Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 3 januari 2005, 21:03   #41
Pie
Schepen

Standaard

dit artikel bevat wel écht te veel zever om allemaal te ontkrachten.

www.pvda.be/lonen
Pie is offline  
Oud 4 januari 2005, 10:13   #42
Bece
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geertje
Ik ken geen enkele communistische staat waar het volk enthousiast over is. Het grote probleem van het communisme is dat er geen controle is op corruptie en nepotisme. De theorie is mooi maar in de praktijk is dit totaal onmogelijk. Men gaat er van uit dat iedereen van goede wil is : dit is helaas een grote vergissing.

Het Stalinsme is trouwens een communistische dictatuur, wie dit ontkent moet maar in het rijtje gaan staan bij diegene die de holocaust ontkennen.
Je vergeet de essentie weer. Omdat ik mij Keizer noem ben ik het nog niet. Communisme is gewoon democratie in een andere taal. Het een is grieks het andere latijn. Het ene betekend macht van het volk. Het andere macht van de gemeenschap. (wat is het verschil?) Zonder BROV dus ook geen communisme.
Ook in een particratie gaat men er van uit dat de leiders (=financiers van politiek partijen) van goede wil zijn. Spijtig dat die alleen met hun eigen zakken bezig zijn. OOk in een particratie is er geen controle over corruptie en nepotisme. Dat kan eigenlijk alleen door een BROV.
Oud 4 januari 2005, 14:25   #43
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Ik denk dat de invoering van directe democratie een langzame maar zekere evolutie naar klassenloosheid zal veroorzaken. Immers, door de directe democratie heeft de bevolking ook de middelen om de economische onderbouw van de samenleving te veranderen en controleren (directe democratie is eigenlijk een vorm van collectivisme!), en wel in die richting dat het op termijn de hele kapitalistische vrije markt gaat omgooien. De bevolking zal zich meer en meer op directe manier gaan bemoeien met die 'markt', door maatregelen te gaan nemen die mogelijk tegen de vrije concurrentie in zullen gaan.

En anders dan met de klassieke 'proletarische' klassenrevoluties zal de mogelijkheid van een bureaucratische kaste tenietgedaan worden.
Oud 5 januari 2005, 20:57   #44
Leviathan
Provinciaal Statenlid

Leviathan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Commie
Voor de rest is die tekst belachelijk en achterhaald. Voor zover ik de huidige PVDA ken, is het interne regime alvast veel minder strak als in het artikel van Dieudonné staat.
Achterhaald? Dan heb ik hier een paar interessante citaten uit de statuten van de PVDA:

- [size=2]"een sobere en spaarzame levens- en werkstijl propageren"
- [/size][size=2]"waken over de opvoeding in de partijstatuten en over de toepassing ervan"
- [/size][size=2]"de verkeerde opvattingen door opvoeding verbeteren"
- "[/size][size=2]ervoor zorgen dat het persoonlijke gedrag in overeenstemming is met de revolutionaire doelstellingen van de partij"
- [/size][size=2]"het individu is ondergeschikt aan de organisatie"

De PVDA wil dus overduidelijk het hele leven van haar leden beheersen. Ze bepalen hoe ze moeten leven en hersenspoelen hen. Wie nog een eigen mening heeft zal wel 'heropgevoed' worden tot hij alleen nog maar hun slogans achterna balkt!

Nog een interessant citaat:

[/size][size=2]"De partij verbindt de algemene waarheid van het marxisme–leninisme met de concrete praktijk van de klassenstrijd"

Ze vinden hun ideologie dus blijkbaar de enige, absolute waarheid. Dit betekent ook dat ze het vanzelfsprekend vinden dat hun tegenstanders het zwijgen moeten opgelegd worden.

