Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 mei 2009, 17:37   #41
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Ik denk niet dat er een oplossing bestaat; alleen die vlag al en dat getal "93" ...

http://nl.wikipedia.org/wiki/Azerbeidzjan
Oud 21 mei 2009, 21:53   #42
Heel-Nederlander
Burgemeester

Heel-Nederlander's schermafbeelding

Standaard

Inderdaad. Integratie van Nagorno-Karabach bij Azerbeidzjan zal uitlopen op een nieuwe bloedige oorlog - al dan niet genocide. Nee dat gebied is veel beter af binnen Armenië, mits dit land Azerbeidzjan niets meer doet, haar leger terugtrekt in het vooroorlogse Autonome District (met een landverbinding met Armenië). Want ik geef eerlijk toe dat er gebieden van Azerbeidzjan zijn die bezet zijn door Armeense troepen maar NOOIT deel uitmaakten van de Autonome Republiek van Nagorno-Karabach
Heel-Nederlander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2009, 22:00   #43
Heel-Nederlander
Burgemeester

Standaard

"Als de Turken op Noord Cyprus in een referendum bepalen dat ze onafhankelijkheid willen, hebben ze dan ook recht op onafhankelijkheid? Als jij de Armeense zaak in Azarbaijdzan steunt dan moet je ook de Turkse zaak in Cyprus steunen. Anders ben je gewoon een hypocriet"

Fout: deze twee problemen zijn heel anders. De Armenen wonen al sinds de Oudheid in Karabach, de Turken op Cyprus zijn daar met het Ottomaanse bezettingsregime heen gekomen, en nogmaals na de Turkse invasie.

Ik steun Karabach, maar niet Noord-Cyprus. Maakt me dat hypocriet? nee: ik ontken niet dat de Armeniërs schending van de mensenrechten hebben gepleegd, maar de Armenen van Karabach wilden zelfstandigheid, de Turkse cyprioten werden door nationalisten en het Turkse leger tot onafhankelijkheid gepucht (met natuurlijk als aansteeklont het juntaregime in Griekenland en de Enosis van Cyprus)
Oud 22 mei 2009, 08:38   #44
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkse Nederlander Bekijk bericht
Armenie bezet illegaal een deel van Azerbaijdzan. Waarom wordt hier nooit iets over gezegd op dit forum?
Omdat dat in het niets valt tegenover alles wat Turkije uitgestoken heeft. Je herrinnert je toch dat Turkije een grootmacht was, die een heleboel landen onderdrukte ? Tot als de westerse mogendheden daar een stokje tussen kwamen steken...
beste vriend is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2009, 08:42   #45
hotschizodiscocop
Staatssecretaris

hotschizodiscocop's schermafbeelding

Standaard

because no one cares?
hotschizodiscocop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2009, 16:17   #46
Heel-Nederlander
Burgemeester

Standaard

Dat is wel een heel simpel antwoord. Politici houden hun mond vanwege de ambities van Turkije naar de EU toe. En de EU kan in de Kaukasus toch niets doen (dat hebben we gezien bij de Russische invasie van Georgië). Plus: het is ver van ons bed vrees ik.
Oud 23 mei 2009, 19:17   #47
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heel-Nederlander Bekijk bericht
Dat is wel een heel simpel antwoord. Politici houden hun mond vanwege de ambities van Turkije naar de EU toe. En de EU kan in de Kaukasus toch niets doen (dat hebben we gezien bij de Russische invasie van Georgië). Plus: het is ver van ons bed vrees ik.
Je gooit er wat meer woorden tegenaan maar het komt toch op hetzelfde neer als wat hotschi opmerkte.
Oud 24 mei 2009, 10:44   #48
Heel-Nederlander
Burgemeester

Standaard

Ja okee maar ik ben een man van argumenten sorry ...
Oud 25 mei 2009, 02:42   #49
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heel-Nederlander Bekijk bericht
Inderdaad. Integratie van Nagorno-Karabach bij Azerbeidzjan zal uitlopen op een nieuwe bloedige oorlog - al dan niet genocide. Nee dat gebied is veel beter af binnen Armenië, mits dit land Azerbeidzjan niets meer doet, haar leger terugtrekt in het vooroorlogse Autonome District (met een landverbinding met Armenië). Want ik geef eerlijk toe dat er gebieden van Azerbeidzjan zijn die bezet zijn door Armeense troepen maar NOOIT deel uitmaakten van de Autonome Republiek van Nagorno-Karabach
Ik zie ook niet direct een oplossing voor het probleem. Maar aansluiting bij Armenië is uitgesloten, dat zullen de Azeri's nooit aanvaarden. Terug aansluiting bij Azerbaidjan zullen de ArmeniËrs nooit aanvaarden. Wat ze eventueel wel kunnen aanvaarden, op termijn, is een onafhankelijke staat Karabakh, waar de Azeri die gevlucht zijn terug welkom zijn en ook beslissingsrecht krijgen.
Ik denk niet dat de EU hier een grote rol in kan spelen, wel Rusland, nog altijd de enige grootmacht die er echt toe doet in die regio.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2009, 21:13   #50
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Armenie bezet illegaal een deel van Azerbaijdzan. Waarom wordt hier nooit iets over gezegd op dit forum?
Waaruit nogmaals de onverzoenbaarheid van de Turkse mentaliteit met de onze blijkt. Het is niet genoeg dat de Turken de helft van hun land van de Armeniërs en de andere helft van de Grieken hebben gestolen; dat ze beide volkeren er verjaagd en de Armeniërs massaal uitgemoord hebben; nee, als de Armeniërs een klein stukje dat nog door Armeniërs bewoond wordt rechtmatig terugnemen van de Turkische Arzeris, gaan ze daar niet mee akkoord. Schaamteloos om daar ook nog eens de sympathie van Europeanen met een christelijke achtergrond voor te willen krijgen. De mohammedanen lachen in hun vuistje met de bereidheid van onze poco's om in hun leugenachtige verhalen mee te stappen. Ga eens in Mohammedanië om sympathie voor niet-moslims bedelen die het slachtoffer zijn geworden van de Djihad?

Ik heb in mijn leven met veel Turken gepraat; vaak waren ze sympathiek, maar in deze nationale kwesties waren ze allemaal extremistisch. Dus als puntje bij paaltje komt kunnen we ze nooit vertrouwen.
Kodo Kodo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2009, 21:43   #51
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
Waaruit nogmaals de onverzoenbaarheid van de Turkse mentaliteit met de onze blijkt. Het is niet genoeg dat de Turken de helft van hun land van de Armeniërs en de andere helft van de Grieken hebben gestolen; dat ze beide volkeren er verjaagd en de Armeniërs massaal uitgemoord hebben; nee, als de Armeniërs een klein stukje dat nog door Armeniërs bewoond wordt rechtmatig terugnemen van de Turkische Arzeris, gaan ze daar niet mee akkoord. Schaamteloos om daar ook nog eens de sympathie van Europeanen met een christelijke achtergrond voor te willen krijgen. De mohammedanen lachen in hun vuistje met de bereidheid van onze poco's om in hun leugenachtige verhalen mee te stappen. Ga eens in Mohammedanië om sympathie voor niet-moslims bedelen die het slachtoffer zijn geworden van de Djihad?

Ik heb in mijn leven met veel Turken gepraat; vaak waren ze sympathiek, maar in deze nationale kwesties waren ze allemaal extremistisch. Dus als puntje bij paaltje komt kunnen we ze nooit vertrouwen.

Azeri zijn niet erg bijzonder gelovig of islamitisch. Dat speelt helemaal niet. Wel de nationale kwestie.

Laatst gewijzigd door tomm : 22 juni 2009 om 21:44.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2009, 17:46   #52
evilbu

evilbu's schermafbeelding

Standaard

Azerbeidzjan zou het militaire budget nogal verhogen
Oud 28 juni 2009, 22:26   #53
Koerd
Burger

Koerd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Turkije bezet Noord-Koerdistan al 30 jaar. Waarom zeg jij hier niks van?

K. Marx
Koerd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2009, 20:46   #54
evilbu

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Iran en Azerbaidjan leven in onmin met elkaar. En die Azerische minderheid blijft ook een twistpunt tussen beide landen. Azerbaidjan wil liever niet dat Iran zich hierin moeit. Armenië en Iran hebben vrij goede relaties, maar de meeste Armeniërs hebben een probleem met moslims in het algemeen. Ook de VS hebben vrij goede relaties met beide landen, en door Iran als onderhandelaar te nemen zetten ze hun relaties met de VS op het spel.
Armenië grenst niet aan Rusland, maar beide landen hebben zeer nauwe betrekkingen, ook cultureel. Talloze Azeri en Armeniërs werken ook in Moskou, ArmeniËrs dikwijls op hoge functies. Zowel de Armeense als Azerische leiding heeft een Sovjet-verleden en kijkt naar Moskou, niet Iran, voor inspiratie. En dan is er nog de taal. Zowel Armeniërs, Azeri als Russen spreken vloeiend Russisch. Het nadeel is natuurlijk dat Rusland betrokken partij is. Maar dat kan ook een voordeel zijn. Bvb. de VS is betrokken partij in het Israelisch-palestijns conflict, maar zonder de VS komt er geen oplossing dat weet iedereen.
Ben je daar zeker van?

http://news.bbc.co.uk/2/hi/europe/8299712.stm
Oud 14 oktober 2009, 21:39   #55
Tommeke
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Ik denk niet dat de EU hier een grote rol in kan spelen, wel Rusland, nog altijd de enige grootmacht die er echt toe doet in die regio.
Rusland wordt voor Azerbeidjan minder en minder belangrijk. Nergens zie je nog cyrillische reklame, ze proberen steeds meer op eigen benen te staan en zich los te maken van de russische taal, vorig jaar werden er zelfs nog russische tv-kanalen van de zender gegooid. Zoals je al zei, is Armenie veel meer russisch-gezind en zal een onderhandeling eerder tussen deze twee partijen moeten gebeuren.
Tommeke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2009, 11:53   #56
evilbu

Standaard

http://news.bbc.co.uk/2/hi/europe/8372747.stm
President Aliyev van Azerbeidzjan zou gedreigd hebben met een militaire oplossing van het probleem als onderhandelingen falen.
Oud 22 november 2009, 13:21   #57
D'ARTOIS

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Je gooit er wat meer woorden tegenaan maar het komt toch op hetzelfde neer als wat hotschi opmerkte.
Waarvan dus 2.

Wat weten we van de politiek aldaar? Ik heb eens naar hun muziek geluisterd, erg mooi, maar heeft niets europees - helemaal niets.
De Kaukasus is een kleine maar gloeiend hete politieke vulkaan. En vèr weg.
Schizo heeft dus wel degelijk gelijk: Who cares?
Oud 22 november 2009, 14:28   #58
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evilbu Bekijk bericht
http://news.bbc.co.uk/2/hi/europe/8372747.stm
President Aliyev van Azerbeidzjan zou gedreigd hebben met een militaire oplossing van het probleem als onderhandelingen falen.

Ik kan me niet voorstellen dat het Moskou anno 2009 de zaak op zijn beloop zou laten.Bij de buren,in Georgie ,is al gedemonstreerd dat de bruine beer zijn poot legt op vechtende veldmuizen zodra die teveel lawaai maken...

Laatst gewijzigd door kelt : 22 november 2009 om 14:31.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2009, 14:45   #59
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wie heeft jou zolang tegengehouden?
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2009, 18:15   #60
evilbu

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Ik kan me niet voorstellen dat het Moskou anno 2009 de zaak op zijn beloop zou laten.Bij de buren,in Georgie ,is al gedemonstreerd dat de bruine beer zijn poot legt op vechtende veldmuizen zodra die teveel lawaai maken...
Armenië grenst niet aan Rusland, Azerbeidzjan echter wel... Zou Rusland Azerbeidzjan aanvallen als Azerbeidzjan de enclave probeert in te nemen? (vergeet niet dat Rusland het zelf officieel nog steeds als deel van Azerbeidzjan beschouwt...)

Tijdens de oorlog in de jaren negentig waren de Azeri's zelf in elk geval niet opgewassen tegen de Armeniërs, die traditioneel veel meer militaire ervaring hadden binnen de Sovjetunie.. maar nu verdient Azerbeidzjan goed geld aan de verkoop van olie, wat ze gebruiken om hun militair budget op te schroeven...

Is dit een wanhopige poging van Aliyev om toch met iets te kunnen dreigen, nu Turkije hen eigenlijk in de steek heeft gelaten?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be