Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Israëlisch-Palestijns conflict
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Israëlisch-Palestijns conflict Oktober 2023 was het begin van een nieuw conflict. Hamas strijders vielen Israël binnen waarop het Israëlische leger reageerde met bombardementen. Alle discussies over dit conflict en het verdere verloop ervan, horen thuis in dit (sub)forum.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 januari 2024, 11:33   #41
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Ik krijg zo de indruk dat jij erg veel last hebt van maagzuur en constipatie. Uw boodschappen getuigen van een zeer hoog gehalte aan wrok en frustratie. En veel succes op dit forum heb je blijkbaar ook al niet.
Maar kom, het belet mij niet om u toch een gezond en vreedzaam 2024 te wensen.
Ik koester allesbehalve wrok. Ik geef toe dat de menselijke conditie me triest kan stemmen.

Bijvoorbeeld na het bekijken van deze compilatie van authentieke beelden waaruit fierheid over leedvermaak, sadisme en genocidaire intenties blijkt van straat tot regime in Israël.

What is wrong with Israelis?

Wat is mis met de mens?

Bedankt voor de goede wensen in wat een jaar is dat begint met een onrustig gevoel voor wat zou kunnen gebeuren. Beste wensen voor allen hier.

Laatst gewijzigd door Bach : 1 januari 2024 om 11:41.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2024, 11:54   #42
Lof der Zotheid

Lof der Zotheid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Zicht op de binnenkant van de cockpit van een deathdozer tussen ingestorte hoogbouw in Gaza met twee vrolijk zingende en spottende IDF soldaten. Waarschijnlijk een filmpje dat ze zelf gepost hebben op sociale media.

Video:

https://vk.com/wall502810590_148329
En dan? 't Is oorlog, hee. Interessant genoeg is uw verontwaardiging heel eenzijdig.
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2024, 11:54   #43
Lof der Zotheid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Zingen tijdens de arbeid is heel goed voor de sfeer en de moraal.
Oud 1 januari 2024, 11:58   #44
Lof der Zotheid

Standaard

Citaat:
Ik koester allesbehalve wrok. Ik geef toe dat de menselijke conditie me triest kan stemmen.

Bijvoorbeeld na het bekijken van deze compilatie van authentieke beelden waaruit fierheid over leedvermaak, sadisme en genocidaire intenties blijkt van straat tot regime in Israël.

What is wrong with Israelis?

Wat is mis met de mens?

Bedankt voor de goede wensen in wat een jaar is dat begint met een onrustig gevoel voor wat zou kunnen gebeuren. Beste wensen voor allen hier.
Maar u bent er geen seconde van ontdaan hoe fier uw geliefde en nobele palestijnse vrijheidsstrijders waren over wat zij uitgevreten hebben. Nee, da's allemaal fake, en Israel heeft het zelf gedaan om de nobele en edele palestijnen te kunnen gaan genocideren. Eenzijdig, mijn waarde, buitengewoon eenzijdig. Sommigen zouden het verstokt of obsessief noemen.

Desalniettemin wens ik u eveneens het beste voor 2024.

Laatst gewijzigd door Lof der Zotheid : 1 januari 2024 om 11:58.
Oud 1 januari 2024, 12:05   #45
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Ze houden de sfeer er in.

De aanvallers van 7 oktober werden 10.000 dollar en een appartement beloofd voor elke gijzelaar, liep dat eventjes anders.

https://www.youtube.com/watch?v=r1W0cv-4bmk
Vrouwen werden verkracht tot zelfs beenderen begonnen te breken. Gevangen Hamas strijders vertellen dat ze een appartement werd beloofd en 10.000 dollar voor elke gijzelaar.
Hier een bouwpakket.
Beetje rermontage noodzakelijk;

Laatst gewijzigd door maddox : 1 januari 2024 om 12:06.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2024, 13:00   #46
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lof der Zotheid Bekijk bericht
En dan? 't Is oorlog, hee. Interessant genoeg is uw verontwaardiging heel eenzijdig.
Anti semitisme insinuaties toegeworpen krijgen van mensen die een genocide toejuichen omdat het zogezegd goed zou zijn voor het milieu of uit haat tegen een bevolkingsgroep (typisch 'moslims' op dit forum) klinken hol. Doet me denken aan nazis die niet kunnen snappen dat een ander niet even gemeen is als zijzelf.

Ook het beste gewenst. Maar ik snap degenen wel die zo gedegouteerd zijn van het mensonwaardig cynisme hier tentoongespreid dat ze van geen beste wensen willen horen:

Naam: Lia6XRPWS-E.jpg
Bekeken: 132
Grootte: 187,1 KB

Laatst gewijzigd door Bach : 1 januari 2024 om 13:09.
Oud 1 januari 2024, 13:08   #47
Lof der Zotheid

Standaard

Citaat:
Anti semitisme insinuaties toegeworpen krijgen van mensen die een genocide toejuichen omdat het zogezegd goed zou zijn voor het milieu of uit haat tegen een bevolkingsgroep (typisch 'moslims' op dit forum) klinken hol. Doet me denken aan nazis die niet kunnen snappen dat een ander niet even gemeen is als zijzelf.
Ik heb in het bericht waarop u reageert met geen woord over antisemitisme gerept, maar over uw eenzijdigheid in uw verontwaardiging.

Ook typerend voor u het tweede deel van mijn bericht weg te laten, het bevestigt mijn stelling alleen maar. Iets zegt me dat als het omgekeerd was geweest, en uw nobele, edele en moedige palestijnen hetzelfde aan het doen waren als de Israëlis nu, u het ten volle verdedigd had.

En nu maakt u mij uit voor Nazi? Waar is dat beter dan als ik u van antisemitisme zou beschuldigen?

Laatst gewijzigd door Lof der Zotheid : 1 januari 2024 om 13:09.
Oud 1 januari 2024, 13:16   #48
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb in het bericht waarop u reageert met geen woord over antisemitisme gerept, maar over uw eenzijdigheid in uw verontwaardiging.
U verwacht dat ik doe alsof ik niet snap wat u poogt te doen?

Citaat:
Ook typerend voor u het tweede deel van mijn bericht weg te laten, het bevestigt mijn stelling alleen maar. Iets zegt me dat als het omgekeerd was geweest, en uw nobele, edele en moedige palestijnen hetzelfde aan het doen waren als de Israëlis nu, u het ten volle verdedigd had.
Het is niet omgekeerd. Het is David tegen Goliath. Goliath heeft de vliegtuigen, tanks en Amerikaanse dumb bombs a volonte. De cijfers spreken boekdelen. Dit is de een immense misdaad. Ik hoop dat ze u niet overkomt.

Citaat:
En nu maakt u mij uit voor Nazi? Waar is dat beter dan als ik u van antisemitisme zou beschuldigen?
Nazis draaiden hun vinger ook niet om voor genocides. Of ze er om juichten of het hen emotioneel koud liet maakt niet zo veel uit. Nazisme lijkt wel een virus dat in opmars is. Niet het historisch nazisme, maar de mentaliteit waaruit het geboren wordt. Ze zouden ook een duimpje opsteken bij het doodbuldozeren van mensen. De associatie is niet zo ver gezocht lijkt me.

Laatst gewijzigd door Bach : 1 januari 2024 om 13:19.
Oud 1 januari 2024, 14:13   #49
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zingen tijdens de arbeid is heel goed voor de sfeer en de moraal.
Ja haha, zie 7 october, stonden ze te zingen tussen de meloenen, in de vergaderzalen en tijdens de rave parties mee te raven. Vooral commandanten van het IDF blonken uit in alle noten.
https://www.timesofisrael.com/author...-hamas-attack/
Citaat:
Col. Jonathan Steinberg, 42, the commander of the Nahal Brigade, from Shomria.
Col. Roi Levy, 44, the commander of the Multidomain Unit, also known as the “Ghost” Unit, from Shavei Tzion
Col. Asaf Hamami, 41, the commander of the Gaza Division’s Southern Brigade, from Kiryat Ono.
Col. Itzhak Ben Basat, 44, head of the Golani Brigade chief’s forward command team, from Sde Ya’akov.
Col. (res.) Lion Bar, 53, a retired senior officer in the Judea and Samaria Division, from Gedera.
Lt. Col. Tomer Grinberg, 35, the commander of the Golani Brigade’s 13th Battalion, from Almog.
Lt. Col. Sahar Zion Machlof, 36, the commander of the 481st Signal Battalion, from Modiin.
Lt. Col. Yonatan Tzur, 33, the commander of the Nahal Reconnaissance Battalion, from Kedumim.
Lt. Col. Eli Ginsberg, 42, commander of the LOTAR counter-terrorism unit, from Dovrat.
Lt. Col. Alim Abdallah, 40, the deputy commander of the 300th “Baram” Regional Brigade, from Yanuh-Jat.
Lt. Col. Meidan Israel, 35, head of supply in the Southern Command, from Yarhiv.
Lt. Col. Salman Habaka, 33, the commander of the 188th Armored Brigade’s 53rd Battalion, from Yanuh-Jat.
Lt. Col. (res.) Yochai Gur Hershberg, 52, the commander of a unit in the 98th Division tasked with locating missing persons, from Havat Philip.
RIP de top 10, het loopt nog verder in lagere rangen.
Ze hebben hun Best gedaan.
Ook de Zwanezang is goed voor het moreel.
Het IDF werd zo koleirig genoeg gekregen om hun eerder schuchtere houding tov het betreden van de Gaza strook te laten varen en dapper en koen ook op de grond kordaat op te treden, en Hamas ook in eigen stellingen te durven attaqeren.
Hoelang ze daar mee bezig gaan zijn, en hoeveel er nog gaan zwanezingen, is een open vraag die echter zeker een antwoord gaat krijgen. We wachten in spanning af.
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand

Laatst gewijzigd door Erw : 1 januari 2024 om 14:14.
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2024, 14:20   #50
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U verwacht dat ik doe alsof ik niet snap wat u poogt te doen?

Het is niet omgekeerd. Het is David tegen Goliath. Goliath heeft de vliegtuigen, tanks en Amerikaanse dumb bombs a volonte. De cijfers spreken boekdelen. Dit is de een immense misdaad. Ik hoop dat ze u niet overkomt.

Nazis draaiden hun vinger ook niet om voor genocides. Of ze er om juichten of het hen emotioneel koud liet maakt niet zo veel uit. Nazisme lijkt wel een virus dat in opmars is. Niet het historisch nazisme, maar de mentaliteit waaruit het geboren wordt. Ze zouden ook een duimpje opsteken bij het doodbuldozeren van mensen. De associatie is niet zo ver gezocht lijkt me.
Wat me vorige week speciaal trof, was een dodenvergelijking covid19 en IDF23.

Wat was het, 800+ covid19 doden in Gaza? Dat was zodanig ernstig dat het regime daar, braaf de Richtlijnen van hun Westblok sponsors volgende, mondmaskers en vaccinaties forceerde (dus Hamas militari die "eigen volk" dwong) op de Gaza bevolking die veel te weinig goesting vertoonde.

Terwijl nu IDF23, een paar tienduizend doden, da val nog mee zunne, laat IDF23 maar uitwoekeren, dan zijn we massa gevaccinneerd op natuurlijke wijze, groepsimmuniteit tegen IDF23, we hebben er daarna 10 jaar geen last meer van.
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2024, 19:25   #51
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Ja haha, zie 7 october, stonden ze te zingen tussen de meloenen, in de vergaderzalen en tijdens de rave parties mee te raven. Vooral commandanten van het IDF blonken uit in alle noten.
https://www.timesofisrael.com/author...-hamas-attack/

RIP de top 10, het loopt nog verder in lagere rangen.
Ze hebben hun Best gedaan.
Ook de Zwanezang is goed voor het moreel.
Het IDF werd zo koleirig genoeg gekregen om hun eerder schuchtere houding tov het betreden van de Gaza strook te laten varen en dapper en koen ook op de grond kordaat op te treden, en Hamas ook in eigen stellingen te durven attaqeren.
Hoelang ze daar mee bezig gaan zijn, en hoeveel er nog gaan zwanezingen, is een open vraag die echter zeker een antwoord gaat krijgen. We wachten in spanning af.
Geen zorg, momenteel zijn de zangkoren heel, heeel duidelijk te horen in IDF middens terwijl de boehoehoe-jeremiades en de huilie-huilie enkel vanuit Hamasstan te horen zijn.

En je laatste vraag kun je zelf ook ook wel beantwoorden... : het zal stoppen als Hamas en consoorten volledig kapot gemaakt is. Fysiek kapotgemaakt.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2024, 19:53   #52
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Geen zorg, momenteel zijn de zangkoren heel, heeel duidelijk te horen in IDF middens terwijl de boehoehoe-jeremiades en de huilie-huilie enkel vanuit Hamasstan te horen zijn.

En je laatste vraag kun je zelf ook ook wel beantwoorden... : het zal stoppen als Hamas en consoorten volledig kapot gemaakt is. Fysiek kapotgemaakt.
En ik hoop dat de Mossad ook afrekent met de in luxe-oorden verblijvende Hamas kopstukken.
Oud 1 januari 2024, 20:26   #53
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
En ik hoop dat de Mossad ook afrekent met de in luxe-oorden verblijvende Hamas kopstukken.
Dat is helaas een ander probleem. Met oorlogswapens is het al uitgesloten en de Mossad zal daar niet aan beginnen, daar gaat Israel zijn vingers niet aan verbranden. Die kopstukken zitten in een safe haven.
Niet vergeten dat de US daar zijn grootste militaire vliegtuigbasis heeft in het MO. Zulke actie zal nooit gesteund, laat staan getolereerd worden door de US.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2024, 20:49   #54
atmosphere
Secretaris-Generaal VN

atmosphere's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Interessant genoeg walgt u enkel wanneer er één partij “misdaden” begaat. En dan nog, definieer “misdaden”.
En u walgt er van bij beide partijen?
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2024, 20:54   #55
atmosphere
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Wenst hij dat alle Israeli's of joden gedood moeten worden ? nee , daarom is hij niet anti-semitisch. Wenst u dat alle Palestijnen gedood worden ? ja , en dat lijkt sterk op nazisme.
Oud 1 januari 2024, 20:58   #56
atmosphere
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ook het beste gewenst. Maar ik snap degenen wel die zo gedegouteerd zijn van het mensonwaardig cynisme hier tentoongespreid dat ze van geen beste wensen willen horen:

Vooral op dit forum zijn er veel extremisten die letterlijk dezelfde principes hebben als de Nazi's , elders is dat vaak een stuk minder.
Oud 1 januari 2024, 21:02   #57
atmosphere
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

“we had the moral right, we had the duty to our people, to destroy this people which wanted to destroy us.” But even the children? Yes, Isn’t it obvious that, once we murder their parents, the offspring will eventually want to kill us: “We, as Israelis, however deeply we may feel in our hearts, are not entitled to allow a generation of avengers filled with hatred to grow up with whom our children and grandchildren will have to deal because we, too weak and cowardly, left it to them.”

Hier zijn velen hier het vast mee eens , of niet dan?
Oud 1 januari 2024, 21:13   #58
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Wat me vorige week speciaal trof, was een dodenvergelijking covid19 en IDF23.

Wat was het, 800+ covid19 doden in Gaza? Dat was zodanig ernstig dat het regime daar, braaf de Richtlijnen van hun Westblok sponsors volgende, mondmaskers en vaccinaties forceerde (dus Hamas militari die "eigen volk" dwong) op de Gaza bevolking die veel te weinig goesting vertoonde.

Terwijl nu IDF23, een paar tienduizend doden, da val nog mee zunne, laat IDF23 maar uitwoekeren, dan zijn we massa gevaccinneerd op natuurlijke wijze, groepsimmuniteit tegen IDF23, we hebben er daarna 10 jaar geen last meer van.
Ofwel gaat ge lullen op de covid draad over vaccinaties ofwel concentreerd ge u hier over de oorlog tussen Gaza en Israel.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2024, 21:39   #59
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Citaat:

“we had the moral right, we had the duty to our people, to destroy this people which wanted to destroy us.” But even the children? Yes, Isn’t it obvious that, once we murder their parents, the offspring will eventually want to kill us: “We, as Israelis, however deeply we may feel in our hearts, are not entitled to allow a generation of avengers filled with hatred to grow up with whom our children and grandchildren will have to deal because we, too weak and cowardly, left it to them.”

Hier zijn velen hier het vast mee eens , of niet dan?
Daar ben jij ook wel mee eens, "als Hamas uitgeroeid wordt staat de volgende generatie klaar om hun haat naar Israël te richten".

Tja
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2024, 22:13   #60
Lof der Zotheid

Standaard

Foutje

Laatst gewijzigd door Lof der Zotheid : 1 januari 2024 om 22:13.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be