Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 31 augustus 2023, 14:42   #41
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Tsja, en nu zijn er beelden opgedoken van de gekuste en andere speelsters die na de match met de kus aan het lachen waren en de voorzitter toejuichten.
Men moet daarmee opletten, want dat kan een "macho" gedrag zijn onder vrouwen, waardoor het "slachtoffer" stoer moet doen en meelachen.

Toen ik het zag was ik er niet direct door geschokt maar ik nam aan dat die gast met die vrouw een "heel nauwe" relatie had en dat het dus nogal spontaan was omdat ze toch heel goeie maatjes waren die zoiets normaal deden en in de euforie even vergeten waren van wat meer afstand te vijnzen. Maar als het echt tegen haar goesting was, dan vond ik het er toch wel een beetje over. Als ik dat met een collega zou doen zonder dat dat "met haar goesting" was, dan zou ik zwaar in de problemen komen ook. Vandaar dat ik dacht dat het met haar volle goesting was, maar dat ze vergeten waren van het diskreet te houden voor de camera.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2023, 16:19   #42
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Ik ken Italiaans, maar geen Spaans. Klopt het dan dat het meisje antwoordde dat het haar gesmaakt had?
in het Spaans is gustado een algemene term die niet per se letterlijk smaak bedoeld. In het Vlaams vertaald bedoeld ze eerder, het was tegen mijn goesting. Wat niet blijkt uit haar gulle lach als er grapjes over gemaakt werden in de bus.
Hoe dan ook, ik vind dat dit allemaal te ver gaat. Die vent is misschien wat macho en een vrouwenzot maar so what? Geen reden om zijn carrière te breken.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2023, 17:41   #43
Koenaard Depuydt
Staatssecretaris

Koenaard Depuydt's schermafbeelding

Locatie: niet Herstapel, Luik, Kortrijk, Antwerpen of Vilvoorde
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
in het Spaans is gustado een algemene term die niet per se letterlijk smaak bedoeld. In het Vlaams vertaald bedoeld ze eerder, het was tegen mijn goesting.
Geachte heer

U wordt hartelijk bedankt om onze erbarmelijke talenkennis bij te schaven.
Alhoewel, het woord “kus” schijnt in een bepaalde Oosterse taal een klein nauw onderdeel in een wijvelijk lichaam aan te duiden. Het verschilt slechts één teken met het Nederlandstalig woord. Wist u dit?

Met Arabische groeten
Een goede Vlaming draagt geen muilband. Hij rookt, besproeit, sluikstort of gokt nooit en heeft geen hond of poes. Hij begeeft zich te voet of met het rijwiel en onthoudt zich van geurwater, geestrijke of zoete dranken en andere verslavende middelen. Hij is gespierd en streeft dus een gezond lichaamsgewicht na. Hij beschermt zijn wondermooie Nederlandse taal en zijn schitterend Vlaams land tegen vreemde smetten. Hij laat zijn leven niet door een wijf vergallen.
Koenaard Depuydt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2023, 18:03   #44
Koenaard Depuydt
Staatssecretaris

Koenaard Depuydt's schermafbeelding

Locatie: niet Herstapel, Luik, Kortrijk, Antwerpen of Vilvoorde
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
In coronatijd had die kus wel totaal onaanvaardbaar geweest, omdat dan er dan een gevaar is voor de transmissie van een gevaarlijk respiratoir virus.
Lachen, gieren en brullen
Een goede Vlaming draagt geen muilband. Hij rookt, besproeit, sluikstort of gokt nooit en heeft geen hond of poes. Hij begeeft zich te voet of met het rijwiel en onthoudt zich van geurwater, geestrijke of zoete dranken en andere verslavende middelen. Hij is gespierd en streeft dus een gezond lichaamsgewicht na. Hij beschermt zijn wondermooie Nederlandse taal en zijn schitterend Vlaams land tegen vreemde smetten. Hij laat zijn leven niet door een wijf vergallen.
Koenaard Depuydt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2023, 18:40   #45
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
in het Spaans is gustado een algemene term die niet per se letterlijk smaak bedoeld. In het Vlaams vertaald bedoeld ze eerder, het was tegen mijn goesting. Wat niet blijkt uit haar gulle lach als er grapjes over gemaakt werden in de bus.
Ik dacht ineens aan het latijnse woord gustus (in het latijns uitgesproken als goestoes) en dat blijkt te kloppen. https://nl.wikipedia.org/wiki/Goesti...ord)#Oorsprong
in Spaans gusta (goesta) en zelfs oud frans goust dat evolueerde naar goût.
Wat het artikel niet zegt is dat de Spanjaarden hier gezeten hebben in de 16de eeuw en goesting zou ook daar kunnen overgenomen zijn.
Goesting, het Vlaamse woord bij uitstek heeft dus een Latijnse-Franse-Spaanse oorsprong.

