![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wel, wat je schrijft is hard maar feitelijk heb je gelijk. Die gasten kunnen niet beweren dat ze nog nooit gehoord of gelezen hadden dat dergelijk spul levensgevaarlijk kan zijn. Misschien, héél misschien zal het bij sommige van die lichtwegende naïevelingen beginnen door te dringen. Erg voor de ouders…
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mogen wij spreken van dat als men zo een spektakel echt tot op de draad gaat controleren het, einde spektakel is? Afschaffen dan maar? ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 31 juli 2023 om 08:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ben jij dezelfde mening toegedaan over een Alpinist ? Of iemand die aan parapente doet ? Of een wielertoerist die de Tourmalet doet ? Of iemand die met zijn moto wat gaat crossen ? Of iemand die wat veel sigaretten rookt ? Of iemand die 3 x per week fast food vreet ? Of iemand die alle dagen 3 gin tonics drinkt ? Of iemand die niks doet en alleen in zijn zeten wat ligt aan te vetten ? Al die mensen zouden toch moeten weten dat hun activiteiten of manier van leven levensgevaarlijk kan zijn ? De dood heeft altijd een oorzaak. Jij zal sterven en ik ook. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 31 juli 2023 om 08:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Straffer ik heb ze zelf nog zien dealen op t straat, t zeuneke van ne polies op 200 meter van zijn eigen deur. Dat zal het zelfde gaan op festivals, de juiste security mensen kennen of weten waar er een gat in den draad te maken is of waar je je spul 3 weken van te voren kunt verstoppen. Desnoods vliegen ze het in met drones. Laatst gewijzigd door Herr Flick : 31 juli 2023 om 09:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
De laatste keer was het een idioot zicht. Zo'n oetlul met een 5 kg NOS fles die ballonnetjes aan't vullen was. Citaat:
![]() |
![]() |
#47 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Helemaal mee eens.
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ineens puur mee geven als men het ticket koopt? Verplicht in te nemen bij het betreden van het terrein.
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een beetje zoals in de gevangenis. Ik zat op halve vrijheid in de Begijnenstraat, 's morgens gaan werken, na het werk en het weekeind en de feestdagen binnen (toen). Vrijdag moest ik eten en drinken mee brengen voor tijdens het weekeind, dus ik kom binnen met een sporttas met kledij, eten en drinken, die dingen. Zit daar een cipier die wil die tas gaan uitladen, dus ik vraag hem waarom. Zegt hij, misschien zit er drugs in die tas. Neen, zei ik, die koop ik altijd in de gevangenis, dan pakken ze me niet bij het binnen komen. Je zag aan zijn gezicht dat hij wist dat het waar was. Gereedschap dan om te ontsnappen, riep hij kwaad. Ik zeg, halve gare, je laat me 's morgens buiten. Daar wist hij zo direct geen slim antwoord op, hij gebaarde met de hand, ik mocht naar boven naar de cellen van halve vrijheid, zonder controle.
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik wil maar zeggen: Dit is niet iets dat voorkomen wordt of onverwacht is. Anders zouden ze dit niet doen.
Als je zegt "ik ben niet akkoord met het uitroeien van een heel volk" dan ben je antisemiet. Als je zegt "ik ben niet akkoord met tereuraanslagen in Europa" dan ben je een racist. Als je slechts met 1 van beide stellingen akkoord bent, ben je hypocriet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom voer je een (zeer kostbare nochtans verloren) oorlog tegen drugs, als je aan de andere kant het grootste drugsfeest van de wereld toestaat?
Waarom zou je genoegen moeten nemen met deze dubbele moraal en hypocrisie? |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Op't veld, ja. Die goudhaantjes op't veld, die zijn te belangrijk voor de brood en spelen politiek. Maar als er ene zichzelf doorgezopen heeft (of doodgenepen is) op de tribune, dan wordt die in alle stilte afgevoerd, en staat die de dag daarna op pagina 14 in kleine letterkes in de krant. Onwel geworden, en later overleden.
![]() |
![]() |
#54 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik neem daar geen genoegen aan, ik wijs naar alle politici voor hun leugens, bedriegen en hypocrisie.
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een soort beurs voor Hollands en Vlaanders export product nummer 1 Synthetische drugs ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En als je het aantal tonnen drugs in overweging neemt die mensen tot zich nemen is het niet meer dan normaal dat er af en toe eentje voor de bijl gaat. Miljoenen mensen springen gans hun leven parachute. Heel af en toe is er eens een parachute die hapert. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 31 juli 2023 om 12:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Op tomorrowland kwamen duizenden mensen. Dan is de kans op een drugsdode niet onbestaand. Wanneer 200 mensen samen komen, tja...die overleven het wel gezien hun beperkte groep. Dus waarom zou je een groot evenement moeten sluiten omdat op duizenden mensen gedurende meerdere dagen er 2 overlijden? Logisch denken helpt je altijd vooruit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ge lacht daar mee, maar in de VS is het al niet meer abnormaal dat er tranq (xylazine) in uw cocaine zit.