![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Welke ? Wanneer ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Toegegeven, ik had graag net iets minder schuldcreatie gezien, maar dat is natuurlijk niet eenvoudig als de communisten van Open VLD in uw regering zitten. Daar zat natuurlijk de grote fout. Open VLD opnemen in de regering was geen goed plan.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! Laatst gewijzigd door fox : 25 september 2023 om 10:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() https://www.pvda.be/nieuws/stop-het-...energiefactuur
Citaat:
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die gaan zeeer zeker keihard hameren op budget orthodoxie. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#46 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Afijn we gaan eens zien of Hilde Crevette erin zal lukken met die miljoenen om het beoogde aantal opvangplaatsen te voorzien.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Nu, ik moet erkennen dat de Vla-Reg hier hoe dan ook een positieve beslissing nam die veel leed kan wegnemen. Als het goed is, moeten we het ook zeggen. Ook de andere genomen beslissingen gaan in de goede richting, De Vla-Reg heeft duidelijk goed gekeken naar de FedReg dat je in moeilijke tijden de bevolking moet steunen en niet alleen met de 'grote' dossiers moet bezig zijn zoals Oosterweel. Nu nog die stikstof-kloterij tegen de landbouw op de schop, en ze gaan nog meer stijgen in de achting van Jan met de Pet op. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
|
![]() Citaat:
Als het budget voor kinderopvang is verdrievoudigd, dan vraag ik mij af wat er op die vier jaar gebeurd is, dat de situatie zo erg verslechterd is ? Zoveel kinderen zijn er nu echt niet bij gekomen om zulke bedragen te verantwoorden ?
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er zijn een paar zaken voorgevallen waarbij kinderen de dupe waren. Daarop is de administratie in gang geschoten om allerlei regeltjes op te leggen en te controleren. Die hele extra administratie vraagt veel, heel veel werk van degenen die kinderopvang doen, in de grotere opvangplaatsen hebben ze zelfs extra administratiepersoneel moeten inzetten. Daarbij zijn dan ook nog eens extra mensen aangeworven om te controleren of de regeltjes wel juist toegepast worden. Ik moet waarschijnlijk niet uitleggen dat al dat extra personeel, dat geen minuut / dag bezig is met kinderopvang, leeft op de budgetten van kinderopvang. Laatst gewijzigd door reservespeler : 25 september 2023 om 18:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
|
![]() Precies of die naar de opvang gaan
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En hier gaat het over binnenland, dus over België hee Patrick.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Misschien zijn er zich sub species aan het ontwikkelen ? Laatst gewijzigd door patrickve : 25 september 2023 om 18:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
|
![]() Citaat:
Het creëren van overhead-kosten Enerzijds begrijpbaar met de incidenten Anderzijds is het toch wel een enorme non-produvctieve kosten explosie Waar toch wel efficiëntie vragen mogen bij gesteld worden
![]() |
![]() |
#56 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hm; als we zeiken over opvang. Hoe ging dat 50 jaar geleden...
Mijn ervaring. Pa was jonge schipper, en ma een jonge moeder, die haar ding deed als schippersvrouw. Ik leerde kruipen in een grote ren, zeek en scheet mijn linnen luiers vol, huilde , en werd proper gemaakt door vooral ma, pa en in zeldzame gevallen, de matroos (Freddy, een puisterige snotaap van 18, nu een paar jaar gepensioneerd). Om soms eens een paar dagen het iets rustiger te hebben, vingen mijn grootouders me op. Dat was jaren 70. Mijn broer, die 5 jaar jonger is. Pa had gekozen voor een job aan wal, die veel beter betaalde, en de familie "hechter" maakte". Pa ging werken, ma zorgde voor de 2 jongens. Maar met het verschijnen van mijn zusje, en de jaren 80, en het feit dat mijn vader zijn capaciteit als arbeider al volledig benutte, werd het familiebudget al wat strakker. Ma ging dan ook werken als "kuisvrouw", om de eindjes samen te knopen. Voor opvang... het enige ik me kan herinneren, is mijn grootouders (tot Peer Slinke stierf in 1983, na 25 jaar wegkwijnen door maagkanker), en nadien, de jongste zus van mijn moeder, die babysitter kwam zijn op weekend avonden. Maar dan was ik al bijna klaar voor het nachtleven, en dus werken als anderen plezier hadden. Eigenlijk, plongeur was zo'n slechte job niet....
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Misschien komen jullie plaatselijke makakkenvrouwen daarom de hangmat niet meer uit ? En dan is kinderopvang voor hen idd een goed middel om hun favoriete bezigheid te kunnen beleven. Maar dat fenomeen zie ik bij ons toch absoluut niet hoor.
Laatst gewijzigd door Pandareus : 25 september 2023 om 21:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |