Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 januari 2005, 21:07   #41
EXTREEM
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

En mikken met een jachtgeweer met afgezaagde loop moet men zeker niet kunnen.Schiet van uit de heup.
EXTREEM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2005, 21:11   #42
EXTREEM
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Het is een recht om een wapen te bezitten tegen vreemdelingen.
EXTREEM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2005, 21:19   #43
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Als die vreemdelingen dan ook wapens mogen dragen tegen racisten met wapens is het goed.
Oud 1 januari 2005, 21:50   #44
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim
Als die vreemdelingen dan ook wapens mogen dragen tegen racisten met wapens is het goed.
Diplomaten mogen het.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2005, 22:36   #45
Isegrim
Lokaal Raadslid

Standaard

Dr. Verhulst wil, denk ik, enkel het feit aanklagen dat hyperactieve politiekers die steeds maar in de schijnwerper willen staan, elke reden aangrijpen om hun maatschappelijke inzet te benadrukken zelfs met argumenten waar geen enkel wetenschappelijk bewijs voor bestaat. Dat daardoor de strop rond de nek van een vrije mens steeds strakker wordt aangehaald, is hun geringste bekommernis.
Bespaar ons aub de betutteling van lapzwanzen die ALLES efkens op flessen willen trekken.
Isegrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2005, 11:46   #46
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maarte

Hebben de wapenlobby's dan toch een hart, dat had ik nooit durven vermoeden. Weet je dat de Paus tegen de katholieke kerk is en Bush en democraat is.(hoop dat dit soortgelijke grap is)

______

Ongeveer.
Ik had mijn andere hand op mijn voorhoofd moeten leggen, of op mijn geslachtsdelen, 't is meestal daarop dat geschoten wordt.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2005, 11:51   #47
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EXTREEM
En mikken met een jachtgeweer met afgezaagde loop moet men zeker niet kunnen.Schiet van uit de heup.

Kan je eerst inleidende vragen stellen, of vind je dat te afgezaagd?
Oud 3 januari 2005, 14:50   #48
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EXTREEM
Het is een recht om een wapen te bezitten tegen vreemdelingen.

Het beste wapen??

Moi j'ai un fusil qui fait craque au cuuuuu!
Craque au cuuuuuuu!!!!!!!!

Croyez vous que je sois jaloux?

Pas de vous.
Oud 3 januari 2005, 15:52   #49
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Ik zou het interessanter vinden als de voorstanders van vrije wapendracht dan eens zouden aantonen waarom de "homicide" ratio in de USA zoveel hoger ligt in vergelijking met andere landen...

Citaat:
The deaths due to a homicide and other injuries inflicted by another person are a major global health problem. The rates per 100 000 mean population vary largely between countries. In Finland, the rate of homicides and injury inflicted by other persons has been one of the highest in Europe being 2.9 in the year 1995. The figure was about twice that of Sweden (1.2, 1996) or Norway (1.0, 1995) and about three times that of Great Britain (1.0, 1994) and France (1.1, 1994). In the USA, the homicide rate was high, being 8.6 in 1995. In the Southern Hemisphere country Australia, the homicide rate was 1.6 in 1995 (Statistics Finland 1999a).
uit : http://herkules.oulu.fi/isbn9514256042/html/x666.html

Gegeven het feit dat "homicide" criminaliteit te maken heeft met psychologische, sociale en in mindere mate met andere factoren (temperatuur, vakanties !), willen bovenstaande cijfers ofwel zeggen dat ze in de USA gemiddeld een pak meer psychopaten en andere zotten hebben rondlopen als in Europa, ofwel dat de massale aanwezigheid van vuurwapens er toch toe kan leiden dat een banale ruzie sneller aanleiding geeft tot moord en/of doodslag...
Oud 3 januari 2005, 18:08   #50
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje
Ik zou het interessanter vinden als de voorstanders van vrije wapendracht dan eens zouden aantonen waarom de "homicide" ratio in de USA zoveel hoger ligt in vergelijking met andere landen...

uit : http://herkules.oulu.fi/isbn9514256042/html/x666.html

Gegeven het feit dat "homicide" criminaliteit te maken heeft met psychologische, sociale en in mindere mate met andere factoren (temperatuur, vakanties !), willen bovenstaande cijfers ofwel zeggen dat ze in de USA gemiddeld een pak meer psychopaten en andere zotten hebben rondlopen als in Europa, ofwel dat de massale aanwezigheid van vuurwapens er toch toe kan leiden dat een banale ruzie sneller aanleiding geeft tot moord en/of doodslag...
Ik denk dat ge het zelf aantoonde.
Blijkbaar spelen sociale factoren een grote rol.
Hoe verklaar je anders dat in landen met een vrije wapenwet de "homicide" ratio even hoog is als in landen met een strenge wapenwet of zelfs totaal verbod ?
Oud 3 januari 2005, 19:11   #51
muys
Parlementsvoorzitter

muys's schermafbeelding

Standaard

alhoewel ik het bezitten van wapens afkeur zou ik het toch niet verbieden, ik ben eerder van oordeel dat de overheid campagnes moet op poten zetten om het bezit van wapens af te raden. het is bewezen dat iemand met een wapen in huis een hogere kans heeft een dierbare neer te leggen en een hogere kans op zelfmoorden in het gezin. daarom dus dat ik me er zelf nooit ééntje zou aanschaffen.

daarbij, een wapen in huis geeft de meeste mensen een vals gevoel van veiligheid, indien het ooit zover komt dat ze het daadwerkelijk kunnen gebruiken zijn de meesten zo onder de indruk van de situatie dat hun handen te verlamd zijn om nog maar de trekker over te halen
muys is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2005, 20:19   #52
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Er bestaan natuurlijk prima sloten voor op de wapens.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2005, 21:38   #53
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door muys
alhoewel ik het bezitten van wapens afkeur zou ik het toch niet verbieden, ik ben eerder van oordeel dat de overheid campagnes moet op poten zetten om het bezit van wapens af te raden. het is bewezen dat iemand met een wapen in huis een hogere kans heeft een dierbare neer te leggen en een hogere kans op zelfmoorden in het gezin. daarom dus dat ik me er zelf nooit ééntje zou aanschaffen.

daarbij, een wapen in huis geeft de meeste mensen een vals gevoel van veiligheid, indien het ooit zover komt dat ze het daadwerkelijk kunnen gebruiken zijn de meesten zo onder de indruk van de situatie dat hun handen te verlamd zijn om nog maar de trekker over te halen
Niemand pleegt zelfmoord doordat er een wapen in huis is.
Ik heb mijn leven lang al koorden in huis, het kwam nog nooit in mij op ze voor dat doel te gebruiken.
Oud 3 januari 2005, 21:41   #54
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Ik denk dat ge het zelf aantoonde.
Blijkbaar spelen sociale factoren een grote rol.
En in welk opzicht is de USA dan anders dan Europa?

Citaat:
Hoe verklaar je anders dat in landen met een vrije wapenwet de "homicide" ratio even hoog is als in landen met een strenge wapenwet of zelfs totaal verbod ?
Cfr. USA, het typevoorbeeld voor Jos Verhulst, klopt dat totaal niet.
Oud 3 januari 2005, 21:42   #55
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Niemand pleegt zelfmoord doordat er een wapen in huis is.
Ik heb mijn leven lang al koorden in huis, het kwam nog nooit in mij op ze voor dat doel te gebruiken.
Een koord "klaarmaken" om je te verhangen, vergt wel wat meer tijd (en dus ook meer tijd om te beslissen , "het" niet te doen), dan een geladen revolver uit de lade te nemen en af te drukken.8)
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2005, 22:04   #56
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje
En in welk opzicht is de USA dan anders dan Europa?

Cfr. USA, het typevoorbeeld voor Jos Verhulst, klopt dat totaal niet.
De sociale zekerheid verschilt nogal met de onze waardoor het verschil tussen rijk en arm veel groter is.
Hoewel de wapenwet steeds strenger wordt gebeuren steeds meer gewapende overvallen door benden uit het oostblok. Zij vragen daar heus geen vergunning voor aan.
Oud 3 januari 2005, 22:12   #57
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje
Een koord "klaarmaken" om je te verhangen, vergt wel wat meer tijd (en dus ook meer tijd om te beslissen , "het" niet te doen), dan een geladen revolver uit de lade te nemen en af te drukken.8)
Als het wapen wettelijk bewaard wordt duurt het ook wel eventjes hoor.
Een touw kunt ge ook perfect voor gebruik klaarleggen, ge pleegt meestal geen zelfmoord in een opwelling. Daar gaat meestal ook een heel proces aan vooraf.
De meeste zelfmoorden gebeuren trouwens nog steeds door verhanging.
Oud 4 januari 2005, 06:15   #58
Isegrim
Lokaal Raadslid

Standaard

Ik heb destijds als dienstplichtige met allerhande schiettuig leren werken.
Het leger dus maar afschaffen ?
Oud 4 januari 2005, 06:52   #59
Isegrim
Lokaal Raadslid

Standaard

Toch vreemd dat de sossen, zo noem ik de beroepsbetuttelaars, steeds maar ageren tegen wapenbezit en anderzijds abortus (niet bepaald levensverlengend), euthanasie (idem), vrij druggebruik (idem) hoog op hun agenda plaatsen.
Roken, autorijden zijn dan weer des duivels.
Waar blijft hier de rechte sossenlijn ?
Oud 4 januari 2005, 13:04   #60
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
De sociale zekerheid verschilt nogal met de onze waardoor het verschil tussen rijk en arm veel groter is.
Wilt u hiermee zeggen dat het aantal moorden in de VS te wijten is aan armen die rijken aanvallen?

Trouwens, vooraleer u zulke gemeenplaatsen opschrijft, verdient het aanbeveling om eens een paar cijfers daaromtrent op te zoeken. Zo is het % armen in de USA ongeveer 12% (2004 estimate), terwijl dat in de UK ongeveer 17% bedraagt (2002 estimate). Toch ligt de homicide rate in de UK pakken lager dan in de USA...

(cijfers komen uit de CIA factbook)

Citaat:
Hoewel de wapenwet steeds strenger wordt gebeuren steeds meer gewapende overvallen door benden uit het oostblok. Zij vragen daar heus geen vergunning voor aan.
En wat heeft dit te maken met het aantal moorden?

Laatst gewijzigd door Turkje : 4 januari 2005 om 13:04.
Turkje is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be