Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Israëlisch-Palestijns conflict
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Israëlisch-Palestijns conflict Oktober 2023 was het begin van een nieuw conflict. Hamas strijders vielen Israël binnen waarop het Israëlische leger reageerde met bombardementen. Alle discussies over dit conflict en het verdere verloop ervan, horen thuis in dit (sub)forum.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 oktober 2024, 14:50   #41
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Vertel mij eerst eens wat je met INS precies bedoelt? Ik heb het niet zo voor afkortingen-taal.
Official currency: Israel New Shekels, tiens. INS, ILS, NIS
Aka: Israeli $.

ADDENDUM: heb het effe opgezocht:
Can you use old shekels in Israel?
Old Israeli shekel - Wikipedia
The old shekel is no longer in circulation, has been demonetized, and is not exchangeable to current legal tender by the Bank of Israel.

Laatst gewijzigd door Jay-P. : 7 oktober 2024 om 15:06.
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2024, 15:08   #42
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

ILS

1 USD =3.78 ILS op't moment.
Oud 7 oktober 2024, 17:11   #43
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Wrong , ik heb nog een petitie van Amnesty ondertekend m.b.t. de executie van gevangenen in Iran.

Israel schendt de mensenrechten van de Palestijnen echter nog veel meer.
Je hebt mijn bericht niet goed gelezen, denk ik.

Nog eens:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Israël schendt de mensenrechten van het Iraanse volk niet. Het pastoorsregime wel, al decennia lang, persistent, en met de stilzwijgende steun van mensen zoals u.
* "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23)
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2024, 17:21   #44
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Dat zie ik toch nog niet zo vlug gebeuren. Alhoewel, je weet nooit want Iran is in het geheim verder aan het werken aan een nucleair programma. Zogezegd "voor vreedzame civiele doeleinden" maar vele waarnemers zijn ervan overtuigd dat er ook een verdoken militair luik aan dat programma vast zit. De verleiding voor Israël is groot om daar enkele bunker-buster bommen tegenaan te gooien.
Ik hoop dat het niet gebeurt maar als je naar de "amerikaanse" politiek kijkt kan je er moeilijk omheen dat de invloed van Israel enorm is. Binnen beide partijen en op alle levels.

Altijd grappig - of droevig om het over verkiezingsinmenging van eender wie te hebben behalve die van de Israelische lobby, nochthans de grootste inmengers van allemaal.

Of Iran nucleaire wapens heeft weet ik niet. Als ze ze hebben dan denk ik dat ze dat best snel duidelijk maken. Kwestie van geen scenario te krijgen waarin Israel/de VS 'onverwacht' ook wat nukes is hun richting zien gaan. Hebben ze ze niet dan zou ik in hun schoenen er alles aan doen om ze zo snel mogelijk te bekomen.

Ik begrijp eerlijk gezegd ook niet hoe dat zo moeilijk kan zijn. Als het mogelijk was in 1945 zonder computers usw? De raketten hebben ze al en de grondstoffen krijgen kan toch ook zo moeilijk niet zijn...

Ik weet niet of er iemand kan uitleggen wat er nu zo verschrikkelijk moeilijk aan is om atoomwapens te hebben voor een wat gemotiveerde overheid.
Oud 7 oktober 2024, 17:30   #45
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
Ik hoop dat het niet gebeurt maar als je naar de "amerikaanse" politiek kijkt kan je er moeilijk omheen dat de invloed van Israel enorm is. Binnen beide partijen en op alle levels.

Altijd grappig - of droevig om het over verkiezingsinmenging van eender wie te hebben behalve die van de Israelische lobby, nochthans de grootste inmengers van allemaal.
Kies je huurlingenschandknapen goed. Israël heeft de VS volgens deze uitleg. Iran Hezbollah, de Houties en Hamas...

Citaat:
Of Iran nucleaire wapens heeft weet ik niet.Als ze ze hebben dan denk ik dat ze dat best snel duidelijk maken.
Neen, want anders hadden we de testresultaten al kunnen aflezen van seismografen over de hele wereld.
Citaat:
Kwestie van geen scenario te krijgen waarin Israel/de VS 'onverwacht' ook wat nukes is hun richting zien gaan. Hebben ze ze niet dan zou ik in hun schoenen er alles aan doen om ze zo snel mogelijk te bekomen.
En hun tegenstanders hebben dan elke reden om dat te voorkomen.
Citaat:
Ik begrijp eerlijk gezegd ook niet hoe dat zo moeilijk kan zijn. Als het mogelijk was in 1945 zonder computers usw? De raketten hebben ze al en de grondstoffen krijgen kan toch ook zo moeilijk niet zijn...
Ze hebben de grondstoffen. Iran heeft een bruikbare voorraad uranium.
Citaat:
Ik weet niet of er iemand kan uitleggen wat er nu zo verschrikkelijk moeilijk aan is om atoomwapens te hebben voor een wat gemotiveerde overheid.
Het is niet zo eenvoudig om vanuit de koran een atoomwapen te distilleren.
https://www.youtube.com/watch?v=0mUbmJ1-sNs
Noord Korea is hier het bewijs van.

