Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Fact-checking: zijn deze nieuwsfeiten accuraat?
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Fact-checking: zijn deze nieuwsfeiten accuraat? Kritisch bekijken van nieuws en toetsing aan de feiten. Fake news? Selectieve feiten? Of is het een correcte weergave van de feiten? Een zoektocht naar de waarheid.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 mei 2023, 20:00   #41
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
De crèche dat is zever. Maar schoolplicht vanaf 3 jaar zou er moeten komen zonder softie-zever van 'deeltijds en zo opbouwend'. Gewoon schoolplicht.
Maar enkel voor makakken he. Mensen van hier hebben dat niet nodig. Ze mogen dat, maar ze moeten niet.

Ik neem aan dat het trouwens ook goed zou zijn dat er aparte makakken scholen komen, waar die speciaal klaargestoomd worden om beschaafd te worden. Terwijl ze bij eigen-volk kleuterscholen wat vriendelijker kunnen zijn aangezien die mensen toch de cultuur en taal al kennen.

Maar kijk, ge begint de goeie richting uit te gaan, ooit wordt ge nog een redelijke mens. Op voorwaarde dat die regel enkel maar geldt voor makakken he.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2023, 20:04   #42
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De crèche dat is zever. Maar schoolplicht vanaf 3 jaar zou er moeten komen zonder softie-zever van 'deeltijds en zo opbouwend'. Gewoon schoolplicht. Punt. 5 dagen en geen absenties toegelaten of er zijn gevolgen voor het kindergeld.

En testen afnemen, dat hoort bij onderwijs. Als er dan toch ne kleine in die kleuterklas zit die na de schooluren teveel indoctrinatie op het thuisfront krijgt in het arabisch of het west-vleuters en zo terug taalachterstand oploopt tegenover zijn klasgenootjes kunnen ze die bijspijkeren.

Ben moet wat ambitieuzer zijn...
Oeps, ik dacht dat niet alle kindjes er dan al klaar voor zijn om een ganse dag mee te draaien.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2023, 20:14   #43
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De crèche dat is zever. Maar schoolplicht vanaf 3 jaar zou er moeten komen zonder softie-zever van 'deeltijds en zo opbouwend'. Gewoon schoolplicht. Punt. 5 dagen en geen absenties toegelaten of er zijn gevolgen voor het kindergeld.

En testen afnemen, dat hoort bij onderwijs. Als er dan toch ne kleine in die kleuterklas zit die na de schooluren teveel indoctrinatie op het thuisfront krijgt in het Arabisch of het West-Vleuters en zo terug taalachterstand oploopt tegenover zijn klasgenootjes kunnen ze die bijspijkeren.

Schoolplicht zonder voldoende goede scholen met ondermeer voldoende ruimte, voldoende bruikbaar materiaal en voldoende geschikt personeel is het recept voor een ramp.

Testen afnemen zou uit het onderwijs moeten worden gebannen. Laat onderwijzers zich bezig houden met les geven (en zo goed als uitsluitend dat).
Alles wat 'testen' en 'certificeren' aangaat, kan gerust in een aparte sector van de vrije markt-economie gebeuren.

En nu dat nog:

- mijn West-Vlaamse ouders, allebei toegewijde en vlijtige 'Boskanters' uit het (noordelijke) Houtland, hebben mij tot het tijd werd voor de kleuterschool, in het destijds bij 'flaminganten' erg aangemoedigde ABN opgevoed: "Geef de Leeuw een kans, leer hem Nederlands!", en lees hem voor uit "Sprookjes" van Godfried Bomans en "Pietje Puk" en zo.

- op de kleuterschool (!) en geleidelijk ook overal elders in het dorp waar ik vanaf ongeveer die tijd al eens mocht rondhangen kreeg ik een uitgebreid taalbad in het lokale West-Vlaams (het verschilt een klein beetje van het Brugs).
Op korte tijd was ik 'tweetalig'.

- die tweetaligheid heeft mij al wat voordelen en voor zover ik weet nog geen enkel nadeel opgeleverd, maar het duurde toch tot ik leerkracht Nederlands werd dat ik echt begon te begrijpen hoe voordelig een grondige kennis van het ontegensprekelijk mooiste én belangrijkste dialect in het Nederlandse taalgebied wel is.

Ik durf dan ook te beweren dat m'n ouders de perfecte schoolkeuze hebben gemaakt

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!

Laatst gewijzigd door djimi : 20 mei 2023 om 20:16.
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2023, 07:32   #44
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Dát is het.
Niet meer dan dat.
Is dat zo?
Hier ben ik het niet eens met de N-VA.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2023, 07:34   #45
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
20 jaar ?
In de Bologna olympiade van 4 jaar terug scoorde Vlaanderen goed & voor sommige vakken zéér goed !
Maar gedurende 20 jaar ieder jaar minder en minder.
De cijfers zijn wat ze zijn.

Ik denk zelfs al langer dan 20 jaar.
Volgens mij is dat zelfs begonnen met de test met het VSO, hetgeen ook een volledige miskleun was.
Oud 21 mei 2023, 07:35   #46
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
20 jaar ?
In de Bologna olympiade van 4 jaar terug scoorde Vlaanderen goed & voor sommige vakken zéér goed !
Het M decreet, nog zo'n grote misser, niemand werd er beter van, integendeel, de goeden werden slechter, de slechte werden zeker niet beter.
Oud 21 mei 2023, 07:43   #47
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Insiders bv onderwijzers, weten wél hoe de vork aan de steel zit.
De onderwijzenden zullen het wel weten.
Waarom mag het dan niet benoemd worden?

Een probleem oplossen kun je alleen als je het probleem analyseert of benoemd, laat dat nu net het probleem zijn, we mogen het probleem niet analyseren of benoemen.

Ben Weyts had overschot van gelijk toe ie stelde dat de ouders een grote verantwoordelijkheid dragen in de taal die de kinderen spreken.
Het is in de eerste plaats de verantwoordelijkheid van de ouders dat kinderen de streektaal kennen, dit kan door kinderen naar crèches te sturen, door ze op jonge leeftijd naar de kleuterklas te laten gaan, door ze te laten deelnemen in verenigingen, zoals het peuter- en kleuterturnen, door ze ...

Dat we niet mogen focussen op de thuistaal is ook een gemiste kans.

In mijn vroegere werkkring werkten ook Turken en Marokkanen, zij slaagden wel in hun leven, velen van hen hadden minstens een A2 (de echte) en zelfs een A1 diploma.

Waarom schrijf ik de echte? Tegenwoordig volstaat het om 7 jaar beroeps te volgen om een diploma te krijgen dat gelijkgesteld is aan de A2 (hetgeen in werkelijkheid bulshit is).
Oud 21 mei 2023, 07:45   #48
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

En testen afnemen, dat hoort bij onderwijs. Als er dan toch ne kleine in die kleuterklas zit die na de schooluren teveel indoctrinatie op het thuisfront krijgt in het arabisch of het west-vleuters en zo terug taalachterstand oploopt tegenover zijn klasgenootjes kunnen ze die bijspijkeren.

Ben zou veel ambitieuzer willen zijn, maar hij moet opboksen tegen de gevestigde instituten, zoals de inrichtende machten.
Oud 21 mei 2023, 07:47   #49
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Oeps, ik dacht dat niet alle kindjes er dan al klaar voor zijn om een ganse dag mee te draaien.
Dat klopt helemaal.
Ook zijn deze kinderen vaker ziekjes zonder dat daar een dokter aan te pas moet komen, maar als er schoolplicht is, zal de dokter toch regelmatig bezocht moeten worden.
Oud 21 mei 2023, 07:49   #50
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Schoolplicht zonder voldoende goede scholen met ondermeer voldoende ruimte, voldoende bruikbaar materiaal en voldoende geschikt personeel is het recept voor een ramp.

