![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Biefstukskes wel.
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is eigenaardig dat jij denkt dat er een al dan niet onzichtbare cigarenrokende samenzweerdersclub is in het westen die elkaar goed verstaan, maar dat zulke dingen afwezig zijn in uw totalitaire paradijzen he.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hier in de buurt zie ik op meerdere plaatsen wat Natuurpunt bv zoal aan kan richten als ze bospercelen opkopen. Midden in een hectares groot bos kappen ze een paar hectares plat. Want ze gaan het originele vengebied herstellen. Met heide enzo. Ja, midden in een bos. De vijver die voordien prachtig omgeven werd door bos, vol eenden en andere watervogels ligt er nu de helft van het jaar uitgedroogd bij. Er rond wandelen gaat niet meer want volledig afgezet met draad. En het kaalgekapte deel? Dat ligt er nog steeds hetzelfde bij als jaren geleden. Her en der steken alweer nieuwe bomen de kop op, wat wil je ook, midden in een bos. Van heide is nog steeds geen sprake en ik wil er geld op zetten: dat is er binnen 50 jaar nog niet. Een kale, dode vlakte met rottende boomstronken en een half uitgedroogd ven, dat blijft er over. En zo ken ik hier op een paar kilometer van mijn deur minstens 3 plekken. Men wil het heidegebied herstellen voor één of andere kever en een paar libellen. En dat dan telkens midden in een bos. Hoe idioot kan je zijn? Joost mag weten hoeveel geld NP hiervoor in hun zakken hebben gestoken. Niet meer of minder dan een schande vind ik het.
![]() |
![]() |
#44 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dus, vernietigen we onze capaciteit tot voedselproductie om meer binnendobberaars te stapelen en een nieuw bloemeke te laten groeien.
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bent u daar serieus bezorgd om? Wij produceren VEEL meer dan we nodig hebben voor eigen consumptie. Nederland is de grootste vleesexporteur van de EU. Niet relatief gezien hé, wel qua absolute cijfers. Dus meer dan grote landen als Duitsland, Frankrijk, Spanje, Polen,... Nederland is de tweedegrootste exporteur van landbouwproducten IN DE WERELD (na de VS). Ik ben het volledig eens dat we zelfvoorzienend moeten kunnen zijn op vlak van voedselproductie. Maar waarom moeten we in zo'n dichtbevolkte regio een veelvoud van het vlees produceren dan we zelf nodig hebben? Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 19 april 2023 om 11:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Verder ok want ze doen ook wel goed, ze hebben hier en daar al schoon stukken natuur in beheer die ook door iedereen te bezoeken zijn en dat gratis. Maar ze moeten inderdaad niet god proberen spelen door bepaalde stukken natuur te "herstellen" die natuur is zo en bvb heide gebied evolueert uiteindelijk naar bos dus ik snap het probleem niet. Wat wel soms moet gedaan worden is exoten etc weghalen of een aangeplant sparrenbos omvormen tot een loofbos. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daar zijn wij de hollanders op kop nogal goed in. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Met andere woorden: zelfs met strengere uitstootnormen hoeven we ons geen zorgen te maken over onze voedselproductie. We gaan nog steeds meer dan genoeg kunnen produceren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een 8 koppige ploeg heeft 2 jaar gewerkt, gezweet en gevloekt tot dit resultaat. Ongelooflijk maar waar. Waarop wacht Zuhal Demir om deze mensen een vergunning te geven ? In Frankrijk is het al goedgekeurd. De boeren die het eindprodukt gebruiken, moeten minder kustmest kopen. Daar wringt het schoentje ? De politici zijn meer dan welkom op het bedrijf Green Service ! Laatst gewijzigd door Boduo : 21 april 2023 om 20:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Is dat nu via het Haber-Bosch proces dat fossiele brandstof omzet in kunstmest, of via een biochemisch systeem met bacteriële wortelknolletjes die N2 omzetten in andere stikstofverbindingen. Het is simpel. DNA is een molecule die bestaat uit waterstof, zuurstof, stikstof, koolstof en een vleugje fosfor. En dat is de basis van het aardse leven nu. Maar N2 is een zeer stabiele molecule die niet gemakkelijk ergens mee bind. Ureum is een leuke molecule met een hoop koolstof, stikstof en een vleugje zuurstof, en die kan gemakkelijk opgenomen worden in "leven". Zeker als er en snuifje fosfor bij gegoten word. (oftewel, een stukje van mijn werk, -laborant-technieker-, bij een waterzuiveringsstation.) Wel ironisch, waterzuiveringsstations stoten zeer veel stikstofverbindingen uit...
![]() |