![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, .... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Boven op het dak staat een schoepen molen, deze draait steeds in de richting van de wind, op het dak liggen ook panelen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De theoretische COP 4 valt al gauw in het water als je met een betaalbaardere lucht-lucht installatie werkt. Hoe kouder buiten, hoe slechter het rendement van zo'n warmtepomp. Daarom dat de veel duurdere installaties water-water zijn, met de warmte onttrokken op meters diepte in een grondwaterlaag. Elektriciteit is veel duurder dan aardgas per KWu aan warmte. Dus, ja, in theorie verbruik je maar een kwart aan energie voor verwarming (en da's waar de isolatie meespeelt, een goed geïsoleerde woning komt toe met een veel kleinere verwarming, en een kleine warmtepomp is nog steeds een pak duurder dan een grotere aardgasketel), maar in praktijk is het duurder omdat het totaalplaatje gewoon nog niet uitkomt.
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 11 juli 2024 om 15:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je kunt je woning nog verder optimaliseren met spouwmuurisolatie en hoogrendementsglas. Maar dat is niet altijd een must voor hybride verwarming. Hierboven duidt ik de tegenstrijdigheid aan. Als je buitenmuur reeds geïsoleerd is, dan is spouwmuurisolatie niet van toepassing. Als je dubbele beglazing hebt van vorige eeuw, dan ga je nooit aan energielabel C raken in open bebouwingen.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Airco is vooral goed voor onderhoudscontracten te verkopen. Je zonnepanelen gaan je onderhoud van de warmtepompen niet uitvoeren. Een vloer koelen tot 5° graden is enkel een goed idee voor schimmelkwekerijen omdat condensatie zich afzet op het koudste oppervlak. Leef een beetje in het biologisch ritme van de seizoenen. Met vliegenhorren kan je 's nachts afkoelen en ga buiten aan de noordkant van je huis afkoelen.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 11 juli 2024 om 16:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Yep. Ik heb al menig EPC gelezen van huizen die te koop staan. Nog nergens een open bebouwing tegengekomen van vorige eeuw waar een EPC B haalbaar is.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Of toch? Hier heb ik 14 bungalows gevonden met minstens EPC B tot en met bouwjaar 1999: https://www.immoweb.be/nl/zoeken/bun...erBy=relevance 3 daarvan zijn net gerenoveerd, maar halen dan ook een betere score, 2 daarvan halen A+. Na nog wat te filteren blijven er 9 van de 14 bungalows over met minstens EPC B: https://www.immoweb.be/nl/zoeken/bun...erBy=relevance
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 11 juli 2024 om 17:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kan die EPC's ergens lezen ? Ik begrijp niet waarom sommige renovaties een A/B EPC kunnen halen zonder buitengevel-isolatie.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 11 juli 2024 om 18:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik selecteer gewoon enkel goede en uitstekende toestand. Men kan ook net gerenoveerd selecteren, wat ik ook gedaan heb. Of ze in het lange verleden al gerenoveerd waren kan men mss ook vinden, ik klik eens op die bungalow van bouwjaar 1980 met EPC B uit Gent. Dat lijkt me een van de oudste. edit: en nog eentje van 1972, plak ik ook. Als je die EPC zelf wilt lezen moet je een van die bungalows aanklikken en wat naar onder scrollen, directe link: Ik zal enkele bekendgemaakte gegevens van die bungalow van 1980 eens plakken: (geen woord van reeds gebeurde renovatie, ook geen renovatieproject) Citaat:
Citaat:
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 11 juli 2024 om 20:19. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
https://www.immoweb.be/nl/zoekertje/.../9032/11397967 Verdachte zaken: - geen EPC referentie. - geen asbestcertificaat. - primaire verwarming: vraagteken. Bij de betere Immo kantoren kan je de EPC gewoon downloaden. In de EPC dienen alle details te staan met betrekking tot energie.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 11 juli 2024 om 20:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar er zijn er alvast ook die niet gerenoveerd zijn deze eeuw, of zelfs helemaal niet gerenoveerd. Ik denk daar aan woningen tussen 1995 en 2000 gebouwd.
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 11 juli 2024 om 20:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2023/11...nen-van-energ/
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Welke makelaar gaat dat riskeren? Ik heb overigens geen OB gevonden bouwjaar 1990-1999 met EPC B via immoweb.be Met EPC C heb ik -met die bouwjaren- enkel een zeer groot landhuis gevonden dat helemaal niet gerenoveerd is en toch een relatief uitstekende lage C haalt, bouwjaar 1992: Citaat:
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 11 juli 2024 om 20:51. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() CS
Frankrijk voert zijn eigen ‘strijd’ tegen de klimaatverandering. In de Alpen werd 17,5 hectare bos gekapt om in het vrijgekomen gebied zonnepanelen aan te leggen om ‘groene energie’ op te wekken. pic.twitter.com/fUGQWUAxUU 30/07/2024, 17:23 Gewoon de waanzin voorbij. Laatst gewijzigd door reservespeler : 31 juli 2024 om 07:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Spouwmuurisolatie…
In de uk zijn er al een paar tienduizend huizen die nu schimmel op de binnenmuren krijgen omdat regen op de gevelsteen langs de isolatie op de binnenmuur terechtkomt. Waarom was er een knik in de metalen stang die tussen binnen- en buitenmuur wordt geplaatst? Juist ja…
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() "Het is in Nederland niet verplicht om een particuliere laadpaal aan te melden. Het is mede daarom zowel technisch als juridisch niet eenvoudig om mensen thuis te dwingen hun auto niet in de avondpiek op te laden. "
Mensen dienen dus 's avonds de auto op te laden en de geproduceerde energie overdag op het net te zetten liefst. Gewoon niet eerlijk dergelijke ideeën waarmee men rond loopt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Bach : 31 juli 2024 om 21:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niet enkel vrijheden worden opgegeven. Ondertussen stelen ze telkens weer een groter deel van uw en mijn zuurverdiende euro’s
Als ik onze woning, nieuwbouw in ‘98, wil laten voldoen aan de normen om A te scoren op het epc, dan moet ik weer 100k€ investeren…tegen 2050 verplicht.
Hope is nothing more than a postponed disappointment Laatst gewijzigd door Skobelev : 31 juli 2024 om 22:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De vergroening leidt toch echt wel tot soms ronduit absurde toestanden doordat alle voertuigen veel zwaarder gaan worden.
![]()