Testen afnemen zou uit het onderwijs moeten worden gebannen. Laat onderwijzers zich bezig houden met les geven (en zo goed als uitsluitend dat).
Alles wat 'testen' en 'certificeren' aangaat, kan gerust in een aparte sector van de vrije markt-economie gebeuren.

En nu dat nog:

- mijn West-Vlaamse ouders, allebei toegewijde en vlijtige 'Boskanters' uit het (noordelijke) Houtland, hebben mij tot het tijd werd voor de kleuterschool, in het destijds bij 'flaminganten' erg aangemoedigde ABN opgevoed: "Geef de Leeuw een kans, leer hem Nederlands!", en lees hem voor uit "Sprookjes" van Godfried Bomans en "Pietje Puk" en zo.

- op de kleuterschool (!) en geleidelijk ook overal elders in het dorp waar ik vanaf ongeveer die tijd al eens mocht rondhangen kreeg ik een uitgebreid taalbad in het lokale West-Vlaams (het verschilt een klein beetje van het Brugs).
Op korte tijd was ik 'tweetalig'.

- die tweetaligheid heeft mij al wat voordelen en voor zover ik weet nog geen enkel nadeel opgeleverd, maar het duurde toch tot ik leerkracht Nederlands werd dat ik echt begon te begrijpen hoe voordelig een grondige kennis van het ontegensprekelijk mooiste én belangrijkste dialect in het Nederlandse taalgebied wel is.

Ik durf dan ook te beweren dat m'n ouders de perfecte schoolkeuze hebben gemaakt
Lijkt me een plan dat bespreekbaar moet zijn.
Het zou vooral een enorme druk van het onderwijzend personeel afnemen.

Alleen moet een onderwijzende wel kunnen inschatten hoever de kennis staat van de leerlingen, dit kan volgens mij enkel met tussentijdse toetsen.
Oud 21 mei 2023, 07:59   #51
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ik ben het er mee eens dat het absurd is dat het dezelfde personen zijn die verantwoordelijk zijn voor "les geven" en voor "evalueren". Dat komt neer op het moeten beoordelen van uw eigen werk.

Daarentegen, het testen om na te gaan of de minimale vereisten er zijn om een zeker onderwijs kunnen te volgen, zonder daar een elite wedstrijd van te maken, maar gewoon een minimum niveau eisen alvorens zelfs maar tot groepsonderwijs toegelaten te worden vind ik normaal.

Dat is helemaal anders bij individueel onderwijs, maar bij collectief onderwijs ga je mee de dynamiek van de lessen bepalen. Een te grote spreidstand is onhoudbaar en als men dus een opleiding wil aanbieden die een zeker niveau bereikt binnen een gegeven tijd, moet men kunnen vertrekken van een zekere voorkennis. Die voorkennis testen vind ik een goed idee.

Het heeft geen zin om naar de lagere school te gaan als je de taal niet spreekt. Je gaat daarmee de klasgroep hinderen. Je gaat teveel aandacht opeisen. Het gaat te traag gaan. Je moet eerst de taal voldoende beheersen alvorens je daar binnen kan. Je hebt dus eerst een ander onderwijs nodig.

Destijds vond ik het toelatingsexamen burgerlijk ingenieur quasi perfect. Iedereen was het er over eens dat wie niet voor dat examen slaagde, toch in zware problemen zou geraken in het eerste jaar. Men zag dat destijds trouwens: de slaagcijfers in het eerste jaar burgerlijk (wat nochtans een moeilijk jaar was) lagen VEEL HOGER dan in "vrij toegankelijke universitaire richtingen": gewoon omdat men OP TIJD mensen die het toch niet zouden aankunnen, had tegengehouden voor een goed stuk.

