijn een zeldzaam ras.

Laatst gewijzigd door CUFI : 14 april 2023 om 17:13.
Oud 15 april 2023, 08:21   #50
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ten eerste is dat verschrikkelijk dom, cannabis geven aan een minderjarige.
Ten tweede is dat onverantwoord, want die persoon kan onmogelijk weten hoe die minderjarige er op gaat reageren en of het die minderjarige gaat helpen zonder de symptomen misschien zelfs te verergeren.
Ten derde is het als gewone burger onverantwoord zo maar doktertje te gaan spelen met iemand anders' lichaam. Toch zeker met een minderjarige.
Ten vierde is het zo achterlijk als het achterste van een varken om te geloven dat ze in de rechtbank de uitleg "dat het was om hem te helpen" gaan aannemen. Want als dat pakt zijn vanaf morgen alle drugdealers plots hulpverleners.

Dus nee, ik zou niemand aanraden om op eigen houtje een minderjarige cannabis te geven.
Oud 15 april 2023, 08:27   #51
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niet iedereen heeft de mogelijkheid dat te doen en anderen helpen is illegaal.
Ik denk dat nagenoeg iedereen in Belgie, die zo hard liggen te sukkelen met hun gezondheid dat cannabis de laatste morzel hoop is, er wel aan kan geraken.

Een simpel ritje naar Nederland volstaat om het niet in duistere achterafsteegjes of achter het station te moeten gaan kopen.
Zoek op internet even wat coffeeshops op en je filtert er zo de betrouwbare uit.

Kan je zelf niet autorijden, ga dan met de bus of trein.
Lukt dat ook niet, vraag dan iemand anders. Als die persoon niet veel meer dan 3gr meebrengt zal de boete ook wel meevallen. Desnoods geef je die persoon een handgetekend briefje mee waar je in verklaart dat hij op jou vraag cannabis is gaan kopen ofzo.

En dat is dan pas van toepassing als je binnen je eigen kennissenkring niemand weet te vinden die 'wel iets kan regelen'.

Kortom: ik kan niet geloven dat iemand voor wie cannabis echt de laatste strohalm is niet simpelweg aan een paar gram cannabis kan geraken.
Daar hoeft zelfs niet voor gekweekt te worden.
Oud 15 april 2023, 08:29   #52
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ten eerste is dat verschrikkelijk dom, cannabis geven aan een minderjarige.
Ten tweede is dat onverantwoord, want die persoon kan onmogelijk weten hoe die minderjarige er op gaat reageren en of het die minderjarige gaat helpen zonder de symptomen misschien zelfs te verergeren.
Ten derde is het als gewone burger onverantwoord zo maar doktertje te gaan spelen met iemand anders' lichaam. Toch zeker met een minderjarige.
Ten vierde is het zo achterlijk als het achterste van een varken om te geloven dat ze in de rechtbank de uitleg "dat het was om hem te helpen" gaan aannemen. Want als dat pakt zijn vanaf morgen alle drugdealers plots hulpverleners.

Dus nee, ik zou niemand aanraden om op eigen houtje een minderjarige cannabis te geven.
Maar neen, dat meisje had keiveel aanvallen epilepsie en door de cannabis kon ze normaal naar school gaan en een normaal leven leiden.
Dat was geen straatwiet maar speciaal aangepaste he. Heel veel kinderen krijgen het medicinaal en er blijken op de lange termijn geen significante nadelen.
Dat zijn de ouders die wanhopig naar alternatieven zoeken en na research ontdekken welke medicinale eigenschappen cannabis heeft.
Lees: https://m.nieuwsblad.be/cnt/dmf20180417_03467815
Ze kreeg dat gratis.

Zie ook die docu

Laatst gewijzigd door CUFI : 15 april 2023 om 08:29.
Oud 15 april 2023, 08:31   #53
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk dat nagenoeg iedereen in Belgie, die zo hard liggen te sukkelen met hun gezondheid dat cannabis de laatste morzel hoop is, er wel aan kan geraken.

Een simpel ritje naar Nederland volstaat om het niet in duistere achterafsteegjes of achter het station te moeten gaan kopen.
Zoek op internet even wat coffeeshops op en je filtert er zo de betrouwbare uit.