Bovendien is hun hele retoriek agressief, vijandig en haatdragend. Hun hele partijprogramma staat in het teken van strijd, verzet, vijanden, revolutie,... Niks anders dan ophitsende teksten. Hun doel is overduidelijk: de democratie met geweld omver werpen en vervolgens hun tegenstanders 'heropvoeden' en als dat niet help ze gewoon afmaken. Dit is geen politieke partij maar een terroristische organisatie! Ze moet dan ook verboden worden en alle leden moeten vervolgd worden.
[/size]

Leviathan is offline  
Oud 6 januari 2005, 09:04   #45
Bece
Parlementsvoorzitter

Standaard

De gemiddelde mens is verstandig genoeg om niet in dergelijke onozele dingen te geloven. Maar je dus geen zorgen. De PVDA zal nooit iets te vertellen hebben. Hun aktieve leden zijn meestal zwaar gefrustreerde mensen met zeer lage ontwikkelingsgraad. Ik heb het natuurlijk niet over de leiding die van zichzelf geloofd dat zij de waarheid en het intelect in pact hebben.
Oud 6 januari 2005, 11:04   #46
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Leviathan
- [size=2]"een sobere en spaarzame levens- en werkstijl propageren"[/size]
In deze tijden van overconsumptie zou dit voorwaar een verademing zijn.
[size=2]
Citaat:
[size=2]
- [/size][size=2]"waken over de opvoeding in de partijstatuten en over de toepassing ervan"[/size]
[size=2]- [/size][size=2]""de verkeerde opvattingen door opvoeding verbeteren
- "[/size][size=2]ervoor zorgen dat het persoonlijke gedrag in overeenstemming is met de revolutionaire doelstellingen van de partij"
- [/size][size=2]"het individu is ondergeschikt aan de organisatie"[/size]
En ik neem aan dat dat in geen enkele andere partij het geval is?

Ik zie trouwens niet in hoe dit een probleem kan zijn. Als je niet wil de verkeerde opvattingen door opvoeding verbeteren, ervoor zorgen dat het persoonlijke gedrag in overeenstemming is met de revolutionaire doelstellingen van de partij, het individu ondergeschikt maken aan de organisatie DAN WORDT JE GEWOON GEEN LID. Eigen keuze. Wie wel besluit om lid te worden is iemand die sowieso al de idealen van deze partij aanhangt, anders ga je niet eventjes besluiten lid te worden van een radicale partij als de deze. [/size]
[size=2]

Citaat:
De PVDA wil dus overduidelijk het hele leven van haar leden beheersen. Ze bepalen hoe ze moeten leven en hersenspoelen hen. Wie nog een eigen mening heeft zal wel 'heropgevoed' worden tot hij alleen nog maar hun slogans achterna balkt!
Tot op zekere hoogte is er een zekere vorm van 'heropvoeding' en indoctrinatie ja. Zoals i de meeste partijen. Ik ben het zelf ook niet altijd eens met de strategieën van de pvda, maar zo erg is het nu ook niet gesteld hoor.
[/size][size=2]
Citaat:
[size=2]Ze vinden hun ideologie dus blijkbaar de enige, absolute waarheid. Dit betekent ook dat ze het vanzelfsprekend vinden dat hun tegenstanders het zwijgen moeten opgelegd worden.[/size]
Zowat iedere partij en beweging stelt haar waarheid voorop, anders zou ze als partij of beweging gewoon niet bestaan (tenzij het om schizofrene mensen gaat misschien, die er in slagen dingen te geloven die ze niet als waar beschouwen).
Het Blok / Belang beschouwt haar standpunten toch ook als de meest rationele, niet?

Citaat:
Bovendien is hun hele retoriek agressief, vijandig en haatdragend. Hun hele partijprogramma staat in het teken van strijd, verzet, vijanden, revolutie,... Niks anders dan ophitsende teksten.
Ah jij en zij zijn overduidelijk de enigen die dat doen ja...

Citaat:
Hun doel is overduidelijk: de democratie met geweld omver werpen en vervolgens hun tegenstanders 'heropvoeden' en als dat niet help ze gewoon afmaken.
Heb je de programmas al gelezen (en kom niet af met de zever van 'verborgen agendas' want dan ga ik me ook eens bezig houden met verborgen agendas te bedenken).

Citaat:
Dit is geen politieke partij maar een terroristische organisatie! Ze moet dan ook verboden worden en alle leden moeten vervolgd worden.

Voorwaar, jij bent een Stalinist!

Ik kan me niet herinneren dat de PVDA ooit een terroristische daad heeft begaan.[/size]

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be