Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 3 januari 2005, 21:58   #41
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik vind ook dat alle partijen het geld van de nieuwe leden die ze werven tot 15 januari zouden mogen doorstorten...

Zelfs een extraatje daarbovenop uit eigen zak zou niet misstaan.

Ik doe dat ook maar heb daar geen aanschaf van een partijlidkaart voor nodig.
Oud 3 januari 2005, 22:03   #42
muys
Parlementsvoorzitter

muys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
U combineert zaken die ethisch niet te combineren vallen. Doe aan ledenwerving, ok. Daar is niets mis mee. Meent u een bijdrage te moeten storten voor goede doelen, ok. Daar is ook niets mis mee.

Maar het combineren ervan is absoluut verwerpelijk, daar men op het leed dat mensen is overkomen het ledenaantal wil verhogen.

Het verschil zit juist met de CD&V dat ze haar bijdrage niet laat afhangen van wie er aan leden binnenkomt of van een of andere twijfelachtige oproep. Daar is men tenminste veel eerlijker.
bovendien zal er bij het geld dat de bub door haar actie zal overmaken veel geld bij zijn dat ook zonder deze actie zou gestort zijn. de enige die er dus voordeel aan doet is de bub die hierdoor leden werft
muys is offline  
Oud 3 januari 2005, 22:17   #43
Foundation
Minister

Foundation's schermafbeelding

Standaard

CD&V heeft de middelen om dat te kunnen zeggen. Wij niet. Wij willen maar al te graag onze inkomsten weggeven. Daarvoor moeten wel inkomsten gemaakt worden, en laat leden werven nu zijn waardoor wij dat doen. Een bakker doet dat door patisserie te verkopen, een scoutsgroep misschien door vlaaien. Is dat ook verwerpelijk? Is dat "reclame maken voor de eigen patisserie op de kap van onmenselijk leed"?

Maar nogmaals: uzelf schijnt niets op poten te zetten, ik trek er mij dus geen bal van aan. Om wat geld te kunnen schenken, wil ik best de diepzinniger ethiek even uit de weg gaan. Immers: het leven van de mensen ginder is mij momenteel dierbaarder dan dit of dat ethisch gekwezel van een of andere verwende westerling.
Voor Vorst, Voor Vrijheid En Voor Recht!
Foundation is offline  
Oud 3 januari 2005, 22:20   #44
Foundation
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door muys
bovendien zal er bij het geld dat de bub door haar actie zal overmaken veel geld bij zijn dat ook zonder deze actie zou gestort zijn. de enige die er dus voordeel aan doet is de bub die hierdoor leden werft
kromme logica. U weet goed dat het voor mensen niet gemakkelijk is om naar de bank te stappen en iets te doen. Nog geen 100ste van de bevolking heeft dit reeds gedaan. Alle initiatieven dienen juist om aan te moedigen te geven, om een sociale druk te creëren, om het gemakkelijker te maken om iets te doen.

Hoeveel mensen zouden misschien reageren op een actie �* la www.vodafone.it ? Zouden die mensen anders ook naar hun bank zijn gegaan met een overschrijving voor 1 € ? Alle beetjes helpen.
Foundation is offline  
Oud 3 januari 2005, 22:21   #45
Foundation
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Ik vind ook dat alle partijen het geld van de nieuwe leden die ze werven tot 15 januari zouden mogen doorstorten...

Zelfs een extraatje daarbovenop uit eigen zak zou niet misstaan.

Ik doe dat ook maar heb daar geen aanschaf van een partijlidkaart voor nodig.
Voila. Meer dan dat wilden wij niet doen.

Ik zou wel verder willen gaan en de partijen oproepen hun subsidies, in een jaar zonder verkiezingen, beter te besteden...
Foundation is offline  
Oud 3 januari 2005, 22:22   #46
Foundation
Minister

Standaard

Citaat:
U combineert zaken die ethisch niet te combineren vallen. Doe aan ledenwerving, ok. Daar is niets mis mee. Meent u een bijdrage te moeten storten voor goede doelen, ok. Daar is ook niets mis mee.

Maar het combineren ervan is absoluut verwerpelijk, daar men op het leed dat mensen is overkomen het ledenaantal wil verhogen.

