![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
maar diegene die den boel op lichten die moeten eruit ja , zonder compasie. ik ken er zo zelf ene "overspannen" en dan zeker niet van de stress van te werken, want dat hebben we hem nog nooit zien doen. een verhaal waarvan de broek op uw enkels valt als ge het hoort, wel dat soort gasten moesten ze in een werkkamp steken voor een jaar of 10 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mij hebben ze zelf zot verklaard, dat was een blinde vlek voor mij.
Maar tziet er naar uit dat ik nooit meer een uitkering van doen zal hebben, door mijn uitkering te investeren lol. Ik beloof dat ik 1 mens zal helpen die er 2 moet helpen en die 2 ook 2 moeten helpen. Dat zweer ik op mijn geloof in God.
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik denk dat er alleen al in Brussel een kleine honderdduizend rondlopen die werden teruggestuurd. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 16 augustus 2023 om 21:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het zullen er nog altijd minder zijn dan recordhouder nva.
![]() |
#45 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarde er zelf ni bij met Wir Schaffen Das ?
https://m.standaard.be/cnt/dmf20151006_01906414
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er gaan trouwens nog meer records sneuvelen dit jaar. Dat van het aantal asielaanvragen bijvoorbeeld. Het cijfer van 2000, dat met name N-VA graag aanhaalt als het verwijst naar de ‘puinhopen van paars-groen’ en de regularisatie die toen werd doorgevoerd, is met 42.691 ongenaakbaar. Gisteren maakte het Commissariaat-Generaal voor de Vluchtelingen en Staatlozen (CGVS) bekend dat er dit jaar al 22.266 asielaanvragen zijn ingediend. Met nog drie maanden te gaan is dat al meer dan in heel 2012 (21.840) en zal ook de piek van 2011 (25.479) binnenkort overstegen worden. We stevenen af op het hoogste cijfer in 15 jaar..
![]() |
#49 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het record is vandaag blijkbaar gebroken, MAAR de stijgende lijn begint waar de nva over migratie ging. Ze liepen met Duitsland mee en niet de nationalisten van Europa
https://www.unhcr.org/be/nl/over-ons...-vluchtelingen
Hallelujah anyway Laatst gewijzigd door CUFI : 18 augustus 2023 om 07:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Terwijl ik heel mijn volwassen leven gewerkt heb en ook 3 kinderen grootgebracht. Wat ik dus wil zeggen tegen mensen die zieken/ gehandicapten bashen; maak een onderscheid tussen echte zieken/ invaliden en tussen de profiteurs. Ik lees vaak dat alle zieken profiteurs zijn en daar kan ik dus niet tegen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ieder het zijn...
![]() |
![]() |
#54 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Dat is dus ook weer de verdeel-en-heers tacktiek van de politiek: alle zieken/gehandicapten op 1 hoop gooien als profiteurs om te kunnen bashen zodat de politiek dan, met goedkeuring van de misleidde publieke opinie, elke zieke en gehandicapte aan het werk kan jagen als profiteur. Daarom weigert de politiek (en de medeplichtige leugenmedia) ook dat onderscheid te maken en de profiteurs eruit te filteren. De politiek beschermt dus de profiteurs want die hebben ze nodig om alle echte zieken en gehandicapten aan het werk te kunnen jagen.
![]() |
![]() |
#55 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ze krijgen massa's sociale voordelen en kunnen met groot gemak in het zwart werken, waardoor ze met hun 2 inkomens veel meer verdienen dan iemand die voltijds in het wit werkt. Wie nog altijd niet doorheeft dat "langdurig zieken" massaal in het zwart werken, is echt simpel van geest. Ik ken zelf zo'n 50 langdurig zieken en van 80% ervan weet ik dat ze bijklussen (poetsen, online verkoop..)
![]() |
![]() |
#56 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Jij hebt dat argument volledig afgewezen en sprong onmiddellijk in de slachtofferrol. Dat was natuurlijk te verwachten. Daarmee wordt ook meteen duidelijk dat je zelf mee wil profiteren. In elk ander scenario dan wat ik voorstelde, zal het mis gaan en eindigen in een faillissement van België. En zo zal het geschieden. Het gaat ook helemaal niet lang meer duren want ons land is al failliet. Nu rest er ons enkel nog het vingerwijzen, elkaar de schuld geven. En binnen 3 jaar verliezen we allemaal. De profiteurs omdat het geld op is, en de belastingbetaler omdat hij verzuipt in rekeningen en niet meer kan betalen. De schuld zal men waarschijnlijk bij de oorlog leggen.
