Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Debatclub > Algemeen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Algemeen Hier kan een gesloten groep deelnemers debatteren over allerhande onderwerpen. Indien je wil deelnemen dan moet je toegang vragen bij de moderator via je control panel.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 april 2006, 13:12   #41
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Vulgair en wansmakelijk is de stijl van de column.
Brusselmans is erger.

Citaat:
Teksten in pies-poep-kak-ruk-stijl neem ik niet ernstig. Vanuit politiek oogpunt veroordeel ik de racistische en islamofobe ondertoon van de tekst.
Zeer wel.
Oud 9 april 2006, 13:25   #42
Pieterjan
Parlementslid

Pieterjan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vulgair en wansmakelijk is de stijl van de column. Teksten in pies-poep-kak-ruk-stijl neem ik niet ernstig. Vanuit politiek oogpunt veroordeel ik de racistische en islamofobe ondertoon van de tekst.

jeetje, een beetje relativeren mag wel, denk ik zo...
Oud 9 april 2006, 13:47   #43
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieterjan Bekijk bericht
Relativeer misschien ook de mening van de 'beoordelaars'
Ik vind absoluut geen graten in de column.
Noch qua stijl nog qua inhoud.
De bedoeling was wschl. niet om wereldliteratuur te plegen. Dat is zelden het geval met columns.
W.m.b. staat er niks vulgairs in.
Integendeel.
Een oproep om godsdienstige opinies niet echt ernstig te nemen, lijkt me eerder getuigen van gezond verstand.
Oud 9 april 2006, 13:53   #44
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Lees dit eens en relativeer dan wat in de column van PJ staat:

Citaat:
‘Het wijf dat die vodden van snit en naad heeft voorzien zouden ze
standrechtelijk moeten fusilleren. Hoe heet ze ook weer?
Godverdomme, dat haar naam mij ontsnapt, hoe is het mogelijk. Ik ben
ooit ‘ns met die griet naar bed geweest. Zo’n dwergpoliep met
puitenogen en haar van op haar pruim tot op haar rug. Ik zou haar
naam duizend keer noemen, als ik ‘m niet vergeten was. Of nee, ik
weet het weer! Ann Demeulemeester! Juist ja. Wat had je gedacht,
8
Volder? Uiteraard, makker. Bruine streep. En haar tong vol gaten van
per ongeluk naalden in te slikken tijdens het afbiezen en het zomen
inleggen. Dat pijpt niet lekker, dat kan ik je verzekeren. Jongens toch,
die Ann Demeulemeester. Ik hel al veel misbaksels aan m’n toeter
hebben hangen, maar die spande de kroon. Hebben hangen?
- op pagina 55
‘Zo zo ... Meulemeester... Zo zo... Ben jij overigens familie van die
andere baal knoken, hoe heet ze... Ann Demeulemeester? Die
omhooggescheten ontwerpster van coutureloze zwarte vodden waar
chichiwijven zich zonder enige geldige reden blauw aan betalen? Is
dat je tante, al ziet ze eruit als je oom met een carnavalspruik op? Of is
ze je zus?’ ‘Eh... Nee... Ze is geen familie’. ‘Dat kan kloppen. Je lijkt
eraan geen kanten op.
Dit is een pure persoonlijke aanval, terwijl PJ's column doodgewoon wat spot met een opinie.
Oud 12 april 2006, 14:19   #45
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Brusselmans is erger.
Ja natuurlijk, maar dat is geen excuus om hem te imiteren. Brusselmansen zijn er al veel teveel. Ik zie dus niet in waarom je Brusselmans' wanteksten moet reproduceren op het forum.

Laatst gewijzigd door Kallikles : 12 april 2006 om 14:28.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2006, 14:26   #46
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieterjan Bekijk bericht
Ik heb geen probleem met intelligente bijdragen die religies relativeren. Jouw column is echter niet grappig, geeft toe aan de huidige tendens tot vulgariteit ("ruk") en bevestigt islamofobe clichés. Ik zou wel eens willen weten wat de reacties zouden zijn als je een gelijkaardige column over het Jodendom had geschreven.
Oud 13 april 2006, 21:33   #47
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja natuurlijk, maar dat is geen excuus om hem te imiteren. Brusselmansen zijn er al veel teveel. Ik zie dus niet in waarom je Brusselmans' wanteksten moet reproduceren op het forum.
Waarom zou je iemand tegenhouden om dat te doen?
Je bent toch niet onverdraagzaam?
Oud 13 april 2006, 21:36   #48
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb geen probleem met intelligente bijdragen die religies relativeren. Jouw column is echter niet grappig, geeft toe aan de huidige tendens tot vulgariteit ("ruk") en bevestigt islamofobe clichés. Ik zou wel eens willen weten wat de reacties zouden zijn als je een gelijkaardige column over het Jodendom had geschreven.
Wil jij enkel publicatierecht geven voor intelligente, grappige, islamvriendelijke én Jood-vriendelijke bijdragen?
Dan krijg je weldegelijk een conflict als je zowel Joden als Palestijnen aan het woord wil laten.
Of wens je censuur voor beide strekkingen?
Dan ben je wel dik racistisch bezig........
En zelfs onwettelijk, want Joden kan je niet ongestraft mangelen.......

Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 13 april 2006 om 21:38.
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2006, 00:55   #49
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Waarom er niet met Mohammed gelachen wordt? Dat in na het cartoonincident wel duidelijk. Over Mohammed zijn relativeringsvermogen spreek ik me niet uit, maar zijn volgelingen zijn hier nog niet zo sterk in ontwikkeld als de Westerse, vrijdenkende maatschappij, dat is duidelijk.
Beledig een moslim en hij schreeuwt geen moord en brand, hij sticht het.

De beste Mohammed cartoons vond ik de volgende:

- terrorist die aan de hemelpoort te horen krijgt dat de maagden op zijn

- iets later gepubliceerd door een Franse krant: Mohammed bedekt zijn gezicht in zijn handen en zegt: "Het is moeilijk geliefd te zijn door gekken."

De "gewone" moslims die zich hierdoor aangevallen voelen, zouden eens een zelfonderzoek moeten doen. Jezus lacht zich in ieder geval van zijn kruis.
Boadicea is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2006, 13:40   #50
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waarom zou je iemand tegenhouden om dat te doen?
Je bent toch niet onverdraagzaam?
Toch wel. Je m'insurge contre l'intolérable!

Nee serieus: ik houd niemand tegen om wat dan ook te publiceren. Maar ik maak wel gebruik van mijn recht op vrije meningsuiting om mijn esthetisch en politiek oordeel over andermans post te ventileren, zoals anderen ook mijn posts scherp kritiseren.
Oud 16 april 2006, 13:48   #51
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
De "gewone" moslims die zich hierdoor aangevallen voelen, zouden eens een zelfonderzoek moeten doen. Jezus lacht zich in ieder geval van zijn kruis.
De monotheïstische goden kunnen niet lachen. Slechts de heidense goden konden dit. Ze zijn zelfs van lachen gestorven, toen ze hoorden dat een god zich de enige noemde...

De monotheïstische godheid kon echter niet lachen en verstikte in zijn oneindig medelijden. En nu staan we er alleen voor.
Oud 23 april 2006, 09:57   #52
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En nu staan we er alleen voor.
Zo hoort het.
Dan kunnen we onze eigen verantwoordelijkheid nemen, en ons falen niet langer afschuiven. Geen 'système paraplui' meer.
Oud 25 april 2006, 14:37   #53
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zo hoort het.
Dan kunnen we onze eigen verantwoordelijkheid nemen, en ons falen niet langer afschuiven. Geen 'système paraplui' meer.
Gelukkig zijn er nu joden, moslims, irritante buren &, last but not least, politici waar we op kunnen zagen...
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Oud 6 mei 2006, 00:06   #54
Webcrusader
Provinciaal Statenlid

Webcrusader's schermafbeelding

Standaard Islam stripboek succes in VS

Islam stripboek succes in VS
[SIZE=1]Bron: [/SIZE][SIZE=1]Trouw[/SIZE]
[SIZE=1]Gepubliceerd: maandag 18 oktober 2004 @ 13:24[/SIZE]
[SIZE=1][/SIZE]In de Nederlandse kinderboekenweek verscheen de eerste getekende kinderkoran, meldden een aantal media afgelopen week. Maar in Amerika blijkt er al twee jaar een heel succesvol stripboek over de islam voor kinderen op de markt te zijn. De uitgever wil het dolgraag in Europa uitbrengen.

Het Amerikaanse stripboek is gemaakt door christenen, die willen voorkomen dat vooral ongeletterde kinderen in Amerikaanse zwarte stadswijken, door de fundamentalistische Nation of Islam worden bekeerd. Het wapen van de evangelicale tegenaanval is: 'Léés die Koran, en huiver'.

De titel van het stripboek is: 'Mohammed's Believe it or Else' ('Mohammed's geloof het, of er zwaait wat'). Het is dus in eerste instantie gemaakt voor ongeletterde zwarte moslimkinderen, maar het blijkt uitstekend te werken voor de bestrijding van de islam in het algemeen, zo zegt de distributeur van het boekje. In het stripboek staat onder meer getekend: Joden die in apen of varkens veranderen, als ze de sabbat breken; 's nachts huist Satan in je neus; schaken is de moslim verboden; wie naarboven kijkt bij het bidden, wordt de ogen uitgerukt, val je erbij in slaap, dan piest Satan in je oren; Mohammed noemde sommige zwarten 'rozijnenkoppen'; de Profeet trouwde een kind van zes en had seks met haar toen het meisje negen was; in de hel zitten vooral vrouwen.

De tekenaar selecteerde de verhalen uit de Koran én hadith (overleveringen over profeet Mohammed). Zijn selectie is zó gemaakt dat je weinig sympathie krijgt voor Mohammed. Wat precies de bedoeling is. De getekende Mohammed is een woesteling en barbaar.

''Grappig''
De Nederlandse hoogleraar arabistiek Hans Jansen noemt het boekje ''buitengewoon grappig''. Hij kent de meeste bronnen waarop het stripboek zich baseert, en volgens hem kloppen al de dingen die het stripboek beweert. ''De hadith gaat uit van een antiek mediterraan wereldbeeld dat nu als van goddelijke oorsprong wordt gezien, en waarin de vrouw een soort huisdier is.''

Volgens Jansen hoort het boekje in de categorie ''agressieve ontsluiering van de islam''. Het zou hem overigens niet verbazen als moslims hier een poging zouden doen het verboden te krijgen. ''Voor hen is het godslastering. Dat is overigens niet om van te schrikken. Er bestaan genoeg boekjes die het christendom belachelijk maken.''

Voorlopig zijn er onder christenen in Nederland geen plannen om het boekje uit te geven. De stichting Evangelie en moslims vindt bijvoorbeeld dat het moslims veel te zwart afschildert. Voor evangelisatiedoeleinden is het ongeschikt en 'werkt het funest', denkt men aldaar.

Online te vinden:

http://islamcomicbook.com/
multiculturele samenleving: een bonte maatschappij bestaande uit een evenwichtige verdeling van vele verscheidene culturen en religies. Hierbij bestaat dan wel respekt voor de oorspronkelijke cultuur/religie van de autochtone bevolking.
De multiculturele samenleving is geen biculturele samenleving bestaande uit autochtonen en daarnaast een invasiemacht van een competitieve cultuur met uitbreidingsdrang zoals de islam.

''
Webcrusader is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2006, 00:07   #55
Webcrusader
Provinciaal Statenlid

Webcrusader's schermafbeelding

Standaard

http://www.faithfreedom.org/comics/comics.htm
Webcrusader is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2006, 13:55   #56
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Wat een onzin! De Nation of Islam zijn helemaal geen moslims. Het gaat om een beweging die de superioriteit van het zwarte op het blanke ras verkondigt en die daarvoor een aantal islamitische teksten verdraait. Nochtans was de profeet van de islam een blanke...

Men heeft de islam alleen maar gekozen om zich te onderscheiden van de blanken, maar het is eigenlijk mislukt want men heeft verdeeldheid onder de zwarten gezaaid.
Oud 21 mei 2006, 14:37   #57
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat een onzin! De Nation of Islam zijn helemaal geen moslims. Het gaat om een beweging die de superioriteit van het zwarte op het blanke ras verkondigt en die daarvoor een aantal islamitische teksten verdraait. Nochtans was de profeet van de islam een blanke...

Men heeft de islam alleen maar gekozen om zich te onderscheiden van de blanken, maar het is eigenlijk mislukt want men heeft verdeeldheid onder de zwarten gezaaid.
Hallo slimmeke!

Kijk even hier

Citaat:
4. We want our people in America whose parents or grandparents were descendants from slaves, to be allowed to establish a separate state or territory of their own--either on this continent or elsewhere. We believe that our former slave masters are obligated to provide such land and that the area must be fertile and minerally rich. We believe that our former slave masters are obligated to maintain and supply our needs in this separate territory for the next 20 to 25 years--until we are able to produce and supply our own needs.
Wel grappig dat ze even vergeten dat hun voorouders weldegelijk gevangen werden door MOSLIMSLAVENDRIJVERS! niet te doen!

en nog:
Citaat:
10. WE BELIEVE that we who declare ourselves to be righteous Muslims, should not participate in wars which take the lives of humans. We do not believe this nation should force us to take part in such wars, for we have nothing to gain from it unless America agrees to give us the necessary territory wherein we may have something to fight for.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2006, 20:54   #58
Bratskos Di Mola
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Werkslaaf Bekijk bericht
In C heeft die mens gelijk, maar je kan veel debielere dingen uit de Koran halen: Mohammed huwde een meisje van 6 jaar en "consumeerde" haar op 9 jaar.
De Koran is het woord van Allah , de Hadith daarentegen zijn de handelingen van de profeet.
Dat u dit niet weet , laat weinig over van de geloofwaardigheid of u wel degelijk weet wat er in de Koran staat.

Het huwelijk met Aisha zoals zij noemt , was een verstandshuwelijk.
Dergelijke dingen hebben bij ons ook bestaan misschien niet bij Jezus, maar vergeet niet dat wij in de Bijbel lezen wat men wilt dat we lezen.

Laatst gewijzigd door Bratskos Di Mola : 25 mei 2006 om 21:19.
Bratskos Di Mola is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2006, 20:58   #59
Bratskos Di Mola
Burger

Standaard

Wat betreft het onderwerp :

Media moet altijd zijn vrijheid behouden. Ik vind wel dat we het volgende eens moeten bedenken.

We lachen met jezus , paters ,nonnen en heel de boel. Let wel : We lachen ZELF om zulke dingen. Persoonlijk vind ik wel dat er wel eens mag gelachen worden met evengoed de Islam. Maar ik kan wel begrijpen dat Islamieten dit niet willen. Dat zij geen zelfkritiek willen geven, is hun zaak en misschien wel eigenlijk hun probleem.
Bratskos Di Mola is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2006, 09:10   #60
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koning Pinteman Bekijk bericht
Het is natuurlijk wel zo dat onder islamieten de voornaam 'mohammed' zeer populair is, terwijl het aantal jezussen in het westen eerder beperkt is. Misschien dat deze mohamedden zich allemaal persoonlijk gepakt zouden voelen bij het uitbrengen van de voorgestelde komische film over hun naamgenoot, en dat men er daarom niet aan begint?
Is dat niet uit respect voor de zoon van God dat er zo weinig Jezussen zijn?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be