Kan je zelf niet autorijden, ga dan met de bus of trein.
Lukt dat ook niet, vraag dan iemand anders. Als die persoon niet veel meer dan 3gr meebrengt zal de boete ook wel meevallen. Desnoods geef je die persoon een handgetekend briefje mee waar je in verklaart dat hij op jou vraag cannabis is gaan kopen ofzo.

En dat is dan pas van toepassing als je binnen je eigen kennissenkring niemand weet te vinden die 'wel iets kan regelen'.

Kortom: ik kan niet geloven dat iemand voor wie cannabis echt de laatste strohalm is niet simpelweg aan een paar gram cannabis kan geraken.
Daar hoeft zelfs niet voor gekweekt te worden.
Ik dacht dat gij er iets van wist? Er zijn 4 cannabinoïden, welke gaan ze in de coffeeshop krijgen denk je? (Er zijn er meer maar die 4 domineren)

Laatst gewijzigd door CUFI : 15 april 2023 om 08:32.
Oud 15 april 2023, 08:31   #54
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar neen, dat meisje had keiveel aanvallen epilepsie en door de cannabis kon ze normaal naar school gaan en een normaal leven leiden.
Dat was geen straatwiet maar speciaal aangepaste he. Heel veel kinderen krijgen het medicinaal en er blijken op de lange termijn geen significante nadelen.
Dat zijn de ouders die wanhopig naar alternatieven zoeken en na research ontdekken welke medicinale eigenschappen cannabis heeft.
Lees: https://m.nieuwsblad.be/cnt/dmf20180417_03467815
Ze kreeg dat gratis.

Zie ook die docu
Ik lees nergens dat er iemand "in de bak vloog" zoals je eerst beweerde...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI
Oud 15 april 2023, 08:32   #55
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik dacht dat gij er iets van wist? Er zijn 4 cannabinoïden, welke gaan ze in de coffeeshop krijgen denk je? (Er zijn er meer maar die 4 domineren)
En welke gaan ze krijgen als ze zelf een plantje in de grond steken?
Oud 15 april 2023, 08:33   #56
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik lees nergens dat er iemand "in de bak vloog" zoals je eerst beweerde...
Haar leverancier zat in voorarrest en riskeerde 9 maand: https://m.nieuwsblad.be/cnt/dmf20190321_04272547
Oud 15 april 2023, 08:34   #57
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En welke gaan ze krijgen als ze zelf een plantje in de grond steken?
Het plantje dat ze nodig hebben.
Recreatieve soorten zijn heel anders dan medicinale.
Dus ff naar Holland gaan , waar ge vaak nooit krijgt wat ge bestelt, is geen optie he

Ge gaat een kind toch geen soort met 20 a 30% thc geven?
Een 1:2 verhouding tussen thc en cbd is iets anders.
10% cbd en 5% thc bv.

Laatst gewijzigd door CUFI : 15 april 2023 om 08:38.
Oud 15 april 2023, 08:41   #58
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Is de THC legaal verhogen naar 10% in plaats van nu 0,25% geen goed voorstel?
Wat denk jij BigF? Is dat niet beter dan medi-gebruikers naar Holland te sturen waar ze niet weten wat ze kopen?
Hoeveel shops verkopen de soorten die op hun kaart staan? Zeer weinig.
Alles zuur ging lang weg als Amnesia, wat zelden echte Amnesia was.

Edit: wie krijgt bovendien voldoende mee om olie te maken? Of denkt ge dat de olie op de markt beter is dan wanneer ge ze zelf maakt? Alleen Mr Nice/CBD Crew maken imho deftige olie. De rest verdunt massaal om de winst te verhogen.

Ik heb al CBD soorten van hen geprobeerd en 8% THC en 8% CBD gaf mij echt voldoening. Terwijl een Thai met 30% THC en 0%-1% CBD mij onfunctioneerbaar maakte.

Laatst gewijzigd door CUFI : 15 april 2023 om 09:10.
Oud 15 april 2023, 09:24   #59
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Haar leverancier zat in voorarrest en riskeerde 9 maand: https://m.nieuwsblad.be/cnt/dmf20190321_04272547
Op de juiste moment het woord "leverancier" gebruiken ipv "dealer" is een goeie zet!
Oud 15 april 2023, 09:25   #60
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zodra dat legaal is, kunnen mensen hun producten aanbieden en verkopen waarop btw geheft kan worden.
Zeker een punt. En een goei ook.
En dat geldt evengoed voor recreatieve.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be