Het verschil zit juist met de CD&V dat ze haar bijdrage niet laat afhangen van wie er aan leden binnenkomt of van een of andere twijfelachtige oproep. Daar is men tenminste veel eerlijker.
Ter verduidelijking: ik reageerde dus op deze post in de eerste bovenstaande posts...
Foundation is offline  
Oud 3 januari 2005, 22:22   #47
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Foundation
CD&V heeft de middelen om dat te kunnen zeggen. Wij niet. Wij willen maar al te graag onze inkomsten weggeven. Daarvoor moeten wel inkomsten gemaakt worden, en laat leden werven nu zijn waardoor wij dat doen. Een bakker doet dat door patisserie te verkopen, een scoutsgroep misschien door vlaaien. Is dat ook verwerpelijk? Is dat "reclame maken voor de eigen patisserie op de kap van onmenselijk leed"?
Ja. Indien hij dat doet om slechts meer te verkopen, dan is hij verkeerd bezig. Net als jullie dit nu aangrijpen om meer leden te werven. Bijzonder verwerpelijk.

Trouwens, uw medebubbel Yann beweert op dit forum dat jullie toch wel over aanzienelijke financiële middelen beschikken. Dus moet een onmiddellijke storting helemaal geen probleem zijn.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 3 januari 2005, 22:24   #48
Foundation
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door muys
u spreekt dus uw voorzitter tegen?
In samenspraak met mijn voorzitter zijn we tot de beste oplossing voor de onduidelijkheid gekomen. Alles wordt gestort, vanaf nu is dit de officiële mededeling. Website wordt zo snel mogelijk aangepast. Met excuses voor de verwarring.

En doe zelf ook eens iets.
Foundation is offline  
Oud 3 januari 2005, 22:30   #49
Guderian
Banneling

Guderian's schermafbeelding

Standaard

Van die 150000 doden zijn het overgrote deel islamieten. Waarom dan treuren of er geld voor geven?
Guderian is offline  
Oud 3 januari 2005, 22:31   #50
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In samenspraak met mijn voorzitter zijn we tot de beste oplossing voor de onduidelijkheid gekomen. Alles wordt gestort, vanaf nu is dit de officiële mededeling. Website wordt zo snel mogelijk aangepast. Met excuses voor de verwarring.
Ik dacht al er groot overleg was tussen de Opperbubbel en zijn Bubbelonderdanen.

Hopelijk heeft men nu ook besloten het uiteindelijk steunbedrag bekend te maken...
Oud 3 januari 2005, 22:33   #51
Foundation
Minister

Standaard

Citaat:
Ja. Indien hij dat doet om slechts meer te verkopen, dan is hij verkeerd bezig. Net als jullie dit nu aangrijpen om meer leden te werven. Bijzonder verwerpelijk.

Trouwens, uw medebubbel Yann beweert op dit forum dat jullie toch wel over aanzienelijke financiële middelen beschikken. Dus moet een onmiddellijke storting helemaal geen probleem zijn.
wij doen dit dan ook niet om "slechts" leden te werven, maar om als partij ook iets te kunnen doen voor die mensen. Het is al wat we kunnen doen. Weet u beter, mag u het zeggen. Of doen.

En daar heeft u zich niet over uit te spreken. Het is een zware beschuldiging, t.o.v. die patissier die u maakt. Benieuwd of u uw warme bakker dat in zijn gezicht zou willen zeggen.

Aanzienlijke financiele middelen? Ben ik niet van op de hoogte. Zal ik wel eens uitzoeken. Ga ik niet verder over uitweiden, is niemands business.

Begrijp niet waarmee jullie jullie allemaal eigenlijk moeien: ge hebt toch geen last van wat wij nu doen, ge gaat toch niet storten via ons.
Foundation is offline  
Oud 3 januari 2005, 22:34   #52
Foundation
Minister

Standaard

Citaat:
Ik dacht al er groot overleg was tussen de Opperbubbel en zijn Bubbelonderdanen.

Hopelijk heeft men nu ook besloten het uiteindelijk steunbedrag bekend te maken...
zeg, ongeduldig manneke: begint daar eens naar te vragen NA de 15de januari?
Foundation is offline  
Oud 3 januari 2005, 22:38   #53
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
wij doen dit dan ook niet om "slechts" leden te werven, maar om als partij ook iets te kunnen doen voor die mensen. Het is al wat we kunnen doen. Weet u beter, mag u het zeggen. Of doen.
Indien er echt eerlijke bedoelingen mee gemoeid waren, dan had je gewoon aangekondigd: "Wij storten ... euro." Los van de ledencampagne.
Oud 3 januari 2005, 22:39   #54
Foundation
Minister

Standaard

Wij kunnen geen geld geven dat er niet is. Duidelijk?
Foundation is offline  
Oud 3 januari 2005, 22:39   #55
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
zeg, ongeduldig manneke: begint daar eens naar te vragen NA de 15de januari?
Uw medebubbel Yann kondigde nochtans aan dat het bedrag NIET zou worden bekend gemaakt.

Weten jullie eigenlijk wel van elkaar welke standpunten er ingenomen moeten worden?
Oud 3 januari 2005, 22:40   #56
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In de bijdragen van Yann was er nochtans sprake van een rijkgevulde partijkas...
Oud 3 januari 2005, 23:04   #57
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

En daar heeft u zich niet over uit te spreken. Het is een zware beschuldiging, t.o.v. die patissier die u maakt. Benieuwd of u uw warme bakker dat in zijn gezicht zou willen zeggen.

Aanzienlijke financiele middelen? Ben ik niet van op de hoogte. Zal ik wel eens uitzoeken. Ga ik niet verder over uitweiden, is niemands business.

Begrijp niet waarmee jullie jullie allemaal eigenlijk moeien: ge hebt toch geen last van wat wij nu doen, ge gaat toch niet storten via ons.
Waarom zouden we als het rechtstreeks kan, en met meer zekerheid dat het ook terecht komt waar het de uiteindelijke bedoeling is?

Wilden jullie zonder bijbedoelingen 'iets doen' dan hadden jullie beter het eerste deel van de topictitel vervangen door:

Stort jullie bijdrage onverwijld op het nummer 1212 en help de slachtoffers in Azië!

Geef toe dat dit heel wat altruïstischer klinkt dan:

Word lid van de BUB en help de slachtoffers in Azië!!
Oud 3 januari 2005, 23:16   #58
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Eureka!
NU snap ik het!!!

De BUB wil Azië helpen maar omdat ze geen eurocent in kas heeft om dat mogelijk te maken roept ze op om de BUBkas van centjes te voorzien. De BUB doet zo in eigen naam iets voor Azië maar op kosten van de gulle gevers.
En in ruil krijgen de gulle gevers dan een partijkaart van de BUB!

Oud 4 januari 2005, 00:40   #59
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inderdaad, daar ben ik het volkomen met u eens! Dergelijke zaken zouden uiteindelijk niets met partijpolitieke overwegingen mogen te maken hebben. Daarom is het zo hemeltergend dat een politiek clubje als de BUB juist het ronselen van leden gaat verbinden met het verzamelen van geld voor de getroffen gebieden. Dit vind ik persoonlijk echt misselijk makend.
Is dat niet één van de christelijke waarden "de linkerhand moet niet weten wat de rechterhand geeft" ?
Het mediacircus zet dat duidelijk op de helling en ook de politiek doet er lustig aan mee. Dergelijke acties beginnen meer op een goedkope reclamestunt te lijken.
Voor datzelfde bedrag koopt ge nooit zoveel zendtijd.
Bobke is offline  
Oud 4 januari 2005, 00:44   #60
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Is dat niet één van de christelijke waarden "de linkerhand moet niet weten wat de rechterhand geeft" ?
Het mediacircus zet dat duidelijk op de helling en ook de politiek doet er lustig aan mee. Dergelijke acties beginnen meer op een goedkope reclamestunt te lijken.
Voor datzelfde bedrag koopt ge nooit zoveel zendtijd.
Juist. Daarom doe ik doelbewust ook niet mee aan de hele bedoening waar uiteindelijk ook veel geld aan zaken wordt besteed die niet met de hulp zelf te maken heeft (de hele administratie moet betaald worden, de logistiek, de uitzendingen, enz.). Veel liever geef ik een som gelds rechtstreeks aan een missionaris. Daar gaat dan niets van verloren en komt integraal bij de noodlijdenden terecht.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be