![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De senaat zou van Kelt mogen blijven bestaan als zaal waar zaken behandeld worden die door het Federale Parlement niet opgelost kunnen worden maar die de verschillende Oblasten van ons immens Koninkrijk betreffen...
Voor BETREFFEND probleem kunnen de betroffen Oblasten dan parlementsleden afvaardigen die volledig bevoegd zijn te beraadslagen en een parlementair stembaar oplossing/wetsvoorstel mee terugbrengen naar hun Oblastparlementen waar dan ,hopelijk,bestatigd wordt wat er overeengekomen werd met de andere Oblast....in die senaat. Het zou aan de Oblasten en de Oblasten alleen zijn te bepalen wat en wanneer daar over iets moet vergaderd worden,NIET door de Federale kamer.Die kan bijvoorbeeld haar werk zo grondig en snel doen dat er in de senaat niks moet gebeuren door de Oblasten.....das nog zo handig dan... ![]() Dus de senaat zal sommige jaren gewoon LEEG zijn,met maandelijks eens een kuisploeg en zonder vast personeel noch "senatoren".... Een soort formele vergaderzaal voor zaken zoals hierboven beschreven.... Ik ben niet zeker of er sexuele handelingen van hoogeschoold niveau dienen omkaderd te worden.Wel moet regelmatig het stof eens afgenomen worden en al eens een stofzuiger gehanteerd...
Ik dank U om aandacht te schenken aan deze kwestie... Laatst gewijzigd door kelt : 24 juli 2024 om 10:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ongetwijfeld even hard als al die andere. Of anders uitgedrukt : neen, de senaat komt theoretisch 10 x per jaar samen maar in de praktijk ligt dat volledig stil.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Whataboutism. Bovendien naast de kwestie: deze partijen zijn niet existentieel bedreigd en hebben niet als reddingsmiddel gesteld dat ze drastisch gaan vernieuwen.
Georges-Louis Bouchez: "Wie zijn zij om te denken dat ze morele waarden hebben die superieur zijn aan die van ons?" Laatst gewijzigd door E. Gidius : 24 juli 2024 om 11:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, én?
![]() |
#47 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Welke trainer ga je vervangen? Diegene die zijn ploeg de vernieling inrijdt, zoals de laatste VLD voorzitters? Of diegene die al 20 jaar aan de top van de pop polls staan? Inderdaad, prutspartijtjes met prutsvoorzitters die er niets van bakken, gaan gauw veranderingen doorvoeren, in de hoop dat het beter zal gaan. VLD is daar een perfect voorbeeld van.
![]() |
![]() |
#48 |
|
![]() En wie maakt die ondemocratische wetten?
![]() |
#49 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Naast de kwestie klappen is uw sterkste punt, zeker als je geen tegenargumenten hebt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ha! Die zijn zelfs nog niet gepasseerd waar hard gewerkt wordt. Fucking parasieten.
Hope is nothing more than a postponed disappointment Laatst gewijzigd door Skobelev : 24 juli 2024 om 14:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ze kan de andere senatoren leren tepelknijpen?
https://www.hln.be/nina/goedele-liek...boem~a9ad5c2a/
![]() |
#52 | |
|
![]() Citaat:
Dan schrijven die een sollicitatiebrief als volgt... Geachte ... Ik stel mij kandidaat voor de job van .... Merk op dat ik niet echt geïnteresseerd ben, ik ben alleen maar 'jobduwer'. Mocht ik toch als beste uit de vacature komen, dan zal mijn collega die u van haar noch van pluimen kent, de job overnemen, ook al mocht hij als slechtste uit de selectieprocedure komen. Hoogachtend, Luc Leegloper of een andere. Geachte ... Het doet mij plezier te vernemen dat na een lange selectieprocedure ik geselecteerd ben voor de job van ... Ik heb het nooit gezegd, maar eigenlijk interesseert mij die job geen snars, en was ik alleen maar jobduwer, want ik ga ineens in een andere firma werken. Maar geen nood, mijn collega die u van haar noch van pluimen kent, zal die job wel overnemen. Gelieve de badge klaar te leggen zodat hij maandag kan beginnen om 09 uur of om 10 uur, of misschien dinsdag, als het hem belieft... Eens hij gesettled is zal hij nog een van zijn vrienden nomineren die ook een job zal krijgen in uw filiaal in die andere provincie. Die zal dan op zijn beurt nog een vriend nomineren die ook een job zal krijgen in dat filiaal. Hoogachtend, Jan Lanterfanter of nog een andere: Geachte ... Het spijt mij te horen dat ik niet weerhouden ben voor de functie van .... Anderzijds is dat niet zo erg want wij hebben hier besloten dat u mij een job in uw filiaal in die andere provincie moet geven. U zult mij daar zeker herkennen, want ik zal daar bijzonder weinig uitrichten, niettegenstaande ik toch nog een rijkelijk betaalde vergoeding zal krijgen. Hoogachtend, Piet Profiteurke. Kortom, politici zijn de grootste profiteurs die er maar rondlopen. Mocht een werkloze op die manier solliciteren, hij wordt direct geschorst. Politici daarentegen kunnen zich om het even wat profiteren.
Deze kaste van beroepspolitici die de politiek mismeestert en dan een potje gaat jammeren over antipolitiek, die kaste mandaatmaniakken, die moet weg. (Jonathan Holslag) Laatst gewijzigd door De gemuilkorfde : 24 juli 2024 om 16:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De verkozenen des Volks.
![]() |
#54 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vind de vorige senaatsvoorzitser een bijzonder knappe vrouw. Helaas zit ze bij een verkeerde partij.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() https://www.hln.be/opinie/op-open-vl...eten~a5067808/
“Op Open Vld kan je altijd rekenen om zichzelf nog eens in de voet te schieten” ONZE OPINIE“Waarom een geëngageerde vrouw als Goedele Liekens na haar politiek afscheid nog goesting heeft om bij te klussen in die triestige Senaat, is ons een raadsel”, schrijft politiek journalist Astrid Roelandt. “Maar nieuw talent heeft er - buiten een loon en weinig werk - ook niks te zoeken.” ...
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een duidelijk bewijs van dat het in de Belgische Politiek enorm laag gevallen is.
p.s. Seksuologie is geen exacte wetenschap laat dat een weetje zijn. ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() och, de meeste van haar kiezers kennen haar vooral als ex-miss belgië
![]() |
#60 |
|
![]() Klinkt chic voor hetgeen het maar is.