![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Graffiti ? | |||
Verbieden en hard aanpakken |
![]() ![]() ![]() |
4 | 36,36% |
Enkel op voorbehouden plaatsen |
![]() ![]() ![]() |
5 | 45,45% |
Hoe meer hoe liever |
![]() ![]() ![]() |
2 | 18,18% |
Ander |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Aantal stemmers: 11. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is cultureel erfgoed zeg ik u.
![]() |
#42 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De Waalse partij Les Engages wil een totaalverbod op reclame in de openbare ruimte. Nice!
Ga maar na. De regering De Wever is een voortzetting van de regering Di Rupo. Er wordt op dezelfde plaatsen bespaard en gesmost. We zijn gestrikt. In de meltingpot gaat alles kapot. Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen. Laatst gewijzigd door Vlad : 20 mei 2024 om 05:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Graffitikunstenaar: “Ik wilde sfeer in de omgeving brengen”, buurtbewoner: “Het is kunstpollutie”
Je zal maar gewoon zijn van op mooie natuursteen en rustgevend groen te kijken ... Binnenkort trekt het groen zich terug en dan valt het oog weer maanden aan een stuk dagelijks op dezelfde tienduizenden zo niet honderdduizenden lelijke afgebladerde of overspoten tags en graffiti's. Elk jaar meer en meer. Deze zomer fietste ik zoals elk jaar eens naar Lillo - niet voor de boekenmarkt want ik moest die zondag werken - en dat kon nu terug op de dijk. De werken waren eindelijk achter de rug zodat je niet over het fietspad naast het razende autoverkeer meer moest. Voor het Sigmaplan werd een kilometerslange muur bovenop de dijk gezet. Scholen hebben die helemaal vol gekliederd, langs beide kanten, ki-lo-me-ters-gra-ffi-ti. Men leert kinderen graffiti spuiten van in de papschool. Niet moeilijk dat de steden, het hele spoordomein en zowat alle rollend materieel volhangen. Al die verf die in de natuur komt. Allé kindjes, eerst gaan we graffiti spuiten en daarna gaan we staken en betogen voor de natuur he ...
Ga maar na. De regering De Wever is een voortzetting van de regering Di Rupo. Er wordt op dezelfde plaatsen bespaard en gesmost. We zijn gestrikt. In de meltingpot gaat alles kapot. Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Allé gij, een voortrekker van graffiti en streetart die een vies ventje blijkt te zijn ? Neen toch. Hoe kan dat nu.
Ga maar na. De regering De Wever is een voortzetting van de regering Di Rupo. Er wordt op dezelfde plaatsen bespaard en gesmost. We zijn gestrikt. In de meltingpot gaat alles kapot. Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vraag me af waar jij een "mooie natuursteen" en "rustgevend groen" ziet... ![]() 't Blijft natuurlijk voornamelijk een kwestie van smaak maar zeg eens eerlijk: vind jij de gebouwen links en rechts van die graffiti echt zoveel mooier dan de bespoten gevel?
It's just a ride. Laatst gewijzigd door BigF : 20 oktober 2024 om 09:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#47 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zelfde muur, zonder graffiti.
Uw natuurstenen muur blijken gewoon grauwe, grijze betonblokken hoor. En het rustgevende groen staat er nog steeds. Er is dus een grauwe muur omgeruild voor een kleurrijke. Ik zie niet in wat daar mis mee kan zijn. ![]()
![]() |
#48 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Graffiti staan gelijk met verloedering, daar kun je niet omheen.
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dan komt er zo'n debieltje langs die met moeite een spuitbuis kan richten om een tag te zetten.
![]() |
![]() |
#50 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het weer, de natuur, maakt zelfs zo'n muur na enkele jaren mooier en interessanter dan een mens ooit doet. En een half verbod helpt niet tegen het geklad van taggers en amateurs laat staan het ondersteunen van graffiti zoals nu gebeurt van in de kleuterklas.
Ga maar na. De regering De Wever is een voortzetting van de regering Di Rupo. Er wordt op dezelfde plaatsen bespaard en gesmost. We zijn gestrikt. In de meltingpot gaat alles kapot. Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen. Laatst gewijzigd door Vlad : 20 oktober 2024 om 10:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Iedereen die bijvoorbeeld ooit over Père-Lachaise is gewandeld kan dat beamen. Maar in dat stadium geraken betonnen muren normaal niet. Die worden gewoon vuil, er ontstaan zwart-grauw-groene strepen en al snel resulteert dat in een bouwvallige indruk. Je ziet het tegenwoordig ook al vaak aan terrassen van appartementsgebouwen. En hoewel die vervuiling ook het gevolg is van het weer en de natuur denk ik dat de meeste mensen het er over eens zijn dat dat niet echt een gewenst resultaat is. Dus ja; sommige dingen laat je beter ongemoeid. Maar ik blijf bij mijn persoonlijke standpunt dat een grauwe, vervuilde muur in het straatbeeld meestal wel gebaat is met wat kleur. Het blijft echter een kwestie van smaak. Je kan fotobehang kopen met daarop het uitzicht van een vuile betonnen muur maar eveneens met het uitzicht van een graffiti-tekening. Ieder zijn meug. Een mix van beiden in het stadsbeeld lijkt me dus geen slecht idee.
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vaak helpt het net tegen verloedering. Het brengt kleur, humor, levendigheid,... ![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Graffiti verbieden en muren door (klim)planten laten bedekken vind ik dan ook een veel beter idee dan op almaar meer plaatsen graffiti toelaten in de hoop de illegale tags en graffiti tegen te gaan. Ondertussen moet toch iedereen inzien dat dit net het omgekeerde effect heeft.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Sommige mensen zien liever een met groene aanslag bedekte betonnen muur, anderen zien liever een tekening. Iedereen tevreden stellen gaat niet lukken. Daarom denk ik dat het ook geen zin heeft om het te verbieden. Want hoewel jij daar voorstander van bent, ben ik dat niet. En die kleuterklas is misschien wel een goed idee. Je kan ze dan leren wat 'fatsoenlijke' graffiti is en ze leren dat her en der tags spuiten niet veel met graffiti te maken heeft.
![]() |
![]() |
#55 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Viezeriken zijn het.
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Deze week met de trein gereden, de vuiligheid aan graffiti die je dan ziet is onwaarschijnlijk. En hoe ze op sommige plaatsen er in slagen om daar hun viezigheid te spuiten is niet te vatten.
Hope is nothing more than a postponed disappointment Laatst gewijzigd door Skobelev : 31 oktober 2024 om 17:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is dan ook aangebracht door bontkraaghyena's, plankmakakken en soortgelijk gespuis, als het moeilijker is dan een rol WC papier bedienen en meer vaardigheid dan een zakje coke verkopen is het al veel gevraagd.
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En in zo een pauper stad als gent past dat wel. Laatst gewijzigd door Herr Flick : 1 november 2024 om 00:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Je moet ze wat meer krediet geven Maddox, sjakossjen trekken kunnen ze ook goed. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |