![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Omdat niet enkel Turkse Belgen mogen stemmen.
Die 70% ging uiteraard over de in België wonende Turken die hun stem uitbrachten (reactie op de post van Zipper). Voor de duidelijkheid heb ik mijn post aangepast en er "Van de in België wonende Turken" van gemaakt. Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 16 mei 2023 om 08:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Dikke duim! Dat ben ik hier al jaren aan het zeggen, ook tegen Zipper. En altijd gestaafd met links en echte cijfers zoals in deze post. Ik vrees dat voor een aantal mensen de realiteit niet past in hun denkbeeld en ze net als een vrome gelovige het verkiezen te geloven in een fabeltje. Onze politici en media vervalsen de perceptie eveneens en gebruiken ronkende titels als 'Belgische Turken die massaal voor Erdogan stemmen' of 'driekwart van de Belgische Turken stemmen voor Erdogan' zonder de zeer verhelderende nuance te maken die jij ook net gemaakt hebt.
![]() |
![]() |
#43 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() De VS hebben nog maar twee weken om de Turken van gedacht te doen veranderen. Ze zetten nu een favoriet wapen in...de dollar. Ik hoop voor Turkije (en voor de vrede) dat het uit de handen kunnen blijven van dar overzees misdaadsyndicaat gemaskeerd als een land.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een fout waar ik me vroeger ook aan bezondigde. En waar u me lang geleden eens (terecht) op wees. Als ik mijn eigen fout inzie, ben ik absoluut niet beschaamd om ze toe te geven. ![]() Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 16 mei 2023 om 16:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
|
![]() 't Is hypothetisch, maar voor wie zouden de turkenbelgen stemmen, moesten ze verplicht worden een keuze te maken?
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ik denk dat het wel een veilige veronderstelling is om ervan uit te gaan dat er bij de niet-stemmers veel minder Erdogan-aanhangers zijn dan bij de wel-stemmers. De niet-stemmers bevatten immers een grote groep Turken die zodanig geïntegreerd zijn dat ze niet de behoefte hebben om per se te gaan stemmen op Grote Leider Erdogan. Ik vermoed dat Zuhal Demir (toen ze nog de Turkse nationaliteit had), Veli Yuksel, Faroek Ozgunes, Kader Gurbuz,... nu niet de grootse Erdogan aanhangers zullen zijn. Het blijven veronderstellingen natuurlijk. Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 17 mei 2023 om 09:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Beelden uit Turkije. Euh neen wacht ...
Ga maar na. De regering De Wever is een voortzetting van de regering Di Rupo. Er wordt op dezelfde plaatsen bespaard en gesmost. We zijn gestrikt. In de meltingpot gaat alles kapot. Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
|
![]() Enkel een coup, verkiezingsfraude of een traditionele agressieve kanker of zo kan Erdogan nog tegen houden predident te blijven na de verkiezingen:
Citaat:
De Oekraïense oorlog zit hier zeker voor iets tussen. De Turken hebben met Erdogan minder kans om als pion tegen Rusland gebruikt te worden door westerse mogendheden onder leiding van de overzeese hegemon. Laatst gewijzigd door Bach : 24 mei 2023 om 11:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Omdat ze te dom waren om er ginder in Turkije iets mee te beginnen?
![]() |
#52 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nog wat beelden uit Turkije ... och neen weer verkeerd ... Broexel.
Ga maar na. De regering De Wever is een voortzetting van de regering Di Rupo. Er wordt op dezelfde plaatsen bespaard en gesmost. We zijn gestrikt. In de meltingpot gaat alles kapot. Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mijn inziens wordt Erdogan terug president.
VRT NWS - Tweede ronde |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#56 | |
|
![]() Citaat:
de moderne Turken in de Steden zijn daar gebleven en zij zijn aanhangers van Ataturk. citaat telegraaf: Gescheiden werelden in Turkije; platteland kiest voor Erdogan, steden willen van hem af De kans is groot dat de huidige Turkse president Recep Tayyip Erdogan morgen de tweede en laatste verkiezingsronde met een paar procent verschil zal winnen van zijn uitdager Kemal Kiliçdaroglu. Er is een contrast tussen de grote steden waar men meer seculier is en op de oppositie stemt en het platteland waar Erdogan sterk vertegenwoordigd is. Waar Erdogan de deur naar de EU bijna op slot heeft gegooid, is er een hunkering naar Europa onder de jonge stedelingen. In Istanbul, Ankara en Izmir stemmen vooral jongeren op de oppositie. Zoals Berkay (20). Hij studeert aan de Technologische Universiteit en werkt daarnaast in een café in Be?ikta?. In deze centrale wijk in Istanbul stemde ruim 80% op Kiliçdaroglu. Ook Berkay, die voor het eerst stemde. Hij denkt anders over de politiek dan zijn ouders. Die wonen elders in Turkije en stemden op Erdogan. „Het land is in twee delen verscheurd. In het binnenland van Turkije (Anadolië) zijn veel dorpen waar minder ontwikkeling is. Istanbul is een andere wereld”, aldus Berkay. Hij weet dat de meeste Turken in Nederland op Erdogan stemmen. „Zij kennen de situatie hier niet. Ze kijken in Nederland naar de Turkse televisie waarin propaganda voor Erdogan wordt gemaakt en weten niet wat voor problemen hier zijn.” https://www.telegraaf.nl/nieuws/1865...len-van-hem-af Laatst gewijzigd door cato : 28 mei 2023 om 15:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Gouverneur
|
![]() Het lijkt erop dat Erdogan de verkiezingen gewonnen heeft: met 97% van de stemmen geteld staat het 52.1% vs 47.9%.
https://www.aljazeera.com/news/liveb...aroglu-run-off
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#59 |
Minister-President
|
![]() en zn vrouw strak in de kopvod
![]() |
#60 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Beelden uit Turkije ... oh neen wacht ...
![]() |
![]() |