![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() We zullen zien wat er zou gebeuren, he? Koffiedik kijken en het oordeel van die heerschappen neem ik met een dikke kilo zout.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De bewegingloosheid der dingen in en rond de Vlomse Beweging doet me denken aan de avontuurlijke schilder, in bewondering voor het droogproces van muurverf.
![]() |
#43 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Omdat het veel kleiner is. En omdat Puigdemont en co wat naieve brave kiekens waren natuurlijk.
Laatst gewijzigd door patrickve : 4 juni 2023 om 05:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Als Belgie uit de EU is gestoten wegens een financieel rampengebied, en gans de economie is ineengestort: stap 2 organiseer een burgeroorlog met subversieve middelen zoals in Rwanda. De reden is dat het gemakkelijker is mensen tot geweld te bewegen als ze diep in de miserie zitten. Spits het land om de burgeroorlog nadien te stoppen. Dat gaat internationaal zelfs positief onthaald worden, dat Servie aan de noordzee waar de Walen een apart land willen omdat ze uitgemoord worden anders. Blauwhelmen die Belgie komen splitsen. Citaat:
Laatst gewijzigd door patrickve : 4 juni 2023 om 05:39. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Soms moet je een strategie gebruiken om een draagvlak te veroorzaken. Bijvoorbeeld, de Belgische staatsfinancien totaal naar de knoppen helpen kan draagvlakken scheppen voor alternatieven, die geen kans maken als Belgie nog toelaat om een normaal leven te laten leven tot op zekere hoogte. Dat is waarom het niet de Annemansen en nog minder de De Wevers zijn die het draagvlak voor een splitsing in de hand werken, maar wel degelijk de Magnettes en de De Croos. De sleutel zit hem in het failliet van de overheid, en dat is nog nooit zo dichtbij geweest. In de jaren 80 zag het er ook niet goed uit, maar daar heeft het perspectief van de Euro toen toegelaten om Belgie te redden. Er was toen echter nog enige mogelijkheid tot politiek alternatief. Vivaldi heeft dat niet meer, omdat het een hutsepot is die niet meer door de kiezer kan beinvloed worden en er dus geen incentive is om enige vorm van bestuur te leveren waar de kiezer niet boos over zou zijn. Vivaldi regeringen zijn de sleutel tot het failliet van Belgie en dus de onafhankelijkheid van Vlaanderen. Laatst gewijzigd door patrickve : 4 juni 2023 om 05:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb dus wel gehoord wat Annemans zei, alhoewel ze hem bij wijlen niet lieten uitspreken. Annemans had het dus niet over een scenario zoals in Catalonië, hij had het over een onderhandelde splitsing, een onderhandelde splitsing waarbij Vlaanderen een deel van de Waalse schulden zou overnemen (voor de laatste keer). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Met een wenk naar Pierre Desproges "il y a des Flamands dans la salle."
![]() |
![]() |
#48 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik had de indruk dat de drie voornoemde personen te lomp waren om te begrijpen wat Annemans zei.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik schrijf alleen dat het allemaal niet zo zwart wit is zoals De Vadder en co beweerden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Heeft u daar een bron van? En u gaat er van uit dat het Vlaanderen is dat afscheurt, terwijl Annemans het toch heeft over een onderhandelde splitsing. Stel dat we Wallonië zo ver zouden krijgen dat het zich afscheurt van België en zich aansluit bij moederland Frankrijk. Wat is dan het probleem? De lidstaat België blijft lid, het land krijgt gewoon een andere naam, gewoon Vlaanderen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Volgens mij nog werkbaar ook. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U heeft de uitzending blijkbaar niet gezien, of erger, wel gezien maar niet begrepen wat er gezegd werd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De vraag is of de economische voordelen van in de EU te zitten, positief zijn ten aanzien van de kosten om makakken niet mogen te elimineren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Plus, 't kost niks om het eens te proberen. Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#58 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Het antwoord op Annemans vraag tot onderhandeling zal kort en simpel zijn: Non.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jij voegt er de redenen aan toe.
![]() |