Laatst gewijzigd door maddox : 7 oktober 2024 om 17:33.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2024, 17:50   #46
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht

Of Iran nucleaire wapens heeft weet ik niet. Als ze ze hebben dan denk ik dat ze dat best snel duidelijk maken. Kwestie van geen scenario te krijgen waarin Israel/de VS 'onverwacht' ook wat nukes is hun richting zien gaan. Hebben ze ze niet dan zou ik in hun schoenen er alles aan doen om ze zo snel mogelijk te bekomen.

IBM had reeds vóór WO2 de fameuze Hollerith rekenmachines. Het waren wel reusachtige bakken die werkten met ponskaarten. Maar ze hadden reeds tijdens de jaren dertig verschillende exemplaren aan Nazi-Duitsland verkocht. Die maakten er gretig gebruik van o.m. voor de planificatie van het spoorwegverkeer.
Oud 7 oktober 2024, 18:05   #47
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wrong , ik heb nog een petitie van Amnesty ondertekend m.b.t. de executie van gevangenen in Iran.

Israel schendt de mensenrechten van de Palestijnen echter nog veel meer.
Israël had dus volgens jou ook beter net zoals Iran enkele duizenden Palestijnen geëxecuteerd per jaar? Tja, misschien wel, het schijnt wel te helpen.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2024, 18:39   #48
atmosphere
Secretaris-Generaal VN

atmosphere's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Israël had dus volgens jou ook beter net zoals Iran enkele duizenden Palestijnen geëxecuteerd per jaar? Tja, misschien wel, het schijnt wel te helpen.
U begrijpt niets van wat ik zei.
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2024, 18:43   #49
atmosphere
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Je hebt mijn bericht niet goed gelezen, denk ik.

Nog eens:
Ik ben daar niet stilzwijgend over , en ook niet over Israelische schendingen , consistentie heet dat.
Oud 7 oktober 2024, 19:10   #50
atmosphere
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In alle Iraanse moskeeën wordt na het Vrijdag-gebed een roepkoor aangeheven (met de goedkeurende glimlach van de dienstdoende Mollah):
"Dood aan Israël!!! Dood aan Amerika!!!" en dat reeds sedert jaren.
Dan kun je moeilijk verwachten dat die twee landen gelukkig zouden zijn met het theocratisch-militaire regime van Iran. Israël maakt zich hoegenaamd geen zorgen over de atoombewapening van pakweg de UK, Frankrijk of zelfs China.
Maar wél van een van een oppressieve bisschoppen-en-pastoors tyrannie zoals die van Iran.
De VS en Israel baseren hun buitenlandsbeleid op wat er in roepkoren in Iran gezegd word? Die bisschoppen waar u zich altijd zo druk om maakt kunnen de VS geen reet schelen , ze willen gewooon geen alternatief machtscentrum in de regio waar zij grote belangen hebben.
De VS steunen ook net zo goed half gare extreme regimes, als dat goed uitkomt. Pakistan heeft ook nucleaire wapens.

Wat is trouwens de bron van die claim over die roepkoren? 2 filmpjes uit Iran waar dat geroepen word?
Oud 7 oktober 2024, 19:32   #51
atmosphere
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Het is niet zo eenvoudig om vanuit de koran een atoomwapen te distilleren.
https://www.youtube.com/watch?v=0mUbmJ1-sNs
Noord Korea is hier het bewijs van.
De koran in Iran staat de wetenschap totaal niet in de weg, dat is ook gebleken .
Oud 7 oktober 2024, 20:56   #52
jogo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
De arrogantie van Israel is ongekend , wij mogen wel stiekem een atoomprogramma hebben en A bommen bezitten , maar Iran niet.
Geen voorstander van nucleaire proliferatie ?
jogo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2024, 03:09   #53
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De koran in Iran staat de wetenschap totaal niet in de weg, dat is ook gebleken .
Het is eerder desondanks de Ayatollahs en de islam dat Iran nog enigzins vooruit komt in "wetenschap", die in 95% van de gevallen puur militair gedreven is, en verder borduurt op Sovjet wapentechnologie.

Laatst gewijzigd door maddox : 8 oktober 2024 om 03:09.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2024, 05:41   #54
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U begrijpt niets van wat ik zei.
U zei dat Iran zijn bevolking beter behandelt dan Israël de Palestijnen maar ze hangen er jaarlijks wel duizenden op aan kranen dus wat is er verkeerd te begrijpen?

