![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niet met een collaboratievlag in ieder geval. Nooit met de collaboratievlag!
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 11 juli 2024 om 19:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#43 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Enkele Blokkers + wat leden van hun Voorpost militie zijn gaan betogen op het kunstenfestival in Watou omdat een kunstenares aan de slag is gegaan met hun VNV collaborateursvlag.
https://www.hln.be/poperinge/kunsten...enis~a6662e4a/ De foto's zijn grappig op zichzelf, ze tonen aan wat voor saucissenvolk met zulke onzin bezig is. |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Iedereen content!
![]() |
![]() |
#45 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb 1 vlag zien hangen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Fijne feestdag?
![]() |
#47 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
#48 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Logisch als je in Wallonië naar een Vlaamse vlag gaat zoeken.
Als ik hier door mijn raam naar buiten kijk naar de overkant van de straat zie ik er al drie hangen. Bij mij 1 en mijn 2 naaste buren hangen er ook 2, dat zijn er al 6. |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Net zoals u dit doet voor Pirenne. Wanneer u denkt dat Pirenne het bij het juiste end heeft, dan citeeert u hem. Maar voor de rest vindt u hem toch maar iemand met 'belgicistische' uitgangspunten die u niet zo liggen. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 11 juli 2024 om 21:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ok, dan hoor ik graag op welke basis u meent te kunnen besluiten dat hij "voor een groot stuk ongelijk heeft".
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
https://www.hln.be/binnenland/nu-bar...tweg~abb2febd/ Dit is goed.
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf Laatst gewijzigd door gunter5148 : 11 juli 2024 om 23:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Sinds Filips I van de Elzas (1142 – 1 juni 1191) zijn de nageltjes inderdaad rood gelakt en de al of niet vuile tong was toen ook al rood. oeps Van het sjoemel merk België (1830) was toen nog geen sprake ...... waardoor mijne "collage Leeuw" wegens politiek geklungel een aureooltje heeft van de tjeven, een rode tong van de sossen, een groen kolleke en ook blauw open VLD en VB rechts sjaalke? Terwijl de leeuw zelf met geel vlak NVA vertegenwoordigt, toch nog ondanks alles met een warm rood hart met geel accent voor de liefde voor Vlaanderen , ![]() ![]() Ik ga steeds voor het originele omdat een valse Rubens ook geen waarde heeft.
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen. Laatst gewijzigd door epicurist_dirk : 12 juli 2024 om 05:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De rode kleur op de zwarte leeuw was voor de zwarte collaborateurs blijkbaar taboe. ”Tijdens de Tweede Wereldoorlog bereikte de aversie voor de rode kleur zijn hoogtepunt. De spreuk ’Het rood verbergt het gelaat van de lachende jood’ spreekt in dat verband boekdelen” Nu nog. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 12 juli 2024 om 07:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#60 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wel, dat stond ooit in De Morgen, maar die uitspraak heb ik voor het overige nog nooit aangetroffen in enig boek over de Vlaamse Beweging tijdens het Interbellum of tijdens WO II, of over de collaboratie in België.
Volgens mij is het ook apocrief, omdat het in die tijd ook geen echt punt van onenigheid was. De Vlaamse leeuw met rode versierkleur was immers in die tijd de provincievlag van Oost-Vlaanderen. En dat was ook de reden waarom Rodenbach voor een symbool van de toen ontluikende Vlaamse Beweging teruggreep naar de oudere vorm van het grafelijk wapen. |
![]() |
![]() |