![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Heeft een debat zin tussen 2 partijen waar je niet echt kunt tussen kiezen? | |||
Ja, natuurlijk. |
![]() ![]() ![]() |
9 | 45,00% |
Neen, dit is oogverblinding. |
![]() ![]() ![]() |
11 | 55,00% |
Aantal stemmers: 20. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Zo onpartijdig is ze hier dus niet. Haar vergelijking klopt ook niet echt, Sammy Mahdi die optrekt met een paar Franstalige partijen, dat is geen debat, maar een alliantie. Ze bevestigt ook wat ik zeg, dat de 2 in dit debat geen stem aan elkaar kunnen verliezen, en dus beste vijanden zijn, en ook dat N-VA en PS al lang niet meer de politieke zwaargewichten zijn van in 2010. En dat er wat beweegt in Wallonië komt niet door dat debat, want Les Engagés hadden al op voorhand laten weten dat ze een staatshervorming wel zien zitten. Het een heeft dus niets met het andere te maken. Niemand zegt ook dat PS en N-VA niet met elkaar zouden moeten praten. Dat is iets anders dan een zogenaamd duel dat aan de kiezer gericht is. Dat je dat fout vindt dat burgers een vraag mogen stellen, toont ook aan wat voor een dictator je bent. Dit gaat over concrete vragen van kijkers, niets fout mee, integendeel. Mensen als jij vergeten voor wie politici bestaan. Maar ik zie u toch weer enorm flipfloppen. Dit was op VTM, dat is toch de zender die jij steevast de bejaardenzender noemt? En HLN was toch de halve zolen krant? En je zegt dat Isolde gelijk heeft, maar zij wijst toch op een staatshervorming, terwijl jij toch zo zeker was dat er geen ging komen?
Deze kaste van beroepspolitici die de politiek mismeestert en dan een potje gaat jammeren over antipolitiek, die kaste mandaatmaniakken, die moet weg. (Jonathan Holslag) Laatst gewijzigd door De gemuilkorfde : 29 mei 2024 om 10:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Hij kwam terug omwille van de carrière van zijn vrouw. En ik heb nooit ook maar enig interview met Björn Soenens gezien waarin hij de lof zwaaide met de VS. Hij was dus tegenstander van in het begin.
![]() |
![]() |
#43 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Toch goed nieuws eigenlijk dat de Waal de zondebok werd en dat de Waal blijft oproepen tot solidariteit en eenheid. Waarna de asielzoekers en migranten die voor economische reden ons land uitkiezen dan de zondebok werden.
We komen er nog goed vanaf ![]()
The narrative changes over time. Laatst gewijzigd door CUFI : 29 mei 2024 om 10:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
|
![]() Waarmee je perfect weergeeft waarom zo'n debat nutteloos is.
![]() |
#45 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
|
![]() Dan heeft een debat tussen pakweg Bart De Wever en De Croo ook geen zin, want ik kan op geen van beiden stemmen in mijn provincie.
![]() |
#47 | |
|
![]() Citaat:
Ik dacht dat Van Grieken enkel nood had aan een eierwekker? ![]()
![]() |
![]() |
#48 | |
|
![]() Citaat:
Maar waar ik ook woon in Vlaanderen, op de PS kan ik niet stemmen. Het debat tussen De Croo en De Wever geeft echter een glans aan De Croo die hij niet verdient, met zijn 7,7% in de peilingen.
![]() |
![]() |
#49 | ||||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zie noch bij de journalisten die voor VTM en RTL het debat modereerden noch bij haar stuk voor HLN enige blijk van voorkeur... Citaat:
Wat kun je daar nu tegen hebben ? Citaat:
Wat wel blijft, is dat N-VA de grootste vlaamse democratische partij zal zijn en dat PS dat wellicht ook zal blijven in wallonië. Dus lijkt het me normaal dat de wetstraatwatchers rekenen, en dat er scenario's circuleren dat BDW wéér met Magnette de kar zouden willen trekken in de komende formatie. Net daarom dat mahdi, prévot en bouchez dat voorstel formuleerden. Waar o-vld zich overigens bij aansluit. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Lijkt mij geen slecht resultaat. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]()
Laatst gewijzigd door Pandareus : 29 mei 2024 om 11:17. |
||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Wel dieje paljas uit Steenokkerzeel (gepensioneerde) die een vraag stelde aan De Wever in het Frans. Die gast woont in Steenokkerzeel (nota bene niet eens een faciliteitengemeente) en heeft godverdomme het lef om in het Frans een vraag te stellen tegen De Wever.
![]() |
![]() |
#51 | |||||||
|
![]() Citaat:
Waarom zouden ze dan zeggen dat het zinloos is? Isolde vertelt vaak interessante dingen, maar niet als het over HLN of VTM gaat, dan is ze gewoon niet objectief. Citaat:
Het ging over een duel dat voor de kiezers bedoeld is. Heel wat anders dan allianties smeden. Citaat:
Citaat:
Citaat:
En nu vind je het weer doodnormaal dat die er wel zou komen. Flipfloppen heet dat. Citaat:
Ik mag van een politiek debat toch wel verwachten dat ik kan kiezen tussen de personen en/of partijen die voorgesteld worden... Citaat:
N-VA kan wel nog wat stemmen afsnoepen van MR, dat klopt, want zij hebben wel lijsten in Franstalig Belgë. Jouw minachting voor de kiezer zal ondertussen niemand ontgaan zijn.
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
“ Björn Soenens heeft het een beetje gehad met Amerika: na acht jaar correspondentschap is hij klaar voor het volgende hoofdstuk. Hoe langer ik hier woon, hoe minder tolerant ik ben voor al de bullshit die hier op mij afkomt. Er wordt over Amerikanen vaak gezegd dat ze onverbeterlijke positivo’s zijn. Vroeger geloofde ik nog mee in die Amerikaanse mythe: hard werken en dan kom je waar je wilt. Maar ik zie hier vaak dat veel mensen die hard werken geen kansen krijgen. Ik schrijf het ook: het kapitalisme heeft de democratie vervangen. De macht van centen en businessmodellen is belangrijker dan moraliteit.” Vrij duidelijk dacht ik zo. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar tegelijk maak ik me daar weinig illusies over en al helemaal niet vooraleer de kieshokjes toe zijn. BDW kan om electorale redenen onmogelijk zeggen dat hij bv een herfederalisering van klimaat of gezondheidszorg ziet zitten. Net zoals de andere voorzitters (nu) niet kunnen toegeven dat ze in ruil wel iets anders naar de regio's zouden laten glippen. En eenmaal de formatieronde zal starten zal men snel inzien dat het behalen van de benodigde 2/3 onhaalbaar is. De kans op een brede staatshervorming zoals de vlaams-nationalisten die zien schat ik bijzonder laag in. Redelijk dicht bij het nulpunt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Beetje simpele mensen. Neem het hen niet kwalijk, ze weten nu eenmaal niet beter.
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
|
![]() Ik moest spontaan aan een forumdeelnemer denken die graag Le Soir leest, en de ene keer weer belgicist is, en zich dan weer Fransman voelt, en daar een Vlaams forum voor nodig heeft, zodat hij zich tegen iets kan afzetten.
![]() |
#57 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Apparatsjiks noemen we dat. Of systeemaanhangers.
![]() |
#58 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De honderdduizenden Belgen die gekeken hebben, doen dat niet omdat ze dat moeten maar wel uit interesse. Dat zijn wellicht allemaal mensen die niet verwachten dat er televisie op maat van één persoon gemaakt moet worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Proficiat, vanaf nu maak jij deel uit van het door u zo beschimpte VTM bejaardenvolk.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zuur Beertje
Laatste boodschap van ??@Bart_DeWever?? aan de Walen in #HetGroteDuel: “Laat u niet bang maken, herneem uw fierheid, kijk niet naar de woorden van Mr. Magnette maar kijk naar de cijfers. En kies een andere weg.” pic.twitter.com/YnvlAQOjFd 28/05/2024, 23:20 Laatst gewijzigd door reservespeler : 29 mei 2024 om 12:52. |
![]() |
![]() |