Wat van mij is, is van mij! En wat van jou is, is van ons Laatst gewijzigd door Eurosceptic : 19 augustus 2023 om 18:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er is een andere manier, zoals destijds met de Katharen. Gewoon geen bijstand geven. De echte zieken merk je dan aan het feit dat ze van armoede dood gaan. De anderen die hun plan trekken, waren profiteurs.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik denk niet dat deze verhouding klopt, maar als je zou schrijven dat er van de 100 langdurig zieken er 80 zijn die eigenlijk niet ziek zijn, niet ziek in de zin van dat ze niet meer kunnen werken, dan geloof ik je. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | ||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Dit is puur pestgedrag uit afgunst en helemaal geen oplossing om profiteurs eruit te filteren. Citaat:
![]() Zieke mensen horen helemaal niet te moeten gaan werken en het is de ARTS die bepaalt of iemand arbeidsongeschikt is of niet en niet de politiek! Hoe zou men een poetsvrouw in het zwart na kantooruren als profiteur wel kunnen pakken als ze elke dag de hele dag tijdens de kantooruren verplicht aanwezig is? Niet. ![]() Citaat:
Het is laag bij de grond, omdat je in je gat gebeten bent voor de weerlegging van jouw vermeende argument, om uit te halen naar mij als persoon en vals te beschuldigen van profiteur te zijn. Blijf bij het onderwerp van discussie en hou je gedacht over wat ik zou willen maar voor jezelf, dat zit enkel tussen jouw oren. Citaat:
![]() Door onnodige staatsuitgaven dat in de miljarden loopt? Door de verspillingen van oversubsidiëring aan wie het niet nodig heeft? Door allerlei achterpoortjes voor vriendjes/bedrijven met de gelegenheid van fraude? Door de corruptie waarmee de politiek zichzelf ook met miljoenen en jarenlang bedient van gemeenschapsgeld? Zou het overigens niet nuttiger zijn om de grote fraudeurs aan te pakken? De haaien die ongestraft met miljoenen euro's gemeenschapsgeld gaan lopen en dat zijn niet zelden bedrijven die geen belastingen betalen of ontduiken en de corrupte politiekers zelf die geen belastingcent bijdragen aan dat gemeenschapsgeld dat ze van de kleine vissen/bevolking stelen. Maar jouw conclusie is dat het faillissement van de staat de schuld zou zijn van de profiterende werklozen en zieken? ![]() Je moet het echt een beetje in de juiste verhoudingen gaan zien, hé? De uitkeringen bedragen 7,2% of 19,4 mld werkloosheid 6,9% of 17,5 mld invaliditeit en ziekte = 14,1% of 36,9 mld euro op een totaal van 270,4 miljard euro belasting inkomsten! En wie beheert en verdeelt deze miljarden belastingpot? Juist...de politiek, niet de werkloze, niet de zieke en niet de bevolking! De enige manier om een faillissement van belziek te vermijden is als de politiek stopt met het verspillen en smijten met ons belastinggeld, bespaart op nutteloze uitgaven, overheid/ambtenarij fors afslankt en - zoals élk gezin ook élke maand moet - toekomt met de miljarden die ze krijgen om te betalen wat ze moeten betalen voor de bevolking! ![]() De zieke en misdadige roverheid moet in schuldbemiddeling want ze hebben een GAT in hun hand waarbij er niks overblijft van onze miljarden voor de verplichte dienstverlening aan de bevolking. Politiekers smijten en verspillen ons belastinggeld en steken dan daarvoor ook nog eens de schuld op de bevolking. Ze verbrassen het geld voor pensioenen en breken dan de SZ, de zorgverlening, sociale vangnetten af om de schuldenput te dempen die ze zelf graven. Ik vind het verbijsterend en blijf mij nog steeds verbazen dat er forumleden zo kortzichtig zijn dat ze absoluut de bevolking, en zichzelf! !, telkens de schuld geven van de verspilzucht en het wanbeheer door de politieke graaiers. En nu zelfs de bevolking de schuld zou krijgen van het faillissement van de staat. ![]() En neen, bij een faillissement van de staat legt de politiek de schuld bij de BEVOLKING, net zoals sommigen dat ook doen en geloven.
![]() |