Dit los van onze hete Spanjaard.

Laatst gewijzigd door Gipsy : 31 augustus 2023 om 18:45.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2023, 20:33   #46
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoe dan ook, ik vind dat dit allemaal te ver gaat. Die vent is misschien wat macho en een vrouwenzot maar so what? Geen reden om zijn carrière te breken.
Jawel.

Vervolgen trouwens ook.
Oud 1 september 2023, 09:18   #47
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Herhaling:
na een overwinning als wereldkampioen voetbal, met de fles champagne in de hand, gaat geen enkele vrouw voor een ongewenste kus gaan bleiten. Zelfs niet als de anderen haar wat stekken onder water geven, terwijl er gebulderlacht wordt.
Het is niet het probleem van de kus alleen. Het probleem begon al veel eerder, en zelfs niet alleen met de kusser. Voor het tornooi waren er al een tiental eerder geselecteerde speelsters die afhaakten, omdat de bond de macho-trainer niet wou vervangen.
En tot slot moet ge deze affaire zien in de actualiteit van Spanje. Er is daar wat hommeles, al een hele tijd. Vooral naar boven gekomen door de zeer lage straffen in eerste aanleg, van een groepsverkrachting van een 18jarig meisje, door het zogenaamde wolfpack (la manada). Of de wetgeving "solo si es si".

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2023, 09:24   #48
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het werkwoord is gustar, dat alleen "passief" gebruikt wordt.
Me gusta caminar / fumar / joder / ... Ik hou van wandelen/roken/neuken
vb. liedje Manu Chau https://www.youtube.com/watch?v=rs6Y4kZ8qtw

Gustado is het voltooid deelwoord.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 1 september 2023 om 09:26.
Oud 1 september 2023, 09:38   #49
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Herhaling:
na een overwinning als wereldkampioen voetbal, met de fles champagne in de hand, gaat geen enkele vrouw voor een ongewenste kus gaan bleiten. Zelfs niet als de anderen haar wat stekken onder water geven, terwijl er gebulderlacht wordt.
Het is niet het probleem van de kus alleen. Het probleem begon al veel eerder, en zelfs niet alleen met de kusser. Voor het tornooi waren er al een tiental eerder geselecteerde speelsters die afhaakten, omdat de bond de macho-trainer niet wou vervangen.
En tot slot moet ge deze affaire zien in de actualiteit van Spanje. Er is daar wat hommeles, al een hele tijd. Vooral naar boven gekomen door de zeer lage straffen in eerste aanleg, van een groepsverkrachting van een 18jarig meisje, door het zogenaamde wolfpack (la manada). Of de wetgeving "solo si es si".
Ah kom zeg. In het heetst van de euforie ne pieper van 1 seconde op de mond. Ne pieper waar ze allemaal hartelijk mee lachen op de bus. Zo hartelijk zelf dat de voorzitter een beetje gegeneerd was door de aandacht van al die vrouwen. Er blijkt overigens nergens uit dat die pieper opgedrongen was.

En daar dan achteraf zoveel commotie over maken. Dat gaat gewoon veel en veel te ver. Ze proberen die mensen zijn leven te verwoesten voor helemaal niets. Elke man lijkt tegenwoordig wel vogelvrij verklaard.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 1 september 2023 om 09:39.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2023, 09:44   #50
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Er blijkt overigens nergens uit dat die pieper opgedrongen was.
Dat is toch wel het hele eieren eten. Aanvankelijk dacht ik dat ook: die twee moeten mekaar goed kennen, en het gewoon zijn om zo te kussen of zo. Dan was daar niks over te zeggen.

Maar als zij daar niet echt mee akkoord was, dan is het toch wat verregaand.

Nu is het ook geen verkrachting, toegegeven. Maar in gelijk welke werkomgeving, als ge zoiets opdringt aan een vrouwelijke collega dan nog in het openbaar waar de anderen bijstaan, gaat ge zwaar in de problemen komen he.

Ik kan mij niet indenken om zoiets te doen met een jonge vrouwelijke collega die daar niet speciaal plezier in heeft, en geen serieuze ambras te hebben en waarschijnlijk buiten te vliegen of zo.

Laatst gewijzigd door patrickve : 1 september 2023 om 09:46.
Oud 1 september 2023, 10:00   #51
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Dat is toch wel het hele eieren eten. Aanvankelijk dacht ik dat ook: die twee moeten mekaar goed kennen, en het gewoon zijn om zo te kussen of zo. Dan was daar niks over te zeggen.