Er is altijd de uitzondering die het TOCH had waargemaakt, dat is juist. Maar elk onderwijs vertrekt van de hypothese van een zeker aantal basis vaardigheden en kennis die reeds verworven is. Die testen op een niet-competitieve manier lijkt mij altijd een goed idee. Iedereen die normaal zou kunnen volgen moet zonder moeite voor die testen slagen, maar het houdt de evidente probleemgevallen tegen.
Oud 21 mei 2023, 08:25   #52
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik ben het er mee eens dat het absurd is dat het dezelfde personen zijn die verantwoordelijk zijn voor "les geven" en voor "evalueren". Dat komt neer op het moeten beoordelen van uw eigen werk.

Daarentegen, het testen om na te gaan of de minimale vereisten er zijn om een zeker onderwijs kunnen te volgen, zonder daar een elite wedstrijd van te maken, maar gewoon een minimum niveau eisen alvorens zelfs maar tot groepsonderwijs toegelaten te worden vind ik normaal.

Dat is helemaal anders bij individueel onderwijs, maar bij collectief onderwijs ga je mee de dynamiek van de lessen bepalen. Een te grote spreidstand is onhoudbaar en als men dus een opleiding wil aanbieden die een zeker niveau bereikt binnen een gegeven tijd, moet men kunnen vertrekken van een zekere voorkennis. Die voorkennis testen vind ik een goed idee.

Het heeft geen zin om naar de lagere school te gaan als je de taal niet spreekt. Je gaat daarmee de klasgroep hinderen. Je gaat teveel aandacht opeisen. Het gaat te traag gaan. Je moet eerst de taal voldoende beheersen alvorens je daar binnen kan. Je hebt dus eerst een ander onderwijs nodig.

Destijds vond ik het toelatingsexamen burgerlijk ingenieur quasi perfect. Iedereen was het er over eens dat wie niet voor dat examen slaagde, toch in zware problemen zou geraken in het eerste jaar. Men zag dat destijds trouwens: de slaagcijfers in het eerste jaar burgerlijk (wat nochtans een moeilijk jaar was) lagen VEEL HOGER dan in "vrij toegankelijke universitaire richtingen": gewoon omdat men OP TIJD mensen die het toch niet zouden aankunnen, had tegengehouden voor een goed stuk.

Er is altijd de uitzondering die het TOCH had waargemaakt, dat is juist. Maar elk onderwijs vertrekt van de hypothese van een zeker aantal basis vaardigheden en kennis die reeds verworven is. Die testen op een niet-competitieve manier lijkt mij altijd een goed idee. Iedereen die normaal zou kunnen volgen moet zonder moeite voor die testen slagen, maar het houdt de evidente probleemgevallen tegen.
Hier is geen speld tussen te krijgen.
Oud 21 mei 2023, 08:33   #53
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar enkel voor makakken he. Mensen van hier hebben dat niet nodig. Ze mogen dat, maar ze moeten niet.

Ik neem aan dat het trouwens ook goed zou zijn dat er aparte makakken scholen komen, waar die speciaal klaargestoomd worden om beschaafd te worden. Terwijl ze bij eigen-volk kleuterscholen wat vriendelijker kunnen zijn aangezien die mensen toch de cultuur en taal al kennen.

Maar kijk, ge begint de goeie richting uit te gaan, ooit wordt ge nog een redelijke mens. Op voorwaarde dat die regel enkel maar geldt voor makakken he.
Die 'eigen' scholen moeten dan wel zwaar gecontroleerd worden dat er geen ander soort opleidingen geven zullen worden?

Die andere opleidingen met als hoofdthema: het overspoelen van een land en eigen wil/geloofsovertuiging opdringen?

