Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 oktober 2023, 07:03   #41
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Dat is ook alleen maar omdat je in laagseizoen gaat. In het hoogseizoen ga je voor al die zaken een pak meer betalen....
Tuurlijk, ooit al een plaats geweten waar dat niet zo is?

Maar als je niet 'verplicht' bent om in het hoogseizoen te gaan (werk, kinderen) doet toch geen kat dat?
Oud 24 oktober 2023, 07:24   #42
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Een paar weken na dat wij daar waren ging er ook een koppel met de tent en we dachten “ dat komt niet goed”
En inderdaad, na een paar dagen rondtrekken zijn ze zonder tent teruggekomen met enkel nog de kledij die ze droegen toen ze overvallen waren.
T was niet voor niets dat ze met mitrailleur gewapend aan de ingang van ons hotel in runaway bay stonden…
Wij hadden ginder ook snel door dat je de grote toeristensteden gewoon moet vermijden. Ze zijn ook niet echt uitnodigend.
Destijds pakte elk hotel uit met een eigen bewaakt prive-strand omdat als toerist in de stad rondlopen eigenlijk niet te doen was.
Wij zijn dan na 2 dagen ook wijselijk vertrokken uit Mo Bay.

En verder hebben wij nadien nergens nog last gehad. In Kingston zijn we wel met een echte gids de stad ingetrokken maar daar hadden we snel genoeg van. De dreiging druipt er van de muren. Toen toch, geen idee hoe het er nu aan toe gaat. Wij zaten toen net buiten de stad, bij iemand wiens tuin aan die van Ziggy Marley grensde. Best veilige coté daar.

Maar verder? Niks. Geen dreiging, geen oplichters, geen mensen die u lastig vallen. Heerlijke vakantie. Het binnenland (en de kleine steden aan de kust zoals Port Antonio bv) waren werkelijk dag en nacht verschil met de grote steden.
Oud 24 oktober 2023, 07:38   #43
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
In Washington D.C. ben ik ook geweest. Gruwelijk veel daklozen, bijna zonder uitzondering allemaal zwarten, en ondanks alle dappere pogingen om er een echte stad van te maken, voelt het toch nog altijd aan als een bureaucratenreservaat.
Veel daklozen in DC?
Blijf dan maar weg uit Porland, daar is het nog een pak erger.
Maar zoals gezegd; als je daar eenmaal doorheen kijkt heb je van die mensen geen last. Ik heb ook liever steden zonder daklozen maar dat is in de VS tegenwoordig een utopie.
Wij liepen een kleine week rond in Portland met twee tieners en werden er niet 1 keer lastig gevallen. Terwijl er daar op werkelijk elke straathoek daklozen zitten, al dan niet met een naald in hun arm.

Portland is alleen al vanwege de Historic Columbia River Highway de moeite.

Citaat:
Soit, ik zal eens opzoeken wat er in Seattle te zien is.
Het gaat hem niet zo zeer over wat er te zien is maar eerder de algemene sfeer die er hangt.
Maar er is ook vanalles te zien en te doen hoor, heel diverse stad zonder het gejaagde van NY.
Leuke plekken; Fremont, Gas Works Park, Pike Place Market, Bainbridge Island Ferry, Queen Anne,....
Oud 24 oktober 2023, 09:34   #44
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Veel daklozen in DC?
Blijf dan maar weg uit Porland, daar is het nog een pak erger.
Maar zoals gezegd; als je daar eenmaal doorheen kijkt heb je van die mensen geen last. Ik heb ook liever steden zonder daklozen maar dat is in de VS tegenwoordig een utopie.
Wij liepen een kleine week rond in Portland met twee tieners en werden er niet 1 keer lastig gevallen. Terwijl er daar op werkelijk elke straathoek daklozen zitten, al dan niet met een naald in hun arm.

Portland is alleen al vanwege de Historic Columbia River Highway de moeite.

Het gaat hem niet zo zeer over wat er te zien is maar eerder de algemene sfeer die er hangt.
Maar er is ook vanalles te zien en te doen hoor, heel diverse stad zonder het gejaagde van NY.
Leuke plekken; Fremont, Gas Works Park, Pike Place Market, Bainbridge Island Ferry, Queen Anne,....
Seattle is de haatstad van MAGA.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2023, 09:37   #45
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tuurlijk, ooit al een plaats geweten waar dat niet zo is?

Maar als je niet 'verplicht' bent om in het hoogseizoen te gaan (werk, kinderen) doet toch geen kat dat?
Tuurlijk niet. Ik ben gewoon jaloers

Ik zou overigens wel niet in maart gaan eerlijk gezegd. Oktober is ook niet extreem druk en het weer is over het algemeen beter.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2023, 10:38   #46
IJsboer
Europees Commissaris

IJsboer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StV Bekijk bericht
Zolang die dementerende overjaarse halfdode debiele fascist aan de macht is moet je langs de zuidgrens oversteken.
Geen problemo dan.
Die is al niet meer aan de macht sinds 2020. Volg je het nieuws eigenlijk wel?
IJsboer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2023, 12:54   #47
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zou overigens wel niet in maart gaan eerlijk gezegd. Oktober is ook niet extreem druk en het weer is over het algemeen beter.
Dat hangt er vanaf waar je in de VS juist naartoe gaat.

Zuidwest of noordoost hebben bv compleet verschillende weertypes.
Oud 24 oktober 2023, 13:37   #48
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat hangt er vanaf waar je in de VS juist naartoe gaat.

Zuidwest of noordoost hebben bv compleet verschillende weertypes.
Aangezien je het had over vliegen op San Francisco ging ik van zuid west roadtrip uit...
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2023, 17:25   #49
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Aangezien je het had over vliegen op San Francisco ging ik van zuid west roadtrip uit...
Goei punt...
Oud 29 oktober 2023, 20:17   #50
bembem
Secretaris-Generaal VN

bembem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik wil niet moeien maar dat zijn volgens mij allemaal de verkeerde redenen om naar ginder te gaan. De teleurstelling staat klaar.

Nen 'echte all-American McDonalds' verschilt helemaal niet zo veel van een 'echte all-Belgian McDonalds'. Het is er ongezellig en niet te vreten.
Overigens: ga je naar de andere kant van de wereld vliegen omdat je daar in een fastfood-restaurant rommel wil gaan eten??

Net zo met die all-American-koffietenten. Das leuk voor een keer. Maar de tweede keer wimpel je de serveerster al af omdat haar koffie niet te zuipen is. En die serveerster... ofwel is ze zo overdreven vriendelijk omdat ze op een goeie fooi hoopt, ofwel is ze rotchagrijnig omdat ze, naast haar andere job, hier ook nog met koffie moet rondlopen.

En de hotdogs op de straathoeken in NY?
Met je ogen dicht proef je het verschil niet met die van den aldi.

Dus als dit je grote drijfveren zijn vrees ik dat je zwaar teleurgesteld gaat terugkomen.
Je geeft een hoop geld uit (vliegtuig, hotels/kamers, vervoer, eten,...) voor dingen die zwaar gaan tegenvallen.

Ik kan begrijpen dat je van junkfood houdt maar als je denkt dat het junkfood in America zoveel beter of anders is dan hier blijf je beter thuis hoor, want dat is lang niet zo.
Er is meer junkfood te vinden, en je kan je porties groter krijgen zo je wil maar verder...

Trouwens; dat junkfood kan je bijna overal krijgen.
Ik zou eerder eens kijken wat je in de VS zoal wil doen en zien en, als het budget een rol speelt, hoe je er gaat geraken.

Hou er rekening mee dat een reisje VS, zelfs in de goedkoopste klasse, nog steeds een flinke slok geld kost.
Mja ik zie wat je wil zeggen maar 'the real thing' is qua beleving toch anders..... niet?

Bv. een pizza mag hier nog zo lekker smaken, het zal nooit tippen aan "the real thing" in Italië. I mean, met de echte Italiaanse sfeer erbij en zo.

Net zoals je in zeg maar New York city wellicht lekkere Belgian fries hebt, maar dit toch niet helemaal hetzelfde is als hier in een echt Belgisch frietkot frieten te gaan halen.

Daarbij ik eet graag op reis, het is vaak zelfs de enige beweegreden, lol.
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be