![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Elke partij zal de programmapunten waarvan ze weten dat ze niet populair zijn proberen uit de schijnwerpers te houden. Maar dat wil toch niet zeggen dat ik vragen mag stellen bij die punten als het over extreem rechts gaat? Kijk eh: voor mij geloof iedereen wat-ie wil. Geloof jij dat extreem rechts de meest dringende problemen in ons land gaat oplossen is dat uw goed recht. Net zoals het mijn recht is om daaraan te twijfelen. En dat doe ik vooralsnog met redenen want hoewel ik het al een aantal keer vroeg kreeg ik nog geen antwoord op hoe een plan als 'moslims buiten' in de praktijk aangepakt gaat moeten worden. Van een intellectueel persoon als u zou ik dan toch minstens een valabele uitleg verwachten maar ik vrees dat ik die niet ga krijgen. Er duiken immers te veel praktische problemen op. - Wie is volgens de Groot Inquisiteur een moslim? - Wie niet? - Pakken we ze op of vragen we ze om vrijwillig het land te verlaten? - Waar sturen we ze naartoe? - Wat als het land van bestemming ze niet wil en ze terugstuurt? Kortom; het lijkt mij een mooi plan om mee te scoren aan de toog na enkele trappisten maar ik vrees dat de praktische uitwerking meer haken en ogen kent dat een gemiddelde vissersuitrusting. Of we moeten in de leer gaan bij Nazi-Duitsland en hopen dat de gasprijzen blijven dalen...
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze mogen van mij proberen maar ik durf er geld op zetten dat het één grote fiasco wordt. Zoiets krijgt toch geen enkele partij klaar? Wees eens realist...
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alsof een partij gedefinieerd wordt door het hokje waar het door de pers in gestopt wordt. Alsof er iemand de programmapunten heeft zitten turven en die links en rechts uitgesorteerd heeft om zo uiteindelijk tot een links/rechts besluit te komen. Als men daar al eens mee zou stoppen eh, dat hokjesdenken. Dat zou al een hele verbetering zijn. Het is immers totaal overbodig en leidt enkel maar tot ongefundeerde vooroordelen.
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom dan niet ijveren voor het elimineren van vrouwen? Er zouden aanzienlijk minder echtelijke ruzies zijn. Geen mensen die profiteren van kinderbijslag. Binnen de kortste keren een einde aan de overbevolking. Minder druk op de gezondheidszorg. Minder werklozen. Minder verkeersongevallen. Geen gezeik meer over de genderongelijkheid. Geen paar dagen per maand een chagrijnige partner in huis. Kortom; het land gaat er een pak zonniger uitzien zonder vrouwen! Aan de strop ermee! Of tieners! Kunnen we ook gerust missen. Onnodig om in heel het land scholen te bouwen en te onderhouden. Lawaaierige discotheken kunnen dicht. Geen kots meer in de voortuin. Geen overdreven snelle brommers op de fietspaden. Einde aan de overbevolking. Minder werkloosheid want geen instroom meer van pas afgestudeerden. Hoppa, alle tieners over de kling! En laten we dan ook oma en opa nog vierendelen, alle mensen die Francois heten de keel oversnijden en iedereen met een Volvo door zijn eigen wagen overhoop rijden. Zo kunnen we gerust doorgaan tot er nog welgeteld 1 Belg overblijft. Wat gaat die mens in een heerlijk land wonen! Waarom zou dit niet werken?
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Pfffffh
![]() |
#47 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Voor al die groepen die je aangeeft, zijn er misschien onhebbelijkheden, maar ook maatschappelijke voordelen waaronder het voortbestaan van uw maatschappij. Van makakkenaanwezigheid zie ik geen enkel voordeel. Citaat:
Maar een minimalistische implementatie bestaat erin om die personen die enkel maar voor last zorgen, en geen enkel maatschappelijk voordeel brengen, eerst weg te doen. Een maatschappij met vrouwen, tieners en wat (niet te veel inderdaad) bejaarden is een gewone maatschappij die prima kan werken. Een maatschappij waarin een groeiend aantal mensen zitten die zich niet willen inpassen in die maatschappij en die voor ergere en ergere ontwrichting van de opgebouwde mechanismen van die maatschappij zorgen, zijn te verwijderen omdat het ding anders op zijn bakkes gaat. Mochten tieners in gigantische aantallen toenemen, mochten vrouwen alles overwoekeren, of mochten bejaarden het vertikken van te kreperen, ja dan moeten die ook de kling over natuurlijk, zoveel is zeker. Maar voorlopig is dat het geval niet, en zijn die mensen potentieel even bijdragend als zij ingebeelde problemen zouden veroorzaken die ze historisch niet veroorzaakten. Dus is dat van een andere orde. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zoals elke andere partij, ja waarschijnlijk wel. De PS is ook eigen pens eerst, de N-VA is eigen pens eerst, de MR is eigen pens eerst, elke politieke partij doet het UITEINDELIJK enkel en alleen maar voor eigen pens, zoveel is waar.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is inderdaad zo dat een arme bevolking beter uit een sociaal systeem buitengegooid wordt, omdat het disproportioneel veel opslurpt van de verzekering. Dat is trouwens de voornaamste reden om ons van Wallonie te ontdoen. Maar als je een economisch min of meer homogene bevolking hebt, dan is er juist een sociaal systeem om de kleine fractie van misbaksels, en om mensen met een tegenslag mee op te vangen. Het is juist dat als een zeker deel van de bevolking overdreven veel tegenslagen begint te hebben of misbaksels te produceren, de anderen die beter buitenkieperen zoveel is duidelijk. Citaat:
Laatst gewijzigd door patrickve : 24 mei 2023 om 19:57. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is het punt juist: onze sociale systemen, waaronder het gevangeniswezen, worden zwaar uitgerokken ZONDER DAT WE DAAR ENIG VOORDEEL AAN HEBBEN. Wij hebben er niks aan dat die mensen hier rondlopen. Enkel maar op zijn best "niks" en anders "last en kosten". Citaat:
Citaat:
Het cordon kartel he. Terwijl iedereen eigenlijk een oplossing wil, en niemand ze durft implementeren want 'de anderen' zouden wel eens scheef durven kijken. Dat is de reden dat we, door die hypocrisie, heel ver in de problemen moeten geraken alvorens het kan omslaan. Niettemin denk ik dat je applaus zou hebben bij de Oost Europese landen bijvoorbeeld. Die moeten er ook niet van hebben. Die worden nu door ons gevilifieerd omdat ze niet in onze situatie willen terechtkomen. Citaat:
Citaat:
Ik heb het eerder over verkrachtingen, geweldplegingen, gewoon gratuit geweld, vandalisme, terrorisme, bendes rovers en zo. Ja, er zullen er ook zijn die geen moslims zijn, maar er zal veel plaats vrijkomen door al die ongeschikten die in de gevangenissen zitten. Het punt is gewoon dat er niks bij te verliezen is om ze kwijt te geraken. Citaat:
Laatst gewijzigd door patrickve : 24 mei 2023 om 20:12. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
En natuurlijk gelijk welke illegale inwijkeling. Die mag ook de kling over gejaagd worden door burgers met initiatief zonder dat die burgers door ons eigen gerecht nadien last krijgen. En vanaf daar gaat het vanzelf he. Er komt dan een exodus zou ik denken. Het is inderdaad politiek gewaagd om daar gans de legale santeboetiek voor op te zetten, en het zal enkel maar kunnen als in de meeste Europese landen de geesten daarvoor rijp zijn, en men hopeloos zit te zoeken naar hoe het Kalifaat nog af te wenden. Laatst gewijzigd door patrickve : 24 mei 2023 om 20:24. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ik vind 'de eliminatie van de invasie van ongepasten' niet echt een valabel punt. Het is een punt waar je achter kan staan, het is een punt dat je graag verwezenlijkt zou zien maar het is volgens mij een punt wat nooit gerealiseerd kan worden. Ik gaf al meermaals de praktische problemen aan die het uitvoeren van dat punt in de weg zouden staan en die zijn niet gering. Dus 'valabel' zou ik dat punt niet noemen. 'Utopisch' past er waarschijnlijk beter bij en dat is nu niet echt een synoniem voor 'valabel' eh? En waarom zou ik een partij steunen wiens voornaamste punt onuitvoerbaar is? Anderzijds geldt natuurlijk ook (on topic): waarom zou ik een partij bestrijden wiens voornaamste punt onuitvoerbaar is? Citaat:
Naast het feit dat ik geen voorstander ben van lynchpartijen vraag ik me hier ook af hoe zoiets praktisch ooit geregeld zal kunnen worden. Maar daar hoef ik met u niet over te discussieren want u zou zeggen "Doodslag moet toegestaan worden" en dan krijgen we zo'n compleet andere samenleving dat er over discussieren amper mogelijk is vanwege niemand die kan inschatten wat dat allemaal exact te weeg gaat brengen.
![]() |
![]() |
#55 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Volgens uw rim-ram is een diktatuur de enige oplossing ?
Laatst gewijzigd door Henri1 : 25 mei 2023 om 10:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | ||
|
![]() Citaat:
Het feit dat de topicstarter effectief elk antwoord in het midden laat is dus het bewijs voor mijn stelling dat het niet gaat om een logische discussie met argumenten, maar eerder om een axioma poneren in de stijl van "het is zo, en mijn waarheid is de absolute en onbreekbare waarheid, die niet in vraag gesteld kan worden." Een modus operandi die bij de haters van "extreem-rechts" consequent toegepast wordt. En dus zeg ik dat die club precies dat is, wat ze "extreem-rechts" verwijten te zijn: populistische vendeliers. Ze hebben precies dat wit-zwart-redeneringspatroon die ze de anderen verwijten te hebben. Projectie, als het ware.
Laatst gewijzigd door Lof der Zotheid : 25 mei 2023 om 10:33. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
|
![]() Waarom rim-ram?
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
|
![]() Dan hebt u heeel slecht gelezen. Ik lees argumenten, maar niet bij u. Van haat gesproken!
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar vooral, ten tweede: zelfs nadien blijft het een burger initiatief. Geen kampen, geen treinen, geen deportaties. Puur burger initiatief. Als burgers inderdaad van die mogelijkheid gebruik maken omdat ze die weg willen gebruiken, doen ze dat. Maar het kan goed zijn dat de mayonnaise niet pakt, en dat men niet overgaat tot schoonmakende lynchpartijen. Er is dus enorm veel democratische controle over het schoonmaak proces. Niks dictatuur. Ik bied enkel maar plausibele paden tot oplossing voor, maar ik ben een democraat in hart en nieren, en het is aan het volk om te beslissen of ze de grote schoonmaak ZELF beslissen en beginnen of niet. Misschien heb ik uw opmerking verkeerd begrepen. Niet een dictatuur is de oplossing, maar directe democratie, om die poppenkast van penslikkers juist kort te sluiten en de gewenste beslissingen kunnen te nemen. Laatst gewijzigd door patrickve : 25 mei 2023 om 10:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |