![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik denk niet dat er een oplossing bestaat; alleen die vlag al en dat getal "93" ...
http://nl.wikipedia.org/wiki/Azerbeidzjan
![]() |
#42 |
Burgemeester
|
![]() Inderdaad. Integratie van Nagorno-Karabach bij Azerbeidzjan zal uitlopen op een nieuwe bloedige oorlog - al dan niet genocide. Nee dat gebied is veel beter af binnen Armenië, mits dit land Azerbeidzjan niets meer doet, haar leger terugtrekt in het vooroorlogse Autonome District (met een landverbinding met Armenië). Want ik geef eerlijk toe dat er gebieden van Azerbeidzjan zijn die bezet zijn door Armeense troepen maar NOOIT deel uitmaakten van de Autonome Republiek van Nagorno-Karabach
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Burgemeester
|
![]() "Als de Turken op Noord Cyprus in een referendum bepalen dat ze onafhankelijkheid willen, hebben ze dan ook recht op onafhankelijkheid? Als jij de Armeense zaak in Azarbaijdzan steunt dan moet je ook de Turkse zaak in Cyprus steunen. Anders ben je gewoon een hypocriet"
Fout: deze twee problemen zijn heel anders. De Armenen wonen al sinds de Oudheid in Karabach, de Turken op Cyprus zijn daar met het Ottomaanse bezettingsregime heen gekomen, en nogmaals na de Turkse invasie. Ik steun Karabach, maar niet Noord-Cyprus. Maakt me dat hypocriet? nee: ik ontken niet dat de Armeniërs schending van de mensenrechten hebben gepleegd, maar de Armenen van Karabach wilden zelfstandigheid, de Turkse cyprioten werden door nationalisten en het Turkse leger tot onafhankelijkheid gepucht (met natuurlijk als aansteeklont het juntaregime in Griekenland en de Enosis van Cyprus) |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Banneling
|
![]() Omdat dat in het niets valt tegenover alles wat Turkije uitgestoken heeft. Je herrinnert je toch dat Turkije een grootmacht was, die een heleboel landen onderdrukte ? Tot als de westerse mogendheden daar een stokje tussen kwamen steken...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Staatssecretaris
|
![]() because no one cares?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Burgemeester
|
![]() Dat is wel een heel simpel antwoord. Politici houden hun mond vanwege de ambities van Turkije naar de EU toe. En de EU kan in de Kaukasus toch niets doen (dat hebben we gezien bij de Russische invasie van Georgië). Plus: het is ver van ons bed vrees ik.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#48 |
Burgemeester
|
![]() Ja okee
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik denk niet dat de EU hier een grote rol in kan spelen, wel Rusland, nog altijd de enige grootmacht die er echt toe doet in die regio. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik heb in mijn leven met veel Turken gepraat; vaak waren ze sympathiek, maar in deze nationale kwesties waren ze allemaal extremistisch. Dus als puntje bij paaltje komt kunnen we ze nooit vertrouwen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Azeri zijn niet erg bijzonder gelovig of islamitisch. Dat speelt helemaal niet. Wel de nationale kwestie. Laatst gewijzigd door tomm : 22 juni 2009 om 21:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
|
![]()
![]() |
#53 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Turkije bezet Noord-Koerdistan al 30 jaar. Waarom zeg jij hier niks van?
![]() |
![]() |
#54 | |
|
![]() Citaat:
http://news.bbc.co.uk/2/hi/europe/8299712.stm
![]() |
![]() |
#55 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Rusland wordt voor Azerbeidjan minder en minder belangrijk. Nergens zie je nog cyrillische reklame, ze proberen steeds meer op eigen benen te staan en zich los te maken van de russische taal, vorig jaar werden er zelfs nog russische tv-kanalen van de zender gegooid. Zoals je al zei, is Armenie veel meer russisch-gezind en zal een onderhandeling eerder tussen deze twee partijen moeten gebeuren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
|
![]() http://news.bbc.co.uk/2/hi/europe/8372747.stm
President Aliyev van Azerbeidzjan zou gedreigd hebben met een militaire oplossing van het probleem als onderhandelingen falen.
![]() |
#57 | |
|
![]() Citaat:
Wat weten we van de politiek aldaar? Ik heb eens naar hun muziek geluisterd, erg mooi, maar heeft niets europees - helemaal niets. De Kaukasus is een kleine maar gloeiend hete politieke vulkaan. En vèr weg. Schizo heeft dus wel degelijk gelijk: Who cares?
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik kan me niet voorstellen dat het Moskou anno 2009 de zaak op zijn beloop zou laten.Bij de buren,in Georgie ,is al gedemonstreerd dat de bruine beer zijn poot legt op vechtende veldmuizen zodra die teveel lawaai maken... Laatst gewijzigd door kelt : 22 november 2009 om 14:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wie heeft jou zolang tegengehouden?
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
|
![]() Citaat:
Tijdens de oorlog in de jaren negentig waren de Azeri's zelf in elk geval niet opgewassen tegen de Armeniërs, die traditioneel veel meer militaire ervaring hadden binnen de Sovjetunie.. maar nu verdient Azerbeidzjan goed geld aan de verkoop van olie, wat ze gebruiken om hun militair budget op te schroeven... Is dit een wanhopige poging van Aliyev om toch met iets te kunnen dreigen, nu Turkije hen eigenlijk in de steek heeft gelaten?
![]() |