Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 januari 2024, 00:19   #41
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
ge denkt nu toch niet dat ik daarom mijn kleren ga wassen met zo een product dat ge zeker buiten bereik van kinderen moet houden.

volgens mij hebben daar al veel klein kotters in zitten bijten,

Wie bijt er nu in iets dat groen en blauw ziet en ongetwijfeld licht geeft in het donker.

Gewoon , met bruine zeep en een wasrekske en eventueel wat zand voor eens te schuren.
En een wuf die dat voor je doet, terwijl gij op uw land staat te spitt'n en te spitt'n ?
Oud 19 januari 2024, 00:28   #42
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
En een wuf die dat voor je doet, terwijl gij op uw land staat te spitt'n en te spitt'n ?
spitt'n nee daar doen we niet aan mee, maar aan de rest wel
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2024, 09:51   #43
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Allemaal goed en wel maar nu weten we nog steeds niet waarom reclame op tv altijd veel debieler is dan die op radio of gedrukte reclame.
Oud 19 januari 2024, 09:58   #44
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Het toppunt vind ik nog steeds een zekere Donald Muylle, de man met zijn volumineuse buik die plechtig verklaart: “Wij maken uw keuken in Bèèèlghie”
Oud 19 januari 2024, 10:06   #45
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Allemaal goed en wel maar nu weten we nog steeds niet waarom reclame op tv altijd veel debieler is dan die op radio of gedrukte reclame.
Wie zit er nen helen dag naar TV meerbepaald commerciele zenders te kijken ?

wel daar zit ergens het antwoord in verborgen.
Oud 19 januari 2024, 10:12   #46
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wie zit er nen helen dag naar TV meerbepaald commerciele zenders te kijken ?

wel daar zit ergens het antwoord in verborgen.
Zouden er echt mensen bestaan die zo'n reclame grappig vinden?

En zo ja: die zo'n reclame voor de 250ste keer nog grappig vinden?

't Zou kunnen hoor, ik heb tegenwoordig niet echt meer een vinger aan de pols als het over mentaal niveau in Vlaanderen gaat...

Maar ook dan weer: waarom ook niet even debiel op radio of in Dag Allemaal bv?

Of luister ik niet genoeg radio om door te hebben dat reclame daar minstens even stom is. En toegegeven, de Dag Allemaal blader ik alleen eens door als dat het enige is wat er ligt in de wachtkamer in het ziekenhuis...
Oud 19 januari 2024, 10:14   #47
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De bedoeling van reclame is niet van die grappig te vinden maar van U onbewust een merknaam te doen herkennen he.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2024, 10:15   #48
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Het toppunt vind ik nog steeds een zekere Donald Muylle, de man met zijn volumineuse buik die plechtig verklaart: “Wij maken uw keuken in Bèèèlghie”
Dat is op den duur irritant maar niet direct de debiele reclame die ik bedoel.

Ik heb het over mannen die een hele installatie in de badkamer gebouwd hebben om hun toilet fris te doen ruiken. Die een rek vol bloemen met een ventilator achter in de keuken zetten omdat hun vuilnisbak stinkt en dan eindigen met hun gezicht vol bloemen. Gasten die met drie door de frituur staan te dansen omdat hun shorten vuil zijn...
Pure waanzin.

Die Muylle is gewoon stomme reclame maar dat is eigenlijk niet waar ik op doel.
Oud 19 januari 2024, 10:19   #49
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
De bedoeling van reclame is niet van die grappig te vinden maar van U onbewust een merknaam te doen herkennen he.
Ik twijfel daaraan.

Ik herinner me al die reclames nog maar van geen enkele (shorten, geurtje toilet,...) kan ik zeggen over welk merk het nu juist gaat.

Voor mijn persoontje slagen ze dus alvast niet in hun opzet.

Dan toonden ze beter full-screen een lekkere natte foef met daaronder "Bref, altijd een fris toilet."
Kijk, dat zou ik me herinneren als ik in de winkel niet direct weet welke toiletverfrisser mee te pakken. "Waar staat de Bref?"
Oud 19 januari 2024, 10:41   #50
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik merk ook dat de man meestal de debiel is en de vrouw degene die alles beter weet.
Dat is gewoon spelen op het superioriteitsgevoel van de vrouw, terwijl het in het werkelijke leven de man geen fluit kan schelen op hoeveel graden iets gewassen wordt of hoeveel borden je kunt afwassen met Dreft.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2024, 11:08   #51
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

't Zou kunnen hoor, ik heb tegenwoordig niet echt meer een vinger aan de pols als het over mentaal niveau in Vlaanderen gaat...

Of luister ik niet genoeg radio om door te hebben dat reclame daar minstens even stom is. En toegegeven, de Dag Allemaal blader ik alleen eens door als dat het enige is wat er ligt in de wachtkamer in het ziekenhuis...
In iets zoals dag allemaal zal je wel je portie debiele reclame vinden denk ik,

maar misschien is het omdat het geschreven is, iets moeijlijker om het compleet te debiliseren als copywriter lees je dat ook een paar keer na, dus dan zou er wel ergens een belleke moeten rinkelen.

in geschreven bladen, moet je ook misschien maar juist een beeleke en een qr code steken naar de website van het te verkopen item.

in de duurdere magazines, wordt er dan weer reclame gemaakt voor andere dingen, voor een andere markt.

In een magazine voor audiofielen gaat ge geen reclame zetten voor afwasmiddel. en als je er reclame inzet voor een stero, ga je dat wel goed moeten doen, anders koopt er geen hond je product.
Oud 19 januari 2024, 11:08   #52
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Ik merk ook dat de man meestal de debiel is en de vrouw degene die alles beter weet.
Dat is gewoon spelen op het superioriteitsgevoel van de vrouw, terwijl het in het werkelijke leven de man geen fluit kan schelen op hoeveel graden iets gewassen wordt of hoeveel borden je kunt afwassen met Dreft.
tenzij ze er ne neger insteken niet ?
Oud 19 januari 2024, 11:10   #53
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Herinner u Gamma en de familie Kabeljauw. Vond ik ook irritant. Het heeft wel de verkoop verdubbeld of zo.
Kirk gaf toe dat vuurwapengeweld onvermijdelijk zou zijn onder een bewapende bevolking, maar hij vond dat een noodzakelijk kwaad. “Ik denk dat het het waard is om elk jaar een aantal vuurwapendoden als prijs te betalen voor ons door God gegeven recht om onze vrijheden te beschermen”, zei hij in 2023.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2024, 11:42   #54
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is op den duur irritant maar niet direct de debiele reclame die ik bedoel.

Ik heb het over mannen die een hele installatie in de badkamer gebouwd hebben om hun toilet fris te doen ruiken. Die een rek vol bloemen met een ventilator achter in de keuken zetten omdat hun vuilnisbak stinkt en dan eindigen met hun gezicht vol bloemen. Gasten die met drie door de frituur staan te dansen omdat hun shorten vuil zijn...
Pure waanzin.

Die Muylle is gewoon stomme reclame maar dat is eigenlijk niet waar ik op doel.
Tja, ieder heeft zo zijn eigen irritatie eh

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2024, 12:22   #55
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Herinner u Gamma en de familie Kabeljauw. Vond ik ook irritant. Het heeft wel de verkoop verdubbeld of zo.
De Luk Weyns heeft met het geld daarvan zijn Crimi Clowns kunnen maken.

Op een gegeven moment stoppen ze de reclame en zijn ze een paar weken later met hangende pootjes terug gekomen, ...
Oud 19 januari 2024, 12:31   #56
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
De Familie Backeljau. Ooit een feuilleton op de radio, later een televisieprogramma die met de commercie nog eens uitgemolken werd toen je er nog mee kon afkomen in Vlaanderen. Ik heb het zelf nooit grappig gevonden. Ze wilden ze Flodders een beetje nadoen, maar dan op z'n Vlaams. De Flodders blijf ik vandaag de dag nog van genieten.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2024, 15:24   #57
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN

NieuwNoors's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
"En aan dezelfde skerpe preys"!

Toevallig hebben wij in onze kennissenkring een familielid van Donald.
We kennen die man al jaaaaaaaaaaaaaaren, maar pas sinds ongeveer 2j geleden weten we dat.
Toch châpeau voor den Donald want die is met zo goed als niks begonnen.
NieuwNoors is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2024, 15:35   #58
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je gaat mij niet vertellen dat de makers van tv reclame een intelligente spot voor open hebben als ze draken als "Onze shorten zijn vuil! Onze shorten zijn vuil! Daarom doen wij gewoon, de temperatuur omhoog!!" of "Mijn oplossing voor een fris toilet! Ja, maar er is een Bref manier eh?!" op ons loslaten.

Nu is reclame sowieso al niet het meest hoogstande lees- of kijkvoer maar mij valt het op dat reclame op tv altijd een heel eind debieler is dan bv reclame in tijdschriften of op radio.

Blijkbaar is er een regel die stelt dat, van zodra er bewegend beeld bij komt kijken, de debielen-factor de hoogte in moet.

Statische reclame beperkt zich meestal tot een aankondiging van het product, de voordelen ervan en eventueel de prijs. Ik zeg wel: "meestal" want er zijn natuurlijk uitzonderingen.

Waarom is dat: waarom maakt men reclame op tv altijd doelbewust een eind idioter dan op andere media? Gelooft er echt één reclame-maker dat iemand de "Onze shorten zijn vuil!"-spot grappig vindt?
Reclame is zoals veel andere dingen in 't leven: veel zwans, maar ook af en toe heel fijne dingen.

Als je er zenuwachtig van wordt, volg dan de raad van de Raymond:
https://www.youtube.com/watch?v=tRCk08zo0EU

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2024, 15:36   #59
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bij mij vliegen die debielenmerken allemaal op de zwarte lijst van debielen merken en worden die bewust niet meer gekocht.

iedereen zou dat moeten doen.
Toch wel met uitzondering van dat goede wc-papier. Of niet soms?

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2024, 15:40   #60
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dovy, onlangs reclame gezien. Inbouwtoestellen ger waarde van 3000€ gratis. Dan kan je al zelf uitrekenen hoeveel winst ze maken en wat een keuken u gaat kosten.
Kirk gaf toe dat vuurwapengeweld onvermijdelijk zou zijn onder een bewapende bevolking, maar hij vond dat een noodzakelijk kwaad. “Ik denk dat het het waard is om elk jaar een aantal vuurwapendoden als prijs te betalen voor ons door God gegeven recht om onze vrijheden te beschermen”, zei hij in 2023.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be