![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat een verschil in aanpak met de "Nahel" rellen he, waar men zonder veel problemen scholen, bibliotheken, gemeentehuizen kon in brand steken, en waar men winkels kon gaan plunderen met bijzonder weinig kortdaad politie optreden, want als een politie agent iets durfde doen vloog die zelf in de gevangenis. Ik zou het willen gezien hebben dat een eigenaar van een winkel een makak zou ineengemept hebben die zijn winkel wilde komen bestelen. Zou die mens ook gefeliciteerd worden voor zijn zelfverdediging, of zou die moeten verschijnen voor racistische agressie ? Blanken, dus ultrarechtsen, moeten hun plaats kennen in deze antiracisten Apartheidsmaatschappij. Er zijn exclusieve makakkendomeinen waar die blanken niks verloren hebben, en als ze daar proberen gaan stoer te doen vliegen ze in het gevang. Daarentegen zijn blankenfeestjes in een dorp uiteraard vogelvrij waar makakken mogen komen moorden. Als makakken op plundertocht gaan omdat een van hen door een smeerlap van een blanke politieagent werd doodgeschoten, dan moet men die met fluwelen handschoentjes aanpakken om het vooral niet erger te maken ; als blanken hun ontevredenheid gaan uiten in een exclusieve makakkenzone, dan mogen ze ineengeklopt worden en krijgen ze nog gevangenis straf ook. En dan zijn er die zeggen dat we hier niet in een makakken Kalifaat zouden leven. Laatst gewijzigd door patrickve : 30 november 2023 om 07:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De vrije markt is een vrije maatschappij waar geweld wordt verboden. Zonder een mechanisme om het natuurlijke geweld te bannen, is er geen vrije markt. Laatst gewijzigd door patrickve : 30 november 2023 om 07:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]()
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is een beetje alsof je beweert dat de Shah van Iran destijds de moslim revolutie veroorzaakte, omdat hij dacht dat hij daarmee totale macht zou bekomen in een theocratisch-totalitair regime. Dat theocratisch-totalitair regime is er gekomen, de totale macht is er op een zeker punt geweest, maar het waren uiteraard anderen die die uitoefenden dan de Shah die daar zelf slachtoffer van was. Oftewel beweer je dus dat het al van in het begin de moslim dictators zijn die hier alles al gepland hebben van in het begin om HUN Kalifaat hier op te stellen, oftewel beweer je dat er hier westerse duistere machten aan het werk zijn die zullen bekomen dat zijzelf buitengebonjourd worden als hun plan tot realisatie komt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
|
![]() Citaat:
Dat het einddoel hier het westers kalifaat zou zijn heb je gewoon zelf verzonnen. Het einddoel is macht. Punt. Daarbij, kom nog eens buiten. De natuurlijke staat der dingen is geweldloosheid, waarbij geweld mag en moet gebruikt kunnen worden als de integriteit van uw lichaam wordt bedreigd. Nog een voorbeeld van "toevalligheid;" Hoe komt het dat de legacy-media ALLEMAAL hetzelfde zeggen als het over het met geweld uw integriteit beschermen gaat? Ze zeggen ALLEMAAL "je mag het recht niet in eigen handen nemen." Ach, da's toeval hé. Zoals 1000 aanslagen door moslims ook "toeval" zijn.
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De twee samen maken echter dat uw uitleg onhoudbaar is: zij die de macht willen, zullen niet profiteren van de macht als het onvermijdelijke kalifaat hier komt. Het is dus onmogelijk dat die dat zo goed allemaal gepland hebben. Dat is gewoon een emerging property van mensen die op normale wijze macht willen over anderen, en die daarvoor dingen doen die andere gevolgen hebben dan ze dachten, omdat het ideologen zijn, die uiteraard altijd mis zijn in hoe de werkelijkheid werkt. Machtswellustelingen (normale mensen dus) die een Groot Plan hebben dat maakt dat zijzelf buiten het machtssysteem zullen vallen, dat kan je moeilijk de Grote Samenzwering noemen he. Dat zijn gewoon normale idioten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
|
![]() Citaat:
Als je met "kalifaat" een totalitair systeem van machtsconcentratie bedoelt heb je gelijk. Maar leg nu eens uit hoe die machtsconcentratie "toevallig" tot stand is gekomen? Jouw uitleg houdt enkel steek als iedereen inderdaad machtswellusteling is, maar waarvan er slechts enkele "toevallig" aan de macht komen. Dat laatste is een interne tegenstelling. Je kan niet én machtswellusteling zijn, én louter toevallig machtig worden. Machtswellustelingen worden niet met de lotto machtig hé.
![]() |
![]() |
#50 |
|
![]() 8 miljard mensen spreken U tegen.
![]() |
#51 |
|
![]() zo is dat
vrede is gewoon uitstel van oorlog
![]() |
#52 |
|
![]() Het is een samenzwering van alle mensen die vrede willen, dat er niet méér oorlog is, zeg ik u!
![]() |
#53 | |
|
![]() Citaat:
- ofwel denken (dachten?) de immigranten te kunnen controleren. - ofwel niet langer echt TPTB zijn, maar reeds vazallen van vreemde mogendheden die ons willen vernietigen. Ik zie geen andere verklaring
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dat was al sinds er 2 stammen in elkaars buurt rondhingen. De ene vond het redelijk dat ene stukje sappige weide in te palmen, en de andere maakte bezwaar. Die met de beste capaciteit om doorslaggevende argumenten te geven, die had nadien een al dan niet verwoeste wei... Dat een hoop volk staat te bleiten "jamaar, da mag nie", spijtig, maar een oorlog stoppen zonder dat een betrokken partij onvoorwaardelijk inbind of zo goed als volledig uitgeroeid is, we zien wat de resultaten van zulke dingen zijn. Korea als voorbeeld. Maar we zien het ook hier, binnenkort weer het oudejaarlijkse veldslagje. Oorlog is een kelk die tot op de bodem leeggedronken moet worden.
![]() |
![]() |
#55 | |
|
![]() Citaat:
Patrickvé (als ik het in zijn naam mag zeggen) is voorstander van het absolute recht op moord. Ik ontken niet dat er altijd territoriumstrijd is geweest. Maar dat is "aan de rand." Mocht de "natuurlijke staat" oorlog zijn, dan was er al lang geen sprake meer van "mensheid." Allez, sinds de uitvinding van de atoombom is er zelfs geen moeite meer aan om iedereen uit te roeien. (en, zoals ik het begrijp, zelfs geen plezier meer aan volgens patrickvé)
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is enkel als iedereen maar juist in zijn eigen bestaan kan voorzien, dat macht geen enkel nut heeft. Van zodra de productiekapaciteit groter wordt, wordt macht uitoefenen bijzonder interessant en lucratief. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je ziet toch dat het voortdurend een gok is tussen in de aanval gaan, of "trouw zweren" ? Mik je te hoog, dan word je afgemaakt door diegene die de plaats had die jij wilde. Mik je goed, dan word jij de machtige. Het is geen kwestie van toevalligheid maar van voortdurende strijd, en voortdurend afwegen of men in de aanval gaat of niet he. Eens een piramide er is, is het onbegonnen werk om van buiten de piramide de top eraf te hakken zonder eerst een eigen andere piramide op te bouwen he. Maar zoals met territorium is op den duur alle "volk" opgebruikt. Hier en daar probeert er ene een verse piramide op te bouwen op basis van het ondervolk van een andere. Dat is dan een "leider van een revolutie" die zelf met hetzelfde ondervolk de vorige bovenlaag van de piramide vervangt door de zijne. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
|
![]() Citaat:
Zo werken bedrijven hé. En dat is niet toevallig ![]()
![]() |
![]() |
#59 | |
|
![]() Citaat:
Wat er gebeurde in 02/2022 was dan ook niet "toevallig." Koningen die eerst aan dezelfde tafel zaten..... Ge ziet hoe alles met alles te maken heeft hé.
![]() |
![]() |
#60 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Zonder oorlog hadden het mensdom waarschijnlijk nooit voorbij het stadium van Australopithecus gekomen. Noodzaak is de moeder van inventiviteit. Citaat:
En dat is de reden waarom atoomwapens voor iedereen zo irritant zijn. Logische groepen gaan die dus niet gebruiken. Helaas is logica ver te zoeken als mensen in kudde voortgrazen.
![]() |