![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Vlaamse KLJ-groep aangevallen in Wallonië door jongeren met bivakmutsen en messen. Mijn vraag: Wat was de aanleiding hiervoor ??
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) Laatst gewijzigd door cookie monster : 8 juli 2023 om 19:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Volgens mij onbekende bronnen, zou het om een jeugdafdeling gaan van de Waalse "Ta Gueule" gruppen.
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() #42 & #43
![]() Ik ben toch wel benieuwd naar de ware aanleiding !!
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Welke van de huidige Franstalige federale regeringsleden zijn wel behoorlijk tweetalig?
Herinner je je nog die uitleg van het broertje van Michel?
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als een jeugdkamp moet vroegtijdig afgebroken worden, dan is dat wellicht een "fait 'd hiver" ??
Ik vraag me af of de agressieve Franstalige jongeren "echte" dan wel "tweedehands"-Walen zijn. Zo lang de media niet bevestigen dat het authentieke autochtonen zijn, zijn het voor mij immigranten. Waarom? Omdat de ervaring dat zo leert.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En wij maar onze nikkel afdraaien om de Waalse transfers te kunnen betalen. Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 8 juli 2023 om 20:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb onlangs gehoord dat het Waals eigenlijk niet meer bestaat. Franstalig België praat gewoon het standaard Frans dat ook in Frankrijk gangbaar is. Weliswaar met wat regionale woorden.
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
die regionale woorden maken het verschil met het echte Frans. ![]() Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 8 juli 2023 om 20:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik dacht al zoiets !!
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Toch wel, en ik vind dat de jongste generaties Vlamingen beter Nederlands praten dan de gemiddelde Nederlander. De nieuwslezers en presentatoren in Nederland praten nog wel goed, maar voor de rest is het een hoop gewauwel met kinderlijke fraseringen.
![]() |
#56 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vanavond kwam het onderwerp zelfs voor in het VRT nieuws.
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2023/07/08/klj-nevele/ "Schepen De Reu benadrukt dat de leiding van de KLJ-groep heel professioneel gehandeld heeft. Er wordt een klacht ingediend, waarvoor de jongeren in Deinze zelf - in de eigen taal - een verklaring zullen kunnen afleggen, en de gemeente bekijkt welke stappen verder nog kunnen ondernomen worden. " Tja in Bouillon kunnen ze geen verklaring in het Nederlands afleggen ,daar niemand er Nederlands praat in tegenstelling tot wat de Belgicisten beweren. ![]() KLJ Nevele opnieuw thuis na bedreigingen op kamp in Bouillon: “We werden bedreigd met scherp voorwerp, een van de leiders werd geraakt” "“Ze begonnen ons uit te schelden in het Frans en wierpen nog meer bommetjes. Eén medeleider kwam ten val. Het is hij die ze aanvielen met het scherpe voorwerp. We hebben het toen op een lopen gezet, alle leden verzameld in één tent en de politie gebeld.” https://www.hln.be/deinze/klj-nevele...aakt~a4ac64e0/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() 8 Waalse jongeren tegen 130 Vlaamse jongeren: 1-0 voor de Waalse.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En brommers! Maar alle gekheid op een stokje: dat was een bende hangjongeren zoals er die overal zijn. En in Bouillon zijn ze daar ook niet van gediend. De burgemeester is zelfs in het holst van de nacht zaken komen regelen, heeft voor onderdak gezorgd en de ‘misdadigers’ zijn opgepakt.
https://forum.politics.be/showpost.p...&postcount=322 ‘…De blauwe Minister van Justitie plaste tegen een politiecombi…’ Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 8 juli 2023 om 20:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Trouwens de Fransen uit de streek van Parijs ik goed ken doen beetje lachwekkend of minachtend tegenover les Belges Francophones...ze vinden ze wat grappig praten. Maar goed dat heb je wel met heel veel talen.....Een Schot praat ook eventjes anders dan een Nieuw Zeelander. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 8 juli 2023 om 21:12. |
|
![]() |
![]() |