![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik weet wel hoe de Frastalige ministers/politici Nederlands spreken (voor zover ze dat doen/kunnen) Elk woord Frans door een Nederlandstalige is dan al 100% beter. Trouwens, als je De Croo Sr hoort, zijn Nederlands is slechter dan het Frans van de meeste Nederlandstaligen.
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven. Robert Lieberman Laatst gewijzigd door DewareJakob : 4 oktober 2023 om 14:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er zijn een aantal ministers die nauwelijks Nederlands spreken, die mevrouw op defensie bv, en die wenden zich dan ook tot het publiek in hun moedertaal. De meeste Vlaamse ministers zouden beter daar een voorbeeld aannemen. Ondertiteld Nederlands is écht een stuk begrijpelijker dan een Vlaamse minister die armoedig Frans brabbelt met een schabouwelijk accent. Gewoon niet doen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja ik ken Vlamingen die naar de Ardennen zijn gaan wonen. Geen enkele gaat daar bij de bakker binnen gaan en vragen om een wit gesneden boerenbrood.
Geen enkele Vlaming zal daar naar het ziekenhuis gaan en verwachten daar in het Nederlands te worden geholpen net als die alleen terecht kan bij politie of andere diensten als hij de Franse taal machtig is. U gaat me niet vertellen dat U daar aan twijfelt. Voor mij is een kat een kat of in Brussels gezegd.......ni zievere. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 4 oktober 2023 om 17:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Met een schoonmoeder die ergens in "the middle of Walbanië" woonde (gedurende de 21 jaar ik haar kende bij leven en liefde) , heb ik ervaring genoeg met de "lokale" geplogenheden.
Ik verwacht , net zoals ik dat in Rusland, Polen, Frankrijk, Duitsland, en nog een hele hoop landen in deze wereld, dat de mensen daar liefst communiceren in eigen taal. Daarom dat ik de moderne media dankbaar ben, de huidige vertaalprogramma's zijn niet zo verschrikkelijk, en je moet al pech hebben met een analfabeet in contact te komen. Zweden was een aangename verrassing, want iedereen daar, met 3 hersencellen die samenwrijven, kunnen verrek goed Engels. De VAE, iedereen die werkt, moet wel een vorm van Engels kennen, want da's de enige taal buiten Arabisch die de Emiraties wensen te gebruiken, en dat met een duidelijke tegenzin. Gelukkig dat je bijna nooit Emiraties ziet daar.
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maak u geen zorgen ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN