![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Moeten we miljarden uitgeven aan nieuwe gevangenissen? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
5 | 45,45% |
Neen |
![]() ![]() ![]() |
6 | 54,55% |
Mijn naam is Haas |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Aantal stemmers: 11. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Edit en nu is het weer in zwart? Wadesdadier?
Hope is nothing more than a postponed disappointment Laatst gewijzigd door Skobelev : 8 november 2024 om 11:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() NEEN.
Als er al met 'miljarden' gesmeten moet worden, dan liever naar entiteiten die voor bétere 'maatschappelijke vorming' (kunnen & mogen) zorgen. Méér 'preventie' dan 'repressie', dus. Voor allebei kunnen trouwens op vrijwillige basis burger-initiatieven worden genomen, niet? ![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als we nu eens een whatsapp berichtje sturen naar alle gekende criminelen, met de vraag om het voor één jaartje rustig aan te doen,
dan zijn er geen nieuw te bouwen gevangenissen nodig. Onnozelaars !!
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Dat gezegd zijnde: ik denk dat 'de mensen' om te beginnen een beetje beter zouden mogen nadenken over wat ze nu eigenlijk willen in/van hun leven. Zo kunt ge u volgens mij maar moeilijk kwaad zitten te maken op verkrachters én tegelijkertijd een notoire "proud pussy grabber" aanbidden en er een president van maken. Om gewoon maar bij deze kwestie te blijven: als het aan mij lag, wist iederéén tegen dat hij/zij/het twaalf jaar oud wordt al dat ge NOOIT iemand aanrandt en dat ge het als ge u toch niet weet te beheersen voor de rest van uw zielig bestaan zonder voorpoten (en eventueel ook zonder pietje & teelballen) gaat moeten doen. Overdreven tolerantie voor wat voor misdadigheid dan ook is niet 'links' of 'rechts' maar gewoon 'dom' en 'laf'. En daar doet "djimi" niet aan mee. ![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar nu blaas je toch ook warm en koud tegelijk. Je wil keiharde straffen, handen en pietje der af, maar tegelijk nog miljarden spenderen aan “sociale opvoeding en begeleiding” Dit laatste doen we al decennia lang, zonder resultaat, integendeel. Keihard straffen? Absoluut!! Maar aan bepamperen doe ik niet mee. Die pussygrabber waar je naar refereert heeft voor zover ik weet dat nog niet concreet gedaan, met klacht tot gevolg, of iemand verkracht. Onder mannen, maar ook onder vrouwen, wordt er al eens vulgaire praat verkocht. Ik kan daar tegen.
Hope is nothing more than a postponed disappointment Laatst gewijzigd door Skobelev : 8 november 2024 om 16:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Excuses aanvaard, en sans rancune. De vraag van dit topic was of er nog miljarden moeten worden besteed aan het bouwen van nieuwe gevangenissen, en daar antwoord ik dus NEEN op: liever geen bijkomende uitgaven voor al dat dweilen met de kraan open. Maar als er wél méér geld moet worden uitgegeven dan zie ik dat liever gaan naar 'preventie' - in de eerste plaats via 'beter onderwijs' - met de uitdrukkelijke bedoeling dat NIEMAND ooit nog af zou kunnen komen met "wir haben es nicht gewuszt". Op het moment dat een opgroeiende mens (m/v/x) 'in puberteit gaat', zou hij/zij/het toch héél goed mogen weten wat wél en wat niet 'maatschappelijk aanvaard' is. En vanaf dan is het wat mij betreft: two strikes and you're out. Iedereen kan al eens een fout begaan en wellicht heeft iedereen recht op een tweede kans, maar om het even wie die zijn/haar tweede kans verknoeit, moet daar gevolgen van ondervinden. We kunnen altijd nog debatteren/discussiëren over wat precies die gevolgen in moeten houden. ![]() Wat DJ Trump betreft: 'men' mag daar gerust aanhang(st)er/volgeling(e) van zijn, hé. Maar IN MIJN OGEN - en ik heb er voorlopig geen andere - valt dat aanhang(st)er/volgeling(e) zijn moeilijk tot helemaal niet te combineren met voorstand(st)er zijn van "law and order". Het gaat alleszins een pak verder dan gewoon wat 'vulgariteit' te moeten aanvaarden. ![]() Het staat u uiteraard vrij daar anders over te denken, maar dan staat het mij op mijn beurt weer vrij u desnoods & eventueel belachelijk of hypocriet te vinden. ![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er moet ivm gevangenissen veel inventiever omgegaan worden (herhaling).
Die enkelbanden zijn goed voor het laatste deeltje van de straf. Een echte gesloten gevangenis moet er alleen maar zijn voor fysiek gevaarlijke misdadigers, dealers en voor risico-gevallen die zouden vluchten naar het buitenland. Iemand die veroordeeld wordt vb. voor dronken sturen, fraude, kan perfect verplicht worden in de buurt van zijn werk, in een klein hotelletje op eigen kosten te verblijven. Met een minimum aan zakgeld natuurlijk. Een uurtje buiten voor boodschappen, en zelf potje koken. (met enkelband om hem te controleren).
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of er nog rek op zit weet ik niet en er is ook kritiek op. https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2023/07...che-enkelband/ Citaat:
Die is gelukkig (zij het pas zeer onlangs) gesloten.
![]() |
![]() |
#50 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die zou je dan extra geld geven om op hotel te gaan? Dat slaat toch nergens op.
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er moeten, na 100 jaar negeren van het gevangeniswezen minimum zo'n 20.000 nieuwe cellen gebouwd worden. Je begrijpt dat dit, in een land dat volledig failliet is, gewoonweg niet mogelijk is.
Laatst gewijzigd door Xenophon : 8 november 2024 om 22:14. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
https://forum.politics.be/showpost.p...1&postcount=33
![]() |
![]() |
#53 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daar bovenop komt ook nog het leger aan nieuwe cipiers, verzorgers/verpleging, psychologen, dokters en psychiaters. Ik heb het eerder al vermeld, ik ken iemand die 3 maand met een bandje moest doen, die persoon heeft na de uitspraak meer dan negen jaar moeten wachten op het bandje. Dan zeggen sommigen nog dat er geen wachtlijst is...
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En als het goedkoper kan dan in een "echte" gevangenis, dan moet het maar goedkoper.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar, als de gevangene huishuur moet betalen en dan nog op eigen kosten op een hotel zijn straf moet gaan doe, zoals jij het voorstelde, hoe is dat goedkoper?
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is best mogelijk om die op korte tijd bij te bouwen, mits wat inventiviteit (nog een vb. die detentiehuizen van de Quick, zowat de enige juiste beslissing dat dat kieken in heel zijn leven heeft genomen, maar te traag in de uitvoering)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoeveel kost het verblijf van 1 dag in een hotel type F1 ? http://classeco.net/src/home.php
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) Laatst gewijzigd door De schoofzak : 9 november 2024 om 10:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2. Enkel nog uitleggen waarom ze er niet zijn.
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een paar € per dag aan halal eten, de andere kosten zijn o.a. het onderhoud van gevangenissen uit de 19de eeuw. De Begijnenstraat is volgend jaar, als ik me niet vergis, 195 jaar oud.
Laatst gewijzigd door Xenophon : 9 november 2024 om 10:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
https://justitie.belgium.be/nl/thema...ehuis_kortrijk Je bent niet meer mee met de actualiteit hé? 1) desnoods moet de wetgeving aangepast worden.
|
![]() |
![]() |