In een opstandig dorp hebben ze zelfs alle mannen opgehangen onder het mom van drugsgebruik. Ook de kinderen worden gezien als gevaarlijk vanwege wraak. Hun woorden!

Iran doet zelf veel ergere zaken dan wat het Israël van beschuldigd, zolang die barbaren aan de macht zijn is de keuze makkelijk. Israël mag die handel topmannen bombarderen, heel graag zelfs.

https://www.theguardian.com/world/20...-official-says
Oud 8 oktober 2024, 18:11   #55
atmosphere
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U zei dat Iran zijn bevolking beter behandelt dan Israël de Palestijnen maar ze hangen er jaarlijks wel duizenden op aan kranen dus wat is er verkeerd te begrijpen?
Nonsense !
Prove it! in het topjaar was het iets van 800 doden.
Citaat:
In een opstandig dorp hebben ze zelfs alle mannen opgehangen onder het mom van drugsgebruik. Ook de kinderen worden gezien als gevaarlijk vanwege wraak. Hun woorden!

Iran doet zelf veel ergere zaken dan wat het Israël van beschuldigd, zolang die barbaren aan de macht zijn is de keuze makkelijk. Israël mag die handel topmannen bombarderen, heel graag zelfs.

https://www.theguardian.com/world/20...-official-says
Dus de 100.000 palestijnen die om zijn gekomen, de 2 miljoen daklozen, vernietiging van woningen , infrastructuur, en honger zijn minder erg ??
Ik ben geen voorstander van het regime in Iran , ik heb er waarschijnlijk meer tegen gedaan dan u .
Oud 8 oktober 2024, 20:01   #56
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nonsense !
Prove it! in het topjaar was het iets van 800 doden.

Dus de 100.000 palestijnen die om zijn gekomen, de 2 miljoen daklozen, vernietiging van woningen , infrastructuur, en honger zijn minder erg ??
Ik ben geen voorstander van het regime in Iran , ik heb er waarschijnlijk meer tegen gedaan dan u .
800 die bekend zijn, OK. Volgens jou is dat veel beter dan wat Israël doet.

Is het dan niet beter om te doen zoals Iran en er elk jaar 800 Palestijnen op te hangen om die rustig houden zodat er geen 100.000 doden vallen zoals nu? Dat is jou voorstel en ik moet je wel gelijk geven, in Iran schijnt het wel te werken.
Oud 9 oktober 2024, 09:15   #57
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Een sfeerbeeld????

Verder wat tekst & uitleg van de genaamde Dr. Phil

“Hamas is in elk huis. De Al-Quds brigades zijn in elk huis. In elk huis is een verzetsstrijder.”

Clip

Verder te vinden op het net:

Palestinian Jihad (exclusive interviews of terrorists)

Geen idee van of het allemaal waar is of in scene gezet is???
Oud 9 oktober 2024, 23:53   #58
atmosphere
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Een sfeerbeeld????

Verder wat tekst & uitleg van de genaamde Dr. Phil

“Hamas is in elk huis. De Al-Quds brigades zijn in elk huis. In elk huis is een verzetsstrijder.”

Clip

Verder te vinden op het net:

Palestinian Jihad (exclusive interviews of terrorists)

Geen idee van of het allemaal waar is of in scene gezet is???
Totaal doorgedraaide extremistische pro Israel propaganda.

Wie een onvoldoende lang verleden heeft heeft geen rechten , zoiets

Laatst gewijzigd door atmosphere : 9 oktober 2024 om 23:59.
Oud 9 oktober 2024, 23:57   #59
atmosphere
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
800 die bekend zijn, OK. Volgens jou is dat veel beter dan wat Israël doet.
dat lijkt mij logisch ja.
Citaat:
Is het dan niet beter om te doen zoals Iran en er elk jaar 800 Palestijnen op te hangen om die rustig houden zodat er geen 100.000 doden vallen zoals nu? Dat is jou voorstel en ik moet je wel gelijk geven, in Iran schijnt het wel te werken.
Dat is mijn voorstel niet .

What the fuck heeft de binnenlandse problematiek te maken met het conflict met Israel?

Laatst gewijzigd door atmosphere : 9 oktober 2024 om 23:59.
Oud 14 oktober 2024, 10:51   #60
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Totaal doorgedraaide extremistische pro Israel propaganda.
Oei, blijkbaar een tere plek geraakt.

Citaat:
Wie een onvoldoende lang verleden heeft heeft geen rechten , zoiets
En dat van de persoon met een variabele vervaldatum voor geschiedkundige feiten.

Maar niet getreurd, de genoemde organisaties hebben een gezamelijke stamboom die ongeveer 1500 jaar oud is.

Of is dat ook al te lang geleden voor u?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be