Laatst gewijzigd door Universalia : 21 mei 2023 om 08:37.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2023, 08:34   #54
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Die 'eigen' scholen moeten dan wel zwaar gecontroleerd worden dat er geen ander soort opleidingen geven zullen worden?
Wat bedoeld u met "andere lessen"?
Oud 21 mei 2023, 08:36   #55
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Wat bedoeld u met "andere lessen"?
Bijgezet: ik was het vergeten
Oud 21 mei 2023, 08:52   #56
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bijgezet: ik was het vergeten
Ik had natuurlijk wel door waar u het over had, mijn vraag was dan ook iets meer sarcastisch getint.

Sorry daarvoor.
Oud 21 mei 2023, 10:01   #57
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Die andere opleidingen met als hoofdthema: het overspoelen van een land en eigen wil/geloofsovertuiging opdringen?
Dat mogen ze he. Als wij makakken die hier niet integreren mogen afmaken, dan mogen ze zich ook niet integreren he, we maken ze dan af. Alles draait daarrond. Eens men inziet dat dat de sleutel is van de oplossing, zal gans dit probleem wegsmelten als sneeuw in de zon.

Laatst gewijzigd door patrickve : 21 mei 2023 om 10:02.
Oud 21 mei 2023, 10:18   #58
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Lijkt me een plan dat bespreekbaar moet zijn.
Het zou vooral een enorme druk van het onderwijzend personeel afnemen.

Alleen moet een onderwijzende wel kunnen inschatten hoever de kennis staat van de leerlingen, dit kan volgens mij enkel met tussentijdse toetsen.

Citaat:

In de eerste weken van een nieuw schooljaar leg ik aan mijn leerlingen uit wat een goede 'werkmethode' en '(zelf-)discipline' in de klas en daarbuiten hun op kan leveren, wélke leerstof (woordenschat/grammatica/syntaxis/...) ze volgens het Ministère in elk geval moeten beheersen en welke kennis voor een 'bonus' kan zorgen, op welke manier ik te werk zal gaan, ...

Terwijl ik dat doe, 'test' ik eigenlijk onophoudelijk maar zonder dat het opvalt het kennis-niveau van m'n leerlingen, en ik weet vrij snel aan wie ik een beetje extra aandacht zal moeten besteden en voor wie ik minder tot amper nog moeite hoef te doen.

Tot de eerste groep behoren potentieel 'sterke' leerlingen die het nog niet gewoon zijn planmatig te werken en iets 'zwakkere' leerlingen die er met een beetje ondersteuning wel gaan geraken.

In de tweede groep zitten ofwel leerlingen die reeds perfect in staat zijn er helemaal 'zelfstandig' voor te gaan, ofwel leerlingen van wie eigenlijk iederéén - de leerlingen in kwestie inbegrepen - au fond wel weet dat ze in deze klas niet op hun plaats zitten en er beter aan doen een andere 'carrière' te kiezen (wat ik hun dan ook zo spoedig mogelijk laat weten, opdat ze geen volledig schooljaar zouden verknoeien).

Een (reeks) toegangsexamen(s) met bijbehorende 'certificatie' kan dat 'testen' voor mij lichter maken, dus ik zou mij daar zeker niet tegen verzetten.

Volgens mij kan ook dat werk echter door vrije-markt-initiatieven worden gedaan, en moeten zowel ouders als leerlingen als onderwijzend personeel daar beroep op kunnen doen.

Desnoods kan de 'overheid' (of de 'samenleving') een systeem van 'onderwijscheques' op poten zetten zodat ook kansarmere kinderen de 'toegangsprocedures' kunnen doorlopen en bij succes écht onderwijs beginnen te volgen.

De charlatans tussen de 'examinatoren'/'certificatoren' zullen rap genoeg door de mand vallen.

Dat door de mand vallen van charlatans gebeurt in het 'onderwijs' zélf al een beetje (er zijn scholen met een 'goede reputatie', en er zijn er andere), maar de 'opkuis' zou volgens mij nog sneller gaan als het net zo goed een sector van een vrije-markteconomie zou zijn en dus ook 'gemeenschapsscholen' er op privé-initiatief dienen te komen.