Maar als zij daar niet echt mee akkoord was, dan is het toch wat verregaand.

Nu is het ook geen verkrachting, toegegeven. Maar in gelijk welke werkomgeving, als ge zoiets opdringt aan een vrouwelijke collega dan nog in het openbaar waar de anderen bijstaan, gaat ge zwaar in de problemen komen he.

Ik kan mij niet indenken om zoiets te doen met een jonge vrouwelijke collega die daar niet speciaal plezier in heeft, en geen serieuze ambras te hebben en waarschijnlijk buiten te vliegen of zo.
Dat ze er niet mee akkoord was? Beelden gezien van op die bus? Moest het aan haar gelegen hebben ging ze hem daar nog eens binnengedaan hebben ook. Echt waar, die puriteinse zever en het doorslaan van de klepel met betrekking tot "me too" begint mij zwaar de keel uit te hangen. Als ik 25 jaar geleden een meiske probeerde binnen te doen op café en ze moest er niet van weten kreeg ik ne pets op mijn kaak en stond ik voor schut. Als een jongen dat nu probeert krijgt ie de politie op zijn dak.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 1 september 2023 om 10:01.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2023, 10:00   #52
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Herhaling:
De trainer is een andere, hier gaat het over de bondsvoorzitter en je kan die toch niet verwijten wat de trainer deed.
Verder: het was een kus ‘in het heetst van de euforie’ waar ze achteraf goed mee konden lachen. Het lijkt mij alsof de speelsters door de opgeklopte mediaheisa gedwongen worden om nu verontwaardigd te doen.

Eerlijk gezegd, ik vind deze zaak op zich zeer woke.

Dit is wat anders:
https://www.standaard.be/cnt/dmf20230830_96342265

Als vrouwen zich niet lazarus drinken, lopen ze ook niet het risico om mannen met slechte intenties tegen het lijf te lopen, suggereerde Andrea Giambruno (42), partner van de Italiaanse premier Meloni, op tv.

Maw als je zat bent mag je verkracht worden, groepsverkrachting ook uiteraard…
Citaat:
Maandag was het opnieuw raak, toen Giambruno met zijn gasten het debat opende over twee recente groepsverkrachtingen die enorme ophef veroorzaken in Italië. In Caivano, een achterstandswijk in Napels, wordt een groep van vijftien jongens ervan verdacht twee nichtjes van tien en twaalf jaar maandenlang te hebben misbruikt. Premier Meloni bezoekt vandaag, donderdag, die wijk, en belooft strenge maatregelen om de achterstand er aan te pakken. En in Palermo, op Sicilië, is eerder deze zomer een meisje van negentien verkracht door een groep jongemannen. De jonge vrouw had tijdens een avondje uit enkele cocktails gedronken, maar een medeplichtige had haar doelbewust zo dronken gevoerd dat ze niet langer op haar benen kon staan.

‘Natuurlijk is het je goed recht om je te bezatten wanneer je uitgaat, maar als je niet dronken wordt, loop je ook niet het risico om de wolf tegen het lijf te lopen’, zei Giambruno tijdens zijn televisieshow. Daarop kreeg hij het verwijt aan ‘victim blaming’ te doen. ‘Het is toch o zo moeilijk om vrouwen n?*ét de schuld te geven’, reageerde Cecilia D’Elia, senator van de centrumlinkse oppositiepartij Partito Democratico (PD) en ondervoorzitter van de onderzoekscommissie naar femicide in Italië. ‘Mijn boodschap aan Giambruno is dat jongens bij hun opvoeding moeten leren wat respect is, en dat meisjes niet voortdurend te horen moeten krijgen dat zij voorzichtig moeten zijn.’ Zowel de PD als de Vijfsterrenbeweging vroeg vanuit de oppositie aan premier Meloni om zich van de uitspraak van haar partner te distantiëren.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2023, 10:53   #53
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat ze er niet mee akkoord was? Beelden gezien van op die bus? Moest het aan haar gelegen hebben ging ze hem daar nog eens binnengedaan hebben ook.
Nee, ik heb die beelden niet gezien. Ik dacht ook eerst in die zin, dat die twee mekaar goed kenden en dat wat hij deed "normaal" was voor hen.

Ik zeg het: gans het eieren eten is of zij op het moment zelf daarmee akkoord was. Het probleem is altijd natuurlijk als een vrouw "achteraf van gedacht verandert", dat is uiteraard problematisch.

Maar zoals ik al zegde, misschien was zij daar helemaal niet mee akkoord, maar moest ze een facade hebben ten aanzien van haar medespelers, een soort van macho stoer gedrag onder vrouwen om te doen alsof je het onder controle hebt.

Moeilijk te zeggen.
Oud 1 september 2023, 10:55   #54
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als ik 25 jaar geleden een meiske probeerde binnen te doen op café en ze moest er niet van weten kreeg ik ne pets op mijn kaak en stond ik voor schut.
Juist, maar de omstandigheden maakten dat dat ook moeilijk was voor haar (in de veronderstelling dat dat de gewenste reactie ware geweest). Het was de bondsvoorzitter, ze was daar in een professioneel kader waar een overwinning gevierd werd en zo. Je denkt dan ook 2 keer na alvorens een klets te geven he.

En dat kan inderdaad ook het idee van die gast geweest zijn, ik kan er nu eens van profiteren, ze zal niet durven mij een pets te geven.

Maar nog eens, het kan ook zijn dat het allemaal heel natuurlijk en spontaan was. Wat voor mij telt is of op het moment zelf, zij dat diep in haar binnenste OK vond of niet.

En dat is moeilijk te weten.

Het is in elk geval een riskant gedrag met een vrouwelijke collega in professioneel verband. En dat was het daar he.

Laatst gewijzigd door patrickve : 1 september 2023 om 10:58.
Oud 1 september 2023, 11:02   #55
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Nee, ik heb die beelden niet gezien. Ik dacht ook eerst in die zin, dat die twee mekaar goed kenden en dat wat hij deed "normaal" was voor hen.

Ik zeg het: gans het eieren eten is of zij op het moment zelf daarmee akkoord was. Het probleem is altijd natuurlijk als een vrouw "achteraf van gedacht verandert", dat is uiteraard problematisch.

Maar zoals ik al zegde, misschien was zij daar helemaal niet mee akkoord, maar moest ze een facade hebben ten aanzien van haar medespelers, een soort van macho stoer gedrag onder vrouwen om te doen alsof je het onder controle hebt.

Moeilijk te zeggen.
Je hebt enkel de kus gezien? Even voordien pakte de speelster de voorzitter vast en stak hem in de lucht.

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 1 september 2023 om 11:03.
Oud 1 september 2023, 16:48   #56
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat ze er niet mee akkoord was? Beelden gezien van op die bus? Moest het aan haar gelegen hebben ging ze hem daar nog eens binnengedaan hebben ook. Echt waar, die puriteinse zever en het doorslaan van de klepel met betrekking tot "me too" begint mij zwaar de keel uit te hangen. Als ik 25 jaar geleden een meiske probeerde binnen te doen op café en ze moest er niet van weten kreeg ik ne pets op mijn kaak en stond ik voor schut. Als een jongen dat nu probeert krijgt ie de politie op zijn dak.
De me too beweging hangt zeker ook mijn kloten uit.
Maar het zijn onnozelaars zoals die Spaanse macho's die maken dat de beweging nog steeds een vage bestaansgrond heeft.
Maar herhaling: voor die Spaanse kus moet je de hele context kennen om te kunnen oordelen.

Oud 1 september 2023, 21:54   #57
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Deze beelden zeggen genoeg over het "slachtoffer".

Ze vond het leuk.

https://www.youtube.com/watch?v=4uz-HP2fvBI

https://x.com/dietschland
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2023, 04:04   #58
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Je hebt enkel de kus gezien? Even voordien pakte de speelster de voorzitter vast en stak hem in de lucht.

Het is inderdaad moeilijk te beoordelen. Als die twee mekaar goed kenden en/of dat spontaan normaal deden is er daar niks tegen te zeggen. Als die gast dat normaal vond om een vrouw een beetje te "forceren" was het, vooral in het kader van zijn positie, een bijzonder problematisch "voorbeeld" voor de klein machookes in alle clubkes en dergelijke.
Oud 10 september 2023, 22:13   #59
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Hij stapt op.

Neemt niet weg dat ik dit een extreem geval van wokenes vind.
Oud 11 september 2023, 02:28   #60
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het werkwoord is gustar, dat alleen "passief" gebruikt wordt.
Me gusta caminar / fumar / joder / ... Ik hou van wandelen/roken/neuken
vb. liedje Manu Chau https://www.youtube.com/watch?v=rs6Y4kZ8qtw

Gustado is het voltooid deelwoord.
Voltooid ofni: diene Gustaaf is zijn job kwijt voor een naar mijn gevoel belachelijke reden, dankzij omgevings peer pressure van social media groepjes.

Veroorzaakt door de lokale Mie Toe maffia en dictatoriaal gedrag van wijven met imaginaire kloten, anno 2023.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be