![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() het lijkt of ik de bewonderaars van het Derde Rijk op de tenen heb getrapt.
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dit is honderd jaar later in een zogenaamde hoog-ontwikkelde welvaarts-staat. Nee, ik denk niet dat ik overdrijf, dit gaat langdurige en ernstige gevolgen hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() De "Hel" volgens eno2 = "working for a living"
Tja, de tijden van het rentenieren lopen stilaan ten einde... Af en toe moet er -oh marteling- eens gewerkt worden. Met vriendelijke groeten vanuit het vagevuur, de Vexille
![]() |
#46 |
Minister
|
![]() Gaat dit nog over Duitsland of alleen maar over het verwijten van elkaar voor alles wat lelijk is?
Ik heb de thread wat opgekuist en weer geopend. |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik heb daar zo mijn eigen idee over. (Vermogenkadaster invoeren en hoe meer vermogen, hoe minder of geen uitkering, na een jaar, bv) Nu is er alleen eenvermogen-onderzoek voor de hoogste politici en de laagste leefloners. VdBr doorsturen zou op zich ook al niet slecht zijn - manos pulitos. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dit is Weimar niet. Economische crisissen zullen er altijd wel zijn. 't Is altijd hetzelfde liedje: Zolang het goed gaat wordt er rücksichtloos met geld en middelen gesmeten en zodra het wat minder gaat (er is wel degelijk nog altijd groei), worden (alleen of het hardst de zwakste categorieën aangepakt. My bills are all due and the baby needs shoes and I'm busted. Altijd hetzelfde liedje. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
mvg |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Parlementslid
|
![]() Mooi initiatief, dat ze dan maar werken voor hun werkloosheidsuitkering.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wie zijn werk verliest krijgt er een sociale job zoals maaltijden aan huis bestellen voor oude mensen. Ik zie echt niet in waarom men iemand iets moet geven zonder enige wederdienst naar zijn mogelijkheden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Nee, want ik hoorde het onlangs op BBC Radio zonder bronvermelding. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Je zal het toch wel eens zijn dat het concurrentie-vervalsend werkt in de markt-werkers die geen loon ontvangen. Bovendien moet je mensen die werkelijk werken ook de statuten en de voordelen geven van werkers (Voor pensioenrechten en zoverder) Veel hangt ook af van de hoogte van de minimum-uitkering die je dan krijgt. UIt ervaring weet ik dat de Staat heel goed in staat is onleefbare uitkeringen uit te keren, en ook heel goed in staat is om de minimumlonen vijfentwintig procent te belasten, zodat je je spaargeld moet opbruiken om te kunnen blijven werken. Iedereen weet dat als je werkt, je extra onkosten hebt. Die moeten dan ook maar eens vergoed worden. Verder beklemtoon ik nog eens dat de belastingsvrije schalen moeten verhoogd worden van 6000euro naar minstens tienduizend. Dat de politiekers proberen maar eens te overleven op zulke bedragen, al was het maar een half jaar. Ze zouden schreiend naar hun moeder lopen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Banneling
|
![]() Gedwongen werk is gemuteerd staatsterrorisme. En dat roept gemuteerd gedwongen-werkers-terrorisme op.
Duitsland zou er beter aan doen zijn honderden p0litici, die op de loonlijsten van grote Concerns voorkomen (NRC Handelsblad 14 jan) in de werkloosheid te sturen en ze dan gratis laten werken. Laatst gewijzigd door eno2 : 15 januari 2005 om 14:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Mijn vrouw heeft meer dan 7 jaar in de prive gewerk op een bureel en daarna interims en korte jobs gedaan om daarna aan de slag te gaan bij de Stad Mechelen waar ze na meer dan 22jaar jaar ontslagen werd met vele anderen wegens de omvorming van stedelijk naar gemeenschapsonderwijs. Hoe die mensen daar met beloften met een kluitje in het riet gestuurd werden is gewoon schandalig. Van voltijds naar halftijds en van de stad naar prive en aan het minimumloon en dan nog maar een kontrakt van 10 maanden,of gewoon overgaan naar privefirma's met maar een 3e van de werktijd. Die mensen staan ook op den dop,maar de meesten zijn boven de 50. Dat de overheid zijn mensen ontslaat op een deftige manier daar kan ik nog inkomen,maar dat Burgemeester Somers dan constant komt verklaren op tv dat hij werk maakt van jobs en nog wat meer gezever kan er bij mij niet in. Gewoon voor zichzelf en eigenbelang ja! Ik bedoel maar die mensen hebben meer dan 30 jaar gewerkt en die moeten ook nog leven he. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
De uitkering die ze nu ontvangen + een bijslag Dat is evenveel als iemand die nu aan een laag loon moet gaan werken. Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Banneling
|
![]() [quote=Bobke]Tiens, ik dacht dat werklozen die al hadden.
![]() Eno2 Yep, maar ze moeten(mogen) niet werken. ____________ Bobke: Dat schreef je zelf toch in uw opening. De uitkering die ze nu ontvangen + een bijslag Dat is evenveel als iemand die nu aan een laag loon moet gaan werken. Eno2: Het is niet de anderhalf euro die de Duitse werklozen naar het minimumloon opheft. De Belgische Regering, lees ik deze week, heeft een 'inspanning' gedaan om werken aantrekkelijker te maken door de laagverdieners 200, lees wel 200 euro minder belasting aan te rekenen - per jaar. Om niet meer bij te komen... Het verschil moet groter worden, daar is iedereen het over eens, tussen uitkeringen en weddes. Het ene kamp bedoelt: verlaging van de uitkeringen. Het andere kamp bedoelt: verhoging van de laagste weddes en minimulonen. Ondertussen zet het IMF zijn kruistocht verder om zelfs in de meest ontwikkelde landen (waaronder Nederland en België) de loonmimima naar beneden bij te stellen. Ik raad de Duitse werklozen aan een oude slogan van de Oostblok- werkers te adopteren van voor de val van de muur: "Wij doen alsof we werken, Zij doen alsof ze betalen".... |
![]() |
![]() |