Ouders die er de voorkeur aan geven hun kinderen een 'inclusieve pretpedagogie' te laten ondergaan, kunnen hun 'onderwijscheques' in een gemeenschappelijke pot steken om de gewenste schoolinfrastructuur te bekostigen.
Ouders die voor hun kinderen 'competitief & prestatiegericht onderwijs' verkiezen kunnen hetzelfde doen.
Ouders die volop voor privé-onderricht zouden gaan, krijgen uiteraard ook 'cheques'.

Ook hier zullen charlatans en nitwits tamelijk rap weggezuiverd zijn.

De 'test- & certificatie-sector' zal immers niet de minste rekening (hoeven te) houden met de soort onderwijs die de examinandus genoten heeft.

Laatst gewijzigd door djimi : 21 mei 2023 om 10:23.
Oud 21 mei 2023, 11:10   #59
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
...
het duurde toch tot ik leerkracht Nederlands werd dat ik
...
Ik meen me te herinneren dat je les geeft in het Franstalig onderwijs.
Misschien zijn de opdrachten van administratieve aard (alles behalve lesgeven) die jullie krijgen anders dan in het Vlaams onderwijs,

maar kan je eens opgeven wat dat extra werk allemaal wel is.

En als je benoemd bent, waarom veeg je dat je voeten niet aan dergelijke opdrachten, als je die onnozel en/of overbodig vindt?

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2023, 12:15   #60
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht

1) Ik meen me te herinneren dat je les geeft in het Franstalig onderwijs.

2) Misschien zijn de opdrachten van administratieve aard (alles behalve lesgeven) die jullie krijgen anders dan in het Vlaams onderwijs,

maar

3) kan je eens opgeven wat dat extra werk allemaal wel is?

4) En als je benoemd bent, waarom veeg je dan je voeten niet aan dergelijke opdrachten, als je die onnozel en/of overbodig vindt?

1) Dat herinnert u zich juist.

2) Misschien wel, ja.

3) Omdat ik bang ben dat ik véél te véél ga willen schrijven, zou ik u willen voorstellen eerst hier: http://enseignement.be/index.php een kijkje te nemen.

Het is in het Frans, maar dat begrijpt u ongetwijfeld goed genoeg om een idee te krijgen van wat van de leerkrachten verwacht wordt, te beginnen met het zich met grote regelmaat op de hoogte houden van wat op die web-stek verschijnt/verandert.

Gezien het enthousiasme waarmee het Ministère jaar na jaar en bij elke nieuwe ministre in nog grotere hoeveelheden allerlei 'circulaires' laat circuleren (zie daarvoor de rubriek "Ressources": http://enseignement.be/index.php?page=0&navi=184), is het aangeraden daar nooit te lang mee te wachten.

4) De directrice van onze school is spijtig genoeg nog niet vastbenoemd.

Als de 'auditeurs' van het 'speciale audit-bureau' die ons al met een bezoek verblijdden de volgende keer dat ze langskomen te veel 'onregelmatigheden' ontdekken, loopt ze het risico haar plaats te verliezen, en dat zou zowel voor haar als voor mij jammer zijn want ik vind dat ze het 'potentieel' heeft om een zéér goede directrice te worden als ze kan & mag blijven.

Zij houdt zich dan ook heel strikt aan alle regels en voorschriften, en dat betekent ook dat ze me af en toe op de vingers MOET tikken omdat ik met sommige opdrachten écht te laat klaar ben.

Als ik hier op het forum stoom kwam/kom afblazen, was/is het doorgaans een teken dat ik er met het nodige mopperen en inwendig vloeken alsnog in geslaagd was/ben een vervelende taak achter de rug te hebben (en héél af en toe omdat ik er nog aan moest/moet beginnen en een goed excuus had/heb gevonden om dat nog wat uit te stellen).

Laatst gewijzigd door djimi : 21 mei 2023